Binnenlandse Politiek

1400 kale huur he, daar komt nog een shitload aan kosten bij waardoor je al gauw op 1000 pp aan woonlasten zit.

Ja, ik zou het ook kunnen betalen, maar een beetje sparen en leuke dingen doen wordt lastig. En ik heb geen slechte baan.
Je zit niet op het Ajax forum he. Hier zitten de welgestelden van het land met wat export naar het buitenland. Die tikken met gemak 700 euro pp af en kijken er van op wanneer je dat veel vindt. Ze zijn niet voor niks bang voor een kabinet Wilders.
 
Je zit niet op het Ajax forum he. Hier zitten de welgestelden van het land met wat export naar het buitenland. Die tikken met gemak 700 euro pp af en kijken er van op wanneer je dat veel vindt. Ze zijn niet voor niks bang voor een kabinet Wilders.
Ik snap de link naar Wilders niet zo goed, daar hij pretendeert op te komen voor de 'gewone Nederlander'.
 
1400 kale huur he, daar komt nog een shitload aan kosten bij waardoor je al gauw op 1000 pp aan woonlasten zit.

Ja, ik zou het ook kunnen betalen, maar een beetje sparen en leuke dingen doen wordt lastig. En ik heb geen slechte baan.
Nee, maar sinds het vrijgeven van de particuliere huurmarkt is dit vrij normaal. Ik kijk nergens meer van op
 

Dit huis dan specifiek... 1400 euro huisjesmelker of normaal geprijst...
Ik snap jouw argumenten wel. Maar toch verwacht ik dat ik als huurder goedkoper uit moet zijn dan wanneer ik een huis koop. Ik word tenslotte geen eigenaar.

En het is natuurlijk leuk dat je de hypotheek wel terug verdienen, maar een huis kun je natuurlijk veel langer verhuren dan 30 jaar.
 

Dit huis dan specifiek... 1400 euro huisjesmelker of normaal geprijst...
Kort antwoord


Langer antwoord, in mijn zoektocht naar tijdelijke huisvesting ben ik duurdere huizen tegengekomen, vond ik geen probleem om te betalen, maar ik ben niet de maat der dingen. Ik vind €5 euro voor een ritje op de kermis niet vreemd, flink deel van NL wel. Ik vind half NL dan weer gestoord dat ze geld neerleggen voor starbuckskoffie. Heeft te maken met vraag en aanbod.

Ga ik kijken naar huurprijzen dan kan ik het hooguit vergelijken met de tijd dat wij in de sociale huur in Amsterdam zaten, was beduidend lager, €450 voor 55m2. Maar 20 jaar terug. Neem ik dat mee is die 1.400 niet eens heel vreemd. Zet ik het af tegen het minimumloon dan is het veel, of zoals Mentos aangeeft, je kan nog niet kopen, maar het huurhuis waar je in komt geeft geen ruimte om eigen vermogen op te bouwen wat je tzt nodig hebt als je de koopmarkt op wil.
 
Ik snap jouw argumenten wel. Maar toch verwacht ik dat ik als huurder goedkoper uit moet zijn dan wanneer ik een huis koop. Ik word tenslotte geen eigenaar.

En het is natuurlijk leuk dat je de hypotheek wel terug verdienen, maar een huis kun je natuurlijk veel langer verhuren dan 30 jaar.

Ik ken de NL markt niet meer. Ik heb hier gekocht en betaal minder dan de helft van m'n toenmalige huur nu aan hypotheek. Uiteraard moet ik de hut wel onderhouden en dat kost geld. Geld dat normaal gesproken een goeie verhuurder voor z'n rekening neemt.
 
Groningen stad bedoel je? Of Oost-Groningen, want dat zal wel de enige plaats in Nederland met betaalbare huizen zijn :lmao:
Stadcentrum is wel wat duurder, maar niet vergeleken met Utrecht of Amsterdam. Maar buitenwijken of dorpjes eromheen is enorm verschil.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Dat vind ik een meer dan redelijke prijs.

Mocht ik de illusie hebben gewerkt dat iedereen dit maar moet kunnen betalen, mea culpa, dat was zeker niet m'n bedoeling Ik kwam eigenlijk vanuit de hoek van de belachelijke prijzen die ik inmiddels hoor op de NL markt. In dat perspectief is 1400 voor een heel huis niet zo heel gek. In veel landen wordt overigens 33% van het inkomen van iemand uitgegeven aan wonen (oude getallen). Geen idee hoe dat nu is, maar het feit dat koophuizen schrikbarend duur zijn, er amper huurwoningen te krijgen zijn en er geen aanbod bij lijkt te komen, zorgt (uiteraard) voor hogere koop/huurprijzen. Noem het wooninflatie. Zo werkt de economie helaas. De overheid en de particuliere markt hebben de afgelopen 20 jaar consequent te weinig geïnvesteerd in (betaalbare) woningen en daar plukken we nu de enorm zure vruchten van.
In dit licht vind ik 1400 geen gekke prijs want ik gok erop dat Teamspirit ruimschoots meer kan vragen (locatie afhankelijk natuurlijk).
 
Laatst bewerkt:
Stadcentrum is wel wat duurder, maar niet vergeleken met Utrecht of Amsterdam. Maar buitenwijken of dorpjes eromheen is enorm verschil.
Probleem is dat door de enorme prijzen in de grote steden ook de omliggende dorpjes duurder worden omdat mensen juist daar gaan wonen.
 
Probleem is dat door de enorme prijzen in de grote steden ook de omliggende dorpjes duurder worden omdat mensen juist daar gaan wonen.
Kreeg 5 geleden bij een project in Leiden al te horen van bewoners dat ze bang waren dat de lokale leidenaar er weinig aan zou hebben vanwege overloop uit Amsterdam.
En met de toename van thuiswerken accepteert een deel van de werknemers ook weer een grotere reisafstand waarmee dergelijke verdringing over nog grotere afstanden zichtbaar zal worden.
 
Kreeg 5 geleden bij een project in Leiden al te horen van bewoners dat ze bang waren dat de lokale leidenaar er weinig aan zou hebben vanwege overloop uit Amsterdam.
En met de toename van thuiswerken accepteert een deel van de werknemers ook weer een grotere reisafstand waarmee dergelijke verdringing over nog grotere afstanden zichtbaar zal worden.
Yup. Zolang particuliere verhuurders zonder enige wettelijke kaders kunnen vragen wat ze willen blijft dit zo.
 
Yup. Zolang particuliere verhuurders zonder enige wettelijke kaders kunnen vragen wat ze willen blijft dit zo.
Zolang de vraag groter blijft dan het aanbod is dat mogelijk.

Kortom, bouwen in het hoge en middensegment voor meer doorstroom op de woningmarkt
Bouwen in het lage segment voor de starters
Meer relatietherapeuten opleiden zodat er minder 1 oudergezinnen zijn
Betere voorzieningen voor ouderen zodat die ook kunnen doorstromen als ze dat willen.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Terug
Bovenaan Onderaan