Binnenlandse Politiek

Rutte heeft deze voorzitter gekozen omdat die van d66 is. Belachelijk maar waar. Beide partijen (vvd als d66) zijn bij mij keihard door de ondergrens gezakt, wat maken ze zichzelf belachelijk.
Tja, als ik de peiling zie geldt dat niet voor ca. 40% van de stemmers :(
 
Rutte heeft deze voorzitter gekozen omdat die van d66 is. Belachelijk maar waar. Beide partijen (vvd als d66) zijn bij mij keihard door de ondergrens gezakt, wat maken ze zichzelf belachelijk.
Er wordt wel eens vergeten dat men in het Binnenhof helemaal klaar was met Arib. Het personeel zelf, maar ook rondom de verhuizing van de 2e kamer en de starheid die ze daar had. Het was voor mij al vrij snel duidelijk dat Arib niet herkozen zou worden, los van andere kandidaten zelf.
 
Deze lul...die wens je toch de meest gruwelijke dingen?
241623117_2981090075467814_615199595582593047_n.jpg
Haha ik zag 130 en waar kan harder. Ik dacht nou dat vind ik toch niet eens zijn meest opvallende standpunt. Tot ik het twitter bericht las. Wat een kwal 🤮
 
Er wordt wel eens vergeten dat men in het Binnenhof helemaal klaar was met Arib. Het personeel zelf, maar ook rondom de verhuizing van de 2e kamer en de starheid die ze daar had. Het was voor mij al vrij snel duidelijk dat Arib niet herkozen zou worden, los van andere kandidaten zelf.
Ik denk dat Teamspirit het meer heeft over de achterkamertjes politiek dan over waarom Arib niet herkozen is.
 
Zou het niet kunnen dat dat het geval is bij nieuwe verkiezingen? Ik vermoed dat CDA zwaar zal verliezen, dat Thierry stemmen kwijtraakt, en ook Kaag is niet ongeschonden hieruit gekomen, de mensen die op haar hebben gestemd om nieuwe politiek en alternatief leiderschap, zullen nu niet nog een keer daarvoor vallen.

Ik vermoed dat nieuwe verkiezingen een stevige rechtse meerderheid op zullen leveren van VVD-PVV-CDA. Doe dat dan maar, gewoon een echt rechts kabinet, en dan eens kijkne wat het volk daar nu van vindt over 3.5 jaar.
Ik stem al jaren rechts vvd. Maar een kabinet met de pvv zou ik verschrikkelijk vinden (en met minder raakvlakken) dan bijv een kabinet met pvda. Denk eerlijk gezegd dat genoeg vdd'ers het daar mee eens zijn. Geef mij maar een linkse of middenpartij die denkt aan het milieu (zwakke plek vvd). Daarnaast vind ik het niet per se een echt rechts kabinet. Vooral een conservatief anti migratie kabinet.

Dus ook vanuit rechtse kant zou dat kabinet niet gewaardeerd worden. In mijn optiek.
 
Ik denk dat Teamspirit het meer heeft over de achterkamertjes politiek dan over waarom Arib niet herkozen is.
Dat snap ik, maar vanaf het moment dat Bergkamp zich verkiesbaar stelde, kon ze eigenlijk al niet verkozen worden zonder de plakker 'achterkamertje politiek'. Ook als ze verkozen is omdat men klaar was met Arib (en men Bosma niet wilde). Er was dus geen mogelijkheid voor Bergkamp normaal te winnen, want óf ze verloor, óf ze won omdat ze bij D66 zat - en dus win je niet zelf.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
In mijn optiek ontbreekt het (al jaren) aan sterk leiderschap in de politiek. Rutte laat alles maar doorsudderen en grijpt werkelijk nooit en nergens in. Dan moeten we als maatschappij natuurlijk niet raar staan te kijken als er links en recht Adolfjes en Trumpjes in de dop opduiken. De formatie is wel een heel "mooi" voorbeeld. Ook hier geen structuur, geen leiderschap, geen visie. Als je dat soort basiszaken niet voor elkaar hebt, kun je anarchie verwachten.
 
In mijn optiek ontbreekt het (al jaren) aan sterk leiderschap in de politiek. Rutte laat alles maar doorsudderen en grijpt werkelijk nooit en nergens in. Dan moeten we als maatschappij natuurlijk niet raar staan te kijken als er links en recht Adolfjes en Trumpjes in de dop opduiken. De formatie is wel een heel "mooi" voorbeeld. Ook hier geen structuur, geen leiderschap, geen visie. Als je dat soort basiszaken niet voor elkaar hebt, kun je anarchie verwachten.
Dit ja, daarbij het zwakke leiderschap, de diverse debacles, het geheugenverlies zijn allemaal zaken waardoor mensen (terecht) het vertrouwen verliezen en alternatieven zoeken.
 
In mijn optiek ontbreekt het (al jaren) aan sterk leiderschap in de politiek. Rutte laat alles maar doorsudderen en grijpt werkelijk nooit en nergens in. Dan moeten we als maatschappij natuurlijk niet raar staan te kijken als er links en recht Adolfjes en Trumpjes in de dop opduiken. De formatie is wel een heel "mooi" voorbeeld. Ook hier geen structuur, geen leiderschap, geen visie. Als je dat soort basiszaken niet voor elkaar hebt, kun je anarchie verwachten.
Visie? Volgens Rutte heeft een liberaal alleen uitgangspunten.
 
In mijn optiek ontbreekt het (al jaren) aan sterk leiderschap in de politiek. Rutte laat alles maar doorsudderen en grijpt werkelijk nooit en nergens in. Dan moeten we als maatschappij natuurlijk niet raar staan te kijken als er links en recht Adolfjes en Trumpjes in de dop opduiken. De formatie is wel een heel "mooi" voorbeeld. Ook hier geen structuur, geen leiderschap, geen visie. Als je dat soort basiszaken niet voor elkaar hebt, kun je anarchie verwachten.

Je ziet het sterk terug in de (doorgaans selectieve) vragenuurtjesverontwaardiging waar men in de waan van de dag op basis van een stukje in de krant over elkaar heen buitelt om aandacht te genereren. Het idee van sterke politici is volgens mij dat deze een visie ontwikkelen en overtuigend delen en verantwoorden om zo kiezers te mobiliseren en inspireren. De huidige politici laten zich inspireren door de kiezer. De gemiddelde achterlijkheid van de burger spiegelen, stemmen genereren, op de winkel passen en pas iets doen als er weer eens water aan de lippen staat.
 
In mijn optiek ontbreekt het (al jaren) aan sterk leiderschap in de politiek. Rutte laat alles maar doorsudderen en grijpt werkelijk nooit en nergens in. Dan moeten we als maatschappij natuurlijk niet raar staan te kijken als er links en recht Adolfjes en Trumpjes in de dop opduiken. De formatie is wel een heel "mooi" voorbeeld. Ook hier geen structuur, geen leiderschap, geen visie. Als je dat soort basiszaken niet voor elkaar hebt, kun je anarchie verwachten.
Geen anarchie (was dat maar zo) maar geregeerd worden door lobbyisten en elite.
 
We zijn toch altijd geregeerd geweest door de/een elite? Dat lijkt mij persoonlijk ook niet minder dan prima.
Ja, elite is een beetje een beladen woord, kan zo snel geen beter verzinnen. Wellicht beter zou zijn dat we geregeerd worden door lobbyisten en belangengroepen, die alleen aandacht hebben voor hun eigen belang en zich totaal niks gelegen laten liggen aan het algemeen belang.
 
Ja, elite is een beetje een beladen woord, kan zo snel geen beter verzinnen. Wellicht beter zou zijn dat we geregeerd worden door lobbyisten en belangengroepen, die alleen aandacht hebben voor hun eigen belang en zich totaal niks gelegen laten liggen aan het algemeen belang.
Niet iedere lobby is verkeerd getuige dit stuk van de CEO van Eneco. EN ja, hij heeft ook een commercieel belang, maar partijen aansporen om haast te maken met de energietransitie is wmb een goede zaak.

 
In mijn optiek ontbreekt het (al jaren) aan sterk leiderschap in de politiek. Rutte laat alles maar doorsudderen en grijpt werkelijk nooit en nergens in. Dan moeten we als maatschappij natuurlijk niet raar staan te kijken als er links en recht Adolfjes en Trumpjes in de dop opduiken. De formatie is wel een heel "mooi" voorbeeld. Ook hier geen structuur, geen leiderschap, geen visie. Als je dat soort basiszaken niet voor elkaar hebt, kun je anarchie verwachten.
Ik wil het omdraaien. Blijkbaar kun je dus niet verwachten dat een kleinere overheid werkt. Waar Rutte de verantwoordelijkheid bij de burger wilde neerleggen is dat dus niet mogelijk. We hebben tijdens de pandemie trouwens perfect kunnen zien dat de burger totaal niet in staat is simpele maatregelen te volgen.. dat is een misvatting van de mp geweest. Blijkbaar is Nederland een kleuterklas waar je werkelijk alles moet voorkauwen.. eigenlijk een trieste gedachte..
 
Terug
Bovenaan Onderaan