Mikasa
Internationale Legende
Fijn dat die mensen een eigen mening hebben

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Fijn dat die mensen een eigen mening hebben
Jij gebruikt het woord deplorabel, niet ik.een incident van ruim 20 jaar terug aanhalen om de deplorabele staat van de persvrijheid in NL aan te tonen is niet heel erg sterk als je t mij vraagt.
Wat overkwam hem dan in 2001?Ja, dat lijkt wel heel duidelijk op het WC eend verhaal.
Overigens, leerzame posts van IPF en Ongezouten over China en India.
Met voor mij als voorlopige conclusie dat ik blij ben niet in een van die
twee landen te wonen maar in Nederland.
Al schrok ik ook - wat IPF aanhaalde - van de ""persvrijheid" bij de NOS.
Wat Maarten van Rossum in 2001 overkwam vind ik veelzeggend en niet geruststellend.
Zie zijn eigen verhaal in de Slimste Mens deze week. Vast en zeker ergens terug te vinden.Wat overkwam hem dan in 2001?
Kom dan eens met een actueel voorbeeld joh. (of zwijgZie zijn eigen verhaal in de Slimste Mens deze week. Vast en zeker ergens terug te vinden.
Een jarenlange boycott door de NOS omdat hij wat dingen over 9/11 zei die anders waren wat "men" in grote meerderheid daar vond.
In tegenstelling tot wat der Jaufe suggereert, anno nu ook geen onbekend verschijnsel in veel media en op sommige fora, helaas.
"Loop in de pas of zwijg".
De groep deskundigen die in actualiteitenprogramma's werd uitgenodigd in de corona tijd. Sommige deskundigen moesten hun toevlucht nemen tot De Nieuwe Wereld of de Balie omdat ze niet "lang leve de vaccins" riepen en dus niet welkom waren of hun reputatie beschadigd zagen.Kom dan eens met een actueel voorbeeld joh. (of zwijg)
Ik heb het even gegoogled en de enige bron die ik hiervoor kan vinden is maartenonline.nlZie zijn eigen verhaal in de Slimste Mens deze week. Vast en zeker ergens terug te vinden.
Een jarenlange boycott door de NOS omdat hij wat dingen over 9/11 zei die anders waren wat "men" in grote meerderheid daar vond.
In tegenstelling tot wat der Jaufe suggereert, anno nu ook geen onbekend verschijnsel in veel media en op sommige fora, helaas.
"Loop in de pas of zwijg".
Fijn dat je in ieder geval nog wil aannemen dat van Rossem niet liegt.Het zal best wel waar zijn hoor. Maar eigenlijk is het verhaal dus dat Maarten van Rossem een podium kreeg om zijn mening te geven. En vervolgens niet meer werd uitgenodigd bij de NOS? Hij werd niet gecensureerd maar de NOS had iets van "laat maar" omdat zij het ongepast vonden? En vooral Maarten van Rossem vindt dat niet leuk.
1) Het begin van de pandemie werd snelle actie gevraagd. Dan is het niet handig om een heel breed team in te zetten die zich hierover gingen buigen. Daarom bestaat het OMT vooral uit mensen die verstand hebben van virussen. Die voorzien de politiek van adviezen mbt het virus. De politiek maakt een afweging waarin ze de andere zaken mee nemen. Dan is het ook niet vreemd dat ze die mensen vooral uitnodigen. Omdat die direct invloed hebben.1) De groep deskundigen die in actualiteitenprogramma's werd uitgenodigd in de corona tijd. Sommige deskundigen moesten hun toevlucht nemen tot De Nieuwe Wereld of de Balie omdat ze niet "lang leve de vaccins" riepen en dus niet welkom waren of hun reputatie beschadigd zagen.
2) Beperkte aandacht voor belangrijke zaken zoals pensioenen - ook jongeren worden door de overheid nu en straks "gepakt", zie het artikel van expert Wilma Berkhout in het ED van vandaag.
Wel veel aandacht voor onnozele zaken die ooit alleen in RTL Boulevard thuishoorden.
Etcetera, etcetera.![]()
Ik bagatelliseer het niet. Ik plaats het in perspectief. Maarten is geboycot en kan er nergens iets over terug vinden behalve vanuit de mond/ pen van Maarten? Wij van WC-eend. Als dit zeer onterecht zou zijn zouden er niet meer mensen over schrijven/ praten? Of worden de andere hun persvrijheid ontnomen maar laten ze Maarten wel schrijven? Omdat Maarten te machtig is of zo?Fijn dat je in ieder geval nog wil aannemen dat van Rossem niet liegt.
Om het veelzeggende voorval vervolgens te bagatelliseren.
Prima.
Ik heb volop redenen om dat niet te doen, wetend hoe subjectief media hun nieuws brengen.
En ook wat ze niet brengen als het niet in hun subjectieve kraam te pas komt.
Ja, tegenstanders van het beleid kregen niet het woord. Maurice 'je hoeft alleen te ventileren' de H, kreeg geen podium. NL open of hoe die club ook heet kreeg geen podiumDe groep deskundigen die in actualiteitenprogramma's werd uitgenodigd in de corona tijd. Sommige deskundigen moesten hun toevlucht nemen tot De Nieuwe Wereld of de Balie omdat ze niet "lang leve de vaccins" riepen en dus niet welkom waren of hun reputatie beschadigd zagen.
Beperkte aandacht voor belangrijke zaken zoals pensioenen - ook jongeren worden door de overheid nu en straks "gepakt", zie het artikel van expert Wilma Berkhout in het ED van vandaag.
Wel veel aandacht voor onnozele zaken die ooit alleen in RTL Boulevard thuishoorden.
Etcetera, etcetera.![]()
Ik bewijs niets en wil dat ook niet.Dus om te bewijzen dat er beperkte aandacht is voor bijvoorbeeld pensioenen haal je een artikel aan dat in een van de grootste kranten van Nederland is gepubliceerd. Over de pensioenen hoor ik op radio1 wel vaker stukken.
Ik vind dat het qua overheid iets anders verwoord wordt. Verder inderdaad een zeer interessant artikel.Het is hier gelukkig nog lang geen China. Daar kan iedereen het over eens zijn.
Toch is waakzaamheid geboden om het zo te houden.
De volgens mij prima journaliste Irene van den Berg interviewt vandaag in het Eindhovens Dagblad
hoogleraar Ingrid Robeynse. Een uiterst interessant artikel van een hele pagina.
Waarbij ze in de laatste alinea tot een op de Chinese overheid lijkende conclusie komt;
monopolie en machtsconcentratie zijn zeer slecht voor een goed functionerend economisch systeem.
En dat is helaas wat onze overheid volgens haar faciliteert.
Overigens sta ik ook volledig achter haar suggestie te komen tot een "bovengrens" aan rijkdom.
Ik heb oprecht heel veel moeite met te achterhalen welke redenen, gedachtengang, conclusies, logica, etc achter jouw posts zit. In een gesprek over de persvrijheid en boycotten begin je over de pensioenen en haal je een artikel uit een populaire krant aan. Ik geef aan dat ik regelmatig iets op de radio hoor over de pensioenen maar dat is niet belangrijk? En het is mi een patroon;Ik bewijs niets en wil dat ook niet.
Ik geef, op verzoek, mijn mening die in deze gevallen niet overeen lijkt te komen met die van jou en der Jaufe.
Prima.
Wat jij over de radio hoort over pensioenen is niet belangrijk voor gepensioneerden.
En nu nog hopen dat er iets gedaan wordt met het idee van de hoogleraar.Ik vind dat het qua overheid iets anders verwoord wordt. Verder inderdaad een zeer interessant artikel.
Jammer dat je me niet kunt volgen.Ik heb oprecht heel veel moeite met te achterhalen welke redenen, gedachtengang, conclusies, logica, etc achter jouw posts zit.
We hebben het over de objectiviteit van de pers en jij begint over de mening vanVan Rossem over de boycot van Van Rossem die bekend werd gemaakt door Maarten (van Rossem).
Ik kan je echt niet volgen?
Onvoorstelbaar dat niemand dit toernooitje boycot. Allemaal klagen maar wel gewoon er naartoe gaan. Dat ze maar allemaal opgepakt worden daar.