FC Twente - PSV | Zondag 22 november | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het elftal is opnieuw niet in balans. De middenvelders scoren niet, geen enkele middenvelder duikt de 16 in. Zahavi is, en dat heb ik al vanaf het begin gezegd, niet de spits die voor dit systeem nodig is. Een dure kracht die zijn draai maar niet kan vinden. Dit soort jongens zijn gehaald om de rest op te jutten, om de leiding te nemen in het veld als het minder gaat, jongens zoals Götze en Zahavi of Max die moeten zeggen oké jongens, nu is het klaar, nu zijn wij de baas. Maar niets van dat... Niets terug te zien van überhaupt een leider op het veld. Was dat niet het probleem onder van Bommel? Hoelang willen we nog zeggen dat we niet in dezelfde opstelling hebben kunnen spelen? En je grootste talent is inmiddels een bankzitter; al 4 maanden kan je een jongen van 18 niet fit krijgen zodat hij 90 minuten “Volgass” kan geven. Waar kom je dit nog tegen, bij welke topclub?
Ik begin toch te verlangen naar een coach als Advocaat, zonder al te veel poe ha maar gewoon simpel spelen en realistisch spelen naar je materiaal. Die kan een Zahavi wel in zijn kracht zetten en stopt heel wat peper in Mo zijn kont. Dan was hij al 3 maanden geleden al fit geweest. PSV speelt te moeilijk en erg slordig. Als je nu al zoveel punten laat liggen, dan kun je de maand januari maar beter overslaan.
Advocaat nie wieder. En eerste helft was wel zeer acceptabel, behalve dat Madueke op het moment suprême niet afgeeft aan Zahavi. En andersom 5 minuten daarna. Zahavi heeft t (nog) niet en dan is het risky om hem een penalty te laten nemen. Te korte aanloop, en dan dus zeer houdbaar.

Ben niet bang voor Januari. Met Götze erbij en een iets aangepaste tactiek (of je zet druk met zijn allen, of niet; en niets daar tussenin) kunnen we echt wel gevaarlijk zijn. Gakpo komt terug, Malen en Mo kruipen naar hun vorm. En met Rosario op de bank heb je ook direct een halvering van ziekenhuisballen...
 
Die jongen is 18. Heeft vertrouwen en een bak aan wedstrijden nodig.
Ja? Wedstrijden krijgt ie, zoals ik zeg. Vertrouwen vind ik lastig. Ja het is geen onbeslist basisspeler. Dat vertrouwen heeft hij nog niet. Maar dat is logisch en heeft hij niet verdiend. Ook om de reden die je zelf geeft. Die jongen is 18.
 
Max is moe...
Max kan er niks van...is op de eerste paar weken van het nieuwe seizoen verworden tot een doorsnee linksback die de laatste weken gigantisch door de mand valt, zowel bij PSV als bij het Duitse elftal. Werkelijk geen fatsoenlijke voorzet vanaf te flanken te bekennen.
 
Max kan er niks van...is op de eerste paar weken van het nieuwe seizoen verworden tot een doorsnee linksback die de laatste weken gigantisch door de mand valt, zowel bij PSV als bij het Duitse elftal. Werkelijk geen fatsoenlijke voorzet vanaf te flanken te bekennen.
Alleen de laatste wedstrijd speelde hij bij duitsland slecht (Net zoals de rest van dat elftal..) . Daarnaast vind ik hem niet gigantisch door de mand vallen.
 
Max kan er niks van...is op de eerste paar weken van het nieuwe seizoen verworden tot een doorsnee linksback die de laatste weken gigantisch door de mand valt, zowel bij PSV als bij het Duitse elftal. Werkelijk geen fatsoenlijke voorzet vanaf te flanken te bekennen.

Ik heb de eerste helft eigenlijk de ene na de andere gevaarlijke voorzet (en corners) van Max gezien... Ik zou eerder zeggen dat hij verdedigend wel eens steken laat vallen.
 
Alleen de laatste wedstrijd speelde hij bij duitsland slecht (Net zoals de rest van dat elftal..) . Daarnaast vind ik hem niet gigantisch door de mand vallen.
Verdedigend is het wel ok, maar als back dien je de spitsen vanaf de zijkanten de bal zuiver aan te bieden, inswingers....hoeveel van die voorzetten kwamen vandaah aan bij onze spitsen en hoeveel daarvan waren gevaarlijk...? En de afgelopen wedstrijden in het shirt van PSV...? Angelino was echt stukken beter.
 
Verdedigend is het wel ok, maar als back dien je de spitsen vanaf de zijkanten de bal zuiver aan te bieden, inswingers....hoeveel van die voorzetten kwamen vandaah aan bij onze spitsen en hoeveel daarvan waren gevaarlijk...? En de afgelopen wedstrijden in het shirt van PSV...? Angelino was echt stukken beter.
Zeker, maar Angelino was niet van ons. In Max zijn defense moet ik opmerken dat er niet altijd goed wordt geanticipeert op zijn strakke lage ballen.
 
Verdedigend is het wel ok, maar als back dien je de spitsen vanaf de zijkanten de bal zuiver aan te bieden, inswingers....hoeveel van die voorzetten kwamen vandaah aan bij onze spitsen en hoeveel daarvan waren gevaarlijk...? En de afgelopen wedstrijden in het shirt van PSV...? Angelino was echt stukken beter.
Precieze aantal weet ik vandaag niet. Overgins spreek ik ook niet over een moment opname. Vandaag speelde Max gewoon de eerste 60 minuten prima tot goed. En ja zowel verdedigend als aanvallend.

Het meeste gevaar stichtte hij wel in de dode spelsituaties.
Vergelijking met Angelino vind ik lastig. Angelino vond ik ook heel goed.

Overgins qua assists had (volgens transgermarkt) Angelino 10 assist in geheel seizoen. Max zal al op de 5. Dus ik denk over het geheel seizoen dat je aanvallend echt wel een sterke back gaat hebben.
 
Er was maar 1 speler die vandaag uitblonk en dat was keeper Drommels van Twente. Wat een gigantisch keeperstalent is dit ! Wat mij betreft Unnerstall, die toch al erg ontevreden is als bankzitter, verkopen en Drommels halen als vaste keeper voor minimaal de komende 5 jaren. Ik vind hem zelfs beter dan Mvogo. Dus, als JDJ niet zit te slapen, dan legt hij gauw contacten met de zaakwaarnemer van Drommels en haalt hij deze keeper in de zomer. Uiteraard moet Unnerstall dan wel verkocht zijn.
 
Allemaal even laten bekoelen en hoewel dit een klote uitslag is zijn er genoeg aanknopingspunten. In de eerste helft speelde psv hoe het wilde spelen alleen keepte Drommels sterk. Voor hetzelfde geld stond het 0-3 met rust en zag het er heel anders uit. Om de een of andere reden weet psv het in de 2e helft niet vast te houden, vermoeidheid of iets anders? Dat is dan aan Schmidt om daar op in te spelen. Het is nu een heel raar seizoen (zonder publiek, corona afwezigen etc) wat ook doorwerkt op de spelers. Dat is misschien geen excuus maar wel een reden waarom het niet loopt. Ik ben al lang blij dat we van dat angsthazenvoetbal af zijn in ieder geval.
 
Tussen rapport is bedroefend er is nog geen wedstrijd gespeeld wat gewoon genieten was Met goed voetbal.Daarnaast doen we al voor 2 prijzen niet meer mee in NOVEMBER de beker verkloten we op ons PSV en het is wederom een verloren seizoen. Pijnlijk om te zien hoe egoïstisch de aanvallers zijn en geen teamgeest kunnen opbrengen. Wordt het aardig beu om PSV supporter te zijn voelt te lang als een loser. met een budget waar we na Ajax veruit het meeste te besteden hebben falen we jaar in jaar uit al. Nogmaals JDJ HOUDOE!
 
Er was maar 1 speler die vandaag uitblonk en dat was keeper Drommels van Twente. Wat een gigantisch keeperstalent is dit ! Wat mij betreft Unnerstall, die toch al erg ontevreden is als bankzitter, verkopen en Drommels halen als vaste keeper voor minimaal de komende 5 jaren. Ik vind hem zelfs beter dan Mvogo. Dus, als JDJ niet zit te slapen, dan legt hij gauw contacten met de zaakwaarnemer van Drommels en haalt hij deze keeper in de zomer. Uiteraard moet Unnerstall dan wel verkocht zijn.
Wat kunnen mensen toch na een wedstrijd al bepalen dat je iemand moet vastleggen voor vijf jaar. Bekijk het eerst eens een heel seizoen voordat je zulke rare dingen publiceert.
 
Wat kunnen mensen toch na een wedstrijd al bepalen dat je iemand moet vastleggen voor vijf jaar. Bekijk het eerst eens een heel seizoen voordat je zulke rare dingen publiceert.
Ik baseer me niet alleen op deze wedstrijd of op de afgelopen 3-4 maanden....Drommel is al een paar jaar constant goed aan het keepen, maar heeft de pech om bij Twente te keepen, waardoor hij noodgedwongen vaker doelpunten om de oren krijgt, dan menig keeper uit de Top-5 van de eredivisie .
 
Verdedigend is het wel ok, maar als back dien je de spitsen vanaf de zijkanten de bal zuiver aan te bieden, inswingers....hoeveel van die voorzetten kwamen vandaah aan bij onze spitsen en hoeveel daarvan waren gevaarlijk...? En de afgelopen wedstrijden in het shirt van PSV...? Angelino was echt stukken beter.
Angelino was inderdaad stukken beter er is nog kwaliteit vertrokken , de aankopen zijn tot heden geen uitblinkers en geen echte versterkingen ( buiten misschien Götze als hij fit blijft ).
Zoals hierboven al vermeld onze middenvelders zijn eerder lopers en brekers er is te weinig creativiteit en scoren lukt hen ook niet .
Ik vrees dat onze trainer een systeem wil spelen dat helemaal niet past en ook niet gesmaakt wordt door de groep. Betert het niet dat zie ik in de winterstop nog enkele "eigen" spelers die willen vertrekken.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan