Excelsior - PSV | Zondag 26 november 2017 | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je kan een speler ook met de verkeerde taken het veld in sturen. Als PSV tegen een gehavend Excelsior vol op de aanval speelt hoeven ze nauwelijks te verdedigen en zetten ze de tegenstander vast op eigen helft.
:shifty:

Je kan ook de verkeerde spelers met de verkeerde taken in een verkeerd systeem het veld in sturen.
 
PEC en Excelsior uit op rij, op kunstgras, je kan ze alvast gehad hebben. Tis gewoon verschrikkelijk om op te spelen. Lozano gaf ook aan dat het moeilijk spelen is op kunstgras. Erg blij dat die weer eens heeft gescoord. Volgende week weer lekker op gras knallen.

En wat betreft gisteren. Je speelt gewoon een goede pot. Doelpunt van De Jong had gewoon goedgekeurd moeten worden, dan sta je 0-3 voor en is het geloof bij Excelsior weg. Vlak daarna, maken ze 1-2 en geloven ze er weer in, waardoor je jezelf onnodig moeilijk maakt. Dan mogen we Zoet gigantisch hard bedanken voor zijn geweldige optreden. Die mispeer die die van Isimat pakt, was geweldig. Zoet pakt op dit moment echt punten, keer op keer.

 
PEC en Excelsior uit op rij, op kunstgras, je kan ze alvast gehad hebben. Tis gewoon verschrikkelijk om op te spelen. Lozano gaf ook aan dat het moeilijk spelen is op kunstgras. Erg blij dat die weer eens heeft gescoord. Volgende week weer lekker op gras knallen.

En wat betreft gisteren. Je speelt gewoon een goede pot. Doelpunt van De Jong had gewoon goedgekeurd moeten worden, dan sta je 0-3 voor en is het geloof bij Excelsior weg. Vlak daarna, maken ze 1-2 en geloven ze er weer in, waardoor je jezelf onnodig moeilijk maakt. Dan mogen we Zoet gigantisch hard bedanken voor zijn geweldige optreden. Die mispeer die die van Isimat pakt, was geweldig. Zoet pakt op dit moment echt punten, keer op keer.

Een sterk PSV laat Excelsior nooit zo in de wedstrijd komen, ongeacht of er nou 0-3 gescoord wordt of niet. Het geloof had na 0-2 al weg moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
"Je speelt gewoon een goede pot.", het is wat mij betreft zorgwekkend dat we zo snel tevreden (denken te) kunnen zijn. Het is diep, diep triest dat we bereid zijn dit niveau te accepteren.
 
"Je speelt gewoon een goede pot.", het is wat mij betreft zorgwekkend dat we zo snel tevreden (denken te) kunnen zijn. Het is diep, diep triest dat we bereid zijn dit niveau te accepteren.

Als ik het goed begrijp, was het tot de 1-2 een redelijke pot. Het verschil is dat de andere ploegen niet meer bang zijn voor PSV. Dat was ten tijde van Hiddink natuurlijk anders. Zelfs ploegen als Excelsior weten dat er met wat opportunisme en geluk wat te halen valt bij PSV, zeker centraal achterin.
 
Je kan een speler ook met de verkeerde taken het veld in sturen. Als PSV tegen een gehavend Excelsior vol op de aanval speelt hoeven ze nauwelijks te verdedigen en zetten ze de tegenstander vast op eigen helft.
:shifty:

Dat gebeurde ook in de eerste helft en 10 minuten na rust. Kans op kans kreeg PSV maar die bal ging er maar 3 keer in (waarvan 1x keer afgekeurd). Daarna scoorde Excelsior en liep het totaal niet meer bij PSV. Dan kun je wel vol op de aanval willen spelen maar
1 dat lukte niet meer.
2 dan ontstaan er nog meer ruimtes voor Excelsior, en met onze verdediging is dat niet handig want dan loopt Excelsior de verdediging helemaal voorbij. Dus daarom handig als je op zo'n moment spelers hebt die hun verdedigende taken uitvoeren.
 
Dat gebeurde ook in de eerste helft en 10 minuten na rust. Kans op kans kreeg PSV maar die bal ging er maar 3 keer in (waarvan 1x keer afgekeurd). Daarna scoorde Excelsior en liep het totaal niet meer bij PSV. Dan kun je wel vol op de aanval willen spelen maar
1 dat lukte niet meer.
2 dan ontstaan er nog meer ruimtes voor Excelsior, en met onze verdediging is dat niet handig want dan loopt Excelsior de verdediging helemaal voorbij. Dus daarom handig als je op zo'n moment spelers hebt die hun verdedigende taken uitvoeren.

:unsure:Het liep niet meer omdat PSV terug ging lopen i.p.v. aanvallen. :re:
1. Het lukte niet meer is een drogreden
2. PSV hoeft niet bang te zijn voor Excelsior.
 
"Je speelt gewoon een goede pot.", het is wat mij betreft zorgwekkend dat we zo snel tevreden (denken te) kunnen zijn. Het is diep, diep triest dat we bereid zijn dit niveau te accepteren.

Het voordeel (of nadeel, ligt eraan hoe je het bekijkt) is dat het niveau van het hele Nederlandse voetbal is gezakt. Niet alleen PSV (wij moeten het doen met Schwaab en Isimat), de rest is ook gezakt. De Europese wedstrijden zijn een mooie maatstaf: na de kerst is er niks meer aanwezig, en we waren al bijzonder dun vertegenwoordigt voordat het hele feest eigenlijk begon. De verschillen zijn flinterdun: zet Schwaab of Brenet bij bv Heerenveen neer en ze vallen geeneens echt op. Echter, doordat PSV een aantal spelers heeft die wél tot de top in Nederland horen en misschien ook nog Europees meekunnen, heb je een serieuze kans op de titel.
 
"Je speelt gewoon een goede pot.", het is wat mij betreft zorgwekkend dat we zo snel tevreden (denken te) kunnen zijn. Het is diep, diep triest dat we bereid zijn dit niveau te accepteren.

Tot aan de 1-2, speel je een goede pot. Of zag ik het verkeerd? Doelpunt van De Jong goed keuren, en je stond 0-3 voor en wellicht loop je uit naar 0-5.

Ja, na de 1-2, was het verschrikkelijk. Totaal mee eens, onacceptabel dat je nog in paniek raakt tegen f*cking Excelsior. Dan mag je Zoet hard bedanken dat die 2 geweldige ballen pakt.

Nog een hoop werk aan de winkel Cocu.
 
Echter, doordat PSV een aantal spelers heeft die wél tot de top in Nederland horen en misschien ook nog Europees meekunnen, heb je een serieuze kans op de titel.

En doordat sommige spelers zichzelf inderdaad tot de top beschouwen en daarom niet vol overgave zich focussen op teamsucces loop je wekelijks tegen meer dan nodig gevaar tegen elke tegenstander. Het jezelf als beter beschouwen heeft ook zijn gevaren. Als je kijkt hoeveel spelers soms vrij zichzelf aan kunnen bieden rond de rand 16 dan schik je je rot. Het makkelijk tegendoelpunten incasseren enkel afschrijven op de kwaliteit van de verdedigers is daarom denk ik echt te makkelijk.

Verdedigers die vrij mogen opkomen, schieten en scoren (Koolwijk, Lam, Tesker) en middenvelders die vrij aangespeeld worden en tijd krijgen om uit te halen - dat maakt ons ook defensief kwestbaar.

Ik vrees de eerste fase van een counter niet zo zeer (Schwaab en Zoet winnen 1op1 meestal wel) maar vrees voor de vrijheid die de tegenstander krijgt om de bal af te geven. Veel spelers die vrij in kansrijke positie staan, klaar om in te schieten. Simpelweg omdat ons middenveld niet vol overgave als team meeverdedigd, spelers in de gaten houdt, of simpelweg niet weet hoe te dekken. Dat Locadia en Luuk regelmatig geroemd worden om verdedigende ondersteuning zegt denk ik voldoende.. En dat is al vanaf de eerste pot tegen AZ duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
:unsure:Het liep niet meer omdat PSV terug ging lopen i.p.v. aanvallen. :re:
1. Het lukte niet meer is een drogreden
2. PSV hoeft niet bang te zijn voor Excelsior.

Als het bij PSV loopt gaat het vanzelf naar voren lopen.
1. Dat is geen drogreden als het niet loopt dan loopt het niet, dan kun je zekerheid inbouwen of de score uitbouwen, dat laatste lukte niet dus zorgde Cocu voor het eerste.
2. Als club zijnde moet je voor iedere club bang (ofterwijl geducht) zijn. Want elke club in de eredivisie kan op een goeie dag winnen van PSV. Door niet bang te zijn kan er sprake zijn van onderschatting van de tegenstander of overschatting van jezelf.
 
Het voordeel (of nadeel, ligt eraan hoe je het bekijkt) is dat het niveau van het hele Nederlandse voetbal is gezakt. Niet alleen PSV (wij moeten het doen met Schwaab en Isimat), de rest is ook gezakt. De Europese wedstrijden zijn een mooie maatstaf: na de kerst is er niks meer aanwezig, en we waren al bijzonder dun vertegenwoordigt voordat het hele feest eigenlijk begon. De verschillen zijn flinterdun: zet Schwaab of Brenet bij bv Heerenveen neer en ze vallen geeneens echt op. Echter, doordat PSV een aantal spelers heeft die wél tot de top in Nederland horen en misschien ook nog Europees meekunnen, heb je een serieuze kans op de titel.

Dat wordt bewezen door de cijfers:
Brenet stoot Van Aerle van de troon: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...d-mooi-recordje-nu-is-het-joshua-brenet-.html
Cocu blijkt de beste coach http://www.soccernews.nl/news/413522/succesvolle-cocu-laat-alle-ervaren-trainers-achter-zich
Schwaab kan Lerby evenaren: https://www.ed.nl/psv/schwaab-verlo...ivisie-en-kan-lerby-zondag-evenaren~a172e53f/

Dat déze heren toch recordhouders kunnen worden... dat is toch een wonder?!
 
Tot aan de 1-2, speel je een goede pot. Of zag ik het verkeerd? Doelpunt van De Jong goed keuren, en je stond 0-3 voor en wellicht loop je uit naar 0-5.

Ja, na de 1-2, was het verschrikkelijk. Totaal mee eens, onacceptabel dat je nog in paniek raakt tegen f*cking Excelsior. Dan mag je Zoet hard bedanken dat die 2 geweldige ballen pakt.

Nog een hoop werk aan de winkel Cocu.

Ze hebben inderdaad bijna niks weggegeven tot de 1-2. Maar dat is iets wat de norm moet zijn tegen een kleine broeder als Excelsior. Het is geen Feyenoord of ajaks, het is fokkin' Excelsior. Dus dat maakt het in mijn beleving geen goede pot.

Ik pakte jouw opmerking er even uit maar quotte je bewust niet. Het ging me niet om wie het zei, maar ik las dergelijke zinnen op meer plekken. Ik vind het niveau volstrekt onacceptabel.
 
Dat wordt bewezen door de cijfers:
Brenet stoot Van Aerle van de troon: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...d-mooi-recordje-nu-is-het-joshua-brenet-.html
Cocu blijkt de beste coach http://www.soccernews.nl/news/413522/succesvolle-cocu-laat-alle-ervaren-trainers-achter-zich
Schwaab kan Lerby evenaren: https://www.ed.nl/psv/schwaab-verlo...ivisie-en-kan-lerby-zondag-evenaren~a172e53f/

Dat déze heren toch recordhouders kunnen worden... dat is toch een wonder?!

Nou, niet per sé. Het maakt natuurlijk wel uit of je zulke reeksen neerzet in een tijd dat de eredivisie nog wat voorstelde internationaal of in een tijd dat de kampioen voorrondes CL moet spelen. Wat mij betreft moet er dus een flinke wegingsfactor komen op records van deze tijd. Dus als Brenet 2500 wedstrijden achtereen wint dan kan hij zich meten met Lerby.
 
Als het bij PSV loopt gaat het vanzelf naar voren lopen.
1. Dat is geen drogreden als het niet loopt dan loopt het niet, dan kun je zekerheid inbouwen of de score uitbouwen, dat laatste lukte niet dus zorgde Cocu voor het eerste.
2. Als club zijnde moet je voor iedere club bang (ofterwijl geducht) zijn. Want elke club in de eredivisie kan op een goeie dag winnen van PSV. Door niet bang te zijn kan er sprake zijn van onderschatting van de tegenstander of overschatting van jezelf.

Je draait het om. Als PSV naar voren gaat en de tegenstander afjaagt loopt het. De tegenstander vastzetten op eigen helft is ook een voorsprong verdedigen en pogen uit te breiden. Als PSV naar achteren loopt roepen ze de ellende over zich af.
1. Aanval is de beste verdediging. :bat:
2. Angst is een slechte raadgever. :shifty:

 
Als het bij PSV loopt gaat het vanzelf naar voren lopen.
1. Dat is geen drogreden als het niet loopt dan loopt het niet, dan kun je zekerheid inbouwen of de score uitbouwen, dat laatste lukte niet dus zorgde Cocu voor het eerste.
2. Als club zijnde moet je voor iedere club bang (ofterwijl geducht) zijn. Want elke club in de eredivisie kan op een goeie dag winnen van PSV. Door niet bang te zijn kan er sprake zijn van onderschatting van de tegenstander of overschatting van jezelf.

Dit is precies wat ik door de goegemeente rond PSV steeds hoor vertellen.
Ik vind dit gewoon een gebrek aan topsportmentaliteit bij topclub PSV.
Sluit me aan bij het antwoord van Penalty.
 
Nou, niet per sé. Het maakt natuurlijk wel uit of je zulke reeksen neerzet in een tijd dat de eredivisie nog wat voorstelde internationaal of in een tijd dat de kampioen voorrondes CL moet spelen. Wat mij betreft moet er dus een flinke wegingsfactor komen op records van deze tijd. Dus als Brenet 2500 wedstrijden achtereen wint dan kan hij zich meten met Lerby.

Werkt dat argument niet evengoed de andere kant op? Zelfs in topjaar 1987-1988 werd er door PSV met spelers als Lerby, Kieft, van Breukelen, Koeman etc. ook gewoon gelijk gespeeld tegen clubs als Fortuna Sittard, Roda, Ado, Utrecht en Twente en verloren van bijvoorbeeld Groningen en Feyenoord. En ik durf er mijn hand wel voor in het vuur te steken dat in kwaliteit en professionaliteit PSV ver boven het eredivisie maaiveld uitstak (uitgezonderd Ajax en Fey wellicht). Wat we internationaal voorstelden doet er niet echt toe aangezien we hier over eredivisie records praten.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan