Films & TV

Bones and All! En anders draait Mulholland Drive ook weer in de bios 😊
Mulholland drive, dat is lang geleden zeg. Kan me herinneren dat het een belachelijk goede film was maar waar het precies over ging weet ik niet meer, goede reden om hem nog eens te kijken. Iets met hitchhiking, crime en duisternis.
Helaas geen optie voor de bios want ik kan wel tegen horror of thrillers maar zij kan er beslist niet tegen 😬
 
Laatst bewerkt:

Ik heb de film niet gezien maar ik ben nu wel heel benieuwd wat de exacte reden is dat de leeftijd naar 12 jaar is gegaan.
Alsof de gemiddelde de ouder zich iets aantrekt van leeftijdsadvies, of t nu games, films, vuurwerk of alcohol betreft. Maar t zou gaan om geweld tegen kinderen, de in de jaren 50 nog geoorloofde corrigerende tik zogezegd.
 
Did you really expect a great movie? I can't imagine you did, if you saw the first one.
Not really and I wasn't a fan of the first one tbh. My lady dragged me to this one on the promise of I could pick her out something at Victoria Secret on the way home and we could have fun this weekend... Welp the movie sucked and she changed her mind about that also, so I'm a bit of a Grinch today:confused:
 
Gisteren Avatar 2 gezien. Prachtig gemaakt, echt heerlijk om in die fantasie wereld te zitten. Verhaal is niet geweldig maar ook niet echt slecht. The Joker had gelijk, het was een prima zit.
 
Ik ben schijnbaar één van de laatsten in mijn omgeving, maar ik moest nog beginnen aan The Sopranos. Net het tweede seizoen af. Waanzinnig. En wat triest om er vervolgens achter te komen dat James Gandolfini relatief snel daarna, veel te jong, is overleden. Wat een fantastische acteur was dat.

Vind het altijd bijzonder om te zien hoe goed oude films en series zijn en hoe relatief weinig intrinsieke ontwikkeling er eigenlijk in zit qua content, los van het beeldmateriaal en de techniek die zich overduidelijk ontwikkelt. Dat blijft toch één van de mooie aspecten van films en literatuur; het besef dat we als mensheid in de kern, puur qua capaciteit, niet per se "intelligenter" of "creatiever" worden. We ontwikkelen hooguit meer tools om meer uit die capaciteit te halen. En dat is vaak meer een functie van tijd dan dat het een functie van een ontwikkelde capaciteit is. Beetje Captain Obvious hier, maar goed. Moest ik toch ff kwijt.
 
Ik ben schijnbaar één van de laatsten in mijn omgeving, maar ik moest nog beginnen aan The Sopranos. Net het tweede seizoen af. Waanzinnig. En wat triest om er vervolgens achter te komen dat James Gandolfini relatief snel daarna, veel te jong, is overleden. Wat een fantastische acteur was dat.

Vind het altijd bijzonder om te zien hoe goed oude films en series zijn en hoe relatief weinig intrinsieke ontwikkeling er eigenlijk in zit qua content, los van het beeldmateriaal en de techniek die zich overduidelijk ontwikkelt. Dat blijft toch één van de mooie aspecten van films en literatuur; het besef dat we als mensheid in de kern, puur qua capaciteit, niet per se "intelligenter" of "creatiever" worden. We ontwikkelen hooguit meer tools om meer uit die capaciteit te halen. En dat is vaak meer een functie van tijd dan dat het een functie van een ontwikkelde capaciteit is. Beetje Captain Obvious hier, maar goed. Moest ik toch ff kwijt.
Weekje vrij of mogen we hopen op een actievere Brainz?

Het laatste stuk eens maar oude films vallen wel tegen qua tempo. Mijn kinderen zijn opgegroeid/ aan het opgroeien met snelle films waarbij je binnen 10 minuten in de actie zit. Ik heb met ze geprobeerd om Indiana Jones te kijken en dat viel mij zelfs tegen. Halverwege de film is er eigenlijk nog geen actie geweest. (Back to the future vonden ze wel leuk)
 
Weekje vrij of mogen we hopen op een actievere Brainz?

Het laatste stuk eens maar oude films vallen wel tegen qua tempo. Mijn kinderen zijn opgegroeid/ aan het opgroeien met snelle films waarbij je binnen 10 minuten in de actie zit. Ik heb met ze geprobeerd om Indiana Jones te kijken en dat viel mij zelfs tegen. Halverwege de film is er eigenlijk nog geen actie geweest. (Back to the future vonden ze wel leuk)
Doet mij een beetje denken aan een discussie over basketbal en voetbal. Waarbij (Amerikaanse) basketballiefhebbers vinden dat er zo weinig gebeurt in een voetbalwedstrijd. Terwijl ik juist vind dat als er elke 30 seconden een goal valt een goal opeens niet veel meer betekent.

P.s. als je Back to the future niet leuk vindt dan is er wel iets mis met je. :grin: En geeft ook wel aan hoe twijfelachtig die Oscars zijn. Wie heeft het nu nog over "Out in Africa"?
En nu vandaag de Lego DMC af maken. :giggle:
 
Niet allemaal achter porkchop aanhollen en zelf kijken. Avatar (4 sterren van nrc overigens) is vooral bedoeld als kijk en beleefervaring. Denk dat 3d imax gewoon een leuke avond is.
Oei oei oei oei oei oei The Joker. Visueel is ‘ie prima, maar niet zo baanbrekend als 1 dat was, en na een uur heb je Pandora ook wel gezien. Dan nog 2 uur je worstelen door een niet boeiend, clichematig verhaal vol met cringe dialoog (‘bro! bro! bro!’). Ik vond ‘t oprecht een hele slechte film.
 
Terug
Bovenaan Onderaan