Coronavirus

Zojuist op Radio 1: De kans op een vierde golf is aanzienlijk, gezien het grote aantal 'inhaalfeestjes' e.d.
Ook het feit dat er bijna niemand meer thuiswerkt en dat influenza ook bezig is aan een opmars omdat de 1,5 meter is losgelaten en er veel meer contactmomenten zijn, dragen bij aan een mogelijk sterke stijging van het aantal besmettingen. Dit kan uiteindelijk toch weer voor extra maatregelen zorgen, maar men zei er ook bij dat zelfs het zwartste scenario minder heftig is dan de gold van afgelopen winter. Dit uiteraard door de relatief hoge vaccinatiegraad.

Al met al; cijfers om je toch zorgen over te maken.
 
Zojuist op Radio 1: De kans op een vierde golf is aanzienlijk, gezien het grote aantal 'inhaalfeestjes' e.d.
Ook het feit dat er bijna niemand meer thuiswerkt en dat influenza ook bezig is aan een opmars omdat de 1,5 meter is losgelaten en er veel meer contactmomenten zijn, dragen bij aan een mogelijk sterke stijging van het aantal besmettingen. Dit kan uiteindelijk toch weer voor extra maatregelen zorgen, maar men zei er ook bij dat zelfs het zwartste scenario minder heftig is dan de gold van afgelopen winter. Dit uiteraard door de relatief hoge vaccinatiegraad.

Al met al; cijfers om je toch zorgen over te maken.
In mijn werkomgeving is de gewoonte wel echt aangepast, dat je niet meer naar de werk komt met een snotneus / hoestje. Los van corona, want je wil een ander ook niet aansteken met influenza of wat dan ook.
In mijn beleving is het ook iets heel Nederlands dat je gewoon niet moet zeiken en naar je werk moet gaan. Alle internationals (>50% van mijn collega's) doen dat al wel iets langer.

We gaan het zien, ik hoop echt dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is om maatregelen te voorkomen. Of in ieder geval grote maatregelen. In mijn eigen omgeving heb ik al heel lang niemand meer gehoord die corona opgelopen heeft, maar dat zegt natuurlijk weinig. Ook omdat ik dichtbij een brandhaard zat in de 2e (3e?) golf, dus veel mensen hebben het ook al gehad.
 
Wel epic dat Weghorst zijn CL-potje mist door COVID…

Maar wellicht was dat al besproken hier. Toch wat karma voor meneer met de grote mond😒🤙🏼

Hoop verder natuurlijk dat hij er gewoon gezond uit komt etcetera …
 
Wel epic dat Weghorst zijn CL-potje mist door COVID…

Maar wellicht was dat al besproken hier. Toch wat karma voor meneer met de grote mond😒🤙🏼

Hoop verder natuurlijk dat hij er gewoon gezond uit komt etcetera …
In welk opzicht is dit dan karma? Ligt hij aan de beademing oid? Zoals de overgrote meerderheid zal hij er een snotneusje aan overhouden.
 
Ergens zijn er dan toch 2 staafjes ingegaan, maar dat zal de neus van mevrouw Bacchus niet zijn geweest.;P
U werkt bij de recherche? Zoniet, dan wil ik u toch adviseren een open sollicitatie naar het dichtstbijzijnde pliesieburo te sturen. Een genie, een ware Sherlock Holmes, gaat er in u schuil!:ROFL::lol:

Kleine aanvulling; het was één staafje. Twee keer. Minstens.:geek:
 
U werkt bij de recherche? Zoniet, dan wil ik u toch adviseren een open sollicitatie naar het dichtstbijzijnde pliesieburo te sturen. Een genie, een ware Sherlock Holmes, gaat er in u schuil!:ROFL::lol:
Ik heb gesolliciteerd maar helaas stak Wouter koolmees daar een stokje voor, dat zou de werkgelegenheid in gevaar brengen. Privézaken kun je me voor inhuren, maar dan wel zonder Watson. Die zit met een burnout thuis na het dossier M.
 
3389 besmettingen. Ruim 300 minder dan gisteren. Hopelijk blijkt die herfstgolf een kleintje en houden we het onder de 5000 per dag, gedurende de donkere maanden.
Ik help het je hopen, maar vandaag was wel ca 25% hoger dan een week eerder. Maar de groei lijkt iig af te nemen. Spannende weken..
 
Ik hoop het ook, maar verwacht het niet
De opname- & IC-verwachtingen zijn sowieso minder negatief dan vorig (voor)jaar, vanwege het vaccin. Dus vooralsnog ben ik nog niet heel erg ongerust. Ook niet wanneer het aantal besmettingen oploopt.
Zolang het met name ongevaccineerden zijn die het niet redden, lost het probleem zich uiteindelijk vanzelf op. En die groep is niet zó groot dat de zorg er door vastloopt. Mits influenza geen roet in het eten gooit.
 
Is ook de eerste echte test voor de vaccin, of die het trekt met ons al wat zwakkere immuunsysteem in de winter + vechtend tegen de corona,
 
Terug
Bovenaan Onderaan