Erik Pieters

Marcel doet deze transferperiode tot dusverre goed werk, moet gezegd worden. Lijkt zich eindelijk te beseffen dat er wat moet veranderen, en snel.
 
Erik Pieters vertrekt naar Stoke City

28 juni 2013 20:30

Erik Pieters (24) verlaat PSV en gaat voetballen voor het Engelse Stoke City. Dat heeft technisch manager Marcel Brands bekendgemaakt. De international tekende in Stoke-on-Trent een vierjarig contract, nadat hij vijf seizoenen voor PSV heeft gespeeld. Na Jeremain Lens en Dries Mertens is Pieters de derde PSV-speler die naar het buitenland vertrekt.


0223b7e7-8ef0-4bad-890b-d6cbd00a77b1_8c2bdf20-ffa6-4ab7-8891-5a44a930a8a4_104502_296_1150271405779-PSVlogo-15x15.gif
Reactie Marcel Brands
Stoke City en PSV maakten de overeenkomst vrijdagavond rond, waarna deze door beide clubs en de speler zelf tegelijk naar buiten is gebracht. “Een transfer naar Engeland speelt voor hem al langer, maar dit is nu een mooie stap voor hem. Gezien zijn contract waren wij in de situatie om hem te verkopen. We verliezen in Erik een goede speler met een goed karakter, maar voor hem is dit in zijn carrière een nieuwe stap. Hij heeft vijf jaar bij PSV gespeeld is nog steeds pas 24 jaar”, aldus Marcel Brands.


b3abc52a-86d2-49f6-83ec-a28e66b787d3_8c2bdf20-ffa6-4ab7-8891-5a44a930a8a4_104502_296_1150271405779-PSVlogo-15x15.gif
Reactie Erik Pieters
Vanuit Engeland liet Pieters vrijdagavond weten verheugd te zijn met zijn overgang naar Brittannia Stadium in Stoke-on-Trent. “Ik ben heel blij met deze nieuwe uitdaging. Het is altijd een droom van me geweest om in de Premier League te spelen, daarom is dit een prachtige mogelijkheid. Tegelijkertijd is het jammer om mijn vrienden en teamgenoten in Eindhoven te verlaten, maar ik ben erg blij met deze kans.”

PSV.nl bedankt Erik voor alles en wenst hem heel veel succes bij zijn nieuwe club!
 
Marcel doet deze transferperiode tot dusverre goed werk, moet gezegd worden. Lijkt zich eindelijk te beseffen dat er wat moet veranderen, en snel.

Goed werk? Nee, hij doet gewoon zijn werk. Clubs melden zich en hij noemt een bedrag. Denk je dat een andere TD die spelers niet had kunnen verkopen? Kan het geen uitzonderlijke prestatie noemen. We hebben geluk dat clubs onze spelers willen, geld hebben en snel zaken willen doen.
 
Goed werk? Nee, hij doet gewoon zijn werk. Clubs melden zich en hij noemt een bedrag. Denk je dat een andere TD die spelers niet had kunnen verkopen? Kan het geen uitzonderlijke prestatie noemen. We hebben geluk dat clubs onze spelers willen, geld hebben en snel zaken willen doen.

Vooral dat snel zaken doen is lekker, heb je i.i.g. ruim de tijd om versterkingen te halen.
 
Vooral dat snel zaken doen is lekker, heb je i.i.g. ruim de tijd om versterkingen te halen.

Tuurlijk, dat is echt een zegen. Anders blijf je met een beetje pech tot eind augustus aanklooien, terwijl de competitie al van start is en al voorronde wedstrijden gespeeld zijn.
 
Vorig jaar had je 7 kunnen krijgen.

Volgens mij was dat al 2 jaar geleden, want het mocht niet van Rutten.

Tja, Pieters heeft hier vrij lang gespeeld en voor zijn blessures zeker niet onaardig. Mede door de blessures laat hij toch geen onuitwisbare indruk achter en is het goed dat hij een nieuwe uitdaging zoekt.

Nu een rechtsback kopen. Graag een die al ervaring heeft op rechtsback en geen omgebouwde middenvelder.
 
Mooi. Voor alle partijen de beste oplossing. Nu hopen dat Ola het licht gaat zien, en dat we Marcelo en Derijck nog kwijtraken.
 
Pieters naar Stoke City.... That isn't a pity
:unsure:En het transferwindow is nog niet gebroken... ;)
 
Volgens mij heeft de door mij gisteren geposte overzicht van restaurants in Stoke on Trent de doorslag gegeven! Een dag later is het rond!!

Prima deal. Pieters heeft de laatste twee seizoenen werkelijk niets gepresteerd, nauwelijks gespeeld. Met een eenjarig contract voor de boeg is dit een prima deal van Brands wat mij betreft.
 
Juist met die gekke foekie foekie glasfixers boy verliezen we flink wat karakter.

Liever iemand die na zowat anderhalf jaar revalideren witheet is omdat hij een domme kaart pakt in de wedstrijd waarin 'ie terugkeert, dan iemand die daarna weer schaterlachend in de kleedkamer zou staan. En volgens mij hebben we van dat laatste type best wel wat spelers in de selectie.

Ik geloof best dat Pieters een goed en professioneel karakter heeft. Daar hebben twitterberichtjes verder niks mee te maken. Op PSV Netwerk zag ik iemand commentaar leveren. Hij was blij dat hij van die bioscoop-gaande en uiteten-gaande (specifiek kreeft, schijnbaar) twitter-koning Pieters af was. Ja, stel je eens voor. Een PSV-speler die naar de bios gaat, en dan ook nog naar een restaurant. En daar dan durft over te tweeten, zoals driekwart Nederland ook doet. Poe hee. En dan vervolgens de dag erna ook weer als een van de eerste spelers zich weer op de Herdgang melden. Nee, blij dat we van die vent af zijn.

Ik wens Erik het beste in Stoke on Trent. Hoop dat 'ie slaagt. (Y)
 
Laatst bewerkt:
Liever iemand die na zowat anderhalf jaar revalideren witheet is omdat hij een domme kaart pakt in de wedstrijd waarin 'ie terugkeert, dan iemand die daarna weer schaterlachend in de kleedkamer zou staan. En volgens mij hebben we van dat laatste type best wel wat spelers in de selectie.

Ik geloof best dat Pieters een goed en professioneel karakter heeft. Daar hebben twitterberichtjes verder niks mee te maken. Op PSV Netwerk zag ik iemand commentaar leveren. Hij was blij dat hij van die bioscoop-gaande en uiteten-gaande (specifiek kreeft, schijnbaar) twitter-koning Pieters af was. Ja, stel je eens voor. Een PSV-speler die naar de bios gaat, en dan ook nog naar een restaurant. En daar dan durft over te tweeten, zoals driekwart Nederland ook doet. Poe hee. En dan vervolgens de dag erna ook weer als een van de eerste spelers zich weer op de Herdgang melden. Nee, blij dat we van die vent af zijn.

Ik wens Erik het beste in Stoke on Trent. Hoop dat 'ie slaagt. (Y)

Hmm ja waarschijnlijk beoordeel ik hem ook verkeerd omdat ik een nogal vertekend beeld van hem heb na de laatste 2 jaren :) En wat dat betreft zou het ook zeer leuk zijn als hij zijn vorm van 2010 (?) hervindt. Wat dat betreft succes Pieters moge het je daar beter vergaan dan de laatste jaren hier.
 
Liever iemand die na zowat anderhalf jaar revalideren witheet is omdat hij een domme kaart pakt in de wedstrijd waarin 'ie terugkeert, dan iemand die daarna weer schaterlachend in de kleedkamer zou staan. En volgens mij hebben we van dat laatste type best wel wat spelers in de selectie.

Ik geloof best dat Pieters een goed en professioneel karakter heeft. Daar hebben twitterberichtjes verder niks mee te maken. Op PSV Netwerk zag ik iemand commentaar leveren. Hij was blij dat hij van die bioscoop-gaande en uiteten-gaande (specifiek kreeft, schijnbaar) twitter-koning Pieters af was. Ja, stel je eens voor. Een PSV-speler die naar de bios gaat, en dan ook nog naar een restaurant. En daar dan durft over te tweeten, zoals driekwart Nederland ook doet. Poe hee. En dan vervolgens de dag erna ook weer als een van de eerste spelers zich weer op de Herdgang melden. Nee, blij dat we van die vent af zijn.

Ik wens Erik het beste in Stoke on Trent. Hoop dat 'ie slaagt. (Y)

Liever iemand die schaterlachend in de kleedkamer staat, geen blessure oploopt en zijn rode kaart vervolgens in het resterend deel van het seizoen goedmaakt, dan iemand die zich en publique laat gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan