Als Bruma wederom niks klaar speelt, waarom zou je hem dan blijven opstellen, omdat hij ooit voor 14 miljoen gekocht is, of zoals je eerder zei omdat hij er nog is? Als hij blijft staan en blijft falen dan denk ik dat hij ook geen 14 miljoen waard wordt.

Op papier hebben we genoeg opties voorin maar dat hebben NAC en Emmen ook. Is het voor PSV ook genoeg en kunnen ze dan een blessure of Corona geval goed oplossen?

Als Lammers vertrekt dan is Malen de enige spits waarvan we vrij zeker zijn dat hij er staat. Gakpo is een vleugelspeler, Noni ook en hij is nog erg jong dus hij kan een periode tegenvallen. Romero is wel een pure spits maar heeft alleen in Argentinië een paar goals kunnen maken. Piroe heb ik al afgeschreven voor dit seizoen, ik hoop dat we hem nog verhuren. We kunnen een extra optie overwegen als Lammers weg valt.

Dan speel je met Malen/aankoop als spitsen en met Gakpo en Ihattaren aan de zijkanten. Op de bank heb je dan Mauro en Noni als backups voor de vleugel of Noni als backup voor de spits samen met Romero. Bruma zou je kunnen verkopen of verhuren.

Scenario twee is dat je geen vervanger voor Lammers haalt, dan speel je met Malen en laat je Romero/Noni of eventueel Bruma uitvechten wie de tweede spits wordt. Dan heb je op de bank Mauro nog en Romero/Noni/eventueel Bruma voor de spits , en Mauro, Noni en eventueel Bruma voor de vleugels.

Jij zou eerder voor scenario twee gaan begrijp ik? En zou je Bruma dan verkopen, verhuren of er bij houden?


Ja, scenario 2. Niet omdat ik denk dat dat het beste team oplevert, maar simpelweg omdat spelers die wegkwijnen op de bank niks opleveren, wat iets is dat PSV financieel echt niet kan hebben. Zeker niet in onzekere coronatijden.
Bruma is 1, maar Romero staat ook voor liefst €10 miljoen in de boeken. Een evt nieuwe spits als Zahavi gaat hoe dan ook veel minuten wegsnoepen van Romero en Madueke, mss in mindere mate ook Bruma. Voor Madueke kan dat zijn ontwikkeling gaan beperken.
Voor Romero en Bruma geldt dat ze moeten spelen om een deel van hun waarde te behouden voor verkoop. Of ze dat überhaupt waar gaan maken weten we niet. Maar spelen ze niet, dan daalt de waarde naar zeg 2-3 miljoen. Spelen ze wel, en hebben ze op zn minst af en toe een positieve bijdrage, dan is er altijd wel ergens een TD die het wel ziet zitten en er zeg 6-7-8 miljoen voor over kan hebben. PSV is financieel niet in de positie om even een streep door wat namen te zetten, hun waarde te zien dalen en wat nieuwe spelers te halen.
Mochten Romero en Bruma weer een seizoen geen pepernoot raken, dan daalt hun waarde ook ontzettend ver, net als dat ze op de bank zouden zitten. Dat is de vervelende situatie waar PSV nu in zit. Er zijn teveel dure spelers die niet hebben voldaan het afgelopen seizoen. Maar je hebt ze wel. Dus de gok moet genomen worden dat het toch nog wat kan worden met ze.
Nogmaals, het gaat mij in deze niet om voetbaltechnische redenen. Dan zou die Zahavi best eens een aardige investering kunnen zijn. Maar puur financieel zeg ik: niet doen. En als bijkomstige reden de ontwikkeling van Madueke.

Bruma: verkopen wanneer er een gek iets wil bieden dat minstens de helft is van zijn aankoopwaarde. Verhuren aan een minder team waar hij ineens bovengemiddeld goed kan lijken zou ook kunnen. En anders er bij houden, maar dan ook aardig wat minuten geven.
 
Binnenkort gaan coronaclausules gewoon een ding worden. Bij platlegging competitie ga je minder verdienen of zijn bepaalde contractelementen niet meer actief. Dit risico ga je houden met alles.

Klopt. Maar een seizoen stil liggen en Zahavi is 34. Plus het feit dat het (zie Robben) naarmate je ouder wordt steeds lastiger wordt om fit te worden na een periode niks doen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een leuke speler die zeker wat toe kan voegen. Alleen vind ik 2,5 miljoen per jaar alleen voor de echte buitencategorie en eigenlijk ook voor een speler met wat restwaarde.
 
Meer dan de helft van het geld dat we van Lammers overhouden investeren in een spits die het alleen waard gaat zijn als we kampioen worden, lijkt mij niet de meest verstandige investering.
 
Meer dan de helft van het geld dat we van Lammers overhouden investeren in een spits die het alleen waard gaat zijn als we kampioen worden, lijkt mij niet de meest verstandige investering.

Ach we kunnen het ook afschrijven op Luckassen. :maniac:
 
Meer dan de helft van het geld dat we van Lammers overhouden investeren in een spits die het alleen waard gaat zijn als we kampioen worden, lijkt mij niet de meest verstandige investering.

Maar het is wel een tropische verrassing! (soort van) :maniac: Heeft een Israëliër ooit voor PSV gespeeld? Als ik zo even zoek niet.
 
Lammers liet tegen groningen zien dat hij ontzichtbaar was.. Ik heb 3a4 hele goede passes gezien maar dat moet Romero ook kunnen . Als zoals gezegd Romero heel erg in dienst van het team speelt(Gakpo,Malen) is het ook nog een gedachte om een goede speler voor naast Rosario te halen of een verdediger... Ik denk wel dat Zahavi hier past maar als we gewoon Veerman en Kim halen worden we ook lachend kampioen en sta je niet over 2 jaar voor lul...
 
Meer dan de helft van het geld dat we van Lammers overhouden investeren in een spits die het alleen waard gaat zijn als we kampioen worden, lijkt mij niet de meest verstandige investering.
En presteren in de Eu League of de CL voorronde bereiken?

Ik twijfel enorm. Hij oogt fit, gemotiveerd en is een doelpuntenmachine maar dan wel in de wat zwakkere competities. Voor Israël scoort hij de laatste tijd ook aan de lopende band en de kans is goed aanwezig dat hij ze er in de Eredivisie ook in schiet.
Maar hij is ook al 33, vertegenwoordigt totaal geen restwaarde en zijn salaris is met tien miljoen op jaar basis echt gigantisch. Ik weet niet wat Lammers verdiende maar PSV zou bereid zijn om dat te verlagen naar 2,5 miljoen maar dan zit je na 2 seizoenen ook al weer op 5 miljoen zonder eventueel tekengeld en dan heeft Zahavi de pensioen leeftijd dus het is een korte termijn oplossing.
 
En presteren in de Eu League of de CL voorronde bereiken?

Ik twijfel enorm. Hij oogt fit, gemotiveerd en is een doelpuntenmachine maar dan wel in de wat zwakkere competities. Voor Israël scoort hij de laatste tijd ook aan de lopende band en de kans is goed aanwezig dat hij ze er in de Eredivisie ook in schiet.
Maar hij is ook al 33, vertegenwoordigt totaal geen restwaarde en zijn salaris is met tien miljoen op jaar basis echt gigantisch. Ik weet niet wat Lammers verdiende maar PSV zou bereid zijn om dat te verlagen naar 2,5 miljoen maar dan zit je na 2 seizoenen ook al weer op 5 miljoen zonder eventueel tekengeld en dan heeft Zahavi de pensioen leeftijd dus het is een korte termijn oplossing.

Europa League levert een schijntje op, en ik neem aan dat we zonder hem ook wel het hoofdtoernooi halen. 2e worden is het alleen waard wanneer je het seizoen erop je ook daadwerkelijk voor het hoofdtoernooi plaatst, en dat lijkt me ook al een moeilijke klus.
 
Al met al wordt ik toch wel enthousiast van deze transfer. Wat ervaring in het team werd gevraagd. Viergever lijkt niet meer een vaste basisplaats te gaan krijgen en momenteel staat er dan alleen met Max een ervaren jongen op het veld. Madueke doet het goed, maar gaat een terugval krijgen en dan zit je met Piroe en Romero gewoon niet lekker. Piroe werd al in verband gebracht met een Schotse club als ik me niet vergis. Dus wie weet verkoop je die zelfs nog. Met Malen, Zahavi en Madueke heb je alles in je elftal. Een bewezen ervaren topschutter die de rest wat kan gaan leren, een jongen die net over het label talent heen zit waar we dit seizoen echt de vruchten van moeten gaan plukken, en een jonkie die de komende seizoenen gaat groeien en pas over een aantal jaartjes de echte topper moet gaan worden. Met als 4e spits zometeen een Romero of Piroe die misschien nog naar het niveau kan gaan groeien. Met de inkomsten van Lammers, Hendrix en eventueel een Sadilek of Guti kan PSV altijd nog een CV en/of CM halen, dat is van te voren al geroepen.
 
Al met al wordt ik toch wel enthousiast van deze transfer. Wat ervaring in het team werd gevraagd. Viergever lijkt niet meer een vaste basisplaats te gaan krijgen en momenteel staat er dan alleen met Max een ervaren jongen op het veld. Madueke doet het goed, maar gaat een terugval krijgen en dan zit je met Piroe en Romero gewoon niet lekker. Piroe werd al in verband gebracht met een Schotse club als ik me niet vergis. Dus wie weet verkoop je die zelfs nog. Met Malen, Zahavi en Madueke heb je alles in je elftal. Een bewezen ervaren topschutter die de rest wat kan gaan leren, een jongen die net over het label talent heen zit waar we dit seizoen echt de vruchten van moeten gaan plukken, en een jonkie die de komende seizoenen gaat groeien en pas over een aantal jaartjes de echte topper moet gaan worden. Met als 4e spits zometeen een Romero of Piroe die misschien nog naar het niveau kan gaan groeien. Met de inkomsten van Lammers, Hendrix en eventueel een Sadilek of Guti kan PSV altijd nog een CV en/of CM halen, dat is van te voren al geroepen.

Ik deel dit eigenlijk ook wel als ik er verder over nadenk. PSV zal echt geen ongezond salaris aan Zahavi betalen, als je bedenkt dat men Rodriguez ook om die reden liet lopen. Een deel van het salaris van Zahavi zal gecompenseerd worden door het wegvallen van het salaris van Lammers. Zahavi is geen lange termijnoplossing, dat klopt, maar Lammers hier houden was dat ook niet geweest. Het seizoen is al begonnen en er moet een vervanger komen. Een andere talentvolle spits zou mijn voorkeur hebben, maar zie die nu nog maar ergens vandaan te halen en tevens zal zo'n spits duur zijn, terwijl een jong talent er wellicht ook niet zal staan. Ook ben ik het er wel mee eens dat een ervaren gast in je voorhoede (of überhaupt selectie) hebben ook wel helpt. Op Bruma na zijn alle andere aanvallende spelers jong en in sommige gevallen nog grillig. Ja, hij is oud, dat is het enige. Hij lijkt echter nog in goede conditie te verkeren, dus dat spreekt wel voor hem, in tegenstelling tot Mitroglou, die al echt op retour was destijds. Een dergelijke gok kun je soms nemen, als je het maar niet te vaak doet. PSV heeft gelukkig genoeg groeibriljanten in de selectie die in de toekomst nog geld gaan opleveren. Op basis van ervaring zou Zahavi er direct moeten kunnen staan (zeker omdat hij de trainer en fysiek coach al kent), en dat is met de aankomende Europese wedstrijden en het al lopende Eredivisie seizoen wel gewenst.
 
.

"Reden daarvoor is de korte voorbereidingstijd op het nieuwe seizoen en de korte tijdspanne waarin de competities dienen te worden afgewerkt."
Bedankt. Maar volgens mij hebben ze zich langer kunnen voorbereiden dan anders.
Ja, scenario 2. Niet omdat ik denk dat dat het beste team oplevert, maar simpelweg omdat spelers die wegkwijnen op de bank niks opleveren, wat iets is dat PSV financieel echt niet kan hebben. Zeker niet in onzekere coronatijden.
Bruma is 1, maar Romero staat ook voor liefst €10 miljoen in de boeken. Een evt nieuwe spits als Zahavi gaat hoe dan ook veel minuten wegsnoepen van Romero en Madueke, mss in mindere mate ook Bruma. Voor Madueke kan dat zijn ontwikkeling gaan beperken.
Voor Romero en Bruma geldt dat ze moeten spelen om een deel van hun waarde te behouden voor verkoop. Of ze dat überhaupt waar gaan maken weten we niet. Maar spelen ze niet, dan daalt de waarde naar zeg 2-3 miljoen. Spelen ze wel, en hebben ze op zn minst af en toe een positieve bijdrage, dan is er altijd wel ergens een TD die het wel ziet zitten en er zeg 6-7-8 miljoen voor over kan hebben. PSV is financieel niet in de positie om even een streep door wat namen te zetten, hun waarde te zien dalen en wat nieuwe spelers te halen.
Mochten Romero en Bruma weer een seizoen geen pepernoot raken, dan daalt hun waarde ook ontzettend ver, net als dat ze op de bank zouden zitten. Dat is de vervelende situatie waar PSV nu in zit. Er zijn teveel dure spelers die niet hebben voldaan het afgelopen seizoen. Maar je hebt ze wel. Dus de gok moet genomen worden dat het toch nog wat kan worden met ze.
Nogmaals, het gaat mij in deze niet om voetbaltechnische redenen. Dan zou die Zahavi best eens een aardige investering kunnen zijn. Maar puur financieel zeg ik: niet doen. En als bijkomstige reden de ontwikkeling van Madueke.

Bruma: verkopen wanneer er een gek iets wil bieden dat minstens de helft is van zijn aankoopwaarde. Verhuren aan een minder team waar hij ineens bovengemiddeld goed kan lijken zou ook kunnen. En anders er bij houden, maar dan ook aardig wat minuten geven.
PSV is wel een voetbalclub en geen handelshuis natuurlijk. Met de genoemde spelers speelt PSV niks klaar, zo hebben we kunnen zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan