Binnenlandse Politiek

Ik denk steeds: het zouden eens Marokkanen moeten zijn geweest die een snelweg bezetten of een minister bedreigen.

Wie nou nog iets zegt over onbeschaafde of agressieve 'buitenlanders' , kan toch niet meer serieus worden genomen.
Waarom vergelijken. Sorry maar dit is echt je slechtste post ooit. Wat als nou een Marokkaan de goal van van Basten had gemaakt tegen Rusland in 1988? Dan was hij vast nooit zoveel keer herhaald 😏
Bijna iedereen spreekt toch schande over die boeren?
 
Waarom vergelijken. Sorry maar dit is echt je slechtste post ooit. Wat als nou een Marokkaan de goal van van Basten had gemaakt tegen Rusland in 1988? Dan was hij vast nooit zoveel keer herhaald 😏
Bijna iedereen spreekt toch schande over die boeren?

Het gaat om meten met twee maten - daarom is het belangrijk om te vergelijken, want het laat de hypocrisie zien
Het is niet 'zo maar' een vergelijking (zoals met Van Basten) Marokkanen, Turken - of islam - worden steevast gezien door grote politieke partijen als een gevaar voor onze samenleving. Als er ergens een relletje is, zoals Hamas scanderen tijdens een protest (Wat ik ten zeerste afkeur), dan zegt zelfs Rutte dat ze moeten oprotten. Ja, de boerenprotesten roepen ook veel woede op, maar het gaat nooit over 'vreemde elementen'. Terwijl de schaal, de intimidatie en agressie in de kern on-Nederlands is.
 
Tja, lang geleden gingen de mijnen dicht, deed ook pijn, gaf ook rellen, viel zelfs een dode bij. Maar uiteindelijk gingen de mijnen gewoon dicht.
 
Het gaat om meten met twee maten - daarom is het belangrijk om te vergelijken, want het laat de hypocrisie zien
Het is niet 'zo maar' een vergelijking (zoals met Van Basten) Marokkanen, Turken - of islam - worden steevast gezien door grote politieke partijen als een gevaar voor onze samenleving. Als er ergens een relletje is, zoals Hamas scanderen tijdens een protest (Wat ik ten zeerste afkeur), dan zegt zelfs Rutte dat ze moeten oprotten. Ja, de boerenprotesten roepen ook veel woede op, maar het gaat nooit over 'vreemde elementen'. Terwijl de schaal, de intimidatie en agressie in de kern on-Nederlands is.
Ik denk dat ik je punt mis. Lees het morgen nog wel een keer. Rutte heeft zich duidelijk uitgesproken over het gedrag van de boeren.
 
Ja duidelijk uitgrsproken. Maar ook duidelijk verschillend, tenminste als je het wilt zien.. Ik herinner me een veel heftigere uitspraak bij de vorige groep. Nu? Geen pleur op, niks..
Maar ja, we zien vast weer dingen.. :rolleyes:
Ach, maak mij meer zorgen om de politicus die eerder riep om knieschoten maar voor de boerenterreur begrip heeft, maar begrijp je punt.
 
Ach, ik had 'rot op' onthouden, maar het was 'pleur op'.
Tsja, rot op of pleur op zal vroeger vast wel iets liefkozend geweest zijn wat je tegen je liefje zou zeggen. Of tegen de bevolking/een bepaalde bevolkingsgroep die je lief hebt. Vraag maar aan kwakkie's vader.. Die was vroeger politieagent en politicus samen..! Die weet het allemaal.. :rolleyes:
 
Boeren moeten oprotten. Het klimaat en duurzaamheid staat op 1. We zijn het land met een gigantische veestapel van ongekende proporities en dramatisch stikstofbeleid (tot dusverre).

Dat iemand hier in dit topic het afschuw afspreken over het gedrag van boeren ‘links gedrag’ noemde, is zo typisch voor rechtse stemmers. Er zullen weinig mensen miljonair zijn op dit forum, anders deed je hele andere dingen dan forummen. Dat rechts stemmen daarom sowieso tegen je eigen portemonnee is is 1 ding, maar om boeren te beschermen moet je jezelf wel in veel ingewikkelde bochten wringen. Ze misdragen zich gigantisch en stellen zich aan als kleine kinderen. Boeren mogen gewoon bestaan, mits ze duurzaam worden.
 
Boeren moeten oprotten. Het klimaat en duurzaamheid staat op 1. We zijn het land met een gigantische veestapel van ongekende proporities en dramatisch stikstofbeleid (tot dusverre).

Dat iemand hier in dit topic het afschuw afspreken over het gedrag van boeren ‘links gedrag’ noemde, is zo typisch voor rechtse stemmers. Er zullen weinig mensen miljonair zijn op dit forum, anders deed je hele andere dingen dan forummen. Dat rechts stemmen daarom sowieso tegen je eigen portemonnee is is 1 ding, maar om boeren te beschermen moet je jezelf wel in veel ingewikkelde bochten wringen. Ze misdragen zich gigantisch en stellen zich aan als kleine kinderen. Boeren mogen gewoon bestaan, mits ze duurzaam worden.
Dit vind ik net zo goed polariserend, en daarom niet echt behulpzaam momenteel. Bovendien is het ook niet wat ikzelf zie; alle rechtste stemmers om mij heen (mijzelf incluis) verafschuwen dit gedrag van de boeren en zijn er helemaal klaar mee. Daarnaast is het beeld van 'rechts, dus miljonair' - of andersom - wel erg kortzichtig.
 
De reden om deze onzin de nek om te draaien.
Ik heb niet zo'n probleem met die elektrische scootertjes, eerlijk gezegd. Als je een beetje ruimte maakt en ze niet achterlijk parkeert, vind ik het juist wel een leuke optie zodat we in totaal minder vervoersmiddelen hoeven te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan