Binnenlandse Politiek

50000 is een keihard getal wat Omzigt altijd noemt. Daarom de term bruinhemd. Hij is daarmee rechtser als de VVD en BBB. Als het aan Omzigt ligt had mijn vrouw hier niet kunnen komen, want migrant en dus 2de rangs burger. Ik zal ook nooit stoppen om dit te blijven herhalen, NSC is er alleen voor de witte nederlander, niet voor iemand die een ander kleurtje of afkomst heeft.
Ik vind persoonlijk dat je wel een beetje doorslaat met de term Bruinhemd. Laten we die voor bewaren voor de mensen waarvoor die oorspronkelijk bedoeld was in '40-'45
 
Zonder dat ik nu teveel overkom als een Omtzigt fan - want dat ben ik niet.
Hij wil iedereen uit het buitenland weg hebben. Volledig Nederlands onderwijs.
Deze beide uitspraken zijn niet juist. Hij wil de instroom verminderen - heeft bij mijn weten nooit iets gezegd over de mensen die er nu wonen actief weg te krijgen. Hij wil meer grip op de migratie en heeft dat volledig gefocussed op de netto instroom, nooit over een grotere uitstroom.

En hij wil dat er meer Nederlands onderwijs is. Grotere opleidingen moeten gesplitst kunnen worden, zodat er ook een Nederlandse versie is. Opleidingen waar (bijna) alleen maar Nederlanders opaf komen, wil hij in het Nederlands. Hij heeft letterlijk gezegd: Bij bijv. Lucht- en Ruimtevaart techniek is het niet handig om het in het Nederlands te doen, maar bij rechten, psychologie of Nederlands moet dat wel kunnen. Hierin is hij overigens niet uniek, Robert Dijkgraaf pusht die agenda ook erg sterk. Maar mijn punt is: Hij pleit níet voor volledig Nederlands onderwijs. Hij pleit tegen volledig Engels onderwijs.
Hij verpakt naar mijn mening gewoon een extreem rechts gedachtegoed in prachtige volzinnen en heeft zijn toeslagenaffaire als bagage. Maar in de kern wil hij Nederland terugbouwen naar een land uit de jaren 60 met zuilen en 'bestaanszekerheid' . Ik vertaal gewoon naar hele duidelijke woorden wat het NSC zo mooi verpakt.
Hierin kan ik het meer met je vinden - hoewel ik de term extreem rechts wel fors vind. Maar inderdaad, hij is conservatief en teert grotendeels (volledig) op de toeslagenaffaire.
 
Zonder dat ik nu teveel overkom als een Omtzigt fan - want dat ben ik niet.

Deze beide uitspraken zijn niet juist. Hij wil de instroom verminderen - heeft bij mijn weten nooit iets gezegd over de mensen die er nu wonen actief weg te krijgen. Hij wil meer grip op de migratie en heeft dat volledig gefocussed op de netto instroom, nooit over een grotere uitstroom.

En hij wil dat er meer Nederlands onderwijs is. Grotere opleidingen moeten gesplitst kunnen worden, zodat er ook een Nederlandse versie is. Opleidingen waar (bijna) alleen maar Nederlanders opaf komen, wil hij in het Nederlands. Hij heeft letterlijk gezegd: Bij bijv. Lucht- en Ruimtevaart techniek is het niet handig om het in het Nederlands te doen, maar bij rechten, psychologie of Nederlands moet dat wel kunnen. Hierin is hij overigens niet uniek, Robert Dijkgraaf pusht die agenda ook erg sterk. Maar mijn punt is: Hij pleit níet voor volledig Nederlands onderwijs. Hij pleit tegen volledig Engels onderwijs.

Hierin kan ik het meer met je vinden - hoewel ik de term extreem rechts wel fors vind. Maar inderdaad, hij is conservatief en teert grotendeels (volledig) op de toeslagenaffaire.
En dat laatste heeft hij eigenlijk in gang gezet met de “Bulgarenfraude” Is hij eigenlijk de pyromaan die komt blussen, of zo je wilt de brandweerman die de brand heeft aangestoken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Opleidingen waar (bijna) alleen maar Nederlanders opaf komen, wil hij in het Nederlands. Hij heeft letterlijk gezegd: Bij bijv. Lucht- en Ruimtevaart techniek is het niet handig om het in het Nederlands te doen, maar bij rechten, psychologie of Nederlands moet dat wel kunnen. Hierin is hij overigens niet uniek, Robert Dijkgraaf pusht die agenda ook erg sterk. Maar mijn punt is: Hij pleit níet voor volledig Nederlands onderwijs. Hij pleit tegen volledig Engels onderwijs.

Pertinent niet wat hij schrijft in het partijprogramma:

Opleidingen worden voortaan in beginsel weer aangeboden in de Nederlandse taal. Gerichte uitzonderingenzijn mogelijk in de masterfase en voor bepaalde studies. Ook bij die uitzonderingen krijgt Nederlands een plekin het curriculum, zodat studenten ook deel gaan uitmaken van de Nederlandse samenleving



Hierin kan ik het meer met je vinden - hoewel ik de term extreem rechts wel fors vind. Maar inderdaad, hij is conservatief en teert grotendeels (volledig) op de toeslagenaffaire.

Ik vind hem qua migratie en doelen gewoon vallen onder extreem rechts. Daar zit weinig ruimte voor nuance.


Ik vind persoonlijk dat je wel een beetje doorslaat met de term Bruinhemd. Laten we die voor bewaren voor de mensen waarvoor die oorspronkelijk bedoeld was in '40-'45

Ik vind iedereen die schuurt met racisme zo benoemd mag worden. Of dat nu Omzigt is, Wilders of Baudet. Het zeggen waar het op staat op basis van wat hij schrijft in zijn partijprogramma moet gewoon kunnen.
 
Hierin pleit hij toch niet voor volledig Nederlands onderwijs? Hij pleit wel tegen volledig Engels onderwijs? In beginsel Nederlands, maar met uitzonderingen daar waar nodig?

Gerichte uitzondering voor de masterfase, daarmee sluit je automatisch alle studenten uit die geen Nederlands kunnen. Want je moet toch eerste je bachelor halen.

Dus in verkapte vorm geheel Nederlands onderwijs.
 
Feit, want die 50K was al lang op geweest in september teon ik mijn aanvraag deed, dan moet je namelijk voor half maart je aanvraag doen. Er komen per jaar 250000 migranten/vluchtelingen naar Nederland.
Volgens mij moet er sowieso eerst nog onderhandeld worden. Overigens ben ik het wel eens met een cap op migratie. Het coa kan het ook amper meer aan. 250000 is vragen om problemen in ter Apel..
 
Gerichte uitzondering voor de masterfase, daarmee sluit je automatisch alle studenten uit die geen Nederlands kunnen. Want je moet toch eerste je bachelor halen.

Dus in verkapte vorm geheel Nederlands onderwijs.
Die bachelor kun je toch in je thuisland halen, en dan in NL een master gaan doen? Ik vind het een prima uitgangspunt om onderwijs in het Nederlands te hebben. Dat doen ze in België ook. En in Duitsland is het in principe in het Duits.
 
Gerichte uitzondering voor de masterfase, daarmee sluit je automatisch alle studenten uit die geen Nederlands kunnen. Want je moet toch eerste je bachelor halen.

Dus in verkapte vorm geheel Nederlands onderwijs.
En waarom is dat erg? Is het dan nodig om altijd in het buitenland te gaan studeren? Dat is voor mij nog niet zo duidelijk.
 
Gerichte uitzondering voor de masterfase, daarmee sluit je automatisch alle studenten uit die geen Nederlands kunnen. Want je moet toch eerste je bachelor halen.

Dus in verkapte vorm geheel Nederlands onderwijs.
Het wordt heel erg semantisch nu, maar ik lees "Gerichte uitzonderingenzijn mogelijk in de masterfase en voor bepaalde studies" dus dat er wel mogelijkheden zijn - ook op bachelor niveau. Masterfase en/of bepaalde studies. Als voorbeeld in de debatten noemde hij dus altijd lucht en ruimtevaart techniek - een bachelor opleiding.

Maar goed, het wordt veel te semantisch nu. Ik lees en begrijp hem vanuit de debatten vooral als 'In principe Nederlands, tenzij (...)', daar waar het nu is 'In principe Engels, tenzij (...)'. Daar kun je het mee eens zijn of niet (ik ben bijvoorbeeld heel erg tegen), maar het is imo niet een extreemrechts of xenofoob standpunt. Zoals JCS hierboven al zegt, er zijn heel veel landen die dat uitgangspunt hebben, en die zie ik niet allemaal als xenofoob.
 
En waarom is dat erg? Is het dan nodig om altijd in het buitenland te gaan studeren? Dat is voor mij nog niet zo duidelijk.
Het is een manier om getalenteerd volk hier heen te halen, en de brainport in te loodsen.

Daarin is het overigens wel vooral zo voor de masterfase, aangezien genoeg studenten wisselen van universiteit (en/of land) tussen bachelor en master.
 
Het is een manier om getalenteerd volk hier heen te halen, en de brainport in te loodsen.

Daarin is het overigens wel vooral zo voor de masterfase, aangezien genoeg studenten wisselen van universiteit (en/of land) tussen bachelor en master.

Voor MSc en internationaal onderzoeks-georiënteerde opleidingen echt prima. De jonge mensen (doorgaans mensen met een achtergrond in mariene ecologie / milieubeleid) die ik tegenwoordig op sollicitatiegesprek krijg en om me heen heb op mijn werk kunnen niet meer fatsoenlijk Nederlands schrijven. Dat is echt een probleem en kost mij tijd (corrigeren van stukken die naar buiten gaan). Daar staat dan tegenover dat ze behoorlijk matig universiteits-Dunglish beheersen.

Matig in zowel de Nederlandse als de Engelse taal. Het bedrijfsleven wint, de samenleving (en onze taal) niet.
 
Die bachelor kun je toch in je thuisland halen, en dan in NL een master gaan doen? Ik vind het een prima uitgangspunt om onderwijs in het Nederlands te hebben. Dat doen ze in België ook. En in Duitsland is het in principe in het Duits.

Ik zie het juist als een groot verlies. Het beheersen van een tweede taal door juist het onderwijs in een vreemde taal te volgen is juist van grote toegevoegde waarde.

En waarom is dat erg? Is het dan nodig om altijd in het buitenland te gaan studeren? Dat is voor mij nog niet zo duidelijk.

Het verrijkt je leven, je doet nieuwe ervaringen op, je leert je staande te houden in een andere cultuur, je leert je beter aan te passen. Ik zie juist heel veel voordelen van het studeren en op doen van ervaringen in het buitenland.

De jonge mensen (doorgaans mensen met een achtergrond in mariene ecologie / milieubeleid) die ik tegenwoordig op sollicitatiegesprek krijg en om me heen heb op mijn werk kunnen niet meer fatsoenlijk Nederlands schrijven.

De taal leer je beheersen op de basisschool en deels nog op de middelbare school, daarna moet de opleiding in een taal afgerond zijn en dient men de taal te beheersen. Daar doet een opleiding in het Engels aan het HBO/universiteit niets meer aan af.

lucht en ruimtevaart techniek - een bachelor opleiding.

Nee dat is een universitaire opleiding van de TU delft, bij het HBO is het luchtvaartechnologie.
 
Nee dat is een universitaire opleiding van de TU delft, bij het HBO is het luchtvaartechnologie.


Een universitaire bacheloropleiding, ja op de universiteit, maar het is en blijft een opleiding op bachelorniveau.
 
Trouwens, om maar even een ander onderwerp aan te snijden, hebben mensen het interview met Sywert van Lienden op OP1 gisteren gezien? Ik vond nog dat hij er vrij goed vanaf kwam, al kan dat ook komen door de slechte interviewers. Blijft natuurlijk een lul, maar het gaat wel heel veel over Sywert en veel te weinig over de rol van het kabinet in deze zaak m.i.
 
Trouwens, om maar even een ander onderwerp aan te snijden, hebben mensen het interview met Sywert van Lienden op OP1 gisteren gezien? Ik vond nog dat hij er vrij goed vanaf kwam, al kan dat ook komen door de slechte interviewers. Blijft natuurlijk een lul, maar het gaat wel heel veel over Sywert en veel te weinig over de rol van het kabinet in deze zaak m.i.
Snap niet dat er überhaupt een podium aan dergelijke lui wordt gegeven.
 
Het is een manier om getalenteerd volk hier heen te halen, en de brainport in te loodsen.

Daarin is het overigens wel vooral zo voor de masterfase, aangezien genoeg studenten wisselen van universiteit (en/of land) tussen bachelor en master.
Kan dat niet gewoon ook na de studie? En hebben we die mensen dan nodig of zijn er genoeg in Nederland te vinden (als die dan niet naar Australië (of zo) verhuizen?
Het verrijkt je leven, je doet nieuwe ervaringen op, je leert je staande te houden in een andere cultuur, je leert je beter aan te passen. Ik zie juist heel veel voordelen van het studeren en op doen van ervaringen in het buitenland.
Dat kan, maar is het daarom noodzaak. En moeten we dan bijvoorbeeld opleidingen in Engels geven, als daarmee Nederlandse studenten het moeilijk vinden om die studie te volgen. Je gaat immers een studie geschiedenis (bijvoorbeeld) volgen en geen studie Engels. Als alle studenten altijd naar het buitenland moeten, haal je je wel een wereldwijde vergissing op de hals. Goed voor het milieu. ;)
 
Snap niet dat er überhaupt een podium aan dergelijke lui wordt gegeven.
Nodig dan die Guy Vroemen uit om m zo snel mogelijk als oplichter te ontmaskeren en de politiek of zorgautoriteiten wakker te schudden. Dat word n ingrijpender mispeer dan de schandalen en affaires omtrent toeslagen. Van Sywert weet men al dat ie zich verrijkt heeft en er weinig ethiek in zit.
 
Een universitaire bacheloropleiding, ja op de universiteit, maar het is en blijft een opleiding op bachelorniveau.

Je moet gewoon VWO hebben of een hbo Propedeuse met schakeljaar en je kan er promoveren. En elke universitaire opleiding heeft een bachelor/master structuur. Dus gewoon een universitaire studie en geen verkapte hbo studie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan