Borussia Dortmund - PSV | Woensdag 13 maart | Eindstand 2-0 (Uitgeschakeld)

Ik sta echt versteld van sommige reacties hier, haha. "De lat ligt te laag." enzo. Beste vrienden, de laatste kwartfinale die PSV gehaald heeft was 2008. De laatste keer CL was notabene 7 jaar geleden..
Ja, er had meer in gezeten gisteravond. Maar we zijn niet af gegaan, alleen bij Arsenal uit. En dit is überhaupt pas de 2e wedstrijd van 't seizoen die we verliezen.

We draaien het allerbeste seizoen in jaren, misschien wel het beste PSV sinds 2007. Laten we vooral gewoon heel erg genieten. Ik heb genoten gisteravond hoe wij ons op Europees topniveau hebben laten zien.

3e wedstrijd.
Maar dat verandert niks aan de strekking van je verhaal denk ik :maniac:
 
Jawel, maar hij helft al naar achteren. Dan gaat een bal meteen de hoogte in. Het is in mijn optiek echt niet een kans 'die erin had gemoeten'. Verre van.

Kzou het anders formuleren. De kans had er wel in gemoeten, zeker voor een spits en op CL niveau.
Alleen is het geen 'niet te missen - 100% kans'.

Jammer dat ie m niet brutaal punterde.
 
Voor sommige mensen is het glas nu eenmaal altijd halfleeg, zelfs als het voor driekwart vol is.

Dat zul je altijd houden.

Zelf hoop ik nu nog wel dat er nog Eredivisie-records gepakt gaan worden.

Nu kwartfinale CL misgelopen is, zou dat toch wel een beetje extra glans geven aan wat sowieso wel een heel goed seizoen is (uitgaande van kamioenschap. Als dat niet wordrgehaald is het een kutseizoen geweest.)
Een lichte teleurstelling dat het geen héél speciaal seizoen (op evenaring 17 overwinningen op rij na) is geworden, zou ik dan wel hebben.

Maar dat is eigenlijk een dik compliment, omdat het zo ongelooflijk goed is gegaan tot nu toe. Dat schept bepaalde verwachtingen/hoop.
 
Dat is andersom ook zo. Dan hadden we gespeeld tegen Haaland en Lewandowski.
Klopt. Maar dat doet niets af aan mijn verhaal. Het bewijst dat BVB nu het lelijke eendje is bij de laatste acht in de CL. Anders waren wij het geweest.
Ik beweer alleen dat deze selectie niet bij elkaar zal blijven omdat we steeds de besten moeten verkopen of dat die zelf weg willen.
Dus temper ik verwachtingen van hen die denken dat we volgend jaar weer zo'n Europese successen zullen halen.
Het was nu al boven verwachting wat mij betreft.

Volgend jaar is de CL een nog groter gedrocht trouwens, wat spandoeken op de Gelbe Wand in Dortmund ons ook al duidelijk maakten.
Rupsje nooit genoeg -lees UEFA - gaat spelers met nog meer wedstrijden belasten en dus blessures bezorgen en de afstand tussen de top en de rest nog groter maken. :(
Wie brengt die geldwolven onderhand eens op andere gedachten?
 
Dat zul je altijd houden.

Zelf hoop ik nu nog wel dat er nog Eredivisie-records gepakt gaan worden.

Nu kwartfinale CL misgelopen is, zou dat toch wel een beetje extra glans geven aan wat sowieso wel een heel goed seizoen is (uitgaande van kamioenschap. Als dat niet wordrgehaald is het een kutseizoen geweest.)
Een lichte teleurstelling dat het geen héél speciaal seizoen (op evenaring 17 overwinningen op rij na) is geworden, zou ik dan wel hebben.

Maar dat is eigenlijk een dik compliment, omdat het zo ongelooflijk goed is gegaan tot nu toe. Dat schept bepaalde verwachtingen/hoop.
Precies. En voor volgend seizoen doorselecteren mbt de CL. Wat mij betreft is de basis gelegd.
 
Hoewel ik eigenlijk nog niet bezig wil zijn met volgend jaar want ja we gaan nu maar eens lekker kampioen worden, vind ik wel dat je er nu al alles aan moet doen om Dest voor volgend jaar vast te leggen, ik vond Dest de beste speler op het veld omdat eigenlijk alles bij hem begon door zijn enthousiasme en dreiging, als hij niks deed leek het wel alsof het team stilstond, ik had zelfs de gedachte om Bakayoko te wisselen voor van Aanholt zodat Dest op de positie van lozano kon. :)

Boszbal is Boszbal door het enthousiasme en techniek van spelers, Haal je dit weg dan krijg FdBoer-Bal wat je europees prima kan verkopen maar het ziet er gewoon niet zo leuk uit..
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Dat schrijf ik niet. Al lees jij altijd mijn posts op die manier.


Het lijkt wel of ik (jij vermoedelijk ook) als enige 1988 en 2004 heeft meegemaakt.

Dat er gisteren verloren is, doet werkelijk 0,0 af aan de prestaties van PSV dit seizoen. Die zijn top. Dusdanig top dat je meer kunt wensen. Van iedereen. Van spelers, van trainer, van het forum.

Onderstaande klopt toch gewoon!


En deze: ik dacht nu komt er wat. Prima. Helaas.


Juist degene die nu woorden als ‘trots’ gebruiken of dat dit het maximaal haalbare was, zijn voor mij juist het glas is half leeg-types.

Het glas had je bijna helemaal vol kunnen gieten.
Het glas had veel voller gekund.
Het was zonder te beseffen al bijna helemaal vol!!
Het glas was (en is hopelijk in 2025) groter dan PSV zelf inzag en inziet.

Begrijpend lezen: moeilijk hoor.
 
Ik heb vandaag een topdag op mijn werk gehad. Alles ging crescendo.
Maar wat ben ik trots op mezelf dat ik nog steeds bok chagrijnig ben van de uitschakeling gisteren.
 
Ik produceer louter realisme!

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar in een evaluatie moet je ook aangeven dat iets goed gaat. Als alles altijd niet goeg genoeg is, dan wordt het onwerkbaar voor de uitvoerenden. Niet alles kan opgehangen worden aan een goed seizoen in de Eredivisie (en toch ook wel CL overwintering), maar daar mag je best tevreden over zijn. Dat staat los van de lat weer een stukje hoger leggen voor volgend jaar.

Nee maar wel een Cody, Malen, Sangare, Gotze en Madueke. Die ook weer niet ver onderdoen voor de spelers die jij nu noemt.

Bovendien is het niet bedoeld om te troosten, het is om aan te geven dat we op de goeie weg zijn. Als we inderdaad een (veel) betere selectie hebben dan een paar jaar terug, dan is dat toch een goeie zaak? Maakt het balen van de uitschakeling niet per se minder, maar geeft wel vertrouwen voor de toekomst.

Ja en nee, want nu benoem je de topwedstrijden die inderdaad moeilijk verliepen. AZ uit enTwente uit zijn meer topwedstrijden dan Ajax dit seizoen, Sevilla uit en Lens thuis zijn wel de goeie kant op gevallen en dat zijn ook zéker topwedstrijden. Verder wel eens dat er meer uit gehaald moet worden, en dat de leiding hopelijk met deze kennis op zak verder gaat bouwen. Alleen tegen Arsenal werden we weggespeeld, tegen al die anderen kun je hoogstens zeggen dat we ongeveer gelijkwaardig waren.
Je vergeet bij het benoemen van die namen als Cody of Malen of Madueke twee zaken: 1. De corona tijd waarbij Schmit niet kon beschikken over de volledige selectie en 2. De blessuregevoeligheid van een Madueke en Malen (was nooit fit). Schmidt kon eigenlijk alleen bouwen op Cody die toen nog niet de Cody van nu was.
Verder vind ik AZ en Twente geen traditionele top wedstrijden. Het kan spannend worden tegen ze en ze kunnen ook wel van je winnen. Maar spelen tegen Feyenoord of Ajax ( ook wanneer ze niet in vorm zijn), zijn wedstrijden die op zichzelf staan en totaal anders beleefd worden door de spelers en de fans dan tegen AZ of Twente.
Het is ook verder geen kwestie van alleen maar roepen dat iets niet goed genoeg is maar om het analyseren van je beleid. PSV heeft gefaald in het halen van goede verdedigers waardoor men genoodzaakt is om Veerman zijn maatje een linie te laten zakken. In al die top wedstrijden bleek dit echt een punt van zorg: het middenveld is dan incompleet plus dat je een echte verdediger mist. Je bent dan eigenlijk op twee plekken zwakker dan je zou zou willen zijn. En in de topsport werkt het ook gewoon zo: goed is niet goed genoeg. Femke Bol gaat ook niet achterover leunen omdat ze nu de WR heeft. Ze wil nu haar over eigen record heen en minimaal wereldkampioen blijven.
 
Je vergeet bij het benoemen van die namen als Cody of Malen of Madueke twee zaken: 1. De corona tijd waarbij Schmit niet kon beschikken over de volledige selectie en 2. De blessuregevoeligheid van een Madueke en Malen (was nooit fit). Schmidt kon eigenlijk alleen bouwen op Cody die toen nog niet de Cody van nu was.
Verder vind ik AZ en Twente geen traditionele top wedstrijden. Het kan spannend worden tegen ze en ze kunnen ook wel van je winnen. Maar spelen tegen Feyenoord of Ajax ( ook wanneer ze niet in vorm zijn), zijn wedstrijden die op zichzelf staan en totaal anders beleefd worden door de spelers en de fans dan tegen AZ of Twente.
Het is ook verder geen kwestie van alleen maar roepen dat iets niet goed genoeg is maar om het analyseren van je beleid. PSV heeft gefaald in het halen van goede verdedigers waardoor men genoodzaakt is om Veerman zijn maatje een linie te laten zakken. In al die top wedstrijden bleek dit echt een punt van zorg: het middenveld is dan incompleet plus dat je een echte verdediger mist. Je bent dan eigenlijk op twee plekken zwakker dan je zou zou willen zijn. En in de topsport werkt het ook gewoon zo: goed is niet goed genoeg. Femke Bol gaat ook niet achterover leunen omdat ze nu de WR heeft. Ze wil nu haar over eigen record heen en minimaal wereldkampioen blijven.
Natuurlijk. Maar Femke Bol mag ook even blij zijn als ze een stuk beter presteert dan 2 jaar geleden. Dat betekent dus niet genoegen nemen met, maar wel progressie zien er erkennen. Zéker voor haar fans.
 
Natuurlijk. Maar Femke Bol mag ook even blij zijn als ze een stuk beter presteert dan 2 jaar geleden. Dat betekent dus niet genoegen nemen met, maar wel progressie zien er erkennen. Zéker voor haar fans.
Alleen haar hoge piepstem gaat bij mij door merg en been. Een frequentie die ik niet goed trek zeg maar...
 
Echt niet. Wat moet ik van deze reactie en je liker weer zuchten.

Ik wil alleen aangeven dat er meer inzat en dat het nog maar af te wachten is wat de toekomst zal brengen.

Dat de makkelijke eredivisiepotjes niet goed genoeg gebruikt zijn als voorbereiding op gisteren. In dit geval: het scoren.
Maar ook om patronen en situaties te creëren waar je wat aan hebt tegen ploegen als Dortmund.
Bv Schouten permanent op RCV. Of Lozano een paar weken op rechts. Ook tegen GAE.

Voor mij is het sleutelpunt van dit seizoen het interview van Schouten, ergens in oktober/november, die zei dat ze op trainingen het speelniveau CL nabootsen. Dát is de standaard.
Niet Excelsior.
Dat is nu in ene een belangrijk potje, dat had het nog niet moeten zijn.

Wat wel goed gegaan is om spelers rust te geven (Veerman).
Was ludiek bedoeld hoor.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan