Financiën PSV

Het is lastig om groot te worden als je in de schaduw van een grote broer staat. In Amsterdam waren er ooit meer profclubs, allemaal weg door de grote broer. Wat dat betreft knap dat er in R'dam nog steeds 3 zijn waarvan er vaak wel 2 op het hoogste niveau spelen.
Rotterdam is de Handelstad bij uitstek

Laatst bewerkt:
10 miljoen euro winst op een recordomzet van 152 miljoen euro.

De conclusies die ik trek:
- Het laat zien dat we nog niet de reserves kunnen bouwen die Ajax heeft en laat zien dat we niet de luxe hebben om achterover te leunen.
- We blijven zeer afhankelijk van grote transfers, zelfs met CL inkomsten. Dit is gevaarlijk met de mogelijke nieuwe transferregels
- Kosten stijgen in mijn ogen buiten proportie mee met het succes.

Ik vind deze resultaten nog niet iets om over te juichen, zeker niet wetende dat Ajax 200mln eigen vermogen heeft..

- Het laat zien dat we nog niet de reserves kunnen bouwen die Ajax heeft en laat zien dat we niet de luxe hebben om achterover te leunen.
- We blijven zeer afhankelijk van grote transfers, zelfs met CL inkomsten. Dit is gevaarlijk met de mogelijke nieuwe transferregels

Ik vind deze resultaten nog niet iets om over te juichen, zeker niet wetende dat Ajax 200mln eigen vermogen heeft..
Daar heb je nog geen eens een Bruma voor. Nee als Ajax het slim aanpakt kunnen ze zo weer nummer 1 worden.

En leningen aangaat. Die 200 mlj eigen vermogen is niet vrij beschikbaar.

Terug
Bovenaan Onderaan