Boy Waterman

Mark van Bommel

Profeet van Pils
Bevestiging PSV:

Boy Waterman 1 seizoen naar PSV
26 mei 2012 12:00
Doelman Boy Waterman komt naar PSV, waar hij een contract tekent voor 1 seizoen. Dat heeft technisch manager Marcel Brands gemeld. De keeper is transfervrij afkomstig van het Duitse Alemannia Aachen. De 28-jarige Waterman is intussen medisch gekeurd en zal zich in Eindhoven melden op de eerste trainingsdag van het nieuwe seizoen.

9c5a9066-7bd7-4f02-8a09-900d11657253_Waterman250512-4681.jpg

Waterman onderging in het St. Anna Ziekenhuis in Geldrop een medische keuring.

EK onder 21 in 2007
Boy Waterman (Lelystad, 24 januari 1984) kwam in Nederland uit voor sc Heerenveen, AZ, ADO Den Haag en De Graafschap. Afgelopen seizoen keepte hij voor Alemannia Aachen, dat degradeerde uit de Tweede Bundesliga. Een hoogtepunt uit zijn sportieve loopbaan is het winnen van het EK onder 21 met Nederland in 2007.


Reactie Marcel Brands
Technisch manager Marcel Brands stelt dat Waterman zijn goede vorm de laatste jaren heeft teruggevonden. “PSV wil met Przemyslaw Tyton en Boy Waterman twee goede keepers hebben voor wederom een lang seizoen”, aldus Brands. De club neemt afscheid van doelman Khalid Sinouh, wiens contract afliep. “Khalid heeft het in zijn rol uitstekend gedaan afgelopen seizoen. Met Waterman en ons eigen jonge talent Nigel Bertrams kiezen we er voor om hen de kans te geven.”
 
Laatst bewerkt:
ach transfervrij, Nederlands, waarschijnlijk niet te duur in salaris en nog relatief jong
prima oplossing lijkt me ook al heeft hij zich nou niet bepaald op niveau bewezen
 
Indien Waterdam daadwerkelijk richting Eindhoven komt, betekent dat het vertrek van Khalid Sinouh. De Marokkaan was afgelopen seizoen de tweede doelman, maar is in het bezit van een aflopend contract.

Een dam is precies wat we nodig hebben op goal! :D

Op zich wel een goede 2e keeper.
 
Waarom een nieuwe speler halen als je een prima 2e keeper in huis hebt. Sinouh voegt ook nog eens wat toe met zijn levenservaring.
 
Waarom een nieuwe speler halen als je een prima 2e keeper in huis hebt. Sinouh voegt ook nog eens wat toe met zijn levenservaring.

Ik heb wel m'n twijfels bij Sinouh als échte tweede doelman, want dat was hij dit seizoen natuurlijk niet. Hij wordt weer een jaartje ouder, en dan zou 'ie 'gepromoveerd' moeten worden naar tweede keep? Nee, ik weet het niet. Vind het wel absoluut jammer mocht hij vertrekken. Uitstekende jongen voor in de groep, neemt volgens mij een mentor-rol op zich voor jonge talenten.
 
Prima oplossing lijkt me zo. Kunnen we Sinouh niet houden als derde keep? Misschien gaat hij wel akkoord met een lagere salaris. Je kunt hem er maar bij hebben. En Bertrams kan gewoon bij de jeugd blijven keepen. Alsof een derde keeper echt aan het keepen komt.
 
Prima oplossing lijkt me zo. Kunnen we Sinouh niet houden als derde keep? Misschien gaat hij wel akkoord met een lagere salaris. Je kunt hem er maar bij hebben. En Bertrams kan gewoon bij de jeugd blijven keepen. Alsof een derde keeper echt aan het keepen komt.

Volgens mij heeft Sinouh zelf aangegeven alleen tweede keeper te willen zijn, niet derde.
 
Volgens mij heeft Sinouh zelf aangegeven alleen tweede keeper te willen zijn, niet derde.

In dat geval is een vertrek het beste voor alle partijen. Zie Waterman liever als tweede keep. Wie weet levert hij ons op een dag nog wel een transferbedragje op. Hij is tenslotte nog maar 28 jaar. Alleen maar mooi meegenomen.
 
In dat geval is een vertrek het beste voor alle partijen. Zie Waterman liever als tweede keep. Wie weet levert hij ons op een dag nog wel een transferbedragje op. Hij is tenslotte nog maar 28 jaar. Alleen maar mooi meegenomen.

Daarbij schat ik kwa keeperskwaliteiten Waterman hoger in als Sinouh. Met alle respect voor Sinouh maar ik voel me een stuk zekerder met Waterman achter de hand als met Sinouh. Sinouh is prima als derde keeper maar niet meer dan dat.
 
Wel schandelijk dat Sinouh zelf uit de pers dit soort dingen moet lezen en van niets weet !!!
Zo amateuristisch vanuit PSV...als het waar is!!

Hij twittert net:
KhalidSinouh: Als het nieuws zo is over een nieuwe keeper dan ben ik echt teleurgesteld.... :S gaat helemaal nergens over dit!! Pffff
 
Wel schandelijk dat Sinouh zelf uit de pers dit soort dingen moet lezen en van niets weet !!!
Zo amateuristisch vanuit PSV...als het waar is!!

Hij twittert net:
KhalidSinouh: Als het nieuws zo is over een nieuwe keeper dan ben ik echt teleurgesteld.... :S gaat helemaal nergens over dit!! Pffff

Moet PSV soms met Sinouh gaan overleggen of ze een nieuwe keeper mogen aantrekken?
 
Wel schandelijk dat Sinouh zelf uit de pers dit soort dingen moet lezen en van niets weet !!!
Zo amateuristisch vanuit PSV...als het waar is!!

Hij twittert net:
KhalidSinouh: Als het nieuws zo is over een nieuwe keeper dan ben ik echt teleurgesteld.... :S gaat helemaal nergens over dit!! Pffff
Dat is niet amateuristisch. Ze gaan ook niet op voorhand overleggen met Matavz of er met een nieuwe spits gepraat wordt. Of met Bouma over een linker centrale verdediger.
Dát zou pas amateuristische bedrijfsvoering zijn.

Dat Sinouh zijn ongenoegen op twitter uit, ipv tegen Brands...Hoe noem je dat dan?
 
Dat Sinouh teleurgesteld is snap ik, en wat mij betreft twittert hij dat de wereld rond, maar hij moet wel realistisch zijn, hij is nooit naar PSV gehaald als 1ste of 2e keep. Ik vraag me wel af hoe het nou zit met Zoet, die staat toch ook nog op de payroll van PSV?
 
Dat Sinouh teleurgesteld is snap ik, en wat mij betreft twittert hij dat de wereld rond, maar hij moet wel realistisch zijn, hij is nooit naar PSV gehaald als 1ste of 2e keep. Ik vraag me wel af hoe het nou zit met Zoet, die staat toch ook nog op de payroll van PSV?
Die wordt komend seizoen weer verhuurd aan RKC.;)
 
Die wordt komend seizoen weer verhuurd aan RKC.;)

Tja, en daarna loopt zijn contract af en wil ie zelf weg. Speelt er weer een talent met rancune richting PSV in de eredivisie. Wordt gezellig zo. Eerst die keeper uit de amateurs, en nu een keeper die met Aachen gedegradeerd is; ik snap dat de lat niet zo hoog kan liggen bij een tweede doelman, maar ze zoeken het nu toch wel heel erg laag.
 
Tja, en daarna loopt zijn contract af en wil ie zelf weg. Speelt er weer een talent met rancune richting PSV in de eredivisie. Wordt gezellig zo. Eerst die keeper uit de amateurs, en nu een keeper die met Aachen gedegradeerd is; ik snap dat de lat niet zo hoog kan liggen bij een tweede doelman, maar ze zoeken het nu toch wel heel erg laag.

De 2e divisie in Duitsland is anders van een heel behoorlijk niveau. Daarnaast heeft Waterman in het verleden bij AZ best hele goede wedstrijden gekeept. Moet ook zeggen, dat ie daar ook dramatisch slechte wedstrijden heeft gespeeld.
 
Wel schandelijk dat Sinouh zelf uit de pers dit soort dingen moet lezen en van niets weet !!!
Zo amateuristisch vanuit PSV...als het waar is!!

Hij twittert net:
KhalidSinouh: Als het nieuws zo is over een nieuwe keeper dan ben ik echt teleurgesteld.... :S gaat helemaal nergens over dit!! Pffff

Maar Sinouh staat nog per komend seizoen niet onder contract bij PSV. Dus wat maakt het uit?

Tja, en daarna loopt zijn contract af en wil ie zelf weg. Speelt er weer een talent met rancune richting PSV in de eredivisie. Wordt gezellig zo. Eerst die keeper uit de amateurs, en nu een keeper die met Aachen gedegradeerd is; ik snap dat de lat niet zo hoog kan liggen bij een tweede doelman, maar ze zoeken het nu toch wel heel erg laag.

Is dat zo? Het lijkt me (maar kon het op wiki niet vinden) dat het contract van Zoet nog wel langer doorloopt.
 
Zoet ligt volgens mij nog vast tot in ieder geval 2014. Daarbij wilde Zoet ook zelf graag verhuurd worden, en is hij pas 20 jaar. Van enige rancune richting PSV is totaal geen sprake! Herhaaldelijk wordt volgens mij gezegd dat hij de toekomstige eerste doelman van PSV is.

Anyways, Waterman of Sinouh.. Ik zou voor Sinouh gaan. Heeft zich prima gemanifesteerd afgelopen jaar, ligt goed in de groep... Bij Waterman moet je dat nog maar afwachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan