Excelsior - PSV | Zondag 26 november 2017 | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
"Je speelt gewoon een goede pot.", het is wat mij betreft zorgwekkend dat we zo snel tevreden (denken te) kunnen zijn. Het is diep, diep triest dat we bereid zijn dit niveau te accepteren.

Ik weet zo niet of je die quote ook bij Cocu vandaan hebt, maar van delen van zijn analyse die ik hieronder quote word ik toch ook bijzonder akelig:

"Er was weinig mis met ons spel. We hebben de wedstrijd bepaald, veel kansen gecreëerd en een goal gemaakt. Het enige waar ik voor waarschuwde in de rust was dat als je zo dominant bent het risico is dat je in slaap sukkelt. In plaats van de 0-3 die we wel maken, ik denk dat het een terechte goal was van Luuk, scoren zij. Dan is bij ons het positiespel, de keuzes aan de bal in één keer weg. Het wordt heel onrustig en dan wordt het nog knokken om de overwinning weg te halen. Dat is eigenlijk zonde als je het grootste deel van de wedstrijd prima speelt. Dan zie je wat een raar spelletje voetbal is."

De lat ligt inderdaad niet bijster hoog.
 
Overal ligt de lat niet meer hoog.
Journalisten.
Trainers.
Spelers met vingers in hun oren.
Analytici.
Allemaal oude hap, old school.
Het is zoooo mis in NL.
 
Laatst bewerkt:
Je draait het om. Als PSV naar voren gaat en de tegenstander afjaagt loopt het. De tegenstander vastzetten op eigen helft is ook een voorsprong verdedigen en pogen uit te breiden. Als PSV naar achteren loopt roepen ze de ellende over zich af.
1. Aanval is de beste verdediging. :bat:
2. Angst is een slechte raadgever. :shifty:

Je kan niet altijd aanvallen. Als PSV de hele tijd afaagt en 100% geeft ja dan hoef je niet te verdedigen. Maar PSV kan dat niet of wil dat niet dat laat ik even in het midden. Maar dan moet je als het niet loopt als coach iets anders verzinnen. Op het moment van het wisselen liep het niet. Dat is de situatie waar Cocu mee zat. Dan kun je ook vol op de aanval spelen en een extra aanvaller inbrengen, maar dat helpt niet op het moment dat het niet loopt. Cocu kan ook niet het veld op lopen en scoren, Cocu kan wel wisselen om verdedigende zekerheid in te bouwen om de wedstrijd over de streep te trekken.
 
Je kan niet altijd aanvallen. Als PSV de hele tijd afaagt en 100% geeft ja dan hoef je niet te verdedigen. Maar PSV kan dat niet of wil dat niet dat laat ik even in het midden. Maar dan moet je als het niet loopt als coach iets anders verzinnen. Op het moment van het wisselen liep het niet. Dat is de situatie waar Cocu mee zat. Dan kun je ook vol op de aanval spelen en een extra aanvaller inbrengen, maar dat helpt niet op het moment dat het niet loopt. Cocu kan ook niet het veld op lopen en scoren, Cocu kan wel wisselen om verdedigende zekerheid in te bouwen om de wedstrijd over de streep te trekken.

:unsure:We zijn het niet met elkaar eens. :re: :shifty:
 
Werkt dat argument niet evengoed de andere kant op? Zelfs in topjaar 1987-1988 werd er door PSV met spelers als Lerby, Kieft, van Breukelen, Koeman etc. ook gewoon gelijk gespeeld tegen clubs als Fortuna Sittard, Roda, Ado, Utrecht en Twente en verloren van bijvoorbeeld Groningen en Feyenoord. En ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken dat in kwaliteit en professionaliteit PSV ver boven het eredivisie maaiveld uitstak (uitgezonderd Ajax en Fey wellicht). Wat we internationaal voorstelden doet er niet echt toe aangezien we hier over eredivisie records praten.

Ik kan me dat topjaar ‘88 nog goed herinneren. PSV liet toen wedstrijden lopen toen a de competitie al vóór de winterstop allang beslist was en b de prioriteit na de winterstop bij de Europa Cup 1 lag.
Competitiewedstrijden waren trainingspartijtjes voor de slag in Europa.
Wat Retro Willems schrijft is zeker van toepassing als je records met elkaar wilt vergelijken.

Ik kan het natuurlijk niet bewijzen en we zullen het nooit weten, maar als PSV toen niet in Europa had gespeeld, waren ze ongeslagen kampioen geworden.
 
Laatst bewerkt:
Maar waar ik dan benieuwd naar ben: wat had jij dan gedaan als jij Cocu was in de zelfde minuut toen Lozano werd gewisseld?

Je vraagt het aan Penalty, aaah, mag ik, mag ik, mag ik? ....Ik doe het gewoon.

Toen was Pereiro er al uit toch, voor Ramselaar?
Bergwijn voor LdJ én Maher voor Locadia; met Lozano op 9. 4-4-2 dus.

(Maar ik had een andere basiself gehad)
 
Dat wordt bewezen door de cijfers:
Brenet stoot Van Aerle van de troon: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...d-mooi-recordje-nu-is-het-joshua-brenet-.html
Cocu blijkt de beste coach http://www.soccernews.nl/news/413522/succesvolle-cocu-laat-alle-ervaren-trainers-achter-zich
Schwaab kan Lerby evenaren: https://www.ed.nl/psv/schwaab-verlo...ivisie-en-kan-lerby-zondag-evenaren~a172e53f/

Dat déze heren toch recordhouders kunnen worden... dat is toch een wonder?!

Juist niet. Iets met eenoog en het land der blinden...Lerby en Van Aerle pakten de EC1, Brenet en Schwaab kwalificeren zich geeneens voor het Uefatoernooi omdat FC Balophetdakovic te sterk was.
 
Je draait het om. Als PSV naar voren gaat en de tegenstander afjaagt loopt het. De tegenstander vastzetten op eigen helft is ook een voorsprong verdedigen en pogen uit te breiden. Als PSV naar achteren loopt roepen ze de ellende over zich af.
1. Aanval is de beste verdediging. :bat:
2. Angst is een slechte raadgever. :shifty:

Een goede verdediging is de beste verdediging.
Wel ben ik met je eens dat PSV niet achteruit moet lopen. Tijdens Hiddink kon dat wel (1 met Heintze, Nielsen, Koeman en Gerets, 2 met Alex/Bouma/Ooijer/Lee), want er stond behoorlijk wat niveau achterin. Nu is er 1 goede back en 1 goede keeper (die niet het niveau heeft van de keepers die Hiddink destijds had). Tegen Isimat/Schwaab/Luckassen kan iedereen scoren, dus beter om de druk op de helft van de tegenpartij te houden.
 
Werkt dat argument niet evengoed de andere kant op? Zelfs in topjaar 1987-1988 werd er door PSV met spelers als Lerby, Kieft, van Breukelen, Koeman etc. ook gewoon gelijk gespeeld tegen clubs als Fortuna Sittard, Roda, Ado, Utrecht en Twente en verloren van bijvoorbeeld Groningen en Feyenoord. En ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken dat in kwaliteit en professionaliteit PSV ver boven het eredivisie maaiveld uitstak (uitgezonderd Ajax en Fey wellicht). Wat we internationaal voorstelden doet er niet echt toe aangezien we hier over eredivisie records praten.

Je mist volgens mij mijn punt. Het gaat er niet om dat PSV destijds ook tegen mindere tegenstanders in de eredivisie punten liet liggen. Mijn punt is dat de weerstand in de competitie veel hoger was. Dat was namelijk de tijd dat een absolute wereldvedette als Romario maar liefst 5 jaar voor PSV te behouden was in tegenstelling tot een Colombiaan die aardig kan verdedigen en na één jaar alweer vertrokken is uit Amsterdam. Spelers gaan tegenwoordig veel sneller naar het buitenland. In die tijd had je spelers met internationale allure die jarenlang speelden in de eredivisie. Afgezet tegen die context is zo'n reeks van Lerby veruit indrukwekkender dan van Brenet mocht hij ook zo'n reeks neerzetten. Je kunt toch ook moeilijk een zegereeks vergelijken van een speler bij een amateurclub met dat van Brenet?
 
Juist niet. Iets met eenoog en het land der blinden...Lerby en Van Aerle pakten de EC1, Brenet en Schwaab kwalificeren zich geeneens voor het Uefatoernooi omdat FC Balophetdakovic te sterk was.

We bedoelen hetzelfde. Ik reageerde op de stelling dat de eredivisie zoveel slechter is geworden. Dus in de huidige blindencompetitie kunnen eenogen als Brenet en Schwaab records breken.

Het is inderdaad een belachelijk idee dat ze in de buurt komen van Lerby en Van Aarle of in geval van Cocu: Hiddink.
 
Je mist volgens mij mijn punt. Het gaat er niet om dat PSV destijds ook tegen mindere tegenstanders in de eredivisie punten liet liggen. Mijn punt is dat de weerstand in de competitie veel hoger was. Dat was namelijk de tijd dat een absolute wereldvedette als Romario maar liefst 5 jaar voor PSV te behouden was in tegenstelling tot een Colombiaan die aardig kan verdedigen en na één jaar alweer vertrokken is uit Amsterdam. Spelers gaan tegenwoordig veel sneller naar het buitenland. In die tijd had je spelers met internationale allure die jarenlang speelden in de eredivisie. Afgezet tegen die context is zo'n reeks van Lerby veruit indrukwekkender dan van Brenet mocht hij ook zo'n reeks neerzetten. Je kunt toch ook moeilijk een zegereeks vergelijken van een speler bij een amateurclub met dat van Brenet?

Het gaat om het onderlinge niveauverschil. En of dat in een toperedivisie 1988, fluteredivisie 2017 of 8e klasse KNVB is, maakt toch niet uit?
 
Het gaat om het onderlinge niveauverschil. En of dat in een toperedivisie 1988, fluteredivisie 2017 of 8e klasse KNVB is, maakt toch niet uit?

Dat maakt dus wel uit, anders kun je een record van een amateurspeler op dezelfde hoogte stellen als dat van een recordhouder bij een internationale topclub. Weet niet of het al een woord is, anders introduceer ik hem hier: een Miedemaredenering. De vrouwen doen het beter dan de mannen, dus de vrouwen moeten net zoveel cashen als de mannen.
 
Dat maakt dus wel uit, anders kun je een record van een amateurspeler op dezelfde hoogte stellen als dat van een recordhouder bij een internationale topclub. Weet niet of het al een woord is, anders introduceer ik hem hier: een Miedemaredenering. De vrouwen doen het beter dan de mannen, dus de vrouwen moeten net zoveel cashen als de mannen.

Dat laatste heeft zij al genuanceerd.

En over het eerste worden we het niet eens. ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan