Binnenlandse Politiek

-040-

Assistent Bondscoach
Wat een gaaf land... Jarenlang Rutte-beleid heeft het volgende opgeleverd: (en dan hebben ze het niet eens over zaken als de toeslagenaffaire, Sywerd, de ”verhuizing” van de marinierskazerne, het cultuurbeleid, etc)

Tieky87

Routinier
Wat een gaaf land... Jarenlang Rutte-beleid heeft het volgende opgeleverd: (en dan hebben ze het niet eens over zaken als de toeslagenaffaire, Sywerd, de ”verhuizing” van de marinierskazerne, het cultuurbeleid, etc)

En Mark R. maar alles weglachen...

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Is iemand hier een witte man? Jullie mogen nergens meer op solliciteren. Offeh, solliciteren mag wel maar aangenomen worden niet.

GL.png
Het is dat ik niet stem en zeker niet de elitaire kutpartij Groen Links (niet te verwarren met die andere elitaire kutpartij D'66 of die partij die helemaal nergens meer bij hoort, PvdA). Dit soort uitspraken hadden mij anders snel richting FvD fedreven. En ja, ik ben een witte man. Goddank zit ik in de ziektewet en hoef ik niet meer te solliciteren.

Der Jaufe

Internationale Legende
Is iemand hier een witte man? Jullie mogen nergens meer op solliciteren. Offeh, solliciteren mag wel maar aangenomen worden niet.

Bekijk bijlage 4621
Het is dat ik niet stem en zeker niet de elitaire kutpartij Groen Links (niet te verwarren met die andere elitaire kutpartij D'66 of die partij die helemaal nergens meer bij hoort, PvdA). Dit soort uitspraken hadden mij anders snel richting FvD fedreven. En ja, ik ben een witte man. Goddank zit ik in de ziektewet en hoef ik niet meer te solliciteren.
De keuze voor deze witte man is wel opmerkelijk. Maar das niet omdat ie witte man is, maar meer omdat andere personen binnen de partij veel meer voorkeursstemmen hadden laatste verkiezingen en daarmee meer de achterban vertegenwoordigen.

Teamspirit

Assistent Coach
De keuze voor deze witte man is wel opmerkelijk. Maar das niet omdat ie witte man is, maar meer omdat andere personen binnen de partij veel meer voorkeursstemmen hadden laatste verkiezingen en daarmee meer de achterban vertegenwoordigen.

Het moet gaan om kwaliteit niet om wie de meeste stemmen krijgt. Ene verdonk kreeg ooit ook meer stemmen dan Rutte en is godzijdank nooit premier geworden. Daarnaast kots ik op de de kop, waarom kijken we alleen naar zijn kleur en niet zijn kwaliteiten. :sick::sick: .

Een fractievoorzitter moet veel meer kunnen dan stemmen binnenharken.

-040-

Assistent Bondscoach
Het moet gaan om kwaliteit niet om wie de meeste stemmen krijgt. Ene verdonk kreeg ooit ook meer stemmen dan Rutte en is godzijdank nooit premier geworden. Daarnaast kots ik op de de kop, waarom kijken we alleen naar zijn kleur en niet zijn kwaliteiten. :sick::sick: .

Een fractievoorzitter moet veel meer kunnen dan stemmen binnenharken.
Volgens mij hoeft hij/zij helemaal geen stemmen binnen te harken.

-040-

Assistent Bondscoach

Bekijk bijlage 4621
Dus je vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat ze een witte man als fractievoorzitter kiezen? :unsure:

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Dus je vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat ze een witte man als fractievoorzitter kiezen? :unsure:
Nee, Ik vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat hun beleidsvoorstellen altijd leiden tot extra kosten voor met name de middeninkomens en lager.

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Overigens kunnen we qua beleid vaak beter aansluiten bij Duitsland. Waar we hier de vervuilers belonen met accijnsverlagingen op brandstof en subsidie op electrische auto's, daar maakt Duitsland het openbaar vervoer enorm goedkoop. Negen euro per maand, onbeperkt. Ja dan moet dat openbaar vervoer er wel zijn maar ook daar kun je op sturen.

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Dat de middenklasse wordt uitgezogen zien we al 20 jaar. Dat heeft niet zoveel met gl te maken.
Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg wel dat als je het partijprogramma van die club doorneemt, het boordevol milieumaatregelen staat. De meeste daarvan kosten de middenklasse en lager alleen maar geld. Ik zie niet hoe je dit kan lezen alsof ik zeg dat GL de middenklasse al 20 jaar uitzuigt. Dat is een toevoeging die van jou komt.

J.B.

Assistent Coach
Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg wel dat als je het partijprogramma van die club doorneemt, het boordevol milieumaatregelen staat. De meeste daarvan kosten de middenklasse en lager alleen maar geld. Ik zie niet hoe je dit kan lezen alsof ik zeg dat GL de middenklasse al 20 jaar uitzuigt. Dat is een toevoeging die van jou komt.
Mijn punt is dat dit het neo liberale toch rechtse beleid is gezien de periode Balkenende waar de vvd steeds meer hun agenda erdoor gingen duwen. Het middenklasse probleem is een stuk breder. Bijvoorbeeld nul procent belasting op particulie vrije huur. Het uitkleden van de sociale voorzieningen van de onderklasse. Dat de klimaatagenda geld kost en tijd, klopt. Maar het bredere probleem is veel meer dan dat.

O

Op Verzoek Verwijderd

Guest
Mijn punt is dat dit het neo liberale toch rechtse beleid is gezien de periode Balkenende waar de vvd steeds meer hun agenda erdoor gingen duwen. Het middenklasse probleem is een stuk breder. Bijvoorbeeld nul procent belasting op particulie vrije huur. Het uitkleden van de sociale voorzieningen van de onderklasse. Dat de klimaatagenda geld kost en tijd, klopt. Maar het bredere probleem is veel meer dan dat.
Dat klopt. Maar ik beschuldig GL dus op basis van hun partijprogramma, het door hen voorgestelde beleid. Niet op basis van het gevoerde regeringsbeleid in de afgelopen 20 jaar. Dat zou idioot zijn. Zoals je in mijn post kan lezen: "Nee, Ik vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat hun beleidsvoorstellen altijd leiden tot extra kosten voor met name de middeninkomens en lager."
Waarom belandt ik met jou altijd in dit soort discussies. Volgens mij is de post glashelder aangezien ik het heb over hun beleidsvoorstellen en niet over regeringsbeleid. De discussie ging ook over waarom ik GL een elitaire kutpartij vindt. Die ging niet over een breder probleem of over de klimaatagenda of over sociale voorzieningen. Daarover zijn we het in het algemeen wel eens.
Misschien betrek ik jou posts teveel op mezelf. Dat zou kunnen. If so, dan is dat een slechte gewoonte.

Anyway, wanneer zou dit kabinet vallen? Dat kan volgens mij nooit lang duren. Ze krijgen de ene oplawaai na de andere.

Laatst bewerkt door een ninja:

-040-

Assistent Bondscoach
Dat klopt. Maar ik beschuldig GL dus op basis van hun partijprogramma, het door hen voorgestelde beleid. Niet op basis van het gevoerde regeringsbeleid in de afgelopen 20 jaar. Dat zou idioot zijn. Zoals je in mijn post kan lezen: "Nee, Ik vindt Groen Links een elitaire kutpartij omdat hun beleidsvoorstellen altijd leiden tot extra kosten voor met name de middeninkomens en lager."
Waarom belandt ik met jou altijd in dit soort discussies. Volgens mij is de post glashelder aangezien ik het heb over hun beleidsvoorstellen en niet over regeringsbeleid. De discussie ging ook over waarom ik GL een elitaire kutpartij vindt. Die ging niet over een breder probleem of over de klimaatagenda of over sociale voorzieningen. Daarover zijn we het in het algemeen wel eens.
Misschien betrek ik jou posts teveel op mezelf. Dat zou kunnen. If so, dan is dat een slechte gewoonte.

Anyway, wanneer zou dit kabinet vallen? Dat kan volgens mij nooit lang duren. Ze krijgen de ene oplawaai na de andere.
Voor het laatste: maakt niet uit, komt gewoon weer een kabinet Rutte dat op dezelfde weg doorgaat (problemen creëren en oplossingen vermijden)
En milieumaatregelen leiden tot extra kosten. Wat compleet logisch en te accepteren is. Als je een dikke erfenis erdoorheen gejaagd hebt kunt je ook niet verwachten dat de staat maar jouw te dure levensstijl blijft financieren.
En trouwens: als je de drukte op Schiphol ziet is er nog wel wat ruimte voor milieumaatregelen.
En als laatste noot: als je als leider van GL gewoon drie kinderen neemt, dan ben je milieutechnisch gewoon af.

Teamspirit

Assistent Coach
Hangt behoorlijk van de gebruiker af. Genoeg mensen die hier wel veel aan hebben voor woon-werk verkeer?

Heel simpel voorbeeld tussen Amersfoort Centraal en Utrecht centraal rijden er alleen maar IC treinen in Nederland. Dan heb je dus al niets aan het 9 euro ticket...

In Duitsland is het treinverkeer heel anders ingericht, maar ik denk dat dit probleem dus ook genoeg zal opspelen in Duitsland.

Relix

Slimste Forummer 2020 & 2021
Heel simpel voorbeeld tussen Amersfoort Centraal en Utrecht rijden er alleen maar IC treinen in Nederland. Dan heb je dus al niets aan het 9 euro ticket...
Deutsche bahn rijdt niet tussen Amersfoort en Utrecht dus ik vind t n vreemd voorbeeld. ;)

Op je aanvulling, de RE's dekken eigenlijk alles wel qua verbindingen, zolang je woont in hetzelfde bundesland als waar je werkt lijkt me dit gewoon n prima optie?

Daarbuiten ook wel maar op een reis van 1.5uur of meer maakt de extra reistijd van n RE tov IC(E) soms wel erg uit. Ik kan zelfs van hier naar de Nederlandse grens met RE's, maar dan moet ik wel op 30% meer reistijd of meer rekenen plus wat extra overstappen.

Laatst bewerkt:

J.B.

Assistent Coach

Ik snap je redenering over gl niet trouwens, die zitten niet in de kabinetten toch? Dus dit verwijt kun je beter richting op de partijen die aan de macht zijn.

Vedette

Eid al Fitr-expert
Ik snap je redenering over gl niet trouwens, die zitten niet in de kabinetten toch? Dus dit verwijt kun je beter richting op de partijen die aan de macht zijn.

Ik snap jouw vraag erover niet, want je hebt zelf het stukje dikgedrukt dat het hem dus niet om het regeringsbeleid gaat. :maniac:

Het programma van GL stoort hem, omdat het de pijn bij de verkeerde doelgroep legt en volgens mij, maar dat is een aanname, wat hem betreft niet hoort bij een partij als GL, die voor de zwakkeren zou moeten opkomen.

Bovenaan Onderaan