Binnenlandse Politiek

Natuurlijk zal niet alles wat die boeren doen even netjes zijn. Maar om ze nou weer "nazi's" te gaan noemen. Typisch links, om iedereen waar je het niet mee eens bent gelijk uit te maken voor racist, fascist etc.

Ik begrijp heel goed waarom deze mensen zo in het verweer komen. Je bedrijf waar je al decennia-lang werkt moet opeens weg omdat je in Den Haag als de boeman wordt gezien (terwijl er nog veel meer zaken dan alleen boeren voor millieu-vervuiling zorgen). Dat het dan juist Fvd en PVV zijn die zich er mee bemoeien, is meer een teken aan de wand dat volkspartijen als het CDA en de VVD de feeling met het volk en hun eigen achterban kwijt zijn. Die willen alleen nog maar regeren en vinden daar alles wat D66 bedenkt prima, ook al druist het compleet in tegen hun partijprogramma's.

Maar je zou denken dat er bij een club als PSV, met geuzennaam boeren, wel sympathie zou zijn, maar blijkbaar op dit forum niet. Ik denk dat de meerderheid van Nederland dat wel heeft, en het totaal niet eens is met het huidige beleid.
Even punt van Der Jaufe herhalen... Je bent niet links als je het land platgooien met trekkers, politiebusjes aanvalt of bewindslieden bedreigt onder terreur schaart.

Ik denk.trouwens oprecht dat de sympathie die deze boeren hadden, snel verdampt. Behalve dan bij FvD-achtige figuren, die openlijk dromen van een gewelddadig omver gooien van het huidige politieke bestel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan