Excelsior - PSV | Zaterdag 2 maart | Eindstand 0-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Goede wedstrijd, maar de uitslag valt tegen.

*EDIT* na likes:

Hij maakt b#veel en veel te veel schwalbes. En als hij aangetikt wordt. speelt hij meteen de stervende zwaan. Als je bij een tikje gewoon door prbeert te gaan, is veel effectiever.

Mekkeren en stervende zwaan spelen kan ie beter laten inderdaad, maar dat zou ik ook doen als ik elke keer onbestraft onderuit geschoffeld zou worden. Maar dat zijn geen schwalbes. Als dat jouw idee is van een schwalbe, dan moet je de definitie van het woord nog eens opzoeken.
 
Hij maakt b#veel en veel te veel schwalbes. En als hij aangetikt wordt. speelt hij meteen de stervende zwaan. Als je bij een tikje gewoon door prbeert te gaan, is veel effectiever.

Als hij doorgaat fluiten ze niet. Doen ze nu al nauwelijks. Het is dat hij constant opspringt en tackles probeert te ontwijken. Misschien moet hij zich iedere keer vol laten neerschoppen?! ;)
 
Ik moest ook aan Lozano denken in de voorbeschouwing van deze wedstrijd. Toen hadden ze het over Edwards van Excelsior dat hij goed op dreef is en dat er op hem de meeste overtredingen zijn gemaakt. Dit werd natuurlijk als iets positiefs gezien. Ik kan me nog de reacties herinneren (op Internet) dat er na Neymar op Lozano de meeste overtredingen zijn gemaakt in de CL, luste de honden geen brood van
 
Beetje saaie wedstrijd. Mooi 3 punten. Excelsior kon helemaal niks. PSV mist de scherpte voor het doel. Rosario, Dumfries, Lozano erg uit vorm. Viergever voetballend zwak. Angelino wel dreigend, maar slechte voorzet. Luuk werd weinig bereikt. Goed: Sadilek, Bergwijn, Ihattaren. Schwaab degelijk. Een werkelijk geweldige Zoet houdt weer eens de nul... (grapje). Excelsior was domweg te zwak. PSV zette wel goed druk steeds. En duidelijke penalty voor Lozano, maar trieste Makkelie geeft m weer eens niet en Mr. VAR was net koffie pakken.
 
Als hij doorgaat fluiten ze niet. Doen ze nu al nauwelijks. Het is dat hij constant opspringt en tackles probeert te ontwijken. Misschien moet hij zich iedere keer vol laten neerschoppen?! ;)
Het is nu idd te laat. Lozano gaat in Nl niet veel vrije tra[ppen meer mee krigen. Een van de redenen voor PSV om hem in de zomer te verkopen.
 
Goede wedstrijd, maar de uitslag valt tegen.

*EDIT* na likes:



Mekkeren en stervende zwaan spelen kan ie beter laten inderdaad, maar dat zou ik ook doen als ik elke keer onbestraft onderuit geschoffeld zou worden. Maar dat zijn geen schwalbes. Als dat jouw idee is van een schwalbe, dan moet je de definitie van het woord nog eens opzoeken.
Nee, dat ben ik wel met je eens, hij wordt vaak onregelementair aangepakt. maar z'n vele schwalbes en idd het zeiken tegen de scheids, maakt dat hij nooit het voordeel van de twijfel krijgt. Dat is een feit, en ik kan me dat vanuit de scheidsrechters ook nog wel voorstellen
 
Als je met 4 aanvallers speelt en 2 houthakkers op het middenveld. Vind jij dat een verbetering? Het ontbreekt al maanden aan creativiteit op het middenveld en dan haal je de enige creatieve middenvelder eraf. Dom in mijn ogen. Was ook wel te zien aan het spel na de wissel. Kwam niets meer uit. Duidelijker zo?
Bergwijn ging naar 10, waar jij opmerkte dat Luuk naar 10 was. Vervolgens reageer je dan op een bijdehante manier omdat een ander je mening niet deelt.
Ik vind het in theorie een prima wissel. Bergwijn is 1 en al creativiteit, Ihattaren heeft veel minuten gemaakt en Van Bommel kiest voor vers bloed met Cody Gakpo, ook iemand die kansen kan creeeren.
 
En dan schakel je naar de Classico, wat een verschil, wat een verschil in tempo
 
Nee, dat ben ik wel met je eens, hij wordt vaak onregelementair aangepakt. maar z'n vele schwalbes en idd het zeiken tegen de scheids, maakt dat hij nooit het voordeel van de twijfel krijgt. Dat is een feit, en ik kan me dat vanuit de scheidsrechters ook nog wel voorstellen

Ik denk niet dat hij veel schwalbes maakt, maar dat hij de scheidsrechters vooral tegen heeft vanwege zijn vele gezeur en verongelijkt gedoe, ook al kan ik het dus wel begrijpen dat hij dat doet. Ik denk ook dat de negatieve media een rol speelt in de beslissingen van de scheidsrechters.

En hem geen penalty toekennen op basis van onbetwistbare VAR beelden duidt m.i. gewoon op een bias tegen Lozano; anders kun je het niet verklaren. Het kan gewoon echt niet dat de VAR de scheids daar niet voor terugroept, tenzij hij bevooroordeeld is. Ik vind ook dat daar wel een opmerking over mag worden gemaakt in de media.
 
Excelsior - PSV 0-2. De uitslag had veel hoger kunnen en moeten uitvallen. PSV geeft verzuimd om vaker te scoren. Excelsior heeft een enkele keer op goal geschoten. PSV heeft 18 doelpogingen. Als ze even gas hadden gegeven of wat nauwkeuriger met de kansen omgegaan waren hadden ze zo met 5-0 of 6-0 gewonnen.
Je ziet helaas bij PSV niet de drive om veel goals te maken. Ik had graag wat vlammende schoten gezien in de hoeken en kruising. Een heel groot overwicht, maar te weinig bezig met het doelsaldo. Een te vlakke wedstrijd die je niet opwind.
 
Bergwijn ging naar 10, waar jij opmerkte dat Luuk naar 10 was. Vervolgens reageer je dan op een bijdehante manier omdat een ander je mening niet deelt.
Ik vind het in theorie een prima wissel. Bergwijn is 1 en al creativiteit, Ihattaren heeft veel minuten gemaakt en Van Bommel kiest voor vers bloed met Cody Gakpo, ook iemand die kansen kan creeeren.

Ik vermoedde dat Luuk naar 10 ging (zoals in 9 van de 10 wedstrijden) maar dat doet verder niet zo terzake. In mijn optiek los je het probleem niet op met dit soort wissels. Dat is de afgelopen weken wel duidelijk geworden. Als je als van Bommel daarin blijft volharden ben je onnozel. Er ligt een groot probleem op het middenveld en verdediging van PSV en dat is creativiteit. Een aanvaller op 10 die creatief is is wel wat anders dan een goede creatieve middenvelder die openingen en kansen creëert. Bergwijn is niet zo’n speler. Je maakt de afstand tussen aanval en de rest daarmee te groot. Je kon na die wissel toch ook zien dat PSV nog nauwelijks wat afdwong? Je bent toch als aanval afhankelijk wat je middenveld en defensie kunnen?! Anders kun je net zo goed met 11 aanvallers spelen.
Prima als jij het een goede wissel vindt, ik heb geen verbetering gezien na die wissel en dat lijkt me toch de bedoeling of niet? In zijn algemeenheid is het spel de laatste tijd ver onder de maat.
 
En manmanman wat erger ik me paars, blauw, geel en groen aan Rosario.
Wat nietszeggend en vertragend. En tactiek ondermijnend bij druk geven. Dan staat hij tegen Schwaab aan.
En in verdedigend opzicht totaal geen steun voor Dumfries. Bij een bal in de 16 van PSV staat hij nooit IN de 16.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan