Denzel Dumfries (V)

idd, ik pas m aan. :)
progress_paskamer_kl_met_aw.jpg


Kijkt u eens.
Hopelijk zit 'ie lekker.
 
Denzel Dumfries is de nieuwe aanvoerder van PSV

link

Denzel Dumfries is zondag de nieuwe aanvoerder van PSV. Dat is zaterdag medegedeeld binnen de selectie van PSV. De 23-jarige verdediger gaf voor aanvang van het seizoen al aan dat hij het ambieerde om captain van PSV te worden.

Denzel is een baas. :D
 
Laatst bewerkt:
Verstandige keuze. Wat mij betreft een voorbeeld voor alle anderen. Zowel qua inzet als persoonlijke houding. Als t slecht gaat zegt hij het, ook tegen zijn teamgenoten. Daarnaast echt wel een speler met een PSV-hart. Veel meer een aanvoerder dan Rosario natuurlijk.
 
Verstandige keuze. Wat mij betreft een voorbeeld voor alle anderen. Zowel qua inzet als persoonlijke houding. Als t slecht gaat zegt hij het, ook tegen zijn teamgenoten. Daarnaast echt wel een speler met een PSV-hart. Veel meer een aanvoerder dan Rosario natuurlijk.

Precies. Er kan wel gezegd worden dat hij geen tactisch inzicht heeft, maar vooralsnog moeten de spelers toch gewoon het plan van MvB uitvoeren, krijgen ook regelmatig van die eye-rolling briefjes met instructies, dus dat hij dat niet heeft maakt niet echt uit. Het is gewoon qua persoonlijkheid veel meer een aanvoerder dan de wat schuchtere Rosario.
 
Heeft Van Bommel nog ergens een motivatie gegeven voor deze keuze?

Van Bommel geeft uitleg over aanvoerderswissel

link

'Ik ben gaan nadenken hoe ik Pablo weer op het niveau kan krijgen van vorig seizoen', zei Van Bommel tegen FOX Sports. 'We zijn samen tot de conclusie gekomen hem te ontlasten, zodat hij alleen met het voetbal bezig is. We hebben besloten de band aan iemand anders te geven.'
Van Bommel erkende dat het een inschattingsfout was om Rosario de band te geven. 'Ik had gedacht dat hij door die situatie nog sterker zou worden.
 
Van Bommel geeft uitleg over aanvoerderswissel

link

'Ik ben gaan nadenken hoe ik Pablo weer op het niveau kan krijgen van vorig seizoen', zei Van Bommel tegen FOX Sports. 'We zijn samen tot de conclusie gekomen hem te ontlasten, zodat hij alleen met het voetbal bezig is. We hebben besloten de band aan iemand anders te geven.'
Van Bommel erkende dat het een inschattingsfout was om Rosario de band te geven. 'Ik had gedacht dat hij door die situatie nog sterker zou worden.

Wat we hier dus al maanden schrijven. Soms kan het zo simpel zijn...
 
Wat we hier dus al maanden schrijven. Soms kan het zo simpel zijn...
Tja, Dumfries lag ook niet voor de hand. Ik vind dit niet zo'n probleem van Van Bommel. Wel voor Van Bommel. Hij heeft een selectie zonder leiding. Je kijkt het ook eerst even aan. Je gaat niet na 3 wedstrijden iemand de band weer afnemen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Van Bommel geeft uitleg over aanvoerderswissel

link

'Ik ben gaan nadenken hoe ik Pablo weer op het niveau kan krijgen van vorig seizoen', zei Van Bommel tegen FOX Sports. 'We zijn samen tot de conclusie gekomen hem te ontlasten, zodat hij alleen met het voetbal bezig is. We hebben besloten de band aan iemand anders te geven.'
Van Bommel erkende dat het een inschattingsfout was om Rosario de band te geven. 'Ik had gedacht dat hij door die situatie nog sterker zou worden.

Ik vind het mooi rechtgepraat van Van Bommel en een goede timing (na de interlandperiode) - hij hád ook wat eerder mogen ingrijpen. Dit had ik niet verwacht van hem.

Over de keuze voor Dumfries: tja, waren er veel betere opties? Naar mijn mening was Bergwijn misschien een betere optie, omwille van zijn voetbalkwaliteiten of Viergever vanwege zijn ervaring, maar Dumfries is sowieso een betere aanvoeder dan Rosario.
 
Dat Dumfries die eigenlijk nog een nobody is (ja wel een cult held en mooie mentaliteit) en pas 1 seizoen er op heeft zitten hier, de aanvoerder wordt, zegt eigenlijk veel over de disbalans, ook kwa karakter en leiderschap, in dit elftal. Kennelijk is dus bijv een Bergwijn die bijna het langste hier speelt, nog geen persoonlijkheid. En dat hij Viergever ook niet vertrouwt wat dat betreft is begrijpelijk. Des te meer je moet gaan twijfelen of de TD en de trainer van te voren goed hebben nagedacht over dit soort aspecten. Al die spelers die gehaald zijn, zijn ook allemaal of nog erg jong of ze kunnen zo weinig dat ze totaal geen respect kunnen afdwingen bij de rest. Mijn inschatting is dat een Hendrix of Zoet diegene zijn die hun mond open trekken in de kleedkamer en dat zegt heel veel over de samenstelling van de groep.
 
Ik vind het mooi rechtgepraat van Van Bommel en een goede timing (na de interlandperiode) - hij hád ook wat eerder mogen ingrijpen. Dit had ik niet verwacht van hem.

Over de keuze voor Dumfries: tja, waren er veel betere opties? Naar mijn mening was Bergwijn misschien een betere optie, omwille van zijn voetbalkwaliteiten of Viergever vanwege zijn ervaring, maar Dumfries is sowieso een betere aanvoeder dan Rosario.

Dacht eerst ook Stevie, maar... Interview na de wedstrijd met hem deed me dan ook weer twijfelen. Stond er ook bij met weinig uitstraling of emotie. Je ziet aan Dumfries dat ie het leuk vindt om te doen, die stond meteen mee te lachen en te grappen en hield z'n deels door Thijs ingefluisterde praatje. Geeft Jan Joost en Ronald een swaggy hand en slaat Ronald nog even op de schouder (die Denzel dan weer op de schouder sloeg toen ie wegliep, zijn dat matties? :maniac:). Laat Denzel maar z'n ding doen, is los van z'n voetballende kwaliteiten gewoon de meest logische man voor de job qua persoonlijkheid.
 
Je gaat niet na 3 wedstrijden iemand de band weer afnemen.
Waarom niet? Die trainer van Lyon doet dat ook. Iedereen ziet dat er bij ons niet echt een leider is. Probeer wat uit, wissel wat, geef die aanvoerdersband door. Totdat je iemand krijgt die beste indruk achterlaat.
Die rare ongeschreven regels ook altijd waar naar geluisterd moet worden.. Ook dat niet wisselen van de captain als die als een natte krant speelt, of de keeper positie in de basis veranderen..
'Keeper moet je niet veranderen, anders gaat het ten koste van de stabiliteit van de verdediging..' Als Mark zich aan die regel vasthield, hadden we Zoet nog maanden moeten zien aanklooien.
 
Dat Dumfries die eigenlijk nog een nobody is (ja wel een cult held en mooie mentaliteit) en pas 1 seizoen er op heeft zitten hier, de aanvoerder wordt, zegt eigenlijk veel over de disbalans, ook kwa karakter en leiderschap, in dit elftal. Kennelijk is dus bijv een Bergwijn die bijna het langste hier speelt, nog geen persoonlijkheid. En dat hij Viergever ook niet vertrouwt wat dat betreft is begrijpelijk. Des te meer je moet gaan twijfelen of de TD en de trainer van te voren goed hebben nagedacht over dit soort aspecten. Al die spelers die gehaald zijn, zijn ook allemaal of nog erg jong of ze kunnen zo weinig dat ze totaal geen respect kunnen afdwingen bij de rest. Mijn inschatting is dat een Hendrix of Zoet diegene zijn die hun mond open trekken in de kleedkamer en dat zegt heel veel over de samenstelling van de groep.

Als je Bergwijn achteraf bij een interview ziet snap je wel waarom hij geen aanvoerder is. Klassespeler, maar zo introvert als wat. Oogt heel timide en een tikkeltje ongemakkelijk voor de camera en aapt vooral de vraag van de interviewer na, zonder echt met een uitgebreid antwoord te komen of zelf spontaan wat in te brengen. Een beetje van het gehalte ''Wat jij zegt, we moesten vandaag 3 punten pakken en dat hebben we gedaan dus dat is mooi''. Je hebt niet het gevoel dat hij echt zegt wat hij denkt en iets scherps zeggen zal hij ook niet snel doen. Die moet je dus lekker laten voetballen (want man, wat kan hij dat goed) en niet belasten met dit soort representatieve taken die hij gewoon niet in zich heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan