Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Oranje speelt prima, ze vinden de combinatie en komen tot kansen. Maar Vietnam doet werkelijkwaar helemaal niks. De positionering van die keeper was ook echt absurd bij de 1-0.
Dat is sowieso iets wat ik niet begrijp aan vrouwenvoetbal. Dat het technisch en fysiek allemaal minder is dan de mannen is niet zo gek, maar op tactisch gebied zouden ze tot hetzelfde in staat moeten zijn.
 
Dat is sowieso iets wat ik niet begrijp aan vrouwenvoetbal. Dat het technisch en fysiek allemaal minder is dan de mannen is niet zo gek, maar op tactisch gebied zouden ze tot hetzelfde in staat moeten zijn.
Er is nog veel minder ontwikkeling daarin geweest, denk ik. Zeker in sommige landen, waarin vrouwen niet altijd konden sporten, of waarin voetbal niet een vooraanstaande sport is (voor vrouwen specifiek). Dus is het aanbod kleiner, en speel je met slechtere speelsters. Die dus ook de tactiek niet goed snappen of het inzicht niet hebben.

Ik heb het idee dat er nog wel een flinke ontwikkeling bezig is, dat het tactisch echt nog wel vergelijkbaar gaat worden.
 
Er is nog veel minder ontwikkeling daarin geweest, denk ik. Zeker in sommige landen, waarin vrouwen niet altijd konden sporten, of waarin voetbal niet een vooraanstaande sport is (voor vrouwen specifiek). Dus is het aanbod kleiner, en speel je met slechtere speelsters. Die dus ook de tactiek niet goed snappen of het inzicht niet hebben.

Ik heb het idee dat er nog wel een flinke ontwikkeling bezig is, dat het tactisch echt nog wel vergelijkbaar gaat worden.
Het is ook nog maar de vraag of de speelster van Vietnam überhaupt fulltime prof zijn. Dat denk ik eigenlijk niet.
 
Het is ook nog maar de vraag of de speelster van Vietnam überhaupt fulltime prof zijn. Dat denk ik eigenlijk niet.
Ik zou het niet weten, maar ik zou zomaar kunnen van niet inderdaad. Het niveauverschil in vrouwenvoetbal is wel véél groter dan bij de mannen, heb ik het idee altijd. Hoe kleiner dat verschil wordt, des te spannender de competies en toernooien ook worden.
 
Dat is sowieso iets wat ik niet begrijp aan vrouwenvoetbal. Dat het technisch en fysiek allemaal minder is dan de mannen is niet zo gek, maar op tactisch gebied zouden ze tot hetzelfde in staat moeten zijn.
Tactisch zijn ze op het niveau dat de mannen waren in de jaren 70. Dat wordt wel steeds beter, dit (WK is al beter dan 4 jaar terug), en er wordt in de Europese top competities steeds meer geïnversteerd, waardoor de meiden die nu opgeleidt worden, tactisch en technisch nog een stuk beter zullen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan