Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

NL mist een terechte pingel en uit de tegenstoot valt de 2-1. En Sari staat er als een zoutzak bij te kijken.
 
Tsjongejonge. Penalty missen voor 1-2 en 30 seconden later de 2-1 incasseren. Ik stop wel weer met kijken. :zien:
 
Nog nooit zo ongekende slechte keeper in mijn leven gezien. En die speelt ook nog is bij PSV?

Contract ontbinden zou ik zeggen.
 
Tja, 1e keeper v Oranje, kennelijk is er niet veel beters...
Ze kan echt wel beter, maar dit optreden van haar was dramatisch.
Al helpt het ook niet dat er een stel klunzen voor haar voor verdedigsters moesten doorgaan.
Wat een bras.
Ik heb gekeken vanaf het moment dat we de penalty kregen en misten en wat ik zag was een Europees kampioen onwaardig.
De Engelsen hebben natuurlijk wel een prima coach, maar toch.
Die Mead moet zich in een speeltuin gewaand hebben.
Nu maar eens kijken hoe de uitzwaai wedstrijd tegen Finland verloopt.
Uitzwaaiwedstrijd:ROFL:,wat verzinnen ze tegenwoordig voor kreten om mensen voor niemandalletjes naar het stadion te lokken.
Laten we positief blijven; de dames gaan naar een toernooi in Engeland, bakermat van het voetbal, dat is toch beter dan naar de woestijn vol werkslaven , Qatar.
 
Hier kan ik dus echt niet naar kijken. Keeper van het lokale 6e elftal hier is nog beter. En ook zo verbaasd kijken van wat is dat nou ? :S:
 
Dat was vroeger. Het is echt een zoutzak geworden. Misschien dezelfde keeperstrainer als Jeroen Zoet? ;)
Maar vergeten we niet hoe er geklungeld werd voor haar neus in de verdediging. Bij PSV in het eerste wordt hier erover geklaagd dat het matig is.
Maar wat ik in een dik half uur gisteren aan gestuntel, mistrappen en andere blunders bij de Oranje dames zag was toch echt schrijnender.
 
Maar vergeten we niet hoe er geklungeld werd voor haar neus in de verdediging. Bij PSV in het eerste wordt hier erover geklaagd dat het matig is.
Maar wat ik in een dik half uur gisteren aan gestuntel, mistrappen en andere blunders bij de Oranje dames zag was toch echt schrijnender.
Ik heb het niet gezien gisteren.
 
Natuurlijk moeten ze nu bij alle publieke omroepen het vrouwen EK enorm belangrijk willen maken. Net zo goed als bij de mannen, hoor. Voorbeschouwing, napraten met een "deskundig" panel. Zo lijkt het net alsof het wat voorstelt.

Want net als veel andere hele goede (woke, me too etc) dingen moet het er worden ingeramd tegenwoordig. Als we op tv en in de kranten er maar zoveel mogelijk aandacht aan geven wordt het vanzelf geaccepteerd denken ze. Niet dus. Het interesseert me totaal niet. Zou ook geen enkele voetbalster van PSV kunnen noemen. Of ze winnen of verliezen, boeiend.

Dat wil niet zeggen dat ze niet zouden mogen voetballen, iedereen moet doen wat hij of zij leuk vindt. Maar mannen en vrouwen voetbal zijn van een totaal ander nivo.
 
Hoezo een ander niveau? Dit is de Europese top van het vrouwenvoetbal, net als dat bij het EK van de mannen de Europese top van het mannenvoetbal komt. Dus wat dat betreft is het gewoon hetzelfde niveau...

En dat wil niet zeggen dat ik denk dat deze dames kunnen winnen van de Europese top van de mannen. Maar er is ook niemand die roept dat 1 van de Williamszusjes het gaat winnen van een Djokovic of Nadal. Net zoals er nooit een vergelijking wordt gemaakt tussen mannenhockey en dameshockey en er niemand zegt dat Sven Kramer een veel hoger niveau heeft gehaald dan Ireen Wüst.

Waarom dan wel deze vergelijking maken tussen mannen- en vrouwenvoetbal?

Edit: en als je het niet wil zien, zijn er genoeg andere zenders/streamingsdiensten
 
Terug
Bovenaan Onderaan