Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

Natuurlijk moeten ze nu bij alle publieke omroepen het vrouwen EK enorm belangrijk willen maken. Net zo goed als bij de mannen, hoor. Voorbeschouwing, napraten met een "deskundig" panel. Zo lijkt het net alsof het wat voorstelt.

Want net als veel andere hele goede (woke, me too etc) dingen moet het er worden ingeramd tegenwoordig. Als we op tv en in de kranten er maar zoveel mogelijk aandacht aan geven wordt het vanzelf geaccepteerd denken ze. Niet dus. Het interesseert me totaal niet. Zou ook geen enkele voetbalster van PSV kunnen noemen. Of ze winnen of verliezen, boeiend.

Dat wil niet zeggen dat ze niet zouden mogen voetballen, iedereen moet doen wat hij of zij leuk vindt. Maar mannen en vrouwen voetbal zijn van een totaal ander nivo.
Je maakt je knap druk over iets waar je niks mee hebt. Ben heel benieuwd wat er in de programmering van de NPO heeft moeten wijken dat je zo getriggerd bent.
 
Natuurlijk moeten ze nu bij alle publieke omroepen het vrouwen EK enorm belangrijk willen maken. Net zo goed als bij de mannen, hoor. Voorbeschouwing, napraten met een "deskundig" panel. Zo lijkt het net alsof het wat voorstelt.

Want net als veel andere hele goede (woke, me too etc) dingen moet het er worden ingeramd tegenwoordig. Als we op tv en in de kranten er maar zoveel mogelijk aandacht aan geven wordt het vanzelf geaccepteerd denken ze. Niet dus. Het interesseert me totaal niet. Zou ook geen enkele voetbalster van PSV kunnen noemen. Of ze winnen of verliezen, boeiend.

Dat wil niet zeggen dat ze niet zouden mogen voetballen, iedereen moet doen wat hij of zij leuk vindt. Maar mannen en vrouwen voetbal zijn van een totaal ander nivo.
Even de kijkcijfers afwachten, denk ik. Het Oranje damesteam zal een hoop kijkers trekken (nee, niet dubbelzinnig bedoeld), maar ik vraag me af of alle andere (poule)wedstrijden interessant genoeg zijn.
Aan de andere kant, meisjesvoetbal is de snelste groeiende sport, en wellicht helpt dit nog meer.
Als jong jochie wilde en probeerde ik ook alles te kijken van het EK of WK, waarom zouden meisjes dat niet doen?
 
Even de kijkcijfers afwachten, denk ik. Het Oranje damesteam zal een hoop kijkers trekken (nee, niet dubbelzinnig bedoeld), maar ik vraag me af of alle andere (poule)wedstrijden interessant genoeg zijn.
Aan de andere kant, meisjesvoetbal is de snelste groeiende sport, en wellicht helpt dit nog meer.
Als jong jochie wilde en probeerde ik ook alles te kijken van het EK of WK, waarom zouden meisjes dat niet doen?
Daarbij, de NPO is bij uitstek een omroep die ook zaken uitzend voor een kleinere doelgroep (hoewel de laatste saneringen daar wel verandering in brengen).
 
Natuurlijk moeten ze nu bij alle publieke omroepen het vrouwen EK enorm belangrijk willen maken. Net zo goed als bij de mannen, hoor. Voorbeschouwing, napraten met een "deskundig" panel. Zo lijkt het net alsof het wat voorstelt.

Want net als veel andere hele goede (woke, me too etc) dingen moet het er worden ingeramd tegenwoordig. Als we op tv en in de kranten er maar zoveel mogelijk aandacht aan geven wordt het vanzelf geaccepteerd denken ze. Niet dus. Het interesseert me totaal niet. Zou ook geen enkele voetbalster van PSV kunnen noemen. Of ze winnen of verliezen, boeiend.

Dat wil niet zeggen dat ze niet zouden mogen voetballen, iedereen moet doen wat hij of zij leuk vindt. Maar mannen en vrouwen voetbal zijn van een totaal ander nivo.
Vriend, er zaten 68.000 mensen op de tribune. Ik denk dat vrouwenvoetbal allang geaccepteerd is.
 
Engeland speelde thuis. Dat scheelt nogal.
Uiteraard, neemt niet weg dat als vrouwenvoetbal 'niet geaccepteerd' zou zijn, ze echt niet zo'n groot stadion vol zouden krijgen.

Als de Nederlandse mannen uit tegen Letland spelen, zit er ook bijna niemand.
 
Uiteraard, neemt niet weg dat als vrouwenvoetbal 'niet geaccepteerd' zou zijn, ze echt niet zo'n groot stadion vol zouden krijgen.

Als de Nederlandse mannen uit tegen Letland spelen, zit er ook bijna niemand.
Hoe vaak zijn stadions uitverkocht in de eerstedivisie ;)
 
Finland komt via een mooie aanval op 1-0 tegen Spanje. Verrassend!
Wel leuk. Jammer dat het nu al 2-1 staat.. Want mijn sympathie gaat naar de Finnen.
Al was het maar omdat die commentator het woord objectief niet kent en voortdurend pro-Spaans commentaar levert.
Gelukkig kan ik de tweede helft kijken via Canvas of ZDF.
 
Eigenlijk is Miedema de enige van wereldklasse die we hebben. Of hadden. In ieder geval vandaag niet hebben.
Toch 1-0. De vervangster van Groenen doet het prima.
 
It is clear the massive difference of quality between the teams.

But Portugal-W has made huge progress these years. I just want the girls to enjoy it and absorb as much knowledge as possible.
 
Terug
Bovenaan Onderaan