Feyenoord

Zijn naam is een voorbode van het einde van de club, volgend seizoen wordt het Slot-stuk...

Maar ff serieus, 1 of 2 pagina's terug is al te vinden dat de spelers een loonoffer is opgelegd (niet gevraagd!). Zie wel dat er toch nog wat waarde in de selectie zit (op basis van transfermarkt.nl)
€20 mlj Senesi
€12 mlj Berghuis
€12 mlj Kökcu
€10 mlj Sinisterra
€ 8 mlj Bijlow

Bijlow willen ze verlengen, Berghuis willen ze vanaf, andere spelers is voor mij niet duidelijk wat het plan is en of de waarde een beetje reëel is.
Berghuis heeft een gelimiteerde transfersom, ik dacht 5m na dit seizoen (was 8m)
 
Maar ff serieus, 1 of 2 pagina's terug is al te vinden dat de spelers een loonoffer is opgelegd (niet gevraagd!). Zie wel dat er toch nog wat waarde in de selectie zit (op basis van transfermarkt.nl)
€20 mlj Senesi
€12 mlj Berghuis
€12 mlj Kökcu
€10 mlj Sinisterra
€ 8 mlj Bijlow

Bijlow willen ze verlengen, Berghuis willen ze vanaf, andere spelers is voor mij niet duidelijk wat het plan is en of de waarde een beetje reëel is.
Oké, dat is toch nog wat kapitaal. Maar zet dit af tegen AZ en PSV (en Ajax vanzelfsprekend). Dan stelt het toch niet veel voor? Groot gedeelte zal je niet eens kunnen herinvesteren.
 
Maar zonder gekheid. Ik denk wel eens wat voor probleem PSV kan krijgen als het geen champions league haalt. Maar Feyenoord zit helemaal in de penarie.

Europees voetbal (en dan heb ik het over EL of CL, niet dat conference league geneuzel) is zeer onzeker en ook nog eens weinig kapitaal op het veld. Dat zonder veel financiële middelen, wat zeg ik? Geen financiële middelen. Waar gaat Slot in hemelsnaam aan beginnen?
Ik weet niet wat het prijzengeld in de Conference League wordt, maar ik denk dat Feyenoord meer kans heeft om wat verder te komen in dat toernooi dan om überhaupt de EL te halen, laat staan overwinteren. Daar kunnen ze (voor Feyenoord-begrippen) best een leuk zakcentje uit halen denk ik.
 
Ik weet niet wat het prijzengeld in de Conference League wordt, maar ik denk dat Feyenoord meer kans heeft om wat verder te komen in dat toernooi dan om überhaupt de EL te halen, laat staan overwinteren. Daar kunnen ze (voor Feyenoord-begrippen) best een leuk zakcentje uit halen denk ik.
tja, als t de conf wordt dan moeten ze meerdere voorronden overleven. Op basis van de laatste jaren hebben ze niet een supergoede ranking. Of ze dat dan redden is twijfelachtig. Geluk bij n ongeluk gaat plek 4 mogelijk EL opleveren (met n voorronde minder volgens mij) omdat Vitesse via de beker naar de EL gaat.
 
tja, als t de conf wordt dan moeten ze meerdere voorronden overleven. Op basis van de laatste jaren hebben ze niet een supergoede ranking. Of ze dat dan redden is twijfelachtig. Geluk bij n ongeluk gaat plek 4 mogelijk EL opleveren (met n voorronde minder volgens mij) omdat Vitesse via de beker naar de EL gaat.
Nee, er is maar één plek in de EL en dat is via de beker. Alleen als Ajax hem wint, gaat dat ticket naar de derde plek. Maar ook daarvoor moeten ze een voorronde overleven en dat zie ik niet snel gebeuren. Buiten het feit dat Feyenoord nooit derde gaat worden.
 
Ik weet niet wat het prijzengeld in de Conference League wordt, maar ik denk dat Feyenoord meer kans heeft om wat verder te komen in dat toernooi dan om überhaupt de EL te halen, laat staan overwinteren. Daar kunnen ze (voor Feyenoord-begrippen) best een leuk zakcentje uit halen denk ik.
Als je al kijkt wat het prijzengeld in de EL is, dan lijkt mij dat de conference league helemaal niks voorstelt.
 
Als je al kijkt wat het prijzengeld in de EL is, dan lijkt mij dat de conference league helemaal niks voorstelt.
Dat denk ik ook, maar Feyenoord pakt toch nauwelijks punten in de EL, dus dat zal ook niet veel zijn.

Stel ze halen de kwartfinale en de ECL (who am I kidding?), dan kunnen ze nog een paar keer het stadion uitverkopen.
 
Dat denk ik ook, maar Feyenoord pakt toch nauwelijks punten in de EL, dus dat zal ook niet veel zijn.

Stel ze halen de kwartfinale en de ECL (who am I kidding?), dan kunnen ze nog een paar keer het stadion uitverkopen.

Wie heeft de laatste keer een beker in Europa binnen gesleept? Ik denk dat de kans groter is dat Feyenoord de kwart finale haalt dan dat ajax structureel aanhaakt bij de top.
 
Bedankt man, jij ook het beste bij Feyenoord, je bent altijd weer welkom terug bij PSV
Terug bij PSV? Hij is nooit PSV'er geweest, anders stap je niet over naar Feyenoord. Mooi wegblijven, liefst ook een account aanmaken bij een Feyenoord-forum en daar lekker gaan klessebessen, in plaats van hier komen trollen.
 
Wie heeft de laatste keer een beker in Europa binnen gesleept? Ik denk dat de kans groter is dat Feyenoord de kwart finale haalt dan dat ajax structureel aanhaakt bij de top.
Uhm 2002. Wie heeft daarna, en oké hooguit de laatste jaren, het beste gepresteerd? Ajax heeft in z’n eentje bijna evenveel coëfficiënten punten binnen gehaald als de rest vd clubs (7 totaal).

En niemand bij Ajax roept dat we Europese top worden. Maar subtop zijn we nu toch al?
Met alle respect maar Ajax hoeft nu toch niet te vrezen voor clubs als Leverkusen, As Roma etc. Zelfs nu in de Europa League zie ik ons wel als de favoriet boven een Ac Milan en Arsenal. Zeg wederom niet dat we daar zo maar even van winnen maar de underdog zijn we zeker niet.
 
Uhm 2002. Wie heeft daarna, en oké hooguit de laatste jaren, het beste gepresteerd? Ajax heeft in z’n eentje bijna evenveel coëfficiënten punten binnen gehaald als de rest vd clubs (7 totaal).

En niemand bij Ajax roept dat we Europese top worden. Maar subtop zijn we nu toch al?
Met alle respect maar Ajax hoeft nu toch niet te vrezen voor clubs als Leverkusen, As Roma etc. Zelfs nu in de Europa League zie ik ons wel als de favoriet boven een Ac Milan en Arsenal. Zeg wederom niet dat we daar zo maar even van winnen maar de underdog zijn we zeker niet.
Ik zal hierop reageren in het ajax-topic. Dan kan het hier verder gaan over Feyenoord (geen kritiek m.b.t. offtopicgedrag, gewoon een zijweggetje).
 
Wie heeft de laatste keer een beker in Europa binnen gesleept? Ik denk dat de kans groter is dat Feyenoord de kwart finale haalt dan dat ajax structureel aanhaakt bij de top.
Wat dat ermee te maken heeft, geen flauw idee.

Natuurlijk kan Feyenoord een keer de kwartfinale van de ECL halen als de loting meezit of ze een topseizoen hebben en natuurlijk gaat Ajax niet structureel aanhaken bij de top. Maar Feyenoord heeft sinds die UEFA Cup in 2002 (!) niet één (!) Europese wedstrijd na de winterstop gewonnen. En als je ziet tegen welke Europese tegenstanders ze allemaal verloren hebben, dan heb ik weinig hoop voor ze.

Maar goed, ik weet ook niet wat het niveau van de ECL wordt. Misschien past Feyenoord daar wel heel goed tussen.
 
Babylonische spraakverwarring. Gries doelde op dit forum. Hij/zij vindt dit een mooi cluppie zo bij elkaar en vindt het mooi dat hier altijd wat gebeurt. Is ook zo; kijk al die verschillende topics, man. Gaat alle kanten op. Op een voetbalforum!

Goed verhaal, Gries.
 
Terug
Bovenaan Onderaan