Gisteren kon ik de wedstrijd helaas niet vanaf het begin zien. Kwam tijdens de rust thuis. Had de wedstrijd opgenomen, dus heb hem tot mijn spijt vanaf het begin gekeken. Normaal gesproken dwaal ik bij zulke wedstrijden af op mijn telefoon. Had ik ook lekker mijn beklag kunnen doen over de wedstrijd op het forum. Maar dat ging dit keer niet vanwege spoilergevaar. De volgende dag zie ik ook wel het positieve in van de wedstrijd. Ten eerste weer de clean sheet gehouden. Weer een overwinning met de bijbehorende coëfficiëntenpunten. Belangrijkste winst is het leereffect.
We blijken namelijk toch niet onoverwinnelijk te zijn. Madueke is geen Messi die komende seizoen 50 wedstrijden op topniveau gaat presteren. Gakpo heeft het al de gehele seizoensopening moeilijk. De bank is veel te mager. Als je achter was gekomen dan had je met de invallers van gisteren iets moeten forceren. Dat moet je niet willen. Vertessen kun je met zijn snelheid inzetten als je juist voorstaat. Bruma, ondanks zijn goal, moet je zo snel mogelijk willen verkopen. Mauro mag zijn carrière afbouwen bij JPSV. Er moet echt wat bij wil je over een heel seizoen goed presteren. Je moet er niet aan denken dat je noodgedwongen Mauro vanaf het begin in de basis moet opstellen. Iedereen hield zijn hart vast toen Madueke geblesseerd leek te zijn.
PSV heeft tot nu toe maar 6 miljoen uitgegeven en 38 miljoen opgehaald. Daarnaast een transferinjectie gekregen van 50 miljoen. En los daarvan heeft een TD elk seizoen een standaard transferbudget die los staat van transferinkomsten. Hoe lekker is het dat als Pröpper zo slecht speelt als gisteren je gewoon Van Ginkel kunt inbrengen en vice versa? Vorm is denk ik de meest onderschatte argument voor een kwalitatief sterk bezette bank. Iedereen denkt dat het alleen maar gaat om vermoeide spelers rust geven, geschorste of geblesseerde spelers vervangen. Max heeft nu een sterke periode, maar heeft ook een mindere periode gehad. Sanga is nu sterk, maar heeft vorig seizoen ook slechte series gedraaid. Boscagli ging rare dingen doen. Teze en Mwene is niet goed genoeg voor basis RB. Kortom: JDJ is sterk begonnen deze transferwindow, laat hem ook sterk eindigen.
Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom Drommel zo nodig moest komen voor Unnerstall. Unnerstall is de betere lijnkeeper. Ik dacht dat Drommel is gehaald vanwege zijn voetballende kwaliteiten, maar die heb ik gisteren niet gezien. Wat een paniek elke keer als hij de bal teruggespeeld kreeg en bijna alle lange ballen belandden zo in de voeten van de tegenstander.