FC Twente - PSV | Zondag 22 november | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik snap de kritiek op de (niet) scorende middenvelders niet? Gakpo en Götze spelen op het middenveld. Die hebben hun scorende vermogen toch wel laten zien?

Je kan het eens zijn met de tactiek of niet. Maar Schmidt wil dat 4 man blijven verdedigen: Teze, Boscagli, Sangaré en Rosario. De andere 6 moeten aanvallen (en scoren). Dat doen die 6 toch min of meer ook? Zahavi valt daarin het meeste tegen. Maar het ligt dan aan de middenvelders?
 
Ik snap de kritiek op de (niet) scorende middenvelders niet? Gakpo en Götze spelen op het middenveld. Die hebben hun scorende vermogen toch wel laten zien?

Je kan het eens zijn met de tactiek of niet. Maar Schmidt wil dat 4 man blijven verdedigen: Teze, Boscagli, Sangaré en Rosario. De andere 6 moeten aanvallen (en scoren). Dat doen die 6 toch min of meer ook? Zahavi valt daarin het meeste tegen. Maar het ligt dan aan de middenvelders?
Kan allemaal zijn in theorie maar de resultaten en spelniveau bewijzen het tegendeel...............
 
Ik baseer me niet alleen op deze wedstrijd of op de afgelopen 3-4 maanden....Drommel is al een paar jaar constant goed aan het keepen, maar heeft de pech om bij Twente te keepen, waardoor hij noodgedwongen vaker doelpunten om de oren krijgt, dan menig keeper uit de Top-5 van de eredivisie .
Zoet deed het ook leuk bij RKC.
 
, de aankopen zijn tot heden geen uitblinkers en geen echte versterkingen ( buiten misschien Götze als hij fit blijft ).
Ik vind Mvogo, op zijn twee blunders na, toch echt een versterking t.o.v Zoet en Unnerstall. Sangaré vind ik ook echt waardevol op zijn positie. Vind hem echt de nodige ballen afpakken.

Max vind ik persoonlijk echt wel versterking. Dat jij hem minder vind is natuurlijk een mening en dat mag.

Verder vind ik Götze geen misschien versterking maar heb ik tot nu toe vertrouwen in. Volgensmij heeft hij pas 2 wedstrijden gemist?

Zahavi vind ik een twijfel geval. Puur op zijn taak (doelpunten) vind ik hem idd geen versterking op dit moment. Maar ik vind wel dat hij een postief bijdrage doet in het spel van PSV. Veel meer dan bijv. een Mitroglou deed. Hij leest het spel, aanspeelbaar, creëert ruimt en probeert te jagen. Hopelijk vallen binnenkort ook de doelpunten.

Alleen Fein vind ik op het moment (ook) wat tegenvallen. Maar die is ook wat jonger en heeft wellicht wat tijd nodig.
 
Verdedigend is het wel ok, maar als back dien je de spitsen vanaf de zijkanten de bal zuiver aan te bieden, inswingers....hoeveel van die voorzetten kwamen vandaah aan bij onze spitsen en hoeveel daarvan waren gevaarlijk...? En de afgelopen wedstrijden in het shirt van PSV...? Angelino was echt stukken beter.
Welke spitsen moet hij dienen dan? Zahavi? Die is geen echte kopper en een echte afmaker is het ook niet. Het is vlees noch vis. Toen Peter Bosz zei dat Zahavi er makkelijk 25 in zou leggen in de Eredivisie, wist ik al dat dit een dure grap ging worden. Als Peter Bosz iemand de hemel in prijst, dan weet je vaak genoeg, althans ik wel.
Max is juist verdedigend zwak en positioneel net zo slecht als Willems. Maar hij bestrijkt wel die hele linkere kant. Tja, dan ben je ook wel eens moe.
 
Ik snap de kritiek op de (niet) scorende middenvelders niet? Gakpo en Götze spelen op het middenveld. Die hebben hun scorende vermogen toch wel laten zien?

Je kan het eens zijn met de tactiek of niet. Maar Schmidt wil dat 4 man blijven verdedigen: Teze, Boscagli, Sangaré en Rosario. De andere 6 moeten aanvallen (en scoren). Dat doen die 6 toch min of meer ook? Zahavi valt daarin het meeste tegen. Maar het ligt dan aan de middenvelders?
Precies, een heel ingewikkeld systeem dat veel spelers niet in hun kracht zet. Sangare heb nog niet dingen zien doen die hij bij zijn oude club wel deed. Doe je zo’n jongen wel recht aan als je hem beperkt tot alleen ballen afpakken?? Ik denk het niet. Volgens mij kan hij veel meer. Hetzelfde geldt voor Gakpo die gewoon vanaf links moet komen om zijn spel te kunnen laten zien. Nu is hij steeds een middenvelder. En het spel past ook niet bij deze spits. Zahavi is geen hoogvlieger als spits getuige het feit dat ie alleen in de nietszeggende competities veel goals kon scoren, maar nu lijkt hij zelfs nog minder dan de spitsen van Heerenveen of Utrecht en dat klopt gewoon niet. PSV heeft opnieuw een aantal op zichzelf goede spelers gehaald zonder na te denken of ze kwa spel EN karakter passen bij het spel wat men voor ogen heeft.
 
Precies, een heel ingewikkeld systeem dat veel spelers niet in hun kracht zet. Sangare heb nog niet dingen zien doen die hij bij zijn oude club wel deed. Doe je zo’n jongen wel recht aan als je hem beperkt tot alleen ballen afpakken?? Ik denk het niet. Volgens mij kan hij veel meer. Hetzelfde geldt voor Gakpo die gewoon vanaf links moet komen om zijn spel te kunnen laten zien. Nu is hij steeds een middenvelder. En het spel past ook niet bij deze spits. Zahavi is geen hoogvlieger als spits getuige het feit dat ie alleen in de nietszeggende competities veel goals kon scoren, maar nu lijkt hij zelfs nog minder dan de spitsen van Heerenveen of Utrecht en dat klopt gewoon niet. PSV heeft opnieuw een aantal op zichzelf goede spelers gehaald zonder na te denken of ze kwa spel EN karakter passen bij het spel wat men voor ogen heeft.
Ik vind eigenlijk juist Gakpo en Sangaré wel heel goed presteren in het huidige systeem. Gisteren gaf Gakpo juist een beslissende pass vanuit die positie die helaas net niet werd afgemaakt door Madueke. Verder komt hij vaak in de 16 (buitenspel goal helaas) en zorgt hij voor gevaar buiten de 16. Pre corona was hij ook vrij beslissend in het maken van doelpunten.

Sangaré speelt goed in mijn optiek. Pakt veel ballen af en probeert het spel naar voren te leggen. Alleen scoren doet hij nog niet. Maar volgensmij deed hij dat ook weinig in Frankrijk. Welke dingen mis jij van hem die hij wel deed bij Toulouse?

Zahavi ben ik met je eens. Hoewel ik heb qua spel en karakter (jagen, ruimte maken) wel bij PSV vind passen. Alleen zijn hoofdoel (afwerking) komt hij (nog) te kort helaas. Wat je van hem wel mag verwachten, gezien zijn salaris.
 
Ik vind eigenlijk juist Gakpo en Sangaré wel heel goed presteren in het huidige systeem. Gisteren gaf Gakpo juist een beslissende pass vanuit die positie die helaas net niet werd afgemaakt door Madueke. Verder komt hij vaak in de 16 (buitenspel goal helaas) en zorgt hij voor gevaar buiten de 16. Pre corona was hij ook vrij beslissend in het maken van doelpunten.

Sangaré speelt goed in mijn optiek. Pakt veel ballen af en probeert het spel naar voren te leggen. Alleen scoren doet hij nog niet. Maar volgensmij deed hij dat ook weinig in Frankrijk. Welke dingen mis jij van hem die hij wel deed bij Toulouse?

Zahavi ben ik met je eens. Hoewel ik heb qua spel en karakter (jagen, ruimte maken) wel bij PSV vind passen. Alleen zijn hoofdoel (afwerking) komt hij (nog) te kort helaas. Wat je van hem wel mag verwachten, gezien zijn salaris.
Snagare was een bepalende speler in de aanval naar voren; hij gaf mooie passen en bemoeide zich echt met het spel. Ik vind zijn rol nu te beperkt voor zijn status, het is een plichtmatige rol zonder risico’s en dan scoor je hier algauw een 6-7. Ik heb gedacht dat hij gehaald is als de verbindingsspeler die PSV miste, anders kan ik niet begrijpen dat je 10 miljoen neerlegt voor een speler die vooral weinig fouten maakt.
Gakpo gaf gisteren idd die ene bal maar het blijft raar dat hij als middenvelder wordt gepositioneerd. Dat is hij simpelweg niet. Ik begin me echt te irriteren aan de trainers die hun systeem belangrijker vinden dan het resultaat. Zelfs een grote coach als van Gaal die nationaal en internationaal alles heeft gewonnen, paste zich aan tijdens het WK 2014. Gewoon omdat hij inzag dat zijn spelers niet in staat waren om de opdrachten die hij wilde geven, uit te voeren.
 
Snagare was een bepalende speler in de aanval naar voren; hij gaf mooie passen en bemoeide zich echt met het spel. Ik vind zijn rol nu te beperkt voor zijn status, het is een plichtmatige rol zonder risico’s en dan scoor je hier algauw een 6-7. Ik heb gedacht dat hij gehaald is als de verbindingsspeler die PSV miste, anders kan ik niet begrijpen dat je 10 miljoen neerlegt voor een speler die vooral weinig fouten maakt.
Gakpo gaf gisteren idd die ene bal maar het blijft raar dat hij als middenvelder wordt gepositioneerd. Dat is hij simpelweg niet. Ik begin me echt te irriteren aan de trainers die hun systeem belangrijker vinden dan het resultaat. Zelfs een grote coach als van Gaal die nationaal en internationaal alles heeft gewonnen, paste zich aan tijdens het WK 2014. Gewoon omdat hij inzag dat zijn spelers niet in staat waren om de opdrachten die hij wilde geven, uit te voeren.
Ik vind hem regelmatig het spel openbreken door middel van een pass naar voren of juist naar een vleugelverdediger. Niet constant. Maar goed dan zou hij ook onhaalbaar zijn PSV als elke bal een pracht bal is. Ik vind hem dan ook bepalend in de aanval naar voren. Als in hij pakt de bal rond de middelijn af en zorgt dat deze naar voren gaat of zakt zelf terug om de bal naar voren te brengen. Volgensmij vervulde hij deze rol ook bij Toulouse. Ook dit soort spelers zijn waardevol en kun je soms best in investeren.

Opzich krijgt Gakpo de ruimte om zich naar links te bewegen. Hij was sws wel een meer binnenkomende spits. Dus dat Max over hem heen gaat vind ik prima. In praktijk speelt hij ook vrij aanvallend voor een middenvelder. Hij behoord tot de middenvelders maar in praktijk speelt hij meer als schaduwspits, vleugelspits of aanvallend middenvelder. Ik vind hem qua spel niet per se anders ogen dan vorig jaar toen hij alleen linksbuiten was. Nu is hij (nog) meer zwervend en vind dat Gakpo dat meestal goed op pakt.

Ik begin me echt te irriteren aan de trainers die hun systeem belangrijker vinden dan het resultaat.
Schmidt gebruikt dit systeem omdat hij denkt hiermee resultaat te behalen. Ik denk dat hij wel aanpassingen doet aan de hand van de spelersgroep. Maar het is logisch dat hij probeert om gegenpressen in deze ploeg te krijgen. Anders moesten we Schmidt niet halen. Konden we beter voor een andere coach gaan.

Zelfs een grote coach als van Gaal die nationaal en internationaal alles heeft gewonnen, paste zich aan tijdens het WK 2014. Gewoon omdat hij inzag dat zijn spelers niet in staat waren om de opdrachten die hij wilde geven, uit te voeren.
Klopt, maar een wk moet je in een kort moment alles eruit kunnen en willen halen. Als een speelstijl botst met je selectie dan heb je ook geen tijd om dit in te werken. Schmidt heeft dit wel. Dit is geen 6 weken project maar een project voor 2 jaar. Ik vind ook dat hij hierin de tijd moet krijgen met een redelijk fitte selectie. Tegen Twente is dit helaas niet gelukt en bij een topclub krijg je dan direct (terecht) kritiek. Maar ik vind het ook een momentopname. Ik heb wel één helft écht genoten van PSV.
 
Precies, een heel ingewikkeld systeem dat veel spelers niet in hun kracht zet. Sangare heb nog niet dingen zien doen die hij bij zijn oude club wel deed. Doe je zo’n jongen wel recht aan als je hem beperkt tot alleen ballen afpakken?? Ik denk het niet. Volgens mij kan hij veel meer. Hetzelfde geldt voor Gakpo die gewoon vanaf links moet komen om zijn spel te kunnen laten zien. Nu is hij steeds een middenvelder. En het spel past ook niet bij deze spits. Zahavi is geen hoogvlieger als spits getuige het feit dat ie alleen in de nietszeggende competities veel goals kon scoren, maar nu lijkt hij zelfs nog minder dan de spitsen van Heerenveen of Utrecht en dat klopt gewoon niet. PSV heeft opnieuw een aantal op zichzelf goede spelers gehaald zonder na te denken of ze kwa spel EN karakter passen bij het spel wat men voor ogen heeft.
Hmm ja... kweenie. Ik vond het gisteren toch een uur lang zeer behoorlijk. Als ze voorin een keer meer overspelen en het vizier wat bijstellen, sta je met rust op 0-3. Dan hoor je niemand.
 
Hmm ja... kweenie. Ik vond het gisteren toch een uur lang zeer behoorlijk. Als ze voorin een keer meer overspelen en het vizier wat bijstellen, sta je met rust op 0-3. Dan hoor je niemand.
Maar als je structureel een uur goed speelt, maar in dat uur niet het speloverwicht kunt uitdrukken in goals, dan win je geen wedstrijden. Goed spel is een goed begin, maar doseren ook. Of een plan b hebben als goed voetbal niet lukt.
 
Hmm ja... kweenie. Ik vond het gisteren toch een uur lang zeer behoorlijk. Als ze voorin een keer meer overspelen en het vizier wat bijstellen, sta je met rust op 0-3. Dan hoor je niemand.
Dat is volkomen juist, maar doordat het NIET gebeurd zitten we te zeuren. Daar gaat het om, nogmaals : goed veldspel, veel balbezit, maar geen goals. Daar wordt je niet vrolijk van.
 
Hmm ja... kweenie. Ik vond het gisteren toch een uur lang zeer behoorlijk. Als ze voorin een keer meer overspelen en het vizier wat bijstellen, sta je met rust op 0-3. Dan hoor je niemand.
Het had bij rust ook 0-6 kunnen staan, maar het had toch echt 0-2 moeten staan. Dat was het hele probleem
 
Maar als je structureel een uur goed speelt, maar in dat uur niet het speloverwicht kunt uitdrukken in goals, dan win je geen wedstrijden. Goed spel is een goed begin, maar doseren ook. Of een plan b hebben als goed voetbal niet lukt.
Eens, niks tegenin te brengen. Maar betekent dit dan dat de spelers niet in dit systeem passen? Want dat gaf IPF aan. Ik denk van niet.

Ik denk dat een plan B in het geval van vermoeidheid wel handig is. En inderdaad doseren, zodat vermoeidheid later toeslaat. Het is nogal wat, want er moeten nog 9 wedstrijden in een maand gespeeld worden.
 
Eens, niks tegenin te brengen. Maar betekent dit dan dat de spelers niet in dit systeem passen? Want dat gaf IPF aan. Ik denk van niet.

Ik denk dat een plan B in het geval van vermoeidheid wel handig is. En inderdaad doseren, zodat vermoeidheid later toeslaat. Het is nogal wat, want er moeten nog 9 wedstrijden in een maand gespeeld worden.
Desnoods in blokken. Kwartiertje gas, kwartiertje counter, tien minuten gas, 5 minuten counter. Ik zeg maar wat. In de 2e helft of een stormram in kunnen zetten of hele snelle jongens.
 
Hmm ja... kweenie. Ik vond het gisteren toch een uur lang zeer behoorlijk. Als ze voorin een keer meer overspelen en het vizier wat bijstellen, sta je met rust op 0-3. Dan hoor je niemand.
Klopt dan hoor je idd niemand. Maar we zijn een topclub en moeten resultaat halen. Aan het einde van de rit weet niemand meer hoeveel kansen je wel of niet had gecreëerd. Bovendien moet de trainer bij zichzelf te rade gaan waarom zijn spelers zo egoïstisch cq niet scherp zijn voor het doel. Na 5 maanden werk en het halen van toch geroutineerde spelers die de jonge talenten van ons zouden meetrekken met hun niveau, verwacht ik dat zijn spel begrepen wordt en dat dit soort kinderziektes er uit zijn. En ik blijf zeggen dat Zahavi niet in dit systeem past, dat Gakpo geen middenvelder is en dat Sangare een andere rol heeft dan bij Toulouse hetgeen hem minder maakt dan hij is. Dat soort zaken zie ik als de verantwoordelijkheid van de trainer, of we nou 30 kansen hebben gemist of 3.
 
Wat een gelul over vermoeidheid hebben wij alleen last van zo te zien. Ik zie niet de energie in het spel van ons sterker nog dom te laat doordekken en inworpen nemen die mijn oma van 80 nog sneller neemt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan