Europees Kampioenschap 2020

Nu weer eens een controversiële post mijnerzijds. Zin in.

Ik ga bij ploegen vaak uit van de 3-1-7-regel.

Neem Hongarije, de grenzen zijn daar dicht, dus staan er 11 kaukasiërs op het veld. Dat werkt niet, dat is simpelweg niet goed genoeg.
Aan de andere kant wordt Nigeria of vergelijkbaar land ook nooit wereldkampioen. Bij de laatste 8 op een WK staan bijna altijd 5 West-Europese ploegen, 2 Zuid-Amerikaanse landen en nog eentje. Je zou zeggen dat met zo’n mondiale sport het regelmatig anders zou moeten zijn: dat is niet zo.
Blijkbaar is voetbal niet geschikt voor bv Aziaten.

Nu terug naar mijn 3-1-7-regel.
Ik denk/vind dat een Nederlandse ploeg op zijn best is als er maximaal 1 Mediterrane jongen, maximaal 3 donkere jongens en 6 Kaukasiërs opgesteld staan.

Gelukkig mixed zich dat met het voortschrijden van de generaties en dat lijkt me nog beter. Ziet er rooskleurig uit om ooit wereldkampioen te worden.

(daarom ging het ook mis bij PSV, vind ik)
 
Iedereen gaat ervan uit dat Malen deze zomer vertrekt maar wat hoop ik nu dat hij blijft. Samen met Madueke en Gakpo kan hij een heerlijke aanval vormen die met goede middenvelders als propper en van ginkel ook fatsoenlijk bediend kunnen worden ipv continu balverlies Rosario en sangare. Zet götze op 10 voor het wegsteken en we worden kampioen!:PSV:
Ik hoop dat 'ie blijft, maar kans lijkt me grenzend aan nul. PSV moet altijd transfers maken en voor Malen is volop belangstelling.
 
Nu weer eens een controversiële post mijnerzijds. Zin in.

Ik ga bij ploegen vaak uit van de 3-1-7-regel.

Neem Hongarije, de grenzen zijn daar dicht, dus staan er 11 kaukasiërs op het veld. Dat werkt niet, dat is simpelweg niet goed genoeg.
Aan de andere kant wordt Nigeria of vergelijkbaar land ook nooit wereldkampioen. Bij de laatste 8 op een WK staan bijna altijd 5 West-Europese ploegen, 2 Zuid-Amerikaanse landen en nog eentje. Je zou zeggen dat met zo’n mondiale sport het regelmatig anders zou moeten zijn: dat is niet zo.
Blijkbaar is voetbal niet geschikt voor bv Aziaten.

Nu terug naar mijn 3-1-7-regel.
Ik denk/vind dat een Nederlandse ploeg op zijn best is als er maximaal 1 Mediterrane jongen, maximaal 3 donkere jongens en 6 Kaukasiërs opgesteld staan.

(daarom ging het ook mis bij PSV, vind ik)
Loic Nego is geen Kaukasiër volgens mij. Fransman met een Hongaarse pas en schat zo in dat in elk geval een van z'n ouders wortels in de Caraïben heeft.
 
Zelfs ik hoop dat hij blijft maar op voorwaarde dat Zahavi vertrekt. Deze 2 samen werkt niet voor Malen.
Wanneer hij blijft spelen op het EK dan gaat hij zeker weg, en hopenlijk voor minimaal 35 miljoen.
Als ze dat voor elkaar krijgen maak je inderdaad kans. Maar ik acht de kans heel klein dat hij blijft.

Hij ligt gewoon nog 3 jaar vast, dus waarom zou dat niet kunnen? Gewoon net als depay destijds contract opwaarderen en nog 1 seizoen schitteren.
 
E4bU6wrXwAY--FW


Dan maar gewoon de Duitse vlag erop, das vast minder politiek..
 
Grappig wel om gakpo zo vrij in plaats van op de flank te zien, vond t mooi dat ie eindelijk speeltijd kreeg. Hopelijk na vandaag toch weer iets gestegen in de pikorde.

En hoewel ik niks heb met de Roon viel Gravenberg me erg tegen. Timber, Blind, Frenkie en de PSV inbreng (Malen, Gini, Memphis) waren goed. Hoewel ik het verdedigend bij corners het vandaag niet best vond, daar had onze verdediging niet de controlle.
 
België met een B team. Hooo dat ze geslacht worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan