Columns en Artikelen

Dat de voorzetten niet aankomen heeft dat dan met de kwaliteot van de voorzetter, de ontvanger of de verdedigers te maken. Dan vind ik ook wel eens interessant om te weten.

Als jij die statistieken nou eens uitzoekt Bats. We kijken uit naar je conclusies. :D
 
Voorzetten komen dus sowieso nooit aan? Misschien was die Manolev dan toch niet zo'n slechte speler... :D
 
Column van Art Langeler. Een mooie inkijk op de gang van zaken bij PSV Jeugd. Opvallend dat er nog zoveel zaken niet goed geregeld zijn. En dan streek PSV nog niet zo lang geleden nog prijzen op voor de jeugdopleiding. Die Langeler lijkt me wel de juiste persoon voor deze functie.

De werkvloer
Als ik nu vanaf mijn computer (die op dit moment staat in de ruimte van het ‘ondersteunend’ personeel) naar de werkvloer kijk word ik automatisch blij. Daar zit in de linkerhoek de trainer van de A-jeugd met een speler te kijken naar videobeelden van de afgelopen wedstrijd. Naast hem zitten twee trainers te werken, beide op hun eigen pc. In de rechterhoek zit een groepje van vijf trainers de training van vanmiddag voor te bereiden (individuele training met de A- en B-jeugd). Linksvoor is de studiecoördinator bezig met Nederlandse les met twee buitenlandse (jeugd)spelers en aan tafel 4 zit de keeperstrainer samen met een trainer op een white-board te discussiëren oven een trainingsvorm. Dat is precies wat we voor ogen hadden met het creëren van één trainings-ruimte en flex-plekken. Constant omstandigheden creëren waarin het uitnodigt met elkaar te communiceren en waarin het steeds gaat om voetbal! In de hoek staan 4 nog niet uitgepakte stoelen, deze moeten nog geplaatst worden zodat er ook een relaxte corner is om rustig te zitten, te lezen of een afspraak te ontvangen. Met de nog te leveren lockers voor de trainers moeten het geheel complementeren, en dan kunnen we een tijd vooruit!

PSV
PSV A1-Ajax A1
Afgelopen dinsdag speelde de A-jeugd van PSV tegen Ajax. Deze wedstrijd is vooruit gepland op het programma omdat de PSV A-jeugd in februari naar Italië gaat voor een internationaal toernooi. Fijn dat Ajax en de KNVB mee wilden werken voor de verplaatsing, zo past het precies in het drukke schema. De wedstrijd werd gespeeld op het hoofdveld van de PSV-jeugd dat in een erg slechte staat verkeert. Dat hadden we ook voorzien aangezien er heel veel op gespeeld is, als het goed is wordt het binnenkort vervangen… Ajax was in de eerste helft dominant met goed opbouwspel. Het lukte PSV niet om dit effectief te verstoren waardoor er een spelbeeld ontstond waarin de Amsterdamse ploeg de bal had, tot een paar grote mogelijkheden kwam en PSV in de tegenstoot af en toe dreigend was. Ruststand 0-0. In de tweede helft veranderde dit spelbeeld. Het lukte Ajax niet het dominante spel vol te houden en PSV nam het initiatief over. Na een overduidelijke penalty-situatie voor Ajax die niet gegeven werd was bij Ajax de koek op. In de laatste 20 minuten trok PSV de wedstrijd naar zich toe en creëerde een viertal enorme kansen. De paal, de keeper en de techniek (mis voor open doel) ontbraken zodat de wedstrijd eindigde in 0-0. Spannend, leuk en attractief spel met een terechte uitslag tussen de beste jeugdspelers van Nederland! Alhoewel…

PSV
Doorgeschoven spelers
Zowel bij Ajax als bij PSV speelden de beste spelers van de o19 generatie niet mee. Zij zijn al doorgeschoven naar de beloften-teams of zelfs het eerste elftal. Voor PSV geldt dit voor Bakkali, Hendrikx, Vloet, Leemans, Heesakkers en Hermansson. In de praktijk betekent dit dat de wedstrijd tussen PSV en Ajax gespeeld werd tussen twee teams van een aantal eerstejaars A-junioren en een enkele B-speler. Is dit dan zo slecht? Nee dat denk ik niet, het is wel een tendens die opvallend is. Het vervroegd doorschuiven heeft voor- en nadelen, daar heb ik het al een keer over gehad. Persoonlijk hoop en denk ik dat de spelers die nu doorgeschoven zijn naar Jong PSV over twee jaar zo goed zijn dat zij het team van Jong PSV nog steeds bemannen en hopelijk regelmatig met PSV1 trainen/spelen. Dat betekent dat de o19 spelers die dan in de A-jeugd spelen het seizoen uitspelen in deze competitie, en dat het prestatieniveau van dit team omhoog gaat. We schieten een beetje door mede door de entree van Jong PSV (en Jong Ajax) in de Jupiler League. Ik hoop van harte dat we over twee jaar nog Jupiler League spelen en dat de doorstroom regelmatiger is, wat dan waarschijnlijk wel weer een ander probleem gaat geven, namelijk dat het team van Jong PSV te goed is voor het niveau van de Jupiler Leauge..! Maar dat zien we dan wel weer!

Art Langeler
Hoofd Jeugdopleiding
 
Hij geeft terecht aan dat het doorschuiven van jonge spelers nu een beetje doorgeschoten is. Gaat toch wel tegen de algemene tendens hier in, vele forummers zien de gemiddelde leeftijd graag nog verder dalen, en willen elke vertrekkende speler lekker vervangen door een jeugdspelertje. Dat kan echt niet. Zoals we het dit seizoen doen is het te extreem, dat zal veel meer gedoseerd moeten gebeuren, en op basis van kwaliteiten, niet op basis van 'het is een talent uit eigen jeugd dus schuif maar door'.
 
Via via belandde ik op een site waar ik niet vaak kom, NOS.nl.
Daar trof ik vier en een halve minuut publieke schijterij aan van ene Joep, onder de titel "de helpende hand".
Daarin kan elke naieveling die nog in objectiviteit van de NOS gelooft, zien, hoe deze omroep -op voetbalgebied al 55 jaar-manipulerend beelden aan elkaar plakt.

Op walgelijke wijze - hij zal zichzelf een grappige tweede van der Gijp vinden- probeert ook hij Hiddink, Cocu en heel PSV belachelijk te maken.
Daarbij alleen tonend hoe diep de "grachtengordel" frustratie ten opzichte van de "voormalige voetbalhoofdstad van Nederland" nog steeds is.

Om met Guus te spreken; je moet nooit door een ondergrens zakken.
Hoewel ik niet dacht dat het nog mogelijk was bij een zo diep gezonken omroep, blijkt Joep het namens hen toch te kunnen.:braak:
 
Via via belandde ik op een site waar ik niet vaak kom, NOS.nl.
Daar trof ik vier en een halve minuut publieke schijterij aan van ene Joep, onder de titel "de helpende hand".
Daarin kan elke naieveling die nog in objectiviteit van de NOS gelooft, zien, hoe deze omroep -op voetbalgebied al 55 jaar-manipulerend beelden aan elkaar plakt.

Op walgelijke wijze - hij zal zichzelf een grappige tweede van der Gijp vinden- probeert ook hij Hiddink, Cocu en heel PSV belachelijk te maken.
Daarbij alleen tonend hoe diep de "grachtengordel" frustratie ten opzichte van de "voormalige voetbalhoofdstad van Nederland" nog steeds is.

Om met Guus te spreken; je moet nooit door een ondergrens zakken.
Hoewel ik niet dacht dat het nog mogelijk was bij een zo diep gezonken omroep, blijkt Joep het namens hen toch te kunnen.:braak:

Ik kom in deze periode heel vaak op nos.nl. Streams van de OS. Geweldig!
 
Ik kom in deze periode heel vaak op nos.nl. Streams van de OS. Geweldig!

Zelf geef ik niets om de OS. Ik gun echter ieder zijn plezier.
Maar wat vind je nu eigenlijk-on topic- van "de helpende hand" van NOS zuiger, sorry, journalist Joep ?
 
Niet gezien. Dus geen mening.
Ik vind joep Schreuder een lul, maar hij zegt niks waar ik het niet mee eens ben. Als fan van PSV zouden we graag andere geluiden horen, maar het meest negatieve dat Scheuder zegt is dat we in de voormalig voetbalhoofdstad geen kampioen meer kunnen worden dit jaar (en de overwinning van vorige week dus ook niet zo uitbundig gevierd had hoeven worden) en dat we dat volgend jaar ook niet worden.
Ja, dat zouden wij graag anders zien, maar de realiteit ligt er en het is voor iedereen die geen PSV-hart heeft, heerlijk om zulks te kunnen vaststellen.
Ik werd in elk geval niet warm of koud van de tekstjes van Joep. Joep wil zich graag de nieuwe Mart kronen...Schattig toch, laat die man. :)
 
Van Hanegem met zijn visie op de "klassieker".

http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportco...jk-geen-slechtere-Klassieker-herinneren.dhtml

Met name vanwege de laatste zin: "Die spelers van Feyenoord en Ajax hadden onder het gras door naar binnen moeten kruipen, zo bedroevend was het."

Willem heeft wel geen realistische kijk op het Europees voetbal. Schijnbaar snapt hij nog steeds niet dat het niet meer mogelijk is om behoorlijke Nederlandse spelers te houden, of om buitenlandse spelers van een bepaald niveau te halen en te behouden. Gijp is ook zo iemand die terug grijpt naar het verleden, zonder te realiseren dat voetbalbeleid anno 2014 volledig anders is dan 20 jaar geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan