Eredivisie Algemeen

Tsjah, vermoed dat als je een knikker of batterij werpt zo'n net t niet echt tegenhoud. De opblaasbananen maken weinig kans, dat wel.
Eigenlijk is het gewoon een natuurkundige opgave. Met welke hoek en met welke initiële snelheid moet ik met een voorwerp gooien, om over het net te gaan en een speler te raken?
 
Was nog een onderzoekje gedaan door 1vandaag in het kader van de nieuwe staak richtlijnen


Opvallende is dat 45% voor een alcoholverbod is, Retro is dus echt niet de enige daarin.
 
Is het dan gedaan met dat bekergooien?
Stoppen met alcohol op de tribune en dan bellenblaas verkopen (gewitwel, met zo'n zilveren balletje en een mini doolhofje in het dekseltje.)
Een frisse Kuip met zeep, met bellen in plaats van vuurwerkrook
En in het PSV stadion blazen we paardenbloemen het boeren veld in;P
 
Laatst bewerkt:
Was nog een onderzoekje gedaan door 1vandaag in het kader van de nieuwe staak richtlijnen


Opvallende is dat 45% voor een alcoholverbod is, Retro is dus echt niet de enige daarin.
Nee, ook hier op t forum niet toch? Ik zou er ook best achter staan.
 
Was nog een onderzoekje gedaan door 1vandaag in het kader van de nieuwe staak richtlijnen


Opvallende is dat 45% voor een alcoholverbod is, Retro is dus echt niet de enige daarin.
Ach ja, een onderzoekje met wat vragen waar je soms weinig of niets mee kunt.
En dan zijn er 1700 - hoeveel mensen komen er in een weekend eigenlijk naar de stadions?- waar een bepaald percentage het idiote staken om een paar druppels bier wel terecht vindt?
Als daders maar flink gestraft worden? Hier in Nederland streng straffen voor wangedrag?:ROFL:
 
Even doorbijten. Best kans dat er dit weekend wel meer potjes worden onderbroken. Gewoon vasthouden aan dit beleid.
Als je het nou gaat combineren met torenhoge boetes, dan ben ik het met je eens. Het moet niet moeilijk zijn om de personen in kwestie eruit te pikken. Gooi je zooi op het veld? Hop, enkele duizenden euro's boete en een stadionverbod. Dan gaan mensen wel nadenken voordat ze iets doen.
 
Als je het nou gaat combineren met torenhoge boetes, dan ben ik het met je eens. Het moet niet moeilijk zijn om de personen in kwestie eruit te pikken. Gooi je zooi op het veld? Hop, enkele duizenden euro's boete en een stadionverbod. Dan gaan mensen wel nadenken voordat ze iets doen.
Volgens mij zijn de meesten gepakt en was een stadionverbod het gevolg. Kwestie van volhouden.
 
Als je het nou gaat combineren met torenhoge boetes, dan ben ik het met je eens. Het moet niet moeilijk zijn om de personen in kwestie eruit te pikken. Gooi je zooi op het veld? Hop, enkele duizenden euro's boete en een stadionverbod. Dan gaan mensen wel nadenken voordat ze iets doen.
Als,als,als.....
Daders denken niet na en kunnen torenhoge oetes niet betalen.
Weet je hoeveel boetes er uitstaan die nooit betaald worden?
Of hoeveel veroordeelden er vrij rondlopen die achter tralies zouden moeten zitten?

Kijken wat er morgen in de Kuip gebeurt als er twee keer bier op het veld wordt gegooid?
Of fluit Kooy daar?;)
 
Was nog een onderzoekje gedaan door 1vandaag in het kader van de nieuwe staak richtlijnen


Opvallende is dat 45% voor een alcoholverbod is, Retro is dus echt niet de enige daarin.
Er was niet al te veel bijval inderdaad. Het is gek dat het nodig is, maar zal vast wel iets helpen. Al kun je natuurlijk wel vooraf drinken. Ik hoef persoonlijk niet per se niet bij de wedstrijd. Ik ga er nu ook geen en nemen;)
Btw, vanavond toch weer twee wedstrijden tijdelijk gestaakt


Relix had het gevoel dat Retro weinig bijval kreeg toen hij het er over had.
Twee? Nieuwe wiskunde? ;)
 
Er was niet al te veel bijval inderdaad. Het is gek dat het nodig is, maar zal vast wel iets helpen. Al kun je natuurlijk wel vooraf drinken. Ik hoef persoonlijk niet per se niet bij de wedstrijd. Ik ga er nu ook geen en nemen;)

Twee? Nieuwe wiskunde? ;)
Tja, het liep hard op gedurende de avond, kennelijk waren de fans heetgebakerd door de hogere temperaturen...
 
Als je het nou gaat combineren met torenhoge boetes, dan ben ik het met je eens. Het moet niet moeilijk zijn om de personen in kwestie eruit te pikken. Gooi je zooi op het veld? Hop, enkele duizenden euro's boete en een stadionverbod. Dan gaan mensen wel nadenken voordat ze iets doen.
De hoogte van de straffen haalt niks uit. Het gaat om de pakkans. Als de pakkans hoog is stoppen de meeste mensen met het gedrag. Pik degene die het doen eruit en geef daarna een passende straf.
 
De hoogte van de straffen haalt niks uit. Het gaat om de pakkans. Als de pakkans hoog is stoppen de meeste mensen met het gedrag. Pik degene die het doen eruit en geef daarna een passende straf.
Bij de meeste incidenten in de laatste maand zijn de daders volgens mij gepakt. Meerdere stadionverboden uitgedeeld en dan nog. Kennelijk moet het bij iedere club een keer gebeuren zodat de supporters beseffen dat t serieus is.
 
Bij de meeste incidenten in de laatste maand zijn de daders volgens mij gepakt. Meerdere stadionverboden uitgedeeld en dan nog. Kennelijk moet het bij iedere club een keer gebeuren zodat de supporters beseffen dat t serieus is.
Yep. Als ze dit consequent blijven doen, direct de daders uit het publiek zal het snel ophouden. Wellicht dat de nieuwe daders erop rekende dat dit een eenmalige/ kortdurende actie van de KNVB was die wel weer voorbij was. Op zich niet heel raar dat men dit denkt.

Je kunt je wel trouwens afvragen waar men nu tegen optreed. Volgens mij ging het bij Twente om het vieren van een goal bij de eigen supporters waarbij er vooral bier op het veld kwam. Ik heb zelf ook wel eens in zo'n menigte gestaan waar er een ontlading ontstond en iedereen zijn armen en daarmee zijn bier omhoog gooide. Dat is niet perse negatief en heeft wel sfeer. Je moet natuurlijk ergens de grens trekken en helemaal niets toelaten is dan het makkelijkste hanteerbaar, maar is het gooien van een plastic bekertje zo erg?
 
Je kunt je wel trouwens afvragen waar men nu tegen optreed. Volgens mij ging het bij Twente om het vieren van een goal bij de eigen supporters waarbij er vooral bier op het veld kwam. Ik heb zelf ook wel eens in zo'n menigte gestaan waar er een ontlading ontstond en iedereen zijn armen en daarmee zijn bier omhoog gooide. Dat is niet perse negatief en heeft wel sfeer. Je moet natuurlijk ergens de grens trekken en helemaal niets toelaten is dan het makkelijkste hanteerbaar, maar is het gooien van een plastic bekertje zo erg?
Ook het gooien 'in sfeer' mag van mij tegen opgetreden worden. Straatververvuiling is tegenwoordig ook een vervelende norm geworden. Misschien pak je zo op de lange termijn 2 vliegen in een klap. Want blijkbaar ontbrak de les dingen netjes houden bij de opvoeding van velen.
 
Ook het gooien 'in sfeer' mag van mij tegen opgetreden worden. Straatververvuiling is tegenwoordig ook een vervelende norm geworden. Misschien pak je zo op de lange termijn 2 vliegen in een klap. Want blijkbaar ontbrak de les dingen netjes houden bij de opvoeding van velen.
Op zich zeer juist wat je zegt.
Maar om dit doel via gestaakte wedstrijden te bereiken is natuurlijk te zot voor woorden.
Bij het kampioensfeest van ons PSV in 2000, dat is dus 23 jaar geleden, waren er al bierdouches op het Stratumseind.

Die krijg je er echt niet uit als er buiten de stadions niet evenzeer wordt opgetreden.
En handhaven en controleren doen we nu eenmaal niet in dit land.
Wel desnoods 50.000 man einde van de pret bezorgen en naar huis sturen omdat éen halvegare die niu eenmaal niet kan nadenken, iets geks doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan