Denzel Dumfries (V)

onzin, is gewoon je uithangbord naar buiten. En Dumfries straalt meer uit dan wie dan ook in de selectie.

Je uithangbord naar buiten zijn de spelers die het verschil maken (Malen, Ihattaren. Bergwijn) en niet de speler die toevallig een band om zijn arm heeft en voor de wedstrijd de toss mag doen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Je uithangbord naar buiten zijn de spelers die het verschil maken (Malen, Ihattaren. Bergwijn) en niet de speler die toevallig een band om zijn arm heeft en voor de wedstrijd de toss mag doen.
Ik vind dat je grotendeels gelijk hebt, maar de aanvoerder is natuurlijk wel vaak in beeld bij persconferenties en interviews na de wedstrijd. Daarmee toch wel een uithangbord van de club. En of Rosario nu wel of niet goed speelt, de taken verdeelt etc., hij komt op tv niet erg goed over.
 
Je uithangbord naar buiten zijn de spelers die het verschil maken (Malen, Ihattaren. Bergwijn) en niet de speler die toevallig een band om zijn arm heeft en voor de wedstrijd de toss mag doen.
En voor en na de wedstrijd altijd de pers te woord moet staan. Daarin is Dumfries vele malen beter dan Rosario.
 
De vleugelverdediger spaarde ook zichzelf niet. "Ik ben ook onderdeel van de groep en heb dus ook schuld en kom ook tekort. Wij missen Steven Bergwijn en Donyell Malen heel erg, maar het is meer", aldus Dumfries, die een aantal voorbeelden geeft. "Ballen durven vragen, je poot erin durven zetten bij duels en ballen die ertussen vallen. Ik ben er ziek van en vind het ernstig, maar geef niet op."
Via PSVfans.nl (en E.D.)

Denzel is een baasch. Klaar.
 
De vleugelverdediger spaarde ook zichzelf niet. "Ik ben ook onderdeel van de groep en heb dus ook schuld en kom ook tekort. Wij missen Steven Bergwijn en Donyell Malen heel erg, maar het is meer", aldus Dumfries, die een aantal voorbeelden geeft. "Ballen durven vragen, je poot erin durven zetten bij duels en ballen die ertussen vallen. Ik ben er ziek van en vind het ernstig, maar geef niet op."
Via PSVfans.nl (en E.D.)

Denzel is een baasch. Klaar.

Juist.
 
De vleugelverdediger spaarde ook zichzelf niet. "Ik ben ook onderdeel van de groep en heb dus ook schuld en kom ook tekort. Wij missen Steven Bergwijn en Donyell Malen heel erg, maar het is meer", aldus Dumfries, die een aantal voorbeelden geeft. "Ballen durven vragen, je poot erin durven zetten bij duels en ballen die ertussen vallen. Ik ben er ziek van en vind het ernstig, maar geef niet op."
Via PSVfans.nl (en E.D.)

Denzel is een baasch. Klaar.

Ze moeten hem gewoon die aanvoerdersband geven; hij heeft tenminste karakter en is uitgesproken, een aanjager met winnaarsmentaliteit. Dit is geen afkraken, maar Rosario is simpelweg op geen enkele manier aanvoerdersmateriaal.
 
Ik vraag me eigenlijk af hoe mensen met veel organisatie-ervaring op dit forum hier tegenaan kijken... in mijn ervaring als leidinggevende zijn echte leiders in een groep vaak juist niet als zodanig formeel benoemd... Ik vraag me echt af wat er van Dumfries' scherpte en zelfs autoriteit zou overblijven met die band om zijn arm. Natuurlijk leiderschap zoals dit moet je op een andere manier faciliteren.
 
Ik vraag me eigenlijk af hoe mensen met veel organisatie-ervaring op dit forum hier tegenaan kijken... in mijn ervaring als leidinggevende zijn echte leiders in een groep vaak juist niet als zodanig formeel benoemd... Ik vraag me echt af wat er van Dumfries' scherpte en zelfs autoriteit zou overblijven met die band om zijn arm. Natuurlijk leiderschap zoals dit moet je op een andere manier faciliteren.

Iemand met een natuurlijk overwicht maak je dan vaak een rechterhand. Een reserve aanvoerder bijvoorbeeld. Maar ja.
 
Ik vraag me eigenlijk af hoe mensen met veel organisatie-ervaring op dit forum hier tegenaan kijken... in mijn ervaring als leidinggevende zijn echte leiders in een groep vaak juist niet als zodanig formeel benoemd... Ik vraag me echt af wat er van Dumfries' scherpte en zelfs autoriteit zou overblijven met die band om zijn arm. Natuurlijk leiderschap zoals dit moet je op een andere manier faciliteren.

In mijn ervaring zijn degenen die tot streven naar een positie als leidinggevende vaak degenen die totaal niet geschikt zijn voor die functie, maar Dumfries roept er zelf niet om en het is niet gezegd dat Dumfries de band geven hem in het negatieve zou veranderen. Soms versterkt het bij zo'n persoon zelfs dat gevoel van het voortouw nemen.
 
Ik zou zeker nu niet met die band gaan kloten. Ik denk dat het veranderen van band meer negatieve gevolgen heeft, dan dat de nieuwe situatie aan positiefs zal brengen. Denk sowieso dat wij teveel waarde aan zo'n band hechten. Als Dumfries een informele leider is, heeft hij zijn effect toch al wel. Het is echt niet zo dat ze allemaal harder gaan lopen omdat die band om een andere arm zit.

In mijn ervaring in besturen, commissies, sociale groepen en etc, zijn de voorzitters lang niet per se de leiders. Zeker niet als de groep zich ontwikkelt. Maar dat geeft dus ook niet, want je gaat een team vormen naar hoe het werkt, en niet naar hoe het op papier staat.

Robben was de grootste inspirerende kracht in de kleedkamer op het WK onder v Gaal. V Persie droeg de band. Prima.
 
Ik zou zeker nu niet met die band gaan kloten. Ik denk dat het veranderen van band meer negatieve gevolgen heeft, dan dat de nieuwe situatie aan positiefs zal brengen. Denk sowieso dat wij teveel waarde aan zo'n band hechten. Als Dumfries een informele leider is, heeft hij zijn effect toch al wel. Het is echt niet zo dat ze allemaal harder gaan lopen omdat die band om een andere arm zit.

In mijn ervaring in besturen, commissies, sociale groepen en etc, zijn de voorzitters lang niet per se de leiders. Zeker niet als de groep zich ontwikkelt. Maar dat geeft dus ook niet, want je gaat een team vormen naar hoe het werkt, en niet naar hoe het op papier staat.

Robben was de grootste inspirerende kracht in de kleedkamer op het WK onder v Gaal. V Persie droeg de band. Prima.
En Robben kon juist niet goed omgaan met zijn aanvoerderschap: hij wilde ineens te veel doen, alle corners en vrije trappen en out ballen nemen en ook nog passeren, coachen en scoren. Toen was het ineens allemaal veel minder met hem bij Oranje. Dus ja eens met wat jij aangeeft.
 
Ik zou zeker nu niet met die band gaan kloten. Ik denk dat het veranderen van band meer negatieve gevolgen heeft, dan dat de nieuwe situatie aan positiefs zal brengen. Denk sowieso dat wij teveel waarde aan zo'n band hechten. Als Dumfries een informele leider is, heeft hij zijn effect toch al wel. Het is echt niet zo dat ze allemaal harder gaan lopen omdat die band om een andere arm zit.

In mijn ervaring in besturen, commissies, sociale groepen en etc, zijn de voorzitters lang niet per se de leiders. Zeker niet als de groep zich ontwikkelt. Maar dat geeft dus ook niet, want je gaat een team vormen naar hoe het werkt, en niet naar hoe het op papier staat.

Robben was de grootste inspirerende kracht in de kleedkamer op het WK onder v Gaal. V Persie droeg de band. Prima.
Voor mij tenminste is dat captain bandje en de leidinggevende niet echt van belang. De enige reden waarom ik wil dat Rosario deze band verliest, is zodat Markie hem eindelijk op de bank kan sleuren wanneer hij z'n zoveelste zaadpartij heeft gespeeld. Het is best opvallend dat Rosario tijdens de gespeelde wedstrijden als een natte krant speelt en tegelijkertijd spelers die een (wat) betere wedstrijd hebben gespeeld gewisseld ziet worden. Mark wil gewoon z'n fout niet toegeven, of de captain even wisselen en dat bandje weggeven, en daar irriteer ik me aan.
 
Daarnaast heeft Rosario echt wel zijn handen vol aan zichzelf, alleen al om hem te ontlasten zou het beter zijn als hij die band niet heeft.
 
En wie zetten we erin, als Rosario op de bank zit?

Sadilek :lol:

(Thomas of Hendrix lijkt me, afhankelijk van wie er al naast staat. Rosario zou overigens in mijn ogen alsnog mogen beginnen in de basis, zit meer potentie in hem dan dat Hendrix heeft.)
 
Sadilek :lol:

(Thomas of Hendrix lijkt me, afhankelijk van wie er al naast staat. Rosario zou overigens in mijn ogen alsnog mogen beginnen in de basis, zit meer potentie in hem dan dat Hendrix heeft.)
Toch wordt een rechtsbenige middenvelder niet gauw vervangen door een linksbenige!
 
Toch wordt een rechtsbenige middenvelder niet gauw vervangen door een linksbenige!

Eens. Om er serieus op in the gaan: in de huidige formatie (driehoek met twee controleurs) zou ik Rosario dan ook laten staan. Mocht je tijdens (of voorafgaand aan) een wedstrijd besluiten Rosario te banken dan lijkt me een formatieomzetting naar een driehoek met de punt naar achteren (Hendrix, Ihatarren en Doan bijv.) Of ruit (Hendrix/Sadilek- Guti - Doan - Mo) het meest logisch. Zonder Malen en Bergwijn, en met de huidige vorm van Mitro en Gakpo heb je echter overigens weinig opties aanvallers n linie terug te halen.

On topic, Dumfries op rechtsback lijkt me prima.
 
Laatst bewerkt:
Eens. Om er serieus op in the gaan: in de huidige formatie (driehoek met twee controleurs) zou ik Rosario dan ook laten staan. Mocht je tijdens (of voorafgaand aan) een wedstrijd besluiten Rosario te banken dan lijkt me een formatieomzetting naar een driehoek met de punt naar voren (Hendrix, Ihatarren en Doan bijv.) Of ruit (Hendrix/Sadilek- Guti - Doan - Mo) het meest logisch. Zonder Malen en Bergwijn, en met de huidige vorm van Mitro en Gakpo heb je echter overigens weinig opties aanvallers n linie terug te halen.

On topic, Dumfries op rechtback lijkt me prima.
Punt naar achteren bedoelde je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan