FC Twente - PSV | Zaterdag 27 januari | Eindstand: 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/i.imgur.com\/7X1o5Hc.jpg"}[/IMG2]


Onderlinge ontmoetingen
  • FC Twente ontving PSV 51 keer eerder in de Eredivisie. De thuisploeg won 14 maal, verloor 17 keer en het werd 20 keer gelijk.
  • Alleen Ajax (22) won vaker op bezoek bij Twente in de Eredivisie dan PSV (17).
  • PSV scoorde 80 keer in zijn uitwedstrijden bij Twente in de Eredivisie, samen met Ajax het meeste van alle ploegen.
  • Alleen Ajax (32) en Feyenoord (30) wonnen meer thuisduels tegen PSV in de Eredivisie dan FC Twente (14).
  • PSV is ongeslagen in zijn laatste 9 Eredivisie-duels met FC Twente (W6-G3-V0, uit en thuis). Deze ongeslagen reeks loopt parallel met de aanstelling van Phillip Cocu als trainer van PSV.
  • De enige andere tegenstanders waar Cocu als trainer minimaal 9 keer tegen speelde in de Eredivisie en nooit van verloor zijn FC Utrecht (W9-G0-V0) en ADO Den Haag (W8-G2-V0).
  • De laatste overwinning van FC Twente op PSV in de Eredivisie dateert van 12 mei 2013, toen de Tukkers op de slotdag thuis met 3-1 te sterk waren voor de ploeg van coach Dick Advocaat. Mark van Bommel werd die dag in zijn laatste profduel met rood het veld uitgestuurd.
  • PSV won slechts 2 van zijn laatste 11 uitduels bij Twente in de Eredivisie (W2-G6-V3). Vorig seizoen werd het 2-2 op 6 april 2017 - Bersant Celina (90+2') bezorgde Twente een punt in blessuretijd.
  • Eerder dit seizoen kwam Twente zelfs tot 3 keer terug van een achterstand op bezoek bij PSV in Eindhoven, maar de thuisploeg won alsnog door een eigen doelpunt van Stefan Thesker in blessuretijd (4-3). Het was de 1e wedstrijd van de Tukkers onder leiding van Gertjan Verbeek.
FC Twente
  • FC Twente is ongeslagen in 4 Eredivisie-duels, waaronder een gelijkspel in zijn laatste 3 duels. De laatste keer dat de Tukkers langer ongeslagen bleven in de Eredivisie was in september-oktober 2016 (8 duels).
  • Slechts 1 keer deze eeuw speelde Twente 4 Eredivisie-duels op rij gelijk, in mei-augustus 2014 (toen 5 duels, gedeeld clubrecord).
  • FC Twente won geen van zijn laatste 5 Eredivisie-duels (W0-G2-V3) sinds een 3-0 zege tegen Roda JC op 21 oktober - de club kreeg 14 tegendoelpunten in die 5 duels.
  • Gertjan Verbeek kan de 2e Twente-trainer worden die geen van zijn eerste 5 thuisduels wint in de Eredivisie, na René Vandereycken in 2002. De Belg won geen van zijn eerste 6 thuisduels, waaronder een 0-0 tegen PSV in zijn 6e duel.
  • Twente heeft 16 punten na 19 duels - alleen in 2015/2016 had de club minder dan 17 punten na 20 Eredivisie-duels (toen ook 16, alles omgerekend naar 3 punten voor winst).
  • FC Twente maakte 7 van zijn 25 Eredivisie-doelpunten van buiten de zestien, met 28% het hoogste percentage van alle ploegen dit seizoen.
  • Mounir El Hamdaoui speelde zijn laatste Eredivisie-duel op 19 december 2015, namens AZ tegen FC Utrecht (2-2). Zijn laatste Eredivisie-doelpunt kwam tegen sc Heerenveen op 21 november 2015 (3-1 zege met AZ).
  • FC Twente kan het 5e verschillende Eredivisie-team worden waarvoor El Hamdaoui scoort, na Excelsior, Willem II, AZ en Ajax.
  • El Hamdaoui debuteerde tegen PSV in de Eredivisie, namens Excelsior op 17 augustus 2002. Slechts 1 van zijn 69 Eredivisie-doelpunten kwam tegen PSV, namens AZ in het 1-1 gelijkspel op 2 mei 2010.
  • Adam Maher stapte 2 weken geleden over van PSV naar FC Twente. Hij speelde 72 Eredivisie-duels voor de Eindhovenaren tussen 2013 en 2018 waarin hij 2 Eredivisie-titels won.
  • Maher speelde in de Eredivisie slechts onder 2 coaches: 67 wedstrijden onder Verbeek en 72 onder Philip Cocu. Onder beide coaches scoorde hij exact 12 keer.
  • Het laatste duel dat Maher onder Verbeek speelde tegen PSV was de bekerfinale in 2013, waarin Maher de openingsgoal maakte in de 2-1 zege met AZ.
  • Oussama Assaidi was betrokken bij elk van de laatste 4 Eredivisie-doelpunten van FC Twente (2 goals - 2 assists). Hakim Ziyech was de laatste speler van FC Twente die bij meer opeenvolgende Eredivisie-doelpunten van de ploeg betrokken was, in maart-oktober 2015 (18 doelpunten op rij, 7 doelpunten - 11 assists).
  • Assaidi debuteerde namens De Graafschap tegen PSV in de Eredivisie (3-0 nederlaag op 4 oktober 2008).
PSV
  • PSV heeft 49 punten na 19 Eredivisie-duels - de laatste keer dat de club de grens van 50 punten overschreed binnen 20 Eredivisie-duels was in 2014/2015 (52 na 20 duels).
  • PSV (249) kan zijn 250e uitnederlaag in de Eredivisie incasseren.
  • Zes van PSV's laatste 7 overwinningen in de Eredivisie kwamen met 1 doelpunt verschil - in 3 van die duels maakte PSV de winnende in blessuretijd, waaronder tegen FC Twente op 5 november (4-3).
  • PSV kreeg dit seizoen 22 Eredivisie-doelpunten tegen, slechts 1 minder dan heel vorig seizoen.
  • PSV is ongeslagen in 42 Eredivisie-duels op zaterdag (W32-G10-V0) sinds een 2-1 nederlaag in Overijssel bij Heracles Almelo op 19 september 2015.
  • PSV hield dit Eredivisie-seizoen slechts 1 keer de nul in een uitduel, tijdens de 0-1 zege bij PEC Zwolle op 19 november. Alleen Sparta Rotterdam, Roda JC en Heracles Almelo hielden dit Eredivisie-seizoen minder vaak de nul in uitduels.
  • PSV scoorde 7 keer uit penalty's dit Eredivisie-seizoen - alleen in 1988/1989 (8) scoorde de ploeg vaker uit penalty's in een volledig Eredivisie-seizoen.
  • PSV kreeg zelf ook 7 penalty's tegen, samen met Willem II het meeste van alle teams. Vorig seizoen kregen alleen Go Ahead Eagles (11) en Heracles Almelo (8) meer strafschoppen tegen.
  • Hirving Lozano is de topscorer van PSV dit Eredivisie-seizoen met 11 doelpunten, maar hij scoorde slechts 2 keer in zijn laatste 9 Eredivisie-duels.
  • Lozano scoorde slechts 1 keer uit zijn laatste 11 schoten op doel - hij scoorde 10 keer uit zijn eerste 16 schoten op doel in de Eredivisie.
  • De laatste 15 schoten op doel van Hirving Lozano leverden 2 doelpunten op, tegenover 9 goals uit zijn eerste 14 schoten op doel.
  • Luuk de Jong speelde 75 Eredivisie-duels (39 goals) voor FC Twente tussen 2009 en 2012. Hij won de titel met de club in 2009/2010, de KNVB-Beker in 2010/2011 en de Johan Cruijff Schaal in 2010 en 2011.
  • De Jong maakte 29 van zijn 100 Eredivisie-doelpunten in de Grolsch Veste, slechts 1 minder dan in het Philips Stadion.
  • Hij maakte op 8 februari 2009 tegen FC Twente zijn 1e doelpunt in de Eredivisie (De Graafschap - FC Twente 2-2, 8 februari 2009).
  • Nicolas Isimat-Mirin (4) en Santiago Arias (4) staan op scherp.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Voorspelling: er zal wel weer een penalty komen in de categorie "je kunt hem geven" tegen PSV. Het is te hopen dat dat deze keer het team niet zo ontregeld.
 
We zullen weer genoeg kansen krijgen, maar het benutten daarvan is het euvel. Cocu zal eens moeten kijken naar die spelers die koel zijn voor de goal. 10 kansen een goal, tegenstander 1 kans een goal. Daar moeten we vanaf en dat kunnen alleen wij zelf oplossen. Daarom blijft een wedstrijd van PSV altijd spannend tot de 94e minuut.
 
We zullen weer genoeg kansen krijgen, maar het benutten daarvan is het euvel. Cocu zal eens moeten kijken naar die spelers die koel zijn voor de goal. 10 kansen een goal, tegenstander 1 kans een goal. Daar moeten we vanaf en dat kunnen alleen wij zelf oplossen. Daarom blijft een wedstrijd van PSV altijd spannend tot de 94e minuut.

Zeker bij Twente, in EHV was nagenoeg ieder schot raak.

Wedstrijd staat onder de leiding van Blom
 
Laatst bewerkt:
Aha Blom. Nou dan wil ik voor een volkomen onnodig gegeven rode kaart ook wel een gokje wagen :D
 
Goh, waarom had ik een sterke gevoel dat men Blom op deze wedstrijd zouden zetten, waarom waarom?

PSV en uitwedstrijd met Blom, dan sta je nu al 1-0 achter. Misschien was Ed Janssen nog net niet genoeg, dus zetten ze Blom maar neer waar men weet dat we een gecheidenis met die kerel hebben want niemand maar dan ook niemand is die rode kaart van Strootman vergeten in het zelfde stadion.

Ik hoop serieus dat men nu oppasst met hard de duels ingaan. Je weet dat die Blom dan iedere moment een rode kaart kan trekken. Of wederom weer een makkelijke penalty en dan achteraf roepen dat het er geen 1 was.

Verder Twente uit. Ja, op papier moet je die winnen. Maar Twente uit is en blijft altijd lastig. Ajax won daar niet, dus laten wij dat wel. Hopelijk is Van Ginkel en Romero erbij.
 
Zeker bij Twente, in EHV was nagenoeg ieder schot raak.

Wedstrijd staat onder de leiding van Blom

PSV heeft dit seizoen tot nu toe 2 x verloren. Uit tegen Heerenveen en uit tegen Ajax. Beide wedstrijden gefloten door Kevin Blom. :ai:
 
PSV heeft dit seizoen tot nu toe 2 x verloren. Uit tegen Heerenveen en uit tegen Ajax. Beide wedstrijden gefloten door Kevin Blom. :ai:
Hmmm, toeval :unsure:.

Volgens mij lag het verlies tegen Ajax niet aan de scheids, de 2-0 achterstand tegen Heerenveen ook niet.
 
Daarvoor was het al 2-0 ;). Overigens, Lozano heeft daar een schorsing voor gekregen, 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk. Kennelijk vond de tuchtcommissie het niet onterecht.

Dat zegt in het geval van PSV echt he-le-maal niks over de daadwerkelijke ernst van de overtreding.:nocheer:
 
Dat zegt in het geval van PSV echt he-le-maal niks over de daadwerkelijke ernst van de overtreding.:nocheer:

Ach, we hebben wel eens vrijspraak gehad. Het zegt volgens mij vooral dat de tuchtcommissie niet de ballen heeft om een scheids te overrulen, in t geval van Willems had de scheids zelf ook al aangegeven dat ie fout zat.
 
We zullen weer genoeg kansen krijgen, maar het benutten daarvan is het euvel. Cocu zal eens moeten kijken naar die spelers die koel zijn voor de goal. 10 kansen een goal, tegenstander 1 kans een goal. Daar moeten we vanaf en dat kunnen alleen wij zelf oplossen. Daarom blijft een wedstrijd van PSV altijd spannend tot de 94e minuut.

Volgens Elfrink was Romero de enige die op het trainingskamp letterlijk alle ballen die hij op doel schoot ook tussen de palen wist te houden. Da's al een goed begin.

Verder, tja, Blom lees ik hier. Nou, dan zullen ze van goede huize moeten komen om daar een overwinning over de streep te trekken. Misschien Hendrix alvast preventief aan de kant houden.
 
Is Van Ginkel weer van de partij aanstaande zaterdag? Indien ja, dan Luuk op de bank laten zitten. In de voorhoede zou ik toch graag een basisplek willen zien voor Romero als spits, met op de flanken Lozano en Mauro ...ik heb even genoeg van Bergwijn met zijn onnodige dribbels die 9 van de 10 keer nergens toe leiden en soms zelfs voor extra gevaar zorgen voor onze verdediging. Verder zou ik naast Van Ginkel en Hendriks een plaats willen inruimen voor Gudmunsson ipv Ramselaar of Pereiro...en achterin een plaatsje voor Paal ipv Brenet....verder geen wijzigingen...als PSV aanvallend begint vanaf de startblokken, dan denk ik dat de eindstand 1-3 zal worden...maar in ieder geval wil ik Romero minimaal een halfuur in actie zien....kijken of alle superlatieven die hem toegeschreven worden ook echt kloppen...
 
Is Van Ginkel weer van de partij aanstaande zaterdag? Indien ja, dan Luuk op de bank laten zitten. In de voorhoede zou ik toch graag een basisplek willen zien voor Romero als spits, met op de flanken Lozano en Mauro ...ik heb even genoeg van Bergwijn met zijn onnodige dribbels die 9 van de 10 keer nergens toe leiden en soms zelfs voor extra gevaar zorgen voor onze verdediging. Verder zou ik naast Van Ginkel en Hendriks een plaats willen inruimen voor Gudmunsson ipv Ramselaar of Pereiro...en achterin een plaatsje voor Paal ipv Brenet....verder geen wijzigingen...als PSV aanvallend begint vanaf de startblokken, dan denk ik dat de eindstand 1-3 zal worden...maar in ieder geval wil ik Romero minimaal een halfuur in actie zien....kijken of alle superlatieven die hem toegeschreven worden ook echt kloppen...

Leuke ideeën, maar dat gaat Cocu natuurlijk niet doen. Zou wel eens tijd worden dat Cocu Lozano eens op links posteert en hem verbiedt om op rechts te spelen, en wat Bergwijn en Gudmundsson betreft geef ik je gelijk, maar ongeacht wie er in de basis begint, ze beginnen allemaal met een achterstand en een man minder dan de tegenstander, aangezien de wedstrijd onder lijding staat van Blom.

 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan