Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Het is steeds gekker geworden, eerst Ronaldo die 94 miljoen koste en daarna Neymar voor 222 miljoen naar PSG.
Er komen interessante tijden aan.
Komt hier dan een soort Bisman-arrest deel 2? Het zou de grootste clubs nog meer macht geven (aangezien inkomsten uit Europees voetbal, uitzendrechten en merchandise een belangrijkere rol gaan spelen) en de kleinere clubs nog meer benadelen. Waarbij hetzelfde geldt voor de „grote“ en kleine competities.
Er komen interessante tijden aan.
Dan heb je dus straks niks meer aan geld voor transfers. Als spelers weg willen, kunnen ze dan altijd weg. Krijg je eerst 1-jaar contract, daarna nog 1 jaar en daarna contract voor onbepaalde tijd. Jeetje dat zal een omslag worden.![]()
Regels bij voetbaltransfers zijn in strijd met Europees recht, gevolgen onduidelijk
Enkele transferregels van wereldvoetbalbond FIFA zijn in strijd met het Europees recht. Dat heeft het Europese Hof van Justitie vrijdag bepaald. De consequenties voor de transfermarkt zijn nog onduidelijk.www.nu.nl
Volgens het Europese Hof belemmeren die regels het vrije verkeer van werknemers. "Deze regels brengen aanzienlijke juridische risico's, onvoorzienbare en potentieel zeer hoge financiële risico's en grote sportieve risico's met zich mee."
De uitspraak betekent dat de FIFA de huidige regels mogelijk moet aanpassen om een revolutie op de transfermarkt te voorkomen. Anders kunnen voetballers makkelijker en goedkoper hun contract opzeggen en zijn grote voetbaltransfers waarschijnlijk verleden tijd.
Zal er dan eindelijk iets gebeuren?
Nog véél meer transfers dan anders. En nog véél hogere salarissen dan anders.Dan heb je dus straks niks meer aan geld voor transfers. Als spelers weg willen, kunnen ze dan altijd weg. Krijg je eerst 1-jaar contract, daarna nog 1 jaar en daarna contract voor onbepaalde tijd. Jeetje dat zal een omslag worden.
Het zal de boel wel helemaal op de kop gooien. Geen idee voor wie dat gunstig of ongunstig is.Nog véél meer transfers dan anders. En nog véél hogere salarissen dan anders.
Ik wel. Het is ongunstig voor de kleinere clubs voor wie de transferinkomsten van belang zijn. Nu worden die clubs opleidingsinstituten voor de grote clubs, maar zonder dat ze hun “investeringen” terug zien.Het zal de boel wel helemaal op de kop gooien. Geen idee voor wie dat gunstig of ongunstig is.
Het zal gunstig zijn voor de clubs die minder afhankelijk zijn van transfergelden. 'Opleidingscompetities' als de onze zullen het dus zwaar krijgen om de begroting sluitend te krijgen. Clubs die elk jaar meer geld in hun selectie stoppen omdat ze vooral uit andere zaken geld krijgen (TV, sponsor, olie), die kunnen hun hele transferbudget in salaris stoppen.Het zal de boel wel helemaal op de kop gooien. Geen idee voor wie dat gunstig of ongunstig is.
En vooral meer macht voor de grootste clubs.Nog véél meer transfers dan anders. En nog véél hogere salarissen dan anders.
Ik wel. Het is ongunstig voor de kleinere clubs voor wie de transferinkomsten van belang zijn. Nu worden die clubs opleidingsinstituten voor de grote clubs, maar zonder dat ze hun “investeringen” terug zien.
Het zal gunstig zijn voor de clubs die minder afhankelijk zijn van transfergelden. 'Opleidingscompetities' als de onze zullen het dus zwaar krijgen om de begroting sluitend te krijgen. Clubs die elk jaar meer geld in hun selectie stoppen omdat ze vooral uit andere zaken geld krijgen (TV, sponsor, olie), die kunnen hun hele transferbudget in salaris stoppen.
Then again, spelers kunnen ook makkelijker even een jaartje naar een kleinere club. Nu willen ze dat misschien niet omdat ze daar weer niet zomaar terug kunnen. Maar je kunt het prima vergelijken met een selectie die louter uit huurspelers bestaat.
Nu gaat het niet om terugverdienen van investeringen, nu gaat het om de begroting rond krijgen. Als transfergelden wegvallen, moeten de gaten anders gevuld worden of bezuinigd worden. Ook op de lange termijn..
Ja... Ik weet t niet..
Op korte termijn lijkt t idd vooral ongunstig voor opleidingsclubs/competities.
Maar als die niks terug gaan zien voor hun investeringen, gaan ze die investeringen niet meer doen.
Ik vind t moeilijk te bepalen wat dan de lange termijn gevolgen zijn.
Nu gaat het niet om terugverdienen van investeringen, nu gaat het om de begroting rond krijgen. Als transfergelden wegvallen, moeten de gaten anders gevuld worden of bezuinigd worden. Ook op de lange termijn.
Eigen spelers zijn nu een stuk goedkoper qua salaris, en dat zou zomaar zo kunnen blijven in een nieuw systeem. Elk nieuw contract ga je immers omhoog in salaris.Ja ook natuurlijk.
Maar het lijkt me evident dat een club niet gaat opleiden om alle talenten dan weg te zien gaan zonder daar iets voor terug te zien.
Constructies als met Ndala, Madueke, Younis etcetc, gaan we nergens meer zien. Want dat is investeren in jeugd met de insteek om ze boor veel meer te verkopen.
We krijgen een situatie waar jeugd laten spelen weinig rendabel meer is.
De gevolgen voor voetbal als geheel, niet enkel kleine clubs, kunnen gigantisch zijn.
Tenzij de opleidingsvergoeding, die nu ook niet contract afhankelijk is, vele malen hoger gaat worden.
En zo zullen er vast nog meer trucs mogelijk zijn om deze uitspraak te omzeilen.
Eigen spelers zijn nu een stuk goedkoper qua salaris, en dat zou zomaar zo kunnen blijven in een nieuw systeem. Elk nieuw contract ga je immers omhoog in salaris.
Constructies als Ndala en Noni heb je gelijk in. Maar ook Veerman, Boscagli, Propper. Die zijn ook gehaald met oog op doorverkoop. Cody, Obispo of Teze niet en zullen nog steeds bij de club zitten. Tenzij je de gehele jeugdopleiding opdoekt, maar die kans is klein gezien het eerste argument. Hoewel de Cody's van deze wereld wel eerder zullen vertrekken.
Ja ik denk dat transfers als Ramalho en Luuk meer waarschijnlijk worden inderdaad. Maar daar is ook maar een finite aantal van, dus je moet ook opvullen.Denk dat er nog een factor meespeelt dan.
Jeugd krijgt speelminuten omdat ze dan beter en dus meer waard worden.
De incentive om ze te laten spelen is kleiner straks, omdat een meer ervaren speler meer kan brengen.
Het zal niet helemaal verdwijnen, uiteraard, zeker bij de kleinere clubs niet. Maar bijv bij PSV zal minder snel jeugd doorbreken.
Zou mijn verwachting zijn iig.
Zeker. Alle macht naar de rijke CL clubs.Zal er dan eindelijk iets gebeuren?
Nou, das mooi kut.Zeker. Alle macht naar de rijke CL clubs.
Tja, sponsoring, merchandise, kaartverkoop en drank in het stadion. Denk ik.Ik weet niet hoe het voor PSV ligt, want jullie hebben een aanhang over heel Nederland en daarnaast met Brainport toch een grote sponsor. Voor mijn club (Racing Genk) zou dit wel een ramp zijn. Wij leven van transfergelden door de goede jeugdopleiding en scouting. Als dat wegvalt, qua transfergelden, hebben we een groot probleem. Het budget is weer op orde door Mike Penders voor 20 miljoen te verkopen aan Chelsea en Bilal el Khannous ook voor 21 miljoen aan Leicester.
Zo een Cody Gakpo en Madueke verkopen levert jullie toch ook veel ademruimte. Waren halen jullie de rest van de inkomsten?