Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Goede eerste helft van beide ploegen. Zeker na de 15e minuut vind ik dat Nederland erg goed speelt. Voorin moet het nog iets minder slordig, maar ik ben blij wat Nederland tot nu toe laat zien. Het is een leuke wedstrijd om te kijken. En het belangrijkste is natuurlijk dat Nederland voor staat bij rust. :)
 
Laatst bewerkt:
Goede eerste helft van beide ploegen. Zeker na de 15e minuut vind ik dat Nederland erg goed speelt. Voorin moet het nog iets minder slordig, maar ik ben blij wat Nederland tot nu toe laat zien. Het is een leuke wedstrijd om te kijken. En het belangrijkste is natuurlijk dat Nederland voor staat bij rust. :)
Het is voor het eerst sinds 2011 dat de VS achter staat op een WK o.O
 
Eindstand 1-1. Met enige moeite, maar tegen het beste team ter wereld is dat geen schande. Vooral de eerste helft speelde Oranje goed.
Tweede helft was echt overleven voor Nederland, en dat is gelukt. Toch was er ook nog een grote kans voor Nederland, helaas werd het schot van Esmee Brugts net geblokt.

1-1 tegen de VS is een mooi resultaat.
 
Poe, blijven jullie daarvoor wakker? En poulewedstrijd vrouwenvoetbal?

De Nederlandse dames zouden wel even gaan winnen, want team USA was niet meer zo goed. Volgens het krantenartikel had Oranje zo maar 5-1 kunnen/moeten verliezen. Dus dat optimisme kan ook wel weer uit.

Oranje Leeuwinnen na intense WK-kraker tegen Verenigde Staten dicht bij achtste finales
https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal...de-staten-dicht-bij-achtste-finales~a96569f0/
Waarom niet? Het niveau mag dan niet heel hoog zijn, het is met regelmaat leuker om te kijken als wedstrijden bij de mannen. Veel meer zuivere speeltijd.
 
Poe, blijven jullie daarvoor wakker? En poulewedstrijd vrouwenvoetbal?

De Nederlandse dames zouden wel even gaan winnen, want team USA was niet meer zo goed. Volgens het krantenartikel had Oranje zo maar 5-1 kunnen/moeten verliezen. Dus dat optimisme kan ook wel weer uit.

Oranje Leeuwinnen na intense WK-kraker tegen Verenigde Staten dicht bij achtste finales
https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal...de-staten-dicht-bij-achtste-finales~a96569f0/
Ik had echt een andere perceptie van de wedstrijd vooraf. Alles wat niet verlies zou zijn, zou geweldig zijn. Amerika is en was veel beter, en heb niemand horen zeggen dat 'we wel even zouden winnen'.
 
Poe, blijven jullie daarvoor wakker? En poulewedstrijd vrouwenvoetbal?

De Nederlandse dames zouden wel even gaan winnen, want team USA was niet meer zo goed. Volgens het krantenartikel had Oranje zo maar 5-1 kunnen/moeten verliezen. Dus dat optimisme kan ook wel weer uit.

Oranje Leeuwinnen na intense WK-kraker tegen Verenigde Staten dicht bij achtste finales
https://www.ad.nl/wk-vrouwenvoetbal...de-staten-dicht-bij-achtste-finales~a96569f0/

Dat eerste, tja de echt fantiekeling pik je er zo uit. ;)

Ten tweede,
Ik zie niet in het artikel staan dat Nederland met 5-1 had moeten verliezen en niemand heeft gezegd binnen het elftal dat ze wel even zouden winnen van de wereldkampioen. Eerste helft was Nederland echt zeer goed, de VS had echt moeite met het spel van Nederland. De voorsprong was een terechte tussenstand. 2de helft ging een stuk moeizamer bij Nederland, en met wat geluk had de VS kunnen winnen, maar los van de goal kregen ze maar 1 echt grote kans in de tweede helft, en de hoekschappen waren gevaarlijk aan de kant van de VS. Maar Nederland verdedigde ook goed.

Als Nederland nog meer groeit in het toernooi, en het in de knock out fase ook 2 helften goed kan spelen, dan kan het ver komen.

Vergeleken met 4 jaar geleden zit Nederland een stuk dichterbij de VS, en dat is zeker reden tot optimisme. Ben het wel eens met de analyse van Andries Jonker in het artikel:

"Vooraf had ik hier niet voor getekend, maar achteraf wel. In de tweede helft was Amerika dermate sterk dat we tevreden moeten zijn met een gelijkspel”, zei Andries Jonker na afloop over de 1-1 tegen de regerend wereldkampioen. ,,Het is niet dat we Amerika even weg kunnen spelen, maar we hebben wel kunnen laten zien wat we willen én kunnen. Daar kan ik alleen maar trots en tevreden over zijn. Het was bij vlagen echt fantastisch.”
 
Ik had echt een andere perceptie van de wedstrijd vooraf. Alles wat niet verlies zou zijn, zou geweldig zijn. Amerika is en was veel beter, en heb niemand horen zeggen dat 'we wel even zouden winnen'.
Zo is het in de media, incl. quotes van speelsters, wel op mij over gekomen. USA zou niet meer zo veel voorstellen. Dan zijn ze van een koude kermis thuisgekomen.
Ik zie niet in het artikel staan dat Nederland met 5-1 had moeten verliezen en niemand heeft gezegd binnen het elftal dat ze wel even zouden winnen van de wereldkampioen.
Dat staat er niet letterlijk, maar ik haal uit het artikel dat na het doelpunt van Nederland USA het heeft in handen nam en een behoorlijk aantal kansen creëerde, waar Nederland dus alleen een geblokt schot van Brugts in de slotfase tegenover stelde. Maar jij hebt de wedstrijd gezien, dus je zal wel gelijk hebben.
 
De media en Jill Roord zijn een beetje veel in Jill Roord gaan geloven. Zolang zij als vedette bestempeld wordt, wordt het niet veel met de dames.
 
Terug
Bovenaan Onderaan