Dick Advocaat

Zou Dick nu een maand later nog zo lekker in zijn vel zitten?

Ik vind die Verheijen een engbek en een betweter. Maar ik kan niet ontkennen dat deze tweets toch even tot nadenken stemmen..

Raymond Verheijen ‏@raymondverheije 15u
Zoals reeds voorspeld in oktober loopt net als bij PSV vorig jaar ook nu bij AZ het Dick Advocaat ballonnetje langzaam leeg (2 uit 6).
Raymond Verheijen ‏@raymondverheije 15u
Dit is zo'n voorspelbaar patroon in voetbal. Trainer geeft spelers vrijheid. Spelers vinden het heerlijk. Maar na een tijdje is het chaos

Das wel een probleem, strak beginnen en daarna de touwtjes wat laten vieren is een stuk makkelijker dan andersom.
 
Verheijen had het ook weer over Moyes en Van Persie, hoe hij in de voorbereiding al riep dat dat bij Man Utd helemaal verkeerd werd aangepakt met een ouderwetse trainingsmethode. Blijkt hij toch ook gelijk mee te krijgen. Vreselijk jammer dat hij het steeds zo stuitend brengt, want ik denk dat vaak waarheid achter zijn uitlatingen te vinden is. De fysieke trainingsmethodes zijn in het voetbal nog erg ouderwets ten opzichte van andere sporten, daar zijn heel veel stappen te maken.

Denk inderdaad ook dat hij vaker gelijk heeft dan ongelijk. Echter is het inderdaad zo dat het in ons kikkerlandje niet erg op prijs word gesteld als iemand zijn hoofd boven het spreekwoordelijke maaiveld uitsteekt. Toch lijkt het mij helemaal niet slecht om eens zo'n trainingsschema van de beste man te proberen
 
Zou Dick nu een maand later nog zo lekker in zijn vel zitten?

Ik vind die Verheijen een engbek en een betweter. Maar ik kan niet ontkennen dat deze tweets toch even tot nadenken stemmen..

Raymond Verheijen ‏@raymondverheije 15u
Zoals reeds voorspeld in oktober loopt net als bij PSV vorig jaar ook nu bij AZ het Dick Advocaat ballonnetje langzaam leeg (2 uit 6).
Raymond Verheijen ‏@raymondverheije 15u
Dit is zo'n voorspelbaar patroon in voetbal. Trainer geeft spelers vrijheid. Spelers vinden het heerlijk. Maar na een tijdje is het chaos
De indruk die ik kreeg zondag was, dat ook hij grote moeite heeft met het accepteren van het gebrek aan niveau in de Ere divisie.
Zoals Mark en hij daar vorig seizoen al kennis mee maakten.
Dit jaar is het overal nog erger geworden en kan nr 18 makkelijk winnen van nummr 1.
Dus kan nummer 7 dat binnenkort ook.;)

Das wel een probleem, strak beginnen en daarna de touwtjes wat laten vieren is een stuk makkelijker dan andersom.

Geheel mee eens.
Voor de klas of voor de spelersgroep; niet denken dat je teugels kunt aanhalen. Je kunt ze alleen, doorgaans, laten vieren.
Net zoals je een te slappe instelling aan het begin van een wedstrijd niet meer kunt corrigeren. Althans niet meer in die 90 minuten.
 
Geheel mee eens.
Voor de klas of voor de spelersgroep; niet denken dat je teugels kunt aanhalen. Je kunt ze alleen, doorgaans, laten vieren.
Net zoals je een te slappe instelling aan het begin van een wedstrijd niet meer kunt corrigeren. Althans niet meer in die 90 minuten.

Wist bijna zeker dat ik deze bijval zou krijgen van jou, in het onderwijs is het immers niet anders. Mij benieuwen of Dick het toch nog gaat redden om het bij AZ weer aan de praat te krijgen, zijn veel jonge jongens iets waar Dick niet standaard mee werkt.
 
Wist bijna zeker dat ik deze bijval zou krijgen van jou, in het onderwijs is het immers niet anders. Mij benieuwen of Dick het toch nog gaat redden om het bij AZ weer aan de praat te krijgen, zijn veel jonge jongens iets waar Dick niet standaard mee werkt.

Zal niet meevallen. Het leeftijdsverschil met de huidige generatie, maar vooral het mentaliteitsverschil, weegt zwaar. Wie kan er nog afzien en bikkelen? Knokken als het tegenzit? Drie wedstrijden in de week is blijkbaar te veel, voor de jonkies.
Maar als wij het niet redden, gun ik het Dick om kampioen te worden. ;)
 
Zal niet meevallen. Het leeftijdsverschil met de huidige generatie, maar vooral het mentaliteitsverschil, weegt zwaar. Wie kan er nog afzien en bikkelen? Knokken als het tegenzit? Drie wedstrijden in de week is blijkbaar te veel, voor de jonkies.
Maar als wij het niet redden, gun ik het Dick om kampioen te worden. ;)

Van me lang zal me leven niet, de helft van m'n schoonfamilie is voor AZ, daar zit ik dus niet op te wachten.
 
De indruk die ik kreeg zondag was, dat ook hij grote moeite heeft met het accepteren van het gebrek aan niveau in de Ere divisie.

Heb je het hier over zijn aanwezigheid bij Studio Voetbal? Want daar kreeg ik van Dickie meer het idee dat het hem allemaal werkelijk niks meer kon schelen. Hij zat maar een beetje als een pensionaris te lachen en te grinikken toen er over AZ werd gepraat, kwam op mij over zo van, "joh, wat kan mij het allemaal rotten, dat AZ, nog effe een zakcentje bij elkaar scharrelen voor de hobby". Als hij er zo bij had gezeten als hij coach van PSV was, dan zou ik er als ik Sanders was bepaald niet blij mee zijn geweest.
 
Van me lang zal me leven niet, de helft van m'n schoonfamilie is voor AZ, daar zit ik dus niet op te wachten.

Welk alternatief stel je voor?

Heb je het hier over zijn aanwezigheid bij Studio Voetbal? Want daar kreeg ik van Dickie meer het idee dat het hem allemaal werkelijk niks meer kon schelen. Hij zat maar een beetje als een pensionaris te lachen en te grinikken toen er over AZ werd gepraat, kwam op mij over zo van, "joh, wat kan mij het allemaal rotten, dat AZ, nog effe een zakcentje bij elkaar scharrelen voor de hobby". Als hij er zo bij had gezeten als hij coach van PSV was, dan zou ik er als ik Sanders was bepaald niet blij mee zijn geweest.

Met AZ hoeft hij geen kampioen te worden. Met ons moest hij dat wel, al wilde de RvC blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Waardoor het tweede rang werd.:(
 
Advocaat tekent alsnog voor een seizoen bij Sunderland. Mooie vent blijft het :D

Wel bijzonder om drie Nederlandse coaches volgend seizoen in de PL in actie te zien. Is volgens mij nooit eerder voorgekomen.
 
Advocaat tekent alsnog voor een seizoen bij Sunderland. Mooie vent blijft het :D

Wel bijzonder om drie Nederlandse coaches volgend seizoen in de PL in actie te zien. Is volgens mij nooit eerder voorgekomen.
Advocaat blijft een twijfelaar, dat is hij ook altijd geweest als coach. Zijn wissels en opstellingen waren altijd een voorbeeld van een twijfelende coach. Bij Sunderland heeft ie goed gedaan, omdat ie eigenlijk niets te verliezen had, geen enkele verwachtingen waren kwa goed voetbal of wat dan ook.
Ook zijn besluiten bevestigen dat: eerst de Rode Duivels en 3 maanden later weer weg. Nu weer eerst overal roepen dat ie er mee stopt maar komt hier toch weer op terug.
Dickkie is inderdaad een mooie vent maar zwaar overschat als coach. Desondanks hoop ik van harte dat hij heel veel succes gaat behalen in de PL. Het is hem gegund.
 
Terug
Bovenaan Onderaan