Boy Waterman

Als het goed is, hebben ze voor 1 april (?) officieel gemeld dat hij geen contractverlenging krijgt. Dat zijn toch de regels? Die schijnt Brands goed te kennen.

Maar wat ik al eerder zei, als je in onderhandeling bent, kun je er wel even een belletje aan wagen.

Die regel is gewoon een formaliteit. Bouma heeft toen vast ook een brief gekregen, maar dat betekent niet dat je later niet alsnog kan gaan praten. Sinouh had nog steeds geen definitieve 'nee' van PSV gehoord gezien zijn tweets. Dat hoort hij nu, via de media. Slordig van Brands.
 
De enige reden dat ze hem moeten halen is omdat hij transfervrij is, dan kunnen ze hem volgend jaar met winst doorverkopen.

Dat vind ik dan ook het enige begrijpelijke aan deze transfer, Waterman heeft nog restwaarde. Maar verder vind ik Sinouh ook nog steeds een prima doelman die zich zonder te zeuren heeft neergelegd met een reserverol. Verder ligt Sinouh mede daardoor schijnbaar heel goed in de groep waar hij een soort vaderrol vervult. Waterman is ook een prima 2e doelman maar schikt hij zich net zo gemakkelijk in zijn rol als Sinouh?
 
Die regel is gewoon een formaliteit. Bouma heeft toen vast ook een brief gekregen, maar dat betekent niet dat je later niet alsnog kan gaan praten. Sinouh had nog steeds geen definitieve 'nee' van PSV gehoord gezien zijn tweets. Dat hoort hij nu, via de media. Slordig van Brands.

Dat zeg ik: ik weet niet of ze nog in onderhandeling zijn. Officieel hoeft PSV niet te overleggen. We weten ook niet exact wat er speelt tussen PSV, Brands en Sinouh.
 
Dat vind ik dan ook het enige begrijpelijke aan deze transfer, Waterman heeft nog restwaarde. Maar verder vind ik Sinouh ook nog steeds een prima doelman die zich zonder te zeuren heeft neergelegd met een reserverol. Verder ligt Sinouh mede daardoor schijnbaar heel goed in de groep waar hij een soort vaderrol vervult. Waterman is ook een prima 2e doelman maar schikt hij zich net zo gemakkelijk in zijn rol als Sinouh?

Sinouh was afgelopen seizoen derde keeper, he? Dat vind ik wel een verschil. Voor een derde keeper is dat belangrijk, dat hij goed in de groep ligt en de andere keepers ondersteunt enzo. De kans dat hij aan spelen toekomt is maar heel klein. Sinouh heeft afgelopen seizoen één competitieduel gekeept, dat is nog veel voor een derde keeper.

Maar een tweede keeper vind ik toch anders. Die moet wel enigszins kunnen concurreren met de eerste keeper, en als het moet, moet hij er ook staan. Wat als Tyton er straks twee maanden uitligt? Dan moet je toch een serieuze vervanger hebben. Daarom had ik het ook niet eens zo gek gevonden om Zoet hier te houden als tweede keeper. Vanuit zijn belang misschien niet de beste keuze, vanuit PSV-belang zou ik het wel begrijpen, want je hebt dan een tweede keeper die concurrentie kan bieden en waarbij er geen paniek is als Tyton een keer geblesseerd is.
 
Lijkt me toch logisch dat je de huid niet verkoopt voordat de beer geschoten is.
Dus eerst een nieuwe keeper binnenhalen voordat je de oude wegdoet

Over Waterman. Ik vond dat altijd maar een grabbelaar. Aan de andere kant is hij weer wat jaartjes verder en ben ik hem uit het oog verloren de laatste jaren. Het kan wat mij betreft alleen maar meevallen.
 
Sinouh was afgelopen seizoen derde keeper, he? Dat vind ik wel een verschil. Voor een derde keeper is dat belangrijk, dat hij goed in de groep ligt en de andere keepers ondersteunt enzo. De kans dat hij aan spelen toekomt is maar heel klein. Sinouh heeft afgelopen seizoen één competitieduel gekeept, dat is nog veel voor een derde keeper.

Maar een tweede keeper vind ik toch anders. Die moet wel enigszins kunnen concurreren met de eerste keeper, en als het moet, moet hij er ook staan. Wat als Tyton er straks twee maanden uitligt? Dan moet je toch een serieuze vervanger hebben. Daarom had ik het ook niet eens zo gek gevonden om Zoet hier te houden als tweede keeper. Vanuit zijn belang misschien niet de beste keuze, vanuit PSV-belang zou ik het wel begrijpen, want je hebt dan een tweede keeper die concurrentie kan bieden en waarbij er geen paniek is als Tyton een keer geblesseerd is.

Eens. Ik zie in Waterman geen concurrent voor Tyton. We hebben aan Isaksson gezien wat concurrentie te weeg kan brengen. Die ging het afgelopen seizoen toch ineens wat beter keepen.
 
Sinouh was afgelopen seizoen derde keeper, he? Dat vind ik wel een verschil. Voor een derde keeper is dat belangrijk, dat hij goed in de groep ligt en de andere keepers ondersteunt enzo. De kans dat hij aan spelen toekomt is maar heel klein. Sinouh heeft afgelopen seizoen één competitieduel gekeept, dat is nog veel voor een derde keeper.

Maar een tweede keeper vind ik toch anders. Die moet wel enigszins kunnen concurreren met de eerste keeper, en als het moet, moet hij er ook staan. Wat als Tyton er straks twee maanden uitligt? Dan moet je toch een serieuze vervanger hebben. Daarom had ik het ook niet eens zo gek gevonden om Zoet hier te houden als tweede keeper. Vanuit zijn belang misschien niet de beste keuze, vanuit PSV-belang zou ik het wel begrijpen, want je hebt dan een tweede keeper die concurrentie kan bieden en waarbij er geen paniek is als Tyton een keer geblesseerd is.

Sinouh was vorig jaar eigenlijk als 2e keeper gekocht omdat ze lang de hoop hadden Isaksson nog te kunnen slijten, Sinouh was beschikbaar dus die hebben ze toen maar snel een contract voor een jaar gegeven. En door de blessure van Tyton was hij ook lange tijd 2e keeper. Toen uiteindelijk Tyton weer fit was en Isaksson zijn plaats onder de lat verloor had hij ineens een mysterieuze blessure en zat Sinouh weer op de bank dus feitelijk was Sinouh het hele jaar tweede keeper. Dat ze Zoet weer verhuren is alleen maar goed voor de ontwikkeling van die gast, wat heb je er aan om zo iemand op de bank te laten verpieteren. Gewoon nog een jaar ervaring op het hoogste niveau opdoen en volgend jaar de strijd aan laten gaan met Tyton.
 
Sinouh was vorig jaar eigenlijk als 2e keeper gekocht omdat ze lang de hoop hadden Isaksson nog te kunnen slijten, Sinouh was beschikbaar dus die hebben ze toen maar snel een contract voor een jaar gegeven. En door de blessure van Tyton was hij ook lange tijd 2e keeper. Toen uiteindelijk Tyton weer fit was en Isaksson zijn plaats onder de lat verloor had hij ineens een mysterieuze blessure en zat Sinouh weer op de bank dus feitelijk was Sinouh het hele jaar tweede keeper. Dat ze Zoet weer verhuren is alleen maar goed voor de ontwikkeling van die gast, wat heb je er aan om zo iemand op de bank te laten verpieteren. Gewoon nog een jaar ervaring op het hoogste niveau opdoen en volgend jaar de strijd aan laten gaan met Tyton.

Een verhuurperiode is ook zeker het beste voor Zoet zelf, maar niet voor PSV. PSV heeft behoefte aan een tweede doelman die er staat als het nodig is. Je weet van tevoren nooit hoeveel je hem nodig hebt. Misschien keept Tyton volgend jaar alles, misschien mist hij 15 wedstrijden. Je moet gewoon iemand op de bank hebben die een beetje kan keepen. Sinouh heeft vanaf 1994 in slechts twee (!) seizoenen meer dan 20 wedstrijden gekeept. Dat is niet voor niks. Ik vind hem gewoon niet goed genoeg voor PSV.
 
Een verhuurperiode is ook zeker het beste voor Zoet zelf, maar niet voor PSV. PSV heeft behoefte aan een tweede doelman die er staat als het nodig is. Je weet van tevoren nooit hoeveel je hem nodig hebt. Misschien keept Tyton volgend jaar alles, misschien mist hij 15 wedstrijden. Je moet gewoon iemand op de bank hebben die een beetje kan keepen. Sinouh heeft vanaf 1994 in slechts twee (!) seizoenen meer dan 20 wedstrijden gekeept. Dat is niet voor niks. Ik vind hem gewoon niet goed genoeg voor PSV.

Eens. En Waterman, mijns inziens, ook niet.
 
Het is rond:

Waterman tekent voor een jaar bij PSV

Boy Waterman speelt in ieder geval het komende seizoen voor PSV. Dat laten de Eindhovenaren weten op de clubsite. De goalie komt transfervrij over van het Duitse Alemannia Aachen.

Waterman heeft de medische keuring doorstaan en meldt zich op de eerste trainingsdag bij PSV. "PSV wil met Przemyslaw Tyton en Boy Waterman twee goede keepers hebben voor wederom een lang seizoen", laat technisch manager Marcel Brands weten.

De komst van Waterman betekent ook een afscheid van Khalid Sinoud. "Khalid heeft het in zijn rol uitstekend gedaan afgelopen seizoen", prijst Brands die doelman. "Met Waterman en ons eigen jonge talent Nigel Bertrams kiezen we er voor om hen de kans te geven."

Weet niet wat ik van die eenjarige constructie moet vinden. Enerzijds logisch als je volgend seizoen Zoet terughaalt. Maar ergens verwacht ik dat Zoet pas terugkeert als hij meteen de eerste man wordt en dan moet Tyton eerst verkocht worden, waardoor alsnog een 2e keeper nodig is. Het voordeel van Waterman een meerjarig contract aan te bieden is dat je wat geld vangt mocht hij tussentijds vertrekken.
 
Waterman is voor mij een beperkte keeper die het jaren geleden in zijn goede periode vooral van zijn uitstraling moest hebben. Nou is Sinouh ook geen geweldenaar, dus per saldo ga je er misschien niet op achteruit. De rol in de kleedkamer zal wel compleet anders zijn, maar daar heb je nu Van Bommel voor.
 
Waterman: “Wil voor eerste plek gaan”

26 mei 2012 12:15
Keeper Boy Waterman is blij dat hij PSV’er is. “Als PSV komt, wat één van de grootste clubs van Nederland is, dan is dat wel een verrassing ja.” De doelman, die voor één seizoen naar Eindhoven komt, is voornemens om te strijden om de eerste plek onder de lat. “Natuurlijk is Tyton vorig jaar gehaald, hij is een goede keeper. Maar wil ook voor de eerste plek gaan.”

a089c9db-e60a-4c08-8b27-969bae7f52fa_Waterman250512-4683.jpg

Boy Waterman voor de camera van PSV TV in het St. Anna Ziekenhuis.​
PSVlogo-15x15.gif
Reactie Waterman

Het eerste contact met PSV is van een aantal weken geleden. Ondanks dat Waterman degradeerde met zijn vorige club Alemannia Aachen, draaide hij een goed seizoen. “Als PSV komt, wat één van de grootste clubs van Nederland is, dan is dat wel een verrassing ja. We zijn een contract overeengekomen voor één seizoen. We zien wel wat het seizoen ons brengt en wat we uiteindelijk verder gaan doen. Ik wil voor de eerste plek gaan. Natuurlijk is Tyton vorig jaar gehaald en is dat een goede keeper. Alleen ben ik niet naar hier gekomen om op de bank te gaan zitten. Dat moet geen enkele voetballer willen, dus ik ook niet.” Waterman zal zich op zondag 1 juli melden voor de eerste training op De Herdgang.
 
Geen geweldenaar, maar voldoende als 2e keeper denk ik. In mijn ogen beter dan Sinouh, maar geen basismateriaal voor PSV. Zal het Tyton derhalve ook niet lastig gaan maken, maar ik ga uit van de intrinsieke motivatie van onze Poolse vriend om zich scherp te houden.
 
Waterman....tja...niet mijn eerste keus als reservedoelman. Dan had ik liever een keeper gehad als Gino Coutinho van ADO...geweldige reflexen !!! Enig minpuntje is zijn lengte, volgens mij 1.80 meter....trouwens Coutinho is oud-PSV-er, dus hij kent de club goed. Maar Waterman....we moeten het maar afwachten....eerst in actie zien in het shirt van PSV en dan oordelen...
 
Waterman....tja...niet mijn eerste keus als reservedoelman. Dan had ik liever een keeper gehad als Gino Coutinho van ADO...geweldige reflexen !!! Enig minpuntje is zijn lengte, volgens mij 1.80 meter....trouwens Coutinho is oud-PSV-er, dus hij kent de club goed. Maar Waterman....we moeten het maar afwachten....eerst in actie zien in het shirt van PSV en dan oordelen...

Coutinho is ook in opspraak geweest met wietteelt. Lijkt me niet een speler waarvoor je risico gaat lopen. Hij keept wel sterk. Dat klopt. Maar mijns inziens ook niet goed genoeg voor PSV (net als Waterman overigens).
 
Terug
Bovenaan Onderaan