Borussia Dortmund - PSV | Woensdag 13 maart | Eindstand 2-0 (Uitgeschakeld)

Als je aan wil sluiten bij de Europese subtop dan moet je af van dat slappe gedoe nadat je uitgeschakeld bent. De Nederlandse ziekte is dat. "Uitgeschakeld maar ja.. we hebben goed gespeeld.We hebben ons visitekaartje afgegeven." Dat hoor je altijd. Of het nu psv, fnoord, ajax of het Nederlands elftal is. Doodziek moet je zijn. Eisen dat je mentaal zo sterk bent dat je structureel dit soort wedstrijden wel over de streep trekt. Niet tevreden zijn totdat die stap gezet is.
 
Laatst bewerkt:
Snapte eigenlijk niet waarom Bosz met Lozano op de bank begon en met Mauro in de basis. Wou ie verliezen ofzo? Ja, Lozano is egoïstisch en heeft het vizier niet op scherp staan, maar is wel de enige speler met CL-level energie en dreiging, had wederom de pech dat een hard schot op de paal uiteen spatte. Bakayoko maakte wederom geen beste indruk met zijn angstige alles-op-safe-spelen-voetbal. Durfde geen mannetje te passeren. Dat is een mental block; mag wel eens een sportpsycholoog met hem gaan babbelen, want zo gaat 't niks worden, voor PSV niet goed, aangezien dat de nieuwe cashcow moet gaan worden.
 
Ik zag een psv wat alles heeft gegeven in de tweede helft. De eerste helft word je overlopen door klasse.

Dan mag je best je uitsupporters bedanken. Prima ook dat die je opvrolijken naar een klein feestje. Het is zuur want er waren kans om te winnen. Aan de andere kant heeft dit psv ook een knappe prestatie geleverd. We zijn ook geen man city.

Als we kansloos verloren hadden dan was het een ander verhaal. Of als er geen strijdlust was.
Door klasse? PSV speelde gewoon niet compact genoeg.
Snapte eigenlijk niet waarom Bosz met Lozano op de bank begon en met Mauro in de basis. Wou ie verliezen ofzo? Ja, Lozano is egoïstisch en heeft het vizier niet op scherp staan, maar is wel de enige speler met CL-level energie en dreiging, had wederom de pech dat een hard schot op de paal uiteen spatte. Bakayoko maakte wederom geen beste indruk met zijn angstige alles-op-safe-spelen-voetbal. Durfde geen mannetje te passeren. Dat is een mental block; mag wel eens een sportpsycholoog met hem gaan babbelen, want zo gaat 't niks worden, voor PSV niet goed, aangezien dat de nieuwe cashcow moet gaan worden.
Hij wilde, denk ik, vooral op links combineren met Dest en Tillman. En zo had je ook nog een wapen op de bank.
 
Snapte eigenlijk niet waarom Bosz met Lozano op de bank begon en met Mauro in de basis. Wou ie verliezen ofzo? Ja, Lozano is egoïstisch en heeft het vizier niet op scherp staan, maar is wel de enige speler met CL-level energie en dreiging, had wederom de pech dat een hard schot op de paal uiteen spatte. Bakayoko maakte wederom geen beste indruk met zijn angstige alles-op-safe-spelen-voetbal. Durfde geen mannetje te passeren. Dat is een mental block; mag wel eens een sportpsycholoog met hem gaan babbelen, want zo gaat 't niks worden, voor PSV niet goed, aangezien dat de nieuwe cashcow moet gaan worden.
Zn fout was niet Mauro vs Lozano. Het was Til vs Lozano
 
Door klasse? PSV speelde gewoon niet compact genoeg.
Niet alleen niet compact genoeg. Het was gewoon een rommeltje. Ik zag totaal geen organisatie. Ook verdedigend angstig, wat inhoudt dat ze geen buitenspellijn durfden aan te houden. Boscagli liep continu buitenspel op te heffen; ja, dan wordt het heel gevaarlijk.
 
Vond je Dest zo goed? Aanvallend was-ie wel ok, maar verdedigend vond ik hem eerlijk gezegd niet echt opgewassen tegen Malen.

Qua uitvoering konden dingen beter, maar wat ik vooral benoem is het enthousiasme en zelfvertrouwen wat hij bracht.. Heel vaak stond het team gewoon stil en dan was het toch steeds Dest die de boel in beweging kreeg.
 
Als je aan wil sluiten bij de Europese subtop dan moet je af van dat slappe gedoe nadat je uitgeschakeld bent. De Nederlandse ziekte is dat. "Uitgeschakeld maar ja.. we hebben goed gespeeld.We hebben ons visitekaartje afgegeven." Dat hoor je altijd. Of het nu psv, fnoord, ajax of het Nederlands elftal is. Doodziek moet je zijn. Eisen dat je mentaal zo sterk bent dat je structureel dit soort wedstrijden wel over de streep trekt. Niet tevreden zijn totdat die stap gezet is.
Ik kan dit helaas maar 1 keer een like geven. Het Nederlands voetbal is in zijn geheel de papieren tijger, het blaffende hondje. We zijn zo gefocust op attractief voetbal, maar missen de over mijn lijk mentaliteit om de prijzen binnen te slepen. Tegen de grote jongens of überhaupt op het moment supreme legt Nederland het zo vaak af. Moet je alleen al eens naar de afgelopen pakweg 20 jaar kijken:

- Oranje verloor een WK finale en werd het eerste land dat 3 wk finales haalde, maar er geen wist te winnen. 5 jaar geleden werd er ook nog een Nations League finale verloren. De eeuwige 2e.
- Ajax verloor de EL finale, vergooide op infameuze wijze een CL finaleplaats en toen ze hun CL groep soeverein wonnen verloren ze daarna meteen van... Benfica.
- Feyenoord verloor de ECL finale
- PSV kwam de laatste 2x 8e finale CL dichtbij de kwartfinale, maar verloor dus ook 2x.

Nederland verloor dus o.a. de laatste 4 finales waar het in alle competities aan deelnam. Nog erger? In die 4 finales maakten de Nederlandse teams welgeteld 0 goals! (Nederlagen: 1-0 WK, 2-0 EL, 1-0 Nations League, 1-0 ECL)

Tamelijk bizarre track record.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan