Damesvoetbal (o.a. PSV Dames)

Ligt er vooral een beetje aan hoe de wingbacks spelen. De mannen speelden vaak 5-3-2, met opportunistische backs. Dat is eigenlijk zeer verdedigend, maar kan aanvallend zijn, maar dan moet je zeg maar wel aanvallen. Ik heb gisteren een half uurtje gekeken, dus niet alles gezien, maar de backs stonden echt consequent heel erg hoog (en kwamen vervolgens diep op de helft van de Belgen), dus meer een 3-5-2. Dat voelde meer als een soort 4-4-2 aanpak die PSV vroeger ook wel eens hanteerde met twee middenvelders die continu de cornervlag opzoeken.
Ja het was bijna 3-3-4 zo met Brugts en Pelova als vleugelspelers. Meer vleugelspitsen dan backs. Anders dan backs die mee opkomen.
 
Ja het was bijna 3-3-4 zo met Brugts en Pelova als vleugelspelers. Meer vleugelspitsen dan backs. Anders dan backs die mee opkomen.
Precies. Dat gelul over systemen ook altijd. Als je 3-5-2 of 5-3-2 speelt met Blind en Dumfries, die allebei best wat kunnen maar als aanvaller hopeloos zijn, dan is dat systeem al snel verdedigend. Het gaat uiteindelijk om de poppetjes.
 
Gisteren voor het eerst wat beelden bekeken van Barcelona, en sodeju die zijn goed zeg. Ik ben wel benieuwd waar ze zouden eindigen als je ze in de mannen Eredivisie neerzet. Technisch zullen ze de beste zijn denk ik, maar hoe het zal lopen op fysiek gebied weet ik niet.

Hier wat highlights van enkele spelers daar. Vooral Bonmati is me er eentje hoor :love: Ik denk dat ik die wedstrijden wel eens vaker ga bekijken



 
Oranje staat geheel tegen de verhouding in op 0-2 tegen Engeland. Twee kansen en twee doelpunten door Beerensteyn. Heel effectief!
 
Ajax heeft 1-0 gewonnen van Bayern en staat na 4 duels bovenaan in de CL-groep met verder PSG en Roma.

Dat is toch wel echt héél knap.
Daar kunnen de minkukels van Ajax mannen nog iets van leren. :lmao:
John van 't Schip moet maar de Ajax vrouwen gaan opstellen. ;)
 
De Ajax vrouwen gaan verassend door naar de kwartfinale van de Champions League en schakelen daarmee topploeg Bayern München uit.
 

Toch weer een erg dubbel gevoel, iemand nederlander maken om voor het nederlands elftal te laten uitkomen.

Dit is natuurlijk ook weer olie op het vuur voor alle wilders stemmers, die weer een breed uitgemeten item in het nieuws.
Zal ook nog wel een overlap zitten met de groep die echt negatief is over vrouwenvoetbal en niet heeft op buitenlanders...
 

Toch weer een erg dubbel gevoel, iemand nederlander maken om voor het nederlands elftal te laten uitkomen.

Dit is natuurlijk ook weer olie op het vuur voor alle wilders stemmers, die weer een breed uitgemeten item in het nieuws.
Aan de andere kant, ze woont al sinds haar 9e in Nederland. Kan me goed voorstellen dat ze zich echt Nederlander voelt, ze weet nauwelijks beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan