Coronavirus

Dat ja, zal er in t najaar vooral vanaf hangen hoe ver we zijn met prikken en wat voor varianten de kop op steken.
Priktempo is momenteel hoog en jongeren die nu hun eerste prik al hebben gehad krijgen in de komende dagen bericht dat ze hun tweede prik twee weken eerder kunnen komen halen.
Ik ben vooralsnog gematigd positief.


Inmiddels is ook duidelijk dat alle meerdaagse festivals afgelast zijn. Ik vind het erg jammer, maar ik snap het ook wel. Eerst maar eens zorgen dat we de boel onder controle krijgen, daarna weer festivalletjes bezoeken.
 
Priktempo is momenteel hoog en jongeren die nu hun eerste prik al hebben gehad krijgen in de komende dagen bericht dat ze hun tweede prik twee weken eerder kunnen komen halen.
Ik ben vooralsnog gematigd positief.


Inmiddels is ook duidelijk dat alle meerdaagse festivals afgelast zijn. Ik vind het erg jammer, maar ik snap het ook wel. Eerst maar eens zorgen dat we de boel onder controle krijgen, daarna weer festivalletjes bezoeken.
Succes. Er zijn straks geen muzikanten meer.
 
Priktempo is momenteel hoog en jongeren die nu hun eerste prik al hebben gehad krijgen in de komende dagen bericht dat ze hun tweede prik twee weken eerder kunnen komen halen.
Ik ben vooralsnog gematigd positief.


Inmiddels is ook duidelijk dat alle meerdaagse festivals afgelast zijn. Ik vind het erg jammer, maar ik snap het ook wel. Eerst maar eens zorgen dat we de boel onder controle krijgen, daarna weer festivalletjes bezoeken.
Ja, en aan de andere kant is vanuit NL bekeken geen enkel land meer rood. Reis er maar lekker naar toe is het advies...
 
Ja, en aan de andere kant is vanuit NL bekeken geen enkel land meer rood. Reis er maar lekker naar toe is het advies...
Kunt beter in een ander land zijn dan in Nederland.

Plus we zorgen ervoor dat andere landen ook rood worden waardoor Nederland het weer beter doet. Slimme zet lijkt me :p
 
Succes. Er zijn straks geen muzikanten meer.
Ik snap je gevoel. Neemt niet weg dat ik toch begrip heb voor de beslissing, gezien het totaal losgeslagen gedrag van een paar weken geleden.
De burger kan zich niet gedragen, dus de overheid moet ingrijpen.

Muzikanten blijven er altijd...
 
Ik snap je gevoel. Neemt niet weg dat ik toch begrip heb voor de beslissing, gezien het totaal losgeslagen gedrag van een paar weken geleden.
De burger kan zich niet gedragen, dus de overheid moet ingrijpen.

Muzikanten blijven er altijd...
Absoluut. En ze hebben geen werk, dus ze willen vast wel voor wat minder gage komen spelen straks.
 
Absoluut. En ze hebben geen werk, dus ze willen vast wel voor wat minder gage komen spelen straks.
Of gratis, want hobby's mogen geld kosten. ;)

Ik begrijp je echt wel baas. Heel goed zelfs. Ik heb veel vrienden in de evenementenbranche en die hebben het allemaal heel slecht (gehad) en zijn in veel gevallen zelfs iets totaal anders gaan doen om het hoofd boven water te houden. Dus ik bagatelliseer de situatie zeker niet.
 
Of gratis, want hobby's mogen geld kosten. ;)

Ik begrijp je echt wel baas. Heel goed zelfs. Ik heb veel vrienden in de evenementenbranche en die hebben het allemaal heel slecht (gehad) en zijn in veel gevallen zelfs iets totaal anders gaan doen om het hoofd boven water te houden. Dus ik bagatelliseer de situatie zeker niet.
Dat is wat er gebeurt ja. Ben benieuwd als Samen tegen Corona had betekent dat mensen in loondienst 30% konden inleveren om hen die hun werk verloren te compenseren. Dan was de wereld te klein geweest. Samen tegen Corona is dus een leugen.
 
Dat is wat er gebeurt ja. Ben benieuwd als Samen tegen Corona had betekent dat mensen in loondienst 30% konden inleveren om hen die hun werk verloren te compenseren. Dan was de wereld te klein geweest. Samen tegen Corona is dus een leugen.
We zitten allemaal in dezelfde storm, alleen zit de een op een luxe jacht en de ander in een lekke kano. T geld van de overheid gaat met bakken naar de grote spelers en de kleine man mag stikken.
 
We zitten allemaal in dezelfde storm, alleen zit de een op een luxe jacht en de ander in een lekke kano. T geld van de overheid gaat met bakken naar de grote spelers en de kleine man mag stikken.
Dat is wat ik steeds roep met dat Samen tegen Corona een wassen neus is. Dat kun je namelijk ook prima vinden zonder de maatregelen te bagatelliseren. Neemt niet weg dat ik steeds meer kampje ‘wat proberen we toch krampachtig de wereld maakbaar te houden, maar hoe lang heeft dat nog zin?’ te worden. Maar misschien ben ik iets te voortvarend.
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 26 juli 20213.914 positieve tests vandaag gemeld (1.847.372 totaal) - RIVM
En een niet meer heel hard stijgend 7 daags gemiddelde van de opnames, blijven als de trend zich doorzet, ruim onder de 100 per dag.

Kortom doorprikken en in september terug naar normaal. Teveel besmettingen, kantoorlui weer naar huis en hameren op de basis hygiëne met afstand en handen wassen enzo.
 
En een niet meer heel hard stijgend 7 daags gemiddelde van de opnames, blijven als de trend zich doorzet, ruim onder de 100 per dag.

Kortom doorprikken en in september terug naar normaal. Teveel besmettingen, kantoorlui weer naar huis en hameren op de basis hygiëne met afstand en handen wassen enzo.
We zitten -voor nu- weer onder de 4000. Dat zie ik veel liever dan 11.000.
 
We zitten -voor nu- weer onder de 4000. Dat zie ik veel liever dan 11.000.
Logisch. Geen feesten en half Nederland zit in Spanje. Hoeveel is er getest moeten ze dan ook vermelden. Maar duidelijk dat dit lekker klinkt.
 
We zitten -voor nu- weer onder de 4000. Dat zie ik veel liever dan 11.000.
Eens, hoewel de oude waakzaamheidsniveau's weinig meer zeggen (per besmetting minder ziekenhuisopnames dus niet echt een geweldige indicatie op keihard op te sturen) is t wel prettig dat we qua besmettingen niet meer in t hoogste niveau zitten, landelijk gezien. Opnames nog wel maar die zullen met een week ook gaan dalen.
 
Onderwerp, datumAantal, bron
Aantal vaccinaties - 23 juli 202115.879.976 vaccins gemeld, 19.600.216 geschat - RIVM
Aantal uitgevoerde tests (% positief) - Week 28 2021462.346 getest (14,10% positief) - RIVM
Aantal besmettingen (positieve tests) - 26 juli 20213.914 positieve tests vandaag gemeld (1.847.372 totaal) - RIVM
Corona ziekenhuisopnames nieuw gemeld* - 26 juli 2021Totaal 92: 75 op de verpleegafdeling en 17 op de IC (inclusief doorstroom van de verpleegafdeling) - LCPS
Coronapatiënten opgenomen in een ziekenhuis* - 26 juli 2021636 nu opgenomen (-15 verschil met gisteren, NICE) / 577 nu opgenomen (+44 verschil, LCPS) - NICE, LCPS
Coronapatiënten opgenomen op de Intensive Care* - 26 juli 2021144 nu opgenomen (-3 verschil, NICE) / 140 nu opgenomen (+6 verschil, LCPS) - NICE, LCPS
Intensive Care bezetting totaal - 26 juli 2021667 totaal aanwezig op de IC - LCPS
Patiënten overleden aan het Coronavirus - 26 juli 20211 overleden vandaag gemeld (17.801 totaal) - RIVM
Overleden personen - Week 28 20212.873 doden in 1 week in Nederland (alle mogelijke oorzaken) - CBS
Bevestigde besmettingen wereldwijd - Week 28 20213.647.703 patiënten (191.158.003 totaal) - ECDC

Knock yourself out, Ralpf!
 
Terug
Bovenaan Onderaan