Damesvoetbal (o.a. PSV Dames)

Het dames voetbal groeit. PSV lijkt dit jaar voor het eerst echt goed te draaien. Aankomende vrijdag de topper PSV - Ajax.
Tijd voor een topic.

2018-11-13 20_39_57-PSV.nl - Stand.png

2018-11-13 20_38_52-PSV.nl - Programma.png

Het team:

Speelsters
Cassie Miller Geboorteplaats Portland, Oregon, Verenigde Staten Geboortedatum 28 april 1995
Elixabete Sarasola Geboorteplaats Donostia San Sebastian, Spanje Geboortedatum 12 april 1991
Dominique Bond Flasza Geboorteplaats New York, Verenigde Staten Geboortedatum 11 september 1996
Nadia Coolen Geboorteplaats Sittard Geboortedatum 17 augustus 1994
Rachel Cuschieri Geboorteplaats Pieta, Malta Geboortedatum 26 april 1992
Kayleigh van Dooren Geboorteplaats Veldhoven Geboortedatum 31 juli 1999
Kristina Erman Geboorteplaats Celje, Slovenië Geboortedatum 28 juni 1993
Michelle Hendriks Geboorteplaats Geffen Geboortedatum 10 februari 1997
Jeslynn Kuijpers Geboorteplaats Tilburg Geboortedatum 23 juni 1995
Janou Levels Geboorteplaats Roermond Geboortedatum 30 oktober 2000
Sofia Nati Geboorteplaats Oberhausen, Duitsland Geboortedatum 19 april 1993
Aniek Nouwen Geboorteplaats Helmond Geboortedatum 9 maart 1999
Naomi Pattiwael Geboorteplaats Maastricht Geboortedatum 21 juli 1998
Pleun Raaijmakers Geboorteplaats Oirschot Geboortedatum 15 april 1997

Yvonne van Schijndel Geboorteplaats ’s-Hertogenbosch Geboortedatum 20 augustus 1997
Nurija van Schoonhoven Geboorteplaats Oeljanovsk, Rusland Geboortedatum 8 februari 1998

Katja Snoeijs Geboorteplaats Amsterdam Geboortedatum 31 augustus 1996
Vera ten Westeneind Geboorteplaats Arnhem Geboortedatum 20 maart 1998
Mauri van de Wetering Geboorteplaats 's-Hertogenbosch Geboortedatum 25 januari 1992
Maddy Williams Geboorteplaats Oklahoma, USA Geboortedatum 28 augustus 1995
Sara Yuceil Geboorteplaats Moms, België Geboortedatum 22 juni 1988
Aline Zeler Geboorteplaats Peer, België Geboortedatum 2 juni 1983

Kronos

Assistent Bondscoach
Ik zie meteen interessante parallellen met hoe het stereotype vrouw naar mannenvoetbal kijkt. Daar is zoals ook nu hier 'wie is de leukste' een vraag die eerder naar boven komt dan 'wie is de beste'.

Kira

Basisspeler
Ik was erheen. Was een leuke wedstrijd moet ik zeggen. Qua prijs ook zeker goedkoop maar wel een prima avond besteding, heb wel geluk dat ik vlakbij de herdgang woon.

Kira

Basisspeler
Best wel een boel buitenlanders in de selectie. Blijkbaar is er inmiddels wat geld te besteden voor de eredivisie dames.
Heel veel zal het ook wel niet zijn. Gezien kaartjes 5 euro kosten, volgensmij nergens live uitgezonden. Denk eerder dst het voor de spelers een mooie stap is met huisvesting oid. Goede ervaring zoals in buitenland studeren. Kan me toch niet voorstellen dat de buitenlanders in de selectie heel veel verdienen