Columns en Artikelen

Interessant interview met Tiny Sanders in het ED.
Hem viel op dat de voetbalwereld weinig integriteit kent, dat media vaak manipulerend en respectloos bezig zijn, en dat er bij onze concurrenten wat lieden rondlopen die niet te vertrouwen zijn.
Namen noemt hij uiteraard niet, en dus zal ik ook maar geen gokje wagen. Al zou ik dat met andermans geld wel aan durven. Maar dat is weer meer geschikt voor bankiers.
Toch altijd leuk, wat meer openheid, of moet ik zeggen wat minder geslotenheid, van leidinggevenden bij een (naderend) afscheid.
Zo hoort een mens nog eens wat over hoe het er in de voetbalwereld aan toe gaat.(a)
 
Interessant interview met Tiny Sanders in het ED.
Hem viel op dat de voetbalwereld weinig integriteit kent, dat media vaak manipulerend en respectloos bezig zijn, en dat er bij onze concurrenten wat lieden rondlopen die niet te vertrouwen zijn.

Niks nieuws dus. Dat wisten we al jaren.
 
Niks nieuws dus. Dat wisten we al jaren.

Toch wel nieuws volgens mij.
Want de laatste keer dat een functionaris van het `roomser dan de paus´ PSV`, dit hardop uitsprak, was 40 jaargeleden.
Het waren er twee. Ben van Gelder en Kees Rijvers.
Het werd dus hoog tijd. Hulde hiervoor, Tiny Sanders.
Alleen hoop ik dat je opvolger er niet over zwijgt tijdens zijn ambtsperiode en er niet mee wacht tot zijn afscheidsrede. (a)
 
Toch wel nieuws volgens mij.
Want de laatste keer dat een functionaris van het `roomser dan de paus´ PSV`, dit hardop uitsprak, was 40 jaargeleden.
Het waren er twee. Ben van Gelder en Kees Rijvers.
Het werd dus hoog tijd. Hulde hiervoor, Tiny Sanders.
Alleen hoop ik dat je opvolger er niet over zwijgt tijdens zijn ambtsperiode en er niet mee wacht tot zijn afscheidsrede. (a)

Ah, bedoelde je het zo. Ja, dan is het verfrissend.. het wordt tijd dat meer bestuurders dat gaan doen.
 
Interessant artikel, feiten die voor zich spreken en het altijd zo bejubelde en door de goeroe uit Amsterdam/Barcelona uitgeventte 4-3-3 systeem in een ander daglicht zetten.
 
Interessant artikel, feiten die voor zich spreken en het altijd zo bejubelde en door de goeroe uit Amsterdam/Barcelona uitgeventte 4-3-3 systeem in een ander daglicht zetten.

Je zou in principe wel eerst ook de andere mogelijkheden erbij moeten pakken. Hoe vaak mislukt bijv. een steekpass? Of nog beter, hoe vaak wordt die voorkomen, omdat het in het centrum drukker is?

Het is wellicht een interessant artikel.

Statistieken zijn echter bij uitstek geschikt om een mening te onderbouwen als iets van 1 kant belicht wordt, zoals in dit geval.
 
Je zou in principe wel eerst ook de andere mogelijkheden erbij moeten pakken. Hoe vaak mislukt bijv. een steekpass? Of nog beter, hoe vaak wordt die voorkomen, omdat het in het centrum drukker is?

Het is wellicht een interessant artikel.

Statistieken zijn echter bij uitstek geschikt om een mening te onderbouwen als iets van 1 kant belicht wordt, zoals in dit geval.

Heb je natuurlijk gelijk in. Volkskrant heeft regelmatig van dit soort statistiek artikelen, wellicht volgt de statistiek van door het midden spelen nog. Uiteraard zeggen statistieken niet alles, je moet de kueze die in de wedstrijd gemaakt wordt afzetten tegen de alternatieven (bijv. over de vluegel of door het midden) en dat doen deze statistieken natuurlijk niet.
 
Jammer dat het artikel niet aangeeft hoe het wel moet? Zonder voorzet? Dan krijg je allemaal dribbelaars. Memphis is zijn tijd ver vooruit! :D
 
Interessant artikel, feiten die voor zich spreken en het altijd zo bejubelde en door de goeroe uit Amsterdam/Barcelona uitgeventte 4-3-3 systeem in een ander daglicht zetten.

Niet voorzetten is geen alternatief. Het houdt de tegenstander bezig, het verdedigen van de buitenspelers en hun voorzetten. Dit schept ruimte en mogelijkheden voor het centrum.
 
Dat de voorzetten niet aankomen heeft dat dan met de kwaliteot van de voorzetter, de ontvanger of de verdedigers te maken. Dan vind ik ook wel eens interessant om te weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan