Denzel Dumfries (V)

Hoe doen Portugezen het in het buitenland na aankoop? Net zo succesvol als Klaassen, Ginkel, Affelay, vdBeek en Til? De enige Nederlander met een beetje Portugees gif is Wout Weghorst en die kraken we af omdat ie niet kan voetballen. Nederlandse voetballers zijn eenzijdig opgeleide technisch vaardige egotrippertjes met het rendement van een mossel. Zodra dat verandert en ze voegen meteen wat toe in hun nieuwe omgeving, zul je zien dat de prijzen ook omhoog gaan.
Edit: als Malen al zijn knappe acties beloont met een goal, gaat ie voor 120 miljoen naar Madrid. Maar rendement..
 
JDJ moet echt een halfjaartje stage gaan lopen in Portugal. Voor een linksback vraagt Sporting gewoon doodleuk €50 miljoen! Een bod van €30 miljoen hebben ze resoluut afgewezen…. Het is dan ook niet voor het eerst dat de Portugese clubs grote bedragen vragen en die ook krijgen voor hun spelers. Het is ook niet zo dat die jongen een volwaardig internationaal oid is.. Het is ongelofelijk hoe PSV Denzel en Malen met eigen handen in de uitverkoop heeft gezet door eerst te verkondigen dat ze als goed werkgever vooral mee zullen werken aan een transfer van Denzel en later overal bekend te maken dat die twee toestemming hebben om te gaan praten. Dit kan echt niet en ik zie ook geen enkele club dit zo doen. Natuurlijk gaat Dortmund roepen dat ze geen €30 miljoen zulken betalen. Ik vind het roepen dat je voor Denzel rond de €15 miljoen wil ( of dat iig te ontkennen!) en voor Malen 30 miljoen, überhaupt niet getuigen van sluwheid in de onderhandelingen.
Maar hoe zijn de begrotingen? Zijn die ook niet een stuk groter? Voor PSV is 30 miljoen euro ten slotte meer geld dan voor Ajax.
 
Hoe doen Portugezen het in het buitenland na aankoop? Net zo succesvol als Klaassen, Ginkel, Affelay, vdBeek en Til? De enige Nederlander met een beetje Portugees gif is Wout Weghorst en die kraken we af omdat ie niet kan voetballen. Nederlandse voetballers zijn eenzijdig opgeleide technisch vaardige egotrippertjes met het rendement van een mossel. Zodra dat verandert en ze voegen meteen wat toe in hun nieuwe omgeving, zul je zien dat de prijzen ook omhoog gaan.
Klopt wel wat je zegt maar waarom lukt Ajax desondanks wel om zijn 3e keeper voor 5 miljoen te verkopen? Omdat al die spelers het zo goed doen? Kennelijk moeten wij wel boeten voor alle niet-geslaagde Nederlandse spelers in het buitenland maar Ajax zelf niet. Die kunnen ongegeneerd 20 miljoen voor een reserve rechtsback als Dest vragen. Hij speelt ook niet altijd… Ze verkochten hun reserve spits Dolberg ook voor 20 miljoen en een twijfelgeval als Traore die 3 wedstrijden in Ajax 1 speelde recentelijk voor 10 miljoen. En zelfs Feyenoord vond een bod van 11 miljoen op Malacia, wie? te weinig…
 
Maar hoe zijn de begrotingen? Zijn die ook niet een stuk groter? Voor PSV is 30 miljoen euro ten slotte meer geld dan voor Ajax.
De begroting moet geen rol spelen vind ik: Sporting bijv is van de Top3 in Portugal de minste bedeelde kwa budget enz. Maar ze blijven dezelfde bedragen vragen als Benfica en Porto. Ik kan me nog herinneren dat VVV 11 miljoen vroeg voor Honda en iedereen destijds hen heeft uitgelachen. Ze kregen er uiteindelijk 10 miljoen voor.
 
De begroting moet geen rol spelen vind ik: Sporting bijv is van de Top3 in Portugal de minste bedeelde kwa budget enz. Maar ze blijven dezelfde bedragen vragen als Benfica en Porto. Ik kan me nog herinneren dat VVV 11 miljoen vroeg voor Honda en iedereen destijds hen heeft uitgelachen. Ze kregen er uiteindelijk 10 miljoen voor.

10? Vier miljoentjes minder mag ook hoor, dat komt meer in de buurt ;P Tenzij ze liegen bij Transfermarkt natuurlijk.
 
10? Vier miljoentjes minder mag ook hoor, dat komt meer in de buurt ;P Tenzij ze liegen bij Transfermarkt natuurlijk.
Waarschijnlijk staat het op de transfermarkt ook dat Memphis voor 36 miljoen verkocht is;)
 
Hoe doen Portugezen het in het buitenland na aankoop? Net zo succesvol als Klaassen, Ginkel, Affelay, vdBeek en Til? De enige Nederlander met een beetje Portugees gif is Wout Weghorst en die kraken we af omdat ie niet kan voetballen. Nederlandse voetballers zijn eenzijdig opgeleide technisch vaardige egotrippertjes met het rendement van een mossel. Zodra dat verandert en ze voegen meteen wat toe in hun nieuwe omgeving, zul je zien dat de prijzen ook omhoog gaan.
Als Denzel iets niet is….
 
Klopt wel wat je zegt maar waarom lukt Ajax desondanks wel om zijn 3e keeper voor 5 miljoen te verkopen? Omdat al die spelers het zo goed doen? Kennelijk moeten wij wel boeten voor alle niet-geslaagde Nederlandse spelers in het buitenland maar Ajax zelf niet. Die kunnen ongegeneerd 20 miljoen voor een reserve rechtsback als Dest vragen. Hij speelt ook niet altijd… Ze verkochten hun reserve spits Dolberg ook voor 20 miljoen en een twijfelgeval als Traore die 3 wedstrijden in Ajax 1 speelde recentelijk voor 10 miljoen. En zelfs Feyenoord vond een bod van 11 miljoen op Malacia, wie? te weinig…
Ook jij hebt zeker een punt. PSV mag veel harder en zakelijker handelen, tegelijkertijd zijn buitenlandse clubs niet blind. Die geven geen 30 miljoen uit op basis van een compilatie gemaakt door iemand met een PSV-bril.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als je voor Denzel en Malen samen 50 vangt, heb je het naar behoren gedaan.
Hang er vanaf tussen 25/25 tot 15/35 is t wel acceptabel, maar lees nu geruchten over 40 mlj voor Malen, als dat gaat lukken worden we toch niet happy van 10mlj voor Denzel?
 
Absoluut. Maar ook Inter heeft gezien dat Denzel 3 prima EK potten heeft gespeeld na een zeer belabberd seizoen met veel fouten en mislukte voorzetten. 10 miljoen is wel erg karig, maar laten we niet doen alsof ie ineens 40 waard is.
Je moet wel 30 vragen om 20 miljoen te krijgen. Zo werkt die markt. Voor Sancho vroeg BvB 100 miljoen en ze hebben een jaar lang dat volgehouden. Uiteindelijk kregen ze er 88 miljoen voor. PSV probeert dit soort taal niet eens. Dat is het grootste probleem. Dat je het misschien toch niet krijgt is iets anders. Je moet alleen niet zoveel flexibiliteit tonen voor een club die zelf wel heeft volgehouden met Sancho of een Inter die volhield aan een bedrag rond de 75 miljoen voor hun eigen rechtsback.
 
Hang er vanaf tussen 25/25 tot 15/35 is t wel acceptabel, maar lees nu geruchten over 40 mlj voor Malen, als dat gaat lukken worden we toch niet happy van 10mlj voor Denzel?

Inclusief bonussen. Dat zal onder voorwaarden zijn die dan ook nog moeten uitkomen, toch?
 
De begroting moet geen rol spelen vind ik: Sporting bijv is van de Top3 in Portugal de minste bedeelde kwa budget enz. Maar ze blijven dezelfde bedragen vragen als Benfica en Porto. Ik kan me nog herinneren dat VVV 11 miljoen vroeg voor Honda en iedereen destijds hen heeft uitgelachen. Ze kregen er uiteindelijk 10 miljoen voor.
Maar met een grotere begroting kun je wel makkelijker iets afwijzen. Voor PSV is 30 miljoen veel geld en kunnen ze goed gebruiken. Voor Benfica is het minder erg. En die zijn pas tevreden bij 50+ miljoen bij wijze van.

En zeker er zijn uitzonderingen. Bij exceptionele talenten die lang onder contract staan kun je altijd hoog inzetten. Dat zeker. PSV mag het wellicht wat vaker doen. Maar bijv. een Bergwijn vind ik niet eens zo een enorm laag bedrag hebben opgebracht. Ook een Lammers vond ik 9-10 miljoen best marktconform. Gezien wat hij gepresteerd heeft.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
T blijft vooralsnog redelijk stil rond Dumfries, behalve het gerucht van Soccernews waarin ze beweren dat Inter Denzel komend seizoen gaat huren met een optie tot koop. Maar zelfs de fan met t minste vertrouwen in JDJ verwijst dat gerucht nog naar het rijk der fabelen.
 
T blijft vooralsnog redelijk stil rond Dumfries, behalve het gerucht van Soccernews waarin ze beweren dat Inter Denzel komend seizoen gaat huren met een optie tot koop. Maar zelfs de fan met t minste vertrouwen in JDJ verwijst dat gerucht nog naar het rijk der fabelen.
Is het niet andersom, nu kopen en nog een jaartje op huurbasis in Eindhoven laten uitkomen?
 
Komt prima uit. Vond de rechtsback gisteravond een van de minderen.
Bij blijven wordt t wel tijd voor contractverlenging, ligt nu nog 2 jaar vast. Overigens ga ik er vanuit dat als Denzel vertrekt er nog een echte vervanger komt en dat Mwene in beginsel slechts de backup is voor die positie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan