Denzel Dumfries (V)

Fijn om te lezen dat Dumfries in ieder geval precies weet wat er nog aan schort bij PSV, en dat hij een klik heeft met Doan:

Dumfries voelt zich goed met Doan voor zich. "Dat heeft niets te maken met Bruma, dat is namelijk een heel goede speler. Ik ben natuurlijk een back die graag opkomt, dat gaat met een linkspoot vóór me het beste", vertelt de Oranje-international aan Voetbal International. "Zo speelde ik bij Heerenveen ook samen met Martin Odegaard. Dat is lekker voor mij."

Hoewel PSV zondag met ruime cijfers won bij PEC Zwolle, is Dumfries niet helemaal tevreden. "Ons veldspel moet echt beter. We maken het onszelf moeilijk, zijn slordig en maken aan de bal niet altijd de goede keuzes. Tegen PEC werd dat niet afgestraft, maar dat betekent niet dat we zelf heel goed speelden. We moeten zuiniger zijn aan de bal."

Volgens Dumfries moet PSV zich verbeteren. "Omdat we vanzelf een wedstrijd krijgen waarin we een betere tegenstander treffen, of een dag beleven waarop de bal er maar niet in wil. In zulke wedstrijden moet ons veldspel een houvast zijn, moeten we daarop kunnen terugvallen. Dat is op dit moment nog onvoldoende."
 
Altijd voorop in de strijd, durft zijn bek na de wedstrijd open te trekken en is de enige die nog een niveau haalt. Maak deze man heel snel aanvoerder aub
Zonder een reactie over Rosario te willen uitlokken:

Je hebt volledig gelijk over de redenen om Dumfries aanvoerder te maken. Maar er is één reden waarom hij het nooit kan worden, en dat is omdat hij het tactische inzicht heeft van een fruitvlieg. Ik hou van Dumfries, en ik geniet van zijn passie, maar vandaag loopt hij ook weer als linksbuiten te voetballen als rechtsback. Dat verzin ik niet. Hij is overal en nergens.

Zelfs als je vindt dat Rosario niks met een bal kan, moet je toch wel erkennen dat Rosario als één van de weinigen altijd op de juiste positie staat en dat hij zijn teamgenoten stuurt.

De perfecte aanvoerder? Nee. Wel de meest logische in mijn optiek.
 
Dan laat Rosario die aanwijzingen geven en zeg tegen Dumfries dat hij dat niet hoeft te doen. Gewoon de jongens op scherp zetten en voorop gaan in de strijd is wat mij betreft ook aanvoerder waardig. Rosario kan niet eens praten en heeft totaal geen charisma. Je staat bij de toss al 0-1 achter.
 
Hij heeft genoeg gezien en dit wordt zijn laatste seizoen als PSVer en ik geef hem geen ongelijk. Zelfs een ingooi weten ze veelvuldig te verkloten.
 
Dan laat Rosario die aanwijzingen geven en zeg tegen Dumfries dat hij dat niet hoeft te doen. Gewoon de jongens op scherp zetten en voorop gaan in de strijd is wat mij betreft ook aanvoerder waardig. Rosario kan niet eens praten en heeft totaal geen charisma. Je staat bij de toss al 0-1 achter.

Nu stapt de ware leider van deze groep naar voren. Het lijkt me goed als Rosario gewoon een stap terug doet en Dumfries de band om krijgt. Hij heeft veel meer krediet bij de supporters.
Lijkt me ook voor het team beter als je aanvoeder voorop in de strijd gaat.
 
Alleen heeft hij de pech dat de prutser Bommeltje nooit zomaar de band zal switchen, dan lijkt het alsof hij het eerst niet goed zag. Stel je voor.. Dus Dumfries en aanvoerdersband gaat hem niet worden, hij scoort eerder een enkelband bij de politie dan de aanvoerdersband bij Mark
 
Nu stapt de ware leider van deze groep naar voren. Het lijkt me goed als Rosario gewoon een stap terug doet en Dumfries de band om krijgt. Hij heeft veel meer krediet bij de supporters.
Lijkt me ook voor het team beter als je aanvoeder voorop in de strijd gaat.

Plus...Rosario kan zonder die band ook eens wat vaker gaan banken. Win-Win
 
Hij heeft genoeg gezien en dit wordt zijn laatste seizoen als PSVer en ik geef hem geen ongelijk. Zelfs een ingooi weten ze veelvuldig te verkloten.
Wat me wel opvalt is dat Dumfries bij iedere inworp die hij gooit ruim in t veld staat. Niemand zegt er wat van :grin:
 
Nu stapt de ware leider van deze groep naar voren. Het lijkt me goed als Rosario gewoon een stap terug doet en Dumfries de band om krijgt. Hij heeft veel meer krediet bij de supporters.
Lijkt me ook voor het team beter als je aanvoeder voorop in de strijd gaat.

Ach de aanvoerder doet de toss voor de wedstrijd en verder heeft het nauwelijks waarde. :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan Onderaan