Formule 1

Ondertussen biedt Twitter geen solaas meer. T gros slaat aan op t fake document. Afwachten tot t officiële FIA account iets zegt.
 
Ze wachten gewoon totdat de oranje invasie de stad uit is en nemen dan zijn overwinning af. Ach is alleen voor de statistieken. De wedstrijd plus huldiging pakken ze hem nooit meer af.
 
En iedereen maar jagen op het topic als er een nieuwe post is en dan lees je dit ?
 
Ze moeten maar eens kijken hoe Lauda, Hunt, Senna, Prost en Schumacher aan Formule 1 racen deden. Het is Formule 1 racen. Althans het hoort racen te zijn.
Stop er anders maar mee. Het heeft geen zin om in files naar de streep te rijden.
 
Laat ze de beslissing maar 100 jaar uitstellen.

D-U4x1IXoAA-BDi.jpg
 
Voortaan iedere coureur alleen op de baan 300 km laten rijden. Wie 300 km in de kortste tijd aflegt is de winnaar. Geen inhaalacties geen botsingen en geen stewards nodig.
 
F1 - VERSTAPPEN KEEPS THRILLING AUSTRIAN GRAND PRIX WIN FOLLOWING STEWARDS’ INVESTIGATION

link

Some three hours later, Verstappen’s win was confirmed with the matter ruled to be a racing incident.

“Car 33 sought to overtake car 16 at Turn 3 on lap 69 by out-braking car 16. When doing so, car 33 was alongside car 16 on the entry of the corner and was in full control of the car while attempting the overtaking move on the inside of car 16,” read the verdict.

“However, both car 33 and car 16 proceeded to negotiate the corner alongside each other but there was clearly insufficient space for both cars to do so. Shortly after the late apex, while exiting the corner, there was contact between the two cars. In the totality of the circumstances, we did not consider that either driver was wholly or predominantly to blame for the incident. We consider that this is a racing incident.”
 
2 voormalige F1 coureurs over de inhaalmanouvre van Verstappen:

Pedro de la Rosa, the former McLaren, Arrows, Jaguar and Sauber driver, said: "It was a superb race. Let's not forget though that the driver on the outside can and should back off at one point, but obviously with asphalt run offs no one does… hoping the guy inside gets penalised for forcing them off the track."

And Alexander Wurz, the Grand Prix Drivers' Association chairman, who is central to conversations on this topic with drivers and the FIA, added: "Investigation? Why are we investigating?"
 
Ik neem m'n wooden van vorige week terug. F1 was deze week wél spannend. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar deze schrijven we bij als toprace.
 
Die quote van de la Rosa begrijp ik niet. Wat bedoelt hij daar nu mee?

"Die gast aan de buitenkant kan en moet eigenlijk inhouden en zich gewonnen geven, maar door die brede asfalt stroken doet ie dat niet in de hoop dat de ander misschien op n penalty komt onder het mom van van de baan duwen".
 
Terug
Bovenaan Onderaan