Excelsior - PSV | Zaterdag 2 maart | Eindstand 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb helaas alleen de samenvatting kunnen zien. Wat ik begrijp is dat het spel niet sprankelend was, maar dat we ook geen moment in de problemen zijn gekomen. Dat is ook al wat waard na de afgelopen weken. ;)

Niet sprankelend, maar in tegenstelling tot de laatste 4 wedstrijden hield ik er wel een goed gevoel aan over. Dat kwam niet zozeer doordat er eindelijk weer eens gewonnen werd, maar vooral omdat ik weer een PSV zag dat er 90 minuten voor ging, en niet slaperig en achteloos overkwam, zoals de voorgaande vier wedstrijden wel het geval was. Natuurlijk kan dat ook deels aan de zwakke tegenstand hebben gelegen, maar toch.

Omdat ik het oneerlijk vind hoe er met Gutierrez wordt omgegaan. Zoals ik al zei. Guti wordt nooit meer gebruikt op basis van de wedstrijd tegen RKC voor de beker waar letterlijk iedereen door de ondergrens zakte, en de eerste helft tegen AZ. Terwijl een Hendrix, of een Rosario iedere week een onvoldoende mogen halen, en door Markje er nooit wordt uitgehaald. We praten wel over iemand die betere cijfers heeft dan Hendrix, Rosario, Ihattaran en Sadilek bij elkaar. Het is ook weer niet zo dat die er helemaal niks van kan. Ik had hem gisteren opgesteld op de plek van Hendrix, zodat je die jongen ook beetje het gevoel kan geven dat die er is. Nu op deze manier, laat je hem helemaal verrotten op de bank omdat Markje liever de jeugd de kans geeft. 8 miljoen gooi je op deze manier weg.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben voor jeugd. Maar je kan het wel erg gaan overdrijven. Tegen Excelsior heb je toch geen 2 verdedigende middenvelder's nodig? Kom op zeg. Pereiro en Gutierrez mochten gisteren zelfs niet invallen. Erg triest allemaal, maar wel Rigo in de 91e minuut erin brengen om ff wat tijd te rekken. Belachelijk.

Maar goed. Er is gisteren gewonnen, dus we kunnen nu weinig klagen. Maar ik blijf erbij dat er met Guti wel wat beter mag omgegaan. Maar Markje kennende stelt die volgende week Hendrix en Rosario weer op tegen de o zo gevreesde NAC.

Ik was het eens met de basisopstelling die MvB gemaakt had, maar had zeker Guti een invalbeurt gegeven in de 60e minuut. De grootste kandidaat voor een wissel was m.i. Rosario, maar dat is een rechtspoot en probleem met die wissel is dan natuurlijk dat Guti ook een linkspoot is. Rigo in de 91e minuut was een walgelijke wissel inderdaad. Ik hoop dat dit soort triestige acties eruit gaan bij MvB, want dit past niet bij een topclub; meer bij een Fortuna Sittard oid.

Ik ga er in principe ook vanuit dat aankomende wedstrijd het dode blok Hendrix/Rosario er helaas weer zal staan, maar hij verraste me gisteren ook, ondanks dat Sadilek een gedwongen wissel was, dus wie weet.
 
Je weet dat Makkelie in zijn jeugd Feyenoord supporter was en zelfs een seizoenkaart had? Dus hou eens een keer op met het fabeltje dat Makkelie Ajacied zou zijn.

Kan zijn, desalniettemin valt het me de laatste seizoenen erg op dat hij Ajax behoorlijk vaak bevoordeeld en PSV benadeeld. Kijk er de wedstrijden op na en je zult zien dat je er niet omheen kan. Het feit dat hij zogenaamd Feyenoorder is zegt niet dat hij PSV niet kan benadelen. Bewust of onbewust. Beiden is ergerlijk. De aangehaalde voorbeelden spreken voor zich en zo zijn er meer. Of ben je ook Ajax-Utrecht vergeten toen Makkelie opzichtig op zoek was naar het bevoordelen van Ajax? Is dus geen Calimero gedrag. Maar gestaafd met feiten. Waar zijn de jouwe? Of zeg anders gewoon niets.
 
Waaruit blijkt dat hij betere cijfers haalt? Hij heeft zoals je zegt nog weinig gespeeld en dus blijkt uit niks dat hij betere cijfers haalt.
En je tweede punt: dat hij 8 miljoen hierdoor weg gooit, dat is niet waar Mark naar moet kijken. Hij moet niet gaan denken 'ik stel Guti op omdat hij 8 miljoen heeft gekost.' Hij moet juist spelers opstellen waarmee hij denkt dat hij het beste resultaat kan halen.

Weinig gespeeld, maar wel 3 goals en 4 assist's. Kunnen weinig middenvelder's zeggen die iedere keer een onvoldoende mogen halen, maar er wel iedere keer in mogen staan.

Niet sprankelend, maar in tegenstelling tot de laatste 4 wedstrijden hield ik er wel een goed gevoel aan over. Dat kwam niet zozeer doordat er eindelijk weer eens gewonnen werd, maar vooral omdat ik weer een PSV zag dat er 90 minuten voor ging, en niet slaperig en achteloos overkwam, zoals de voorgaande vier wedstrijden wel het geval was. Natuurlijk kan dat ook deels aan de zwakke tegenstand hebben gelegen, maar toch.



Ik was het eens met de basisopstelling die MvB gemaakt had, maar had zeker Guti een invalbeurt gegeven in de 60e minuut. De grootste kandidaat voor een wissel was m.i. Rosario, maar dat is een rechtspoot en probleem met die wissel is dan natuurlijk dat Guti ook een linkspoot is. Rigo in de 91e minuut was een walgelijke wissel inderdaad. Ik hoop dat dit soort triestige acties eruit gaan bij MvB, want dit past niet bij een topclub; meer bij een Fortuna Sittard oid.

Ik ga er in principe ook vanuit dat aankomende wedstrijd het dode blok Hendrix/Rosario er helaas weer zal staan, maar hij verraste me gisteren ook, ondanks dat Sadilek een gedwongen wissel was, dus wie weet.

Ik was ook blij met de veranderingen op het middenveld. Alleen jammer dat die Sadilek opstelt uit nood, omdat Hendrix er niet bij was. Dus eigenlijk was alleen Ihattaran de enige verandering op het middenveld. Toch blijf ik erbij dat ik liever Gutierrez had gezien op de plek van Hendrix. Dat je hem uberhaupt niet een in laat vallen, is wel erg triest allemaal. Hoe kunnen spelers zich dan bewijzen dan alleen maar op trainingen laten zien? Trainingen is heel wat anders dan wedstrijden spelen. Wisselen lust Markje er nog geen brood van. Brengt liever jeugdspelers in de 91e minuut om ff wat tijd te rekken tegen Excelsior, Excelsior. Tjonge jonge.
 
Weinig gespeeld, maar wel 3 goals en 4 assist's. Kunnen weinig middenvelder's zeggen die iedere keer een onvoldoende mogen halen, maar er wel iedere keer in mogen staan.



Ik was ook blij met de veranderingen op het middenveld. Alleen jammer dat die Sadilek opstelt uit nood, omdat Hendrix er niet bij was. Dus eigenlijk was alleen Ihattaran de enige verandering op het middenveld. Toch blijf ik erbij dat ik liever Gutierrez had gezien op de plek van Hendrix. Dat je hem uberhaupt niet een in laat vallen, is wel erg triest allemaal. Hoe kunnen spelers zich dan bewijzen dan alleen maar op trainingen laten zien? Trainingen is heel wat anders dan wedstrijden spelen. Wisselen lust Markje er nog geen brood van. Brengt liever jeugdspelers in de 91e minuut om ff wat tijd te rekken tegen Excelsior, Excelsior. Tjonge jonge.
Was dat niet gewoon een soort publiekswissel voor Bergwijn?
 
Kan zijn, desalniettemin valt het me de laatste seizoenen erg op dat hij Ajax behoorlijk vaak bevoordeeld en PSV benadeeld. Kijk er de wedstrijden op na en je zult zien dat je er niet omheen kan. Het feit dat hij zogenaamd Feyenoorder is zegt niet dat hij PSV niet kan benadelen. Bewust of onbewust. Beiden is ergerlijk. De aangehaalde voorbeelden spreken voor zich en zo zijn er meer. Of ben je ook Ajax-Utrecht vergeten toen Makkelie opzichtig op zoek was naar het bevoordelen van Ajax? Is dus geen Calimero gedrag. Maar gestaafd met feiten. Waar zijn de jouwe? Of zeg anders gewoon niets.
In de kampioenswedstrijd vorig seizoen gaf hij Ajax twee keer rood en tijdens de laatste PSV-Ajax floot hij ook prima en zeker niet tegen ons. Het is mij wat te complotterig.
 
Was dat niet gewoon een soort publiekswissel voor Bergwijn?

Zal best. Maar doe dat dan rond de 82e minuut. Ik vind het altijd zo kansloos, als je in de laatste minuut van de blessuretijd nog gaat wisselen, om ff wat tijd te rekken. Want wat heeft het voor zin? Scheidsrechters tellen die extra seconde's toch wel altijd bij.
 
Zal best. Maar doe dat dan rond de 82e minuut. Ik vind het altijd zo kansloos, als je in de laatste minuut van de blessuretijd nog gaat wisselen, om ff wat tijd te rekken. Want wat heeft het voor zin? Scheidsrechters tellen die extra seconde's toch wel altijd bij.

Ik vroeg mij ook af waar het nodig voor was. Als je dit bij Mark zelf deed toen hij een speler was, zou hij dit weigeren. Wellicht is de insteek goed, maar doe het dan in minuutje 85 ofzo.
 
In de kampioenswedstrijd vorig seizoen gaf hij Ajax twee keer rood en tijdens de laatste PSV-Ajax floot hij ook prima en zeker niet tegen ons. Het is mij wat te complotterig.

Die 2 keer rood waren ook wel dik terecht. In de laatste PSV-Ajax was volgens mij de elleboog tegen de Jong. Een redelijk essentiële misser lijkt mij. In de andere wedstrijden dit seizoennonder zijn leiding of als VAR maakte hij een behoorlijk aantal missers. Complot gaat misschien wat ver, maar ik vind het opvallend.
 
Die 2 keer rood waren ook wel dik terecht. In de laatste PSV-Ajax was volgens mij de elleboog tegen de Jong. Een redelijk essentiële misser lijkt mij. In de andere wedstrijden dit seizoennonder zijn leiding of als VAR maakte hij een behoorlijk aantal missers. Complot gaat misschien wat ver, maar ik vind het opvallend.

Het staat je bij omdat het tegen je is. Vandaar dat het opvalt. Momenten die in je voordeel waren, accepteer je en vergeet je. Beetje Calimero gedrag om te denken dat de scheidsrechters tegen PSV fluiten.
 
Het staat je bij omdat het tegen je is. Vandaar dat het opvalt. Momenten die in je voordeel waren, accepteer je en vergeet je. Beetje Calimero gedrag om te denken dat de scheidsrechters tegen PSV fluiten.

Ik heb het niet over de scheidsrechters maar over Makkelie. Daar valt het me op. De rest fluit in zijn algemeenheid zeer matig zoals we elk weekend weer kunnen zien als we de wedstrijden allemaal bekijken. Dat valt nu meer op omdat wij op tv meer zien. Maar daar verander je niets aan, het blijft soms tenenkrommend hoe scheids en VAR optreden.
 
Hoezo is Mark een eigenwijze hufter? Ik bedoel het maakt niet uit of Guti 1 euro gekost heeft of 100 miljoen, je moet als coach altijd de beste spelers opstellen, en Mark ziet de spelers op de training. Hij vind dat Sadilek en Ihattaren beter zijn dan Guti, en wie zijn wij om te zeggen dat hij ongelijk heeft? Ik bedoel zoveel speeltijd krijgen ze allemaal niet, en wij zien de training niet. Dus het is juist goed van Mark dat hij doet wat hij denkt dat het beste is, en ik kan niet zeggen dat Ihattaren en Sadilek slecht gespeeld hebben.

Kees Kwakman is voor FC Volendam. ;)
Van wat we gezien hebben heeft Mark groot gelijk. Guti heeft meerdere malen laten zien dat hij zelfs voor de eredivisie duelkracht en handelingssnelheid tekort komt. Dat is zorgelijk, en ik neig ernaar te geloven dat Guti gewoon een miskoop is. Sadilek en Ihatarren hebben meerdere malen prima ingevallen, en nu achteraf heeft Mark weer groot gelijk, beiden konden prima een hele wedstrijd aan, behoorden zelfs tot de beteren van het veld.
 
Met een gekleurde bril zie je dingen wat anders. Maar zeggen dat Makkelie vaak in het voordeel van Ajax fluit is ridicuul en totaal lachwekkend.

Overigens, als Makkelie altijd tegen PSV fluit, waarom gaf hij Lozano niet zijn tweede gele kaart dan? Hij maakt het videoscherm gebaar. Daar staat een gele kaart voor. Die gaf Makkelie niet. Klopt dus niets van je complottheorie!! Veel van jouw posts komen erg Calimero achtig over.
Ik denk niet dat een aanhanger van een club die Sjaak Swart als boegbeeld heeft PSV-supporters moet betichten van Calimero-gedrag. Laat staan op hun eigen forum.
 
Niet sprankelend, maar in tegenstelling tot de laatste 4 wedstrijden hield ik er wel een goed gevoel aan over. Dat kwam niet zozeer doordat er eindelijk weer eens gewonnen werd, maar vooral omdat ik weer een PSV zag dat er 90 minuten voor ging, en niet slaperig en achteloos overkwam, zoals de voorgaande vier wedstrijden wel het geval was. Natuurlijk kan dat ook deels aan de zwakke tegenstand hebben gelegen, maar toch.



Ik was het eens met de basisopstelling die MvB gemaakt had, maar had zeker Guti een invalbeurt gegeven in de 60e minuut. De grootste kandidaat voor een wissel was m.i. Rosario, maar dat is een rechtspoot en probleem met die wissel is dan natuurlijk dat Guti ook een linkspoot is. Rigo in de 91e minuut was een walgelijke wissel inderdaad. Ik hoop dat dit soort triestige acties eruit gaan bij MvB, want dit past niet bij een topclub; meer bij een Fortuna Sittard oid.

Ik ga er in principe ook vanuit dat aankomende wedstrijd het dode blok Hendrix/Rosario er helaas weer zal staan, maar hij verraste me gisteren ook, ondanks dat Sadilek een gedwongen wissel was, dus wie weet.
Volgende week Ihatarren en Gakpo in de basis. Ik kan er nu al blij van worden.

Guti heeft z'n kansen gehad, maar er niks van gebakken. Dat hij veel geld heeft gekost, kan ik me niet zo heel druk om maken. Het wordt tijd dat we weer gioed gaan voetballen, en ik ben het met je eens, dat we daar gisteren een aardig begin van hebben gezien.

Overigens zou het me niet verbazen als ook Sadilek blijft staat, wellicht ten koste van Rosario.
 
Volgende week Ihatarren en Gakpo in de basis. Ik kan er nu al blij van worden.

Guti heeft z'n kansen gehad, maar er niks van gebakken. Dat hij veel geld heeft gekost, kan ik me niet zo heel druk om maken. Het wordt tijd dat we weer gioed gaan voetballen, en ik ben het met je eens, dat we daar gisteren een aardig begin van hebben gezien.

Overigens zou het me niet verbazen als ook Sadilek blijft staat, wellicht ten koste van Rosario.
Wanneer dan? En dan bedoel ik een echte kans op zijn favoriete plek, waar hij minimaal de helft van het krediet zou krijgen dat Hendrix heeft.
 
Wanneer dan? En dan bedoel ik een echte kans op zijn favoriete plek, waar hij minimaal de helft van het krediet zou krijgen dat Hendrix heeft.
Ja, hij had een mooi debuut, maar daarna heeft hij alleen teleurgeteld. Hij heeft zelfs een tijdje een basisplaats gehad. En daar liet hij zien dat hij, zelfs op Pereiro's plaats, handelingssnelheid en duelkracht tekort komt. Dat was op de plek van Rosario of Hendrix alleen nog maar veel duidelijker naar voren gekomen. Hij heeft een goed schot en scoort makkelijk, dat is z'n enige kracht die we tot nu toe gezien hebben, maar dat is als controlerende middenvelder een bonus, maar geen kerntaak.

En Hendrix heeft over het algemeen z'n taak naar behoren uitgevoerd, alhowel ik natuurlijk ook zie dat het de laatste wedstrijden wat minder was. Maar zelfs toen, was het nog een kleine voldoende, omdat hij keihard bleef werken.
 
Laatst bewerkt:
Met een gekleurde bril zie je dingen wat anders. Maar zeggen dat Makkelie vaak in het voordeel van Ajax fluit is ridicuul en totaal lachwekkend.

Overigens, als Makkelie altijd tegen PSV fluit, waarom gaf hij Lozano niet zijn tweede gele kaart dan? Hij maakt het videoscherm gebaar. Daar staat een gele kaart voor. Die gaf Makkelie niet. Klopt dus niets van je complottheorie!! Veel van jouw posts komen erg Calimero achtig over.

Die eerste kaart was al belachelijk want Lozano werd duidelijk op zijn linkervoet geraakt. Om dan nog een keer geel te trekken zou nog belachelijker zijn.
Ik begrijp dat jij bekend met met Calimero’s werk maar beschuldig mij daar niet van want dat slaat nergens op. Het feit dat jij het anders ziet maakt mij geen Calimero.
En nógmaals, ik heb het niet over een complot maar over Makkelie. Ik vind het gewoon opvallend zoals hij fluit en zeker op vaak cruciale momenten. Jij ziet dat anders, prima, maar ik noem jou ook geen Calimero toch omdat jij vindt dat hij Ajax vaak benadeeld?
We verschillen van mening. Laten we het daar maar op houden.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan