FC Midtylland - PSV | Dinsdag 10 augustus | Eindstand: 0-1

Status
Je kunt niet meer reageren.

Retro

Assistent Coach
Gisteren kon ik de wedstrijd helaas niet vanaf het begin zien. Kwam tijdens de rust thuis. Had de wedstrijd opgenomen, dus heb hem tot mijn spijt vanaf het begin gekeken. Normaal gesproken dwaal ik bij zulke wedstrijden af op mijn telefoon. Had ik ook lekker mijn beklag kunnen doen over de wedstrijd op het forum. Maar dat ging dit keer niet vanwege spoilergevaar. De volgende dag zie ik ook wel het positieve in van de wedstrijd. Ten eerste weer de clean sheet gehouden. Weer een overwinning met de bijbehorende coëfficiëntenpunten. Belangrijkste winst is het leereffect.

We blijken namelijk toch niet onoverwinnelijk te zijn. Madueke is geen Messi die komende seizoen 50 wedstrijden op topniveau gaat presteren. Gakpo heeft het al de gehele seizoensopening moeilijk. De bank is veel te mager. Als je achter was gekomen dan had je met de invallers van gisteren iets moeten forceren. Dat moet je niet willen. Vertessen kun je met zijn snelheid inzetten als je juist voorstaat. Bruma, ondanks zijn goal, moet je zo snel mogelijk willen verkopen. Mauro mag zijn carrière afbouwen bij JPSV. Er moet echt wat bij wil je over een heel seizoen goed presteren. Je moet er niet aan denken dat je noodgedwongen Mauro vanaf het begin in de basis moet opstellen. Iedereen hield zijn hart vast toen Madueke geblesseerd leek te zijn.

PSV heeft tot nu toe maar 6 miljoen uitgegeven en 38 miljoen opgehaald. Daarnaast een transfer financiële injectie gekregen van 50 miljoen. En los daarvan heeft een TD elk seizoen een standaard transferbudget die los staat van transferinkomsten. Hoe lekker is het dat als Pröpper zo slecht speelt als gisteren je gewoon Van Ginkel kunt inbrengen en vice versa? Vorm is denk ik het meest onderschatte argument voor een kwalitatief sterk bezette bank. Iedereen denkt dat het alleen maar gaat om vermoeide spelers rust geven, geschorste of geblesseerde spelers vervangen. Max heeft nu een sterke periode, maar heeft ook een mindere periode gehad. Sanga is nu sterk, maar heeft vorig seizoen ook slechte series gedraaid. Boscagli ging rare dingen doen. Teze en Mwene is niet goed genoeg voor basis RB. Kortom: JDJ is sterk begonnen deze transferwindow, laat hem ook sterk eindigen.

Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom Drommel zo nodig moest komen voor Unnerstall. Unnerstall is de betere lijnkeeper. Ik dacht dat Drommel is gehaald vanwege zijn voetballende kwaliteiten, maar die heb ik gisteren niet gezien. Wat een paniek elke keer als hij de bal teruggespeeld kreeg en bijna alle lange ballen belandden zo in de voeten van de tegenstander.

Laatst bewerkt:

Weltmeister

Clubicoon
Gisteren kon ik de wedstrijd helaas niet vanaf het begin zien. Kwam tijdens de rust thuis. Had de wedstrijd opgenomen, dus heb hem tot mijn spijt vanaf het begin gekeken. Normaal gesproken dwaal ik bij zulke wedstrijden af op mijn telefoon. Had ik ook lekker mijn beklag kunnen doen over de wedstrijd op het forum. Maar dat ging dit keer niet vanwege spoilergevaar. De volgende dag zie ik ook wel het positieve in van de wedstrijd. Ten eerste weer de clean sheet gehouden. Weer een overwinning met de bijbehorende coëfficiëntenpunten. Belangrijkste winst is het leereffect.

We blijken namelijk toch niet onoverwinnelijk te zijn. Madueke is geen Messi die komende seizoen 50 wedstrijden op topniveau gaat presteren. Gakpo heeft het al de gehele seizoensopening moeilijk. De bank is veel te mager. Als je achter was gekomen dan had je met de invallers van gisteren iets moeten forceren. Dat moet je niet willen. Vertessen kun je met zijn snelheid inzetten als je juist voorstaat. Bruma, ondanks zijn goal, moet je zo snel mogelijk willen verkopen. Mauro mag zijn carrière afbouwen bij JPSV. Er moet echt wat bij wil je over een heel seizoen goed presteren. Je moet er niet aan denken dat je noodgedwongen Mauro vanaf het begin in de basis moet opstellen. Iedereen hield zijn hart vast toen Madueke geblesseerd leek te zijn.

PSV heeft tot nu toe maar 6 miljoen uitgegeven en 38 miljoen opgehaald. Daarnaast een transferinjectie gekregen van 50 miljoen. En los daarvan heeft een TD elk seizoen een standaard transferbudget die los staat van transferinkomsten. Hoe lekker is het dat als Pröpper zo slecht speelt als gisteren je gewoon Van Ginkel kunt inbrengen en vice versa? Vorm is denk ik de meest onderschatte argument voor een kwalitatief sterk bezette bank. Iedereen denkt dat het alleen maar gaat om vermoeide spelers rust geven, geschorste of geblesseerde spelers vervangen. Max heeft nu een sterke periode, maar heeft ook een mindere periode gehad. Sanga is nu sterk, maar heeft vorig seizoen ook slechte series gedraaid. Boscagli ging rare dingen doen. Teze en Mwene is niet goed genoeg voor basis RB. Kortom: JDJ is sterk begonnen deze transferwindow, laat hem ook sterk eindigen.

Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom Drommel zo nodig moest komen voor Unnerstall. Unnerstall is de betere lijnkeeper. Ik dacht dat Drommel is gehaald vanwege zijn voetballende kwaliteiten, maar die heb ik gisteren niet gezien. Wat een paniek elke keer als hij de bal teruggespeeld kreeg en bijna alle lange ballen belandden zo in de voeten van de tegenstander.
Amen. Al vind ik Drommel wel lekker rustig bij terugspeelballen. Sterkste keeper sinds tijden met zijn voeten.

Kira

Aanvoerder
Amen. Al vind ik Drommel wel lekker rustig bij terugspeelballen. Sterkste keeper sinds tijden met zijn voeten.
Ja ik vind hem nog niet top ogen en of het de beste keus is weet ik niet. Toch vind ik hem wel completer ogen dan Unnerstall.
Misschien dat Unnerstall me ongelijk bewijst bij Twente.

Royhaarsteeg

Supporter
Eens, denk ik.... want wat is "faya"? :ROFL:

Tsja statistieken. In 1988 ging PSV een ronde verder. Ik denk niet dat het invloed heeft op het resultaat van de komende weken. Portugal en Benfica staan hoger op de ranking dan Nederland en PSV. Dus ik zie Benfica als dik favoriet.
Het ging er mij om dat hier wordt beweerd dat we het altijd slecht doen tegen Portugese clubs. Dat blijkt mee te vallen

Mikasa

Internationale Legende
Het is het type club dat in pot 3 of 4 zou zitten, dus die moet je ook kunnen hebben als je wil overwinteren.
Nummer 24 dus..... Dus minstens pot 3. PSV zou pot 4 zijn. Salzburg is de nummer 23. Die had ik PSV liever zien treffen in deze play-off.

Constantine Renoir

Basisspeler
Weet iemand wellicht hoe Benfica het in de voorbereiding gedaan heeft? Want als zij qua fitheid op het niveautje van Ajax zitten dan hebben wij een streepje voor.

Laatst bewerkt:

Penalty

Internationale Legende
Weet iemand wellicht hoe Benfica het in de voorbereiding gedaan heeft? Want als zijn qua fitheid op het niveautje van Ajax zit dan hebben wij een streepje voor.
7 juli Benfica - Sporting Covilhã 2-0 2e Liga vriendschappelijk
10 juli Benfica - Farense 3-2 2e Liga vriendschappelijk
13 juli Benfica - B-SAD 0-0 Premiera Liga vriendschappelijk
22 juli Benfica - Lile 1-0 vriendschappelijk
25 juli Benfica - Marseille 1-1 vriendschappelijk
4 aug Spartak Moskou- Benfica 0-2 voorronde CL
7 aug Moreirense - Benfica 1-2 competitie. Vanaf de 56e minuut met 10 man vanwege rode kaart Benfica.
10 aug Benfica - Spartak Moskou 2-0 voorronde CL

Ze zullen wel fit zijn en ze spelen hun vriendschappelijke wedstrijden graag thuis.:rolleyes:
Trek verder maar je conclusies.

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020 & 2021
Het is gewoon heel simpel vwb Benfica: win je die niet, dan hoor je ook niet thuis in de CL en moet je verder ook niet zeuren als PSV zijnde. Had je maar beter moeten inkopen etc. Persoonlijk maak ik me zorgen over onze backs. Max is altijd weg en als hij terug is, is het ook niets… En Teze is gewoon geen goede rechtsback voor dit niveau.

Mikasa

Internationale Legende
Het is gewoon heel simpel vwb Benfica: win je die niet, dan hoor je ook niet thuis in de CL en moet je verder ook niet zeuren als PSV zijnde. Had je maar beter moeten inkopen etc. Persoonlijk maak ik me zorgen over onze backs. Max is altijd weg en als hij terug is, is het ook niets… En Teze is gewoon geen goede rechtsback voor dit niveau.
Dat is waar. Maar er zitten straks genoeg zwakkere ploegen dan Benfica in de CL. Al heb ik het idee dat het veld zwaarder is geworden, als ik de link van vanmorgen volgde.

Humtoezje

International
Hopelijk staan de spelers en staf van PSV er realistischer en optimistischer in dan diverse forumleden hier.
Ik zou werkelijk niet weten waarom PSV angst zou moeten hebben voor Benfica.
Neem bv Ajax: noem een speler van Ajax die nu, du moment, PSV beter maakt. Ik kan niemand opnoemen. En die gasten hebben de wedstrijd ook gezien en kennen ook het korte termijn verleden van Ajax.

Ik neem daarom aan dat Benfica meer kleuren str… schij… voor ons PSV.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Bovenaan Onderaan