Dick Advocaat

Zou Dick volgend jaar nog een bosje bloemen krijgen?
En, zo ja, haalt-ie ze dan ook op?
Of wordt het een vechtscheiding?
 
Maher in plaats van Hiljemark? Dat kan niet. Je bedoelt Maher in plaats van Hiljemark plus 6 miljoen?

Ja je hebt gelijk, hij vind Hiljemark wel een goeie aankoop, maar geen prioriteit had liever Maher gehad (wie niet?).
Daarnaast las ik de VI van vandaag nog een CV en een keeper???:confused: (ps. stond niks in over een rechtsback).
Keeper ging niet door omdat Zoet volgende seizoen zou terugkomen, CV niet omdat Zanka (plus Marcelo,Derijck, Bouma, Fuckovic) al hadden gehaald en gewenste niet haalbaar bleken.
Dickie had niet verwacht dat er tijdens winterstop zo weinig mogelijk was. :)eehh: Lazovic, Affelay ring a bell)
tsja:FP: Trainers die klagen over niet gedaande aankopen, en denken dat je geld van de bomen kunnen plukken (omdat ze zichzelf daarover geen zorgen hoeven te maken en realiteit uit het oog verliezen) proberen zo hun eigen tekortkomingen te camoufleren. (Jol, Rutten etc.)
 
Laatst bewerkt:
Echt een rare uitspraak van Advocaat. Hij werkt in Nederland, daar kun je niet verwachten dat er direct met geld gestrooid wordt als je een versterking nodig hebt. Ik hoor hem nog zo zeggen in juli of augustus dat er een kampioenswaardige selectie stond.

Fred Rutten zag elk jaar zijn beste spelers afhaken rond de winterstop (Afellay, Reis, Lazovic), maar die hoorde je daar nooit over. Zo kan het ook.
 
Advocaat laat zich kennen en hij had gewoon nooit aangesteld mogen worden, maar dat riep ik vorig voorjaar al. Een verloren jaar en een blunder van de directie destijds, net als die blunders in het aan- en verkoopbeleid van spelers. Ik blijf toch wachten tot men op dat niveau ook eens opstapt want ik blijf zeggen dat alleen (weer) een andere coach aanstellen mij onvoldoende gerust stelt.
 
Misschien was ik voor het seizoen minder positief over zijn komst geweest als ik zijn vorige periode bij PSV bewust had meegemaakt? Ik weet het niet. Ik kende hem alleen als bondscoach en als goed presterende trainer bij buitenlandse clubs als Zenith, en rekende er echt op dat hij ons samen met Van Bommel naar de titel kon loodsen. Hij bleek verder toch vrij 'ouderwetse' methodes te hanteren, en kon moeilijk de omslag maken naar het werken zonder beschikbaar budget van miljoenen roebels.
 
Tja. Vorig jaar was de keus tussen Van Gaal en Advocaat. Mijn verstand zei Van Gaal, maar mijn hartje zei Advocaat. Toen begon Van Gaal ook nog te roeptoeteren dat-ie een rasechtee Amsterdammer en Ajacied was. (dat moest-ie natuurlijk wel zeggen in die dorpsruzie met Cruijff en co, maar goed.) Ja, toen hoefde Lowietje van mij niet meer te komen, ook al heb het natuurlijk niet voor het zeggen.
 
Echt een rare uitspraak van Advocaat. Hij werkt in Nederland, daar kun je niet verwachten dat er direct met geld gestrooid wordt als je een versterking nodig hebt. Ik hoor hem nog zo zeggen in juli of augustus dat er een kampioenswaardige selectie stond.

Fred Rutten zag elk jaar zijn beste spelers afhaken rond de winterstop (Afellay, Reis, Lazovic), maar die hoorde je daar nooit over. Zo kan het ook.

Je hoorde fredje er wel degelijk over, maar die wist dat het erbij hoort als je Nederland werkzaam bent als coach. Dickie dacht het er nog net zo aan toe ging als 15 jaar geleden, en die situatie is echter voltooid verleden tijd.

Tja. Vorig jaar was de keus tussen Van Gaal en Advocaat. Mijn verstand zei Van Gaal, maar mijn hartje zei Advocaat. Toen begon Van Gaal ook nog te roeptoeteren dat-ie een rasechtee Amsterdammer en Ajacied was. (dat moest-ie natuurlijk wel zeggen in die dorpsruzie met Cruijff en co, maar goed.) Ja, toen hoefde Lowietje van mij niet meer te komen, ook al heb het natuurlijk niet voor het zeggen.

Voetbal technisch, organisatoriscch en qua filosofie was Van Gaal een ideale man geweest voor PSV, maar zijn drang naar erkenning voor zijn werk (waar hij zichzelf helemaal voor geeft) zorgt ervoor dat er moment komt dat hij zichzelf belangrijker gaat vinden dan de club zelf. Das bij Ajax, Bayern en Barca ook gebeurd, daarom wou ik hem niet.
Gelukkig staat nu mijn 1e keus van vorig jaar nu wel voor de groep.
 
Laatst bewerkt:
Ik was al veel langer geleden klaar met hem. Heb hem nooit de geschikte man voor PSV gevonden.

Toch raar ,dat Dick hier van alles achteraf naar zijn hoofd geslingerd krijgt.
Ik vond dat het erg meeviel met dat zogenaamde natrappen van Advocaat in VI.
Sterker nog; volgens mij staat er geen onvertogen woord over de PSV leiding in.
Hooguit tonen die hun eigen bestuurlijke onkunde, als het klopt dat Swinkels inderdaad de arrogante opmerking maakte dat onder hem nog geen euro is uitgegeven. Waar Dick terecht stelt dat met een paar miljoen meer kapitaal op het veld, hij zijn opdracht wel succesvol had kunnen afsluiten.
Ik heb met eigen ogen gezien wat er in dat veld rondliep. Het is logischer daar nog wat kritiek te spuien op de mentaliteit van de grootverdieners, dan op Dick, die met Mark te professioneel dacht en was voor het -sinds hun vorige vertrek hier-naar bedenkelijk niveau afgezakte PSV.
Sterkte Cocu,als de hand van Swinkels op de knip blijft.
 
Toch raar ,dat Dick hier van alles achteraf naar zijn hoofd geslingerd krijgt.
Ik vond dat het erg meeviel met dat zogenaamde natrappen van Advocaat in VI.
Sterker nog; volgens mij staat er geen onvertogen woord over de PSV leiding in.
Hooguit tonen die hun eigen bestuurlijke onkunde, als het klopt dat Swinkels inderdaad de arrogante opmerking maakte dat onder hem nog geen euro is uitgegeven. Waar Dick terecht stelt dat met een paar miljoen meer kapitaal op het veld, hij zijn opdracht wel succesvol had kunnen afsluiten.
Ik heb met eigen ogen gezien wat er in dat veld rondliep. Het is logischer daar nog wat kritiek te spuien op de mentaliteit van de grootverdieners, dan op Dick, die met Mark te professioneel dacht en was voor het -sinds hun vorige vertrek hier-naar bedenkelijk niveau afgezakte PSV.
Sterkte Cocu,als de hand van Swinkels op de knip blijft.

En hij heeft toch simpelweg gelijk dat Hiljemark is gehaald en hij liever een verdediger wou. We hebben allemaal kunnen zien dat dat vrij logisch was.
 
En hij heeft toch simpelweg gelijk dat Hiljemark is gehaald en hij liever een verdediger wou. We hebben allemaal kunnen zien dat dat vrij logisch was.

Daar heeft hij absoluut een punt, is een fout van Brands.
Echter, vwb Maher is het zo dat PSV wel degelijk heel ver wilde gaan. Men had echter wel (heel hoog) een bovengrens bepaald. Dat Swinkels die bewaakt heeft, is alleen maar te roemen en loven!

Vwb Advocaat, ik stond te juichen toen hij kwam, is het echter een zwakke vorm van straatje schoon vegen.
Toen Dick kwam stond er geen elftal, zaten er geen vaste spelpatronen in en waren er een aantal spelers die klaar stonden zich te ontwikkelen.
Toen Dick ging stond er nog steeds geen elftal, zaten er geen vaste spelpatronen in en was er geen enkele speler ook maar iets beter geworden dan toen hij kwam.

Om nu het eigen falen zo opzichtig nog even middels een natrappende beweging bij anderen onder de mat te schuiven is heel klein.
Toch weer het faalhaasje terug wat ik dacht en hoopte dat verdwenen was na al die omzwervingen over de wereld en zijn grote ervaring.
Klein van je Dick, heel klein!
 
Ach we kunnen er wel lang en kort over praten maar ondertussen staan we al jaren droog, met of zonder Advocaat.
Ondertussen heb ik alweer nieuwe moed op PSV en ik hoop dat het nieuwe beleid goed uitpakt, ik sta er tot nu wel achter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan