Binnenlandse Politiek

Zijn er wel eens goede onderzoeken geweest naar die stemwijzers? Ik vind het maar zo'n bullshit. Alsof de uitslag van zo'n test betrouwbaarder is dan hoe jij een partijprogramma interpreteert of hoe je die lui beoordeelt tijdens publieke optredens...
Idd.
Als je de motivaties leest bij de antwoorden, dan wordt t nog n beetje wat. Maar een stemadvies enkel op basis van wat schuifjes is echt flauwekul. Ben alleen wel bang dat veel mensen het wel als stemadvies opvatten.
Er wordt dan gezegd dat als het helpt om meer mensen te laten stemmen dat dat dan goed is.
Daar zet ik toch mn vraagtekens bij. Dat zijn dus stemmers die zich eigenlijk baseren op lucht, maar wiens stem net zo zwaar meetelt als van iemand die zich overal in verdiept.
Een mogelijk gevaarlijk anti-democratisch pad om dat weg te willen nemen, besef ik me. Maar dit soort stemwijzers zie ik liever gisteren dan vandaag verdwijnen.
Laat dan echt 1 goede maken, die volledig wetenschappelijk onderbouwd in elkaar wordt gezet door onafhankelijke partijen en door andere onafhankelijkr partijen gecontroleerd wordt. Dat is dan 1 stemwijzer, de rest mag niet zo heten. Daar moet de titel stemdommer bij ofzo.:xp:
 
Idd.
Als je de motivaties leest bij de antwoorden, dan wordt t nog n beetje wat. Maar een stemadvies enkel op basis van wat schuifjes is echt flauwekul. Ben alleen wel bang dat veel mensen het wel als stemadvies opvatten.
Er wordt dan gezegd dat als het helpt om meer mensen te laten stemmen dat dat dan goed is.
Daar zet ik toch mn vraagtekens bij. Dat zijn dus stemmers die zich eigenlijk baseren op lucht, maar wiens stem net zo zwaar meetelt als van iemand die zich overal in verdiept.
Een mogelijk gevaarlijk anti-democratisch pad om dat weg te willen nemen, besef ik me. Maar dit soort stemwijzers zie ik liever gisteren dan vandaag verdwijnen.
Laat dan echt 1 goede maken, die volledig wetenschappelijk onderbouwd in elkaar wordt gezet door onafhankelijke partijen en door andere onafhankelijkr partijen gecontroleerd wordt. Dat is dan 1 stemwijzer, de rest mag niet zo heten. Daar moet de titel stemdommer bij ofzo.:xp:
En dan nog. Een hoop vragen over zaken die je niet echt van belang vindt kunnen je zomaar naar een ongewenste partij sturen. Of je juist weg sturen van de partij waarbij je het eens bent over de belangrijke zaken.
 
En dan nog. Een hoop vragen over zaken die je niet echt van belang vindt kunnen je zomaar naar een ongewenste partij sturen. Of je juist weg sturen van de partij waarbij je het eens bent over de belangrijke zaken.
Daarom kan je bij de 'echte' ook aanvinken wat je belangrijk vindt.
 
Eens met deze dame

Kan het niet meer oneens zijn met haar. Booking.com kreeg loonsteun voor de werknemers, dus alle 5500 hadden ontslagen moeten worden?

Alle zzp-er die normaal het dubbele verdienen van iemand in loondienst, en nu minder krijgen zijn zielig? Dat is voor een deel het risico van het vak. Daar gaat ze volledig aan voorbij.

Een column die kant nog wal raakt en een hoop geschreeuw is, maar niets concreet bijdraagt aan de discussie.
 
Kan het niet meer oneens zijn met haar. Booking.com kreeg loonsteun voor de werknemers, dus alle 5500 hadden ontslagen moeten worden?

Alle zzp-er die normaal het dubbele verdienen van iemand in loondienst, en nu minder krijgen zijn zielig? Dat is voor een deel het risico van het vak. Daar gaat ze volledig aan voorbij.

Een column die kant nog wal raakt en een hoop geschreeuw is, maar niets concreet bijdraagt aan de discussie.
Ik weet niet of ik het eens ben met de dame, maar ik merk dat ik steeds linkser wordt.
 
Ik weet niet of ik het eens ben met de dame, maar ik merk dat ik steeds linkser wordt.

Dus vraag 1 zeg je volmondig ja op en ondernemersrisico moet volledig afgevangen worden door de overheid? Dat is namelijk wat deze dame suggereert, of anders gezegd verhuis naar China, want haar voorstel heet het communisme.
 
Dis vraag 1 zeg je volmondig ja op? Dat is namelijk wat deze dame suggereert.
Een bedrijf wat in 2019 een miljardenwinst had zou na 3 maanden crisis niet van overheidssteun afhankelijk moeten zijn. Is nu wel gebeurd, wetgeving voor maken dat bedrijven die boven een bepaalde winstratio zitten (bv20%) in het geval van een crisis minimaal een half jaar zelf de broek moeten kunnen ophouden.

Voor nu was dat vreemd genoeg geen optie, of loopt Booking.com gewoon te janken om geld terwijl ze nog zat hebben..
 
Een bedrijf wat in 2019 een miljardenwinst had zou na 3 maanden crisis niet van overheidssteun afhankelijk moeten zijn. Is nu wel gebeurd, wetgeving voor maken dat bedrijven die boven een bepaalde winstratio zitten (bv20%) in het geval van een crisis minimaal een half jaar zelf de broek moeten kunnen ophouden

Dat geldt dan ook voor zzp-ers? Gelijke monniken gelijke kappen.

Ik snap dat het raar voelt, maar als je voldoet aan de regels hoor je het te krijgen, groot of klein.
 
Dat geldt dan ook voor zzp-ers? Gelijke monniken gelijke kappen.

Ik snap dat het raar voelt, maar als je voldoet aan de regels hoor je het te krijgen, groot of klein.
Met de huidige regels konden ze het krijgen, dat is gebeurd, nu verder kijken naar de toekomst. en ja een ZZPer die dik winst draait mag je m.i. anders benaderen dan een ZZPer die in een sector zit die uitgeknepen wordt zoals de pakketbezorger.

Sterker nog, stop met dat ZZP-schap in de bezorgdiensten, neem mensen volwaardig in dienst. en ja als ik dan meer moet betalen voor een pakket dat bezorgd wordt dan doe ik dat.
 
Kan het niet meer oneens zijn met haar. Booking.com kreeg loonsteun voor de werknemers, dus alle 5500 hadden ontslagen moeten worden?

Alle zzp-er die normaal het dubbele verdienen van iemand in loondienst, en nu minder krijgen zijn zielig? Dat is voor een deel het risico van het vak. Daar gaat ze volledig aan voorbij.

Een column die kant nog wal raakt en een hoop geschreeuw is, maar niets concreet bijdraagt aan de discussie.
Niet alle ZZP-ers verdienen het dubbele van een normale werknemer. Booking.com maakt miljarden winst en kan dan ineens zijn personeel niet betalen. Waar is die winst gebleven dan? Dat slechte beleid wordt dus beloond. Terwjil een ZZP-er niks krijgt, als de partner ook werkt. Dat je gewoon je vast lasten hebt, dat telt dan niet.

Deze crisis kun je niet onder ondernemersrisico scharen. Hoe kun je nu rekening houden met een verbod op werk gedurende een jaar?
 
Waar is die winst gebleven dan

Net als een ander bedrijf, naar de eigenaren. Daar heet het winst voor.


Deze crisis kun je niet onder ondernemersrisico scharen. Hoe kun je nu rekening houden met een verbod op werk gedurende een jaar?

Datzelfde geldt toch ook voor Booking.com? Elk bedrijf heeft op zijn manier last van de covid crisis. Er zijn maar weinig bedrijven waar het normaal doorloopt. Ik snap dat een zzp-er nu harder getroffen wordt, maar ik zie niet in waarom bedrijven geen steun mogen krijgen.

En alle bedrijven die volledig doorbetalen, betalen 20%van de loonkosten zelf.
 
Net als een ander bedrijf, naar de eigenaren. Daar heet het winst voor.
Als je net een paar miljard hebt opgestreken, hoef je je hand toch niet op te houden? Dan heb je al meer dan je ooit op kunt maken.
Datzelfde geldt toch ook voor Booking.com? Elk bedrijf heeft op zijn manier last van de covid crisis. Er zijn maar weinig bedrijven waar het normaal doorloopt. Ik snap dat een zzp-er nu harder getroffen wordt, maar ik zie niet in waarom bedrijven geen steun mogen krijgen.

En alle bedrijven die volledig doorbetalen, betalen 20%van de loonkosten zelf.
Ik denk dat veel ZZPers blij zouden zijn met slechts 20% inkomstenderving.
 
Ik denk dat veel ZZPers blij zouden zijn met slechts 20% inkomstenderving.

Dat is niet wat ik zeg. Als een bedrijf in aanmerking komt voor steun, krijgen ze maximaal 80% van de loonkosten vergoed, daar staat een veel grotere inkomstenderving tegenover.
Als je net een paar miljard hebt opgestreken, hoef je je hand toch niet op te houden? Dan heb je al meer dan je ooit op kunt maken.

Dat geld zit toch niet meer in het bedrijf? Dan moet een zzp-er zijn winst van vorig jaar eerst ook maar opeten?
 
Dat is niet wat ik zeg. Als een bedrijf in aanmerking komt voor steun, krijgen ze maximaal 80% van de loonkosten vergoed, daar staat een veel grotere inkomstenderving tegenover.


Dat geld zit toch niet meer in het bedrijf? Dan moet een zzp-er zijn winst van vorig jaar eerst ook maar opeten?
Die miljarden zijn toch naar de eigenaren gegaan? Dat is toch onvergelijkbaar met een ZZPer die net een jaarsalaris bijeen gescharreld heeft.

je hebt gelijk over de inkomstenderving natuurlijk.
 
Man, ik word steeds linkser. Eens met deze dame!
Spijker op de kop idd.
M.n. dat stukje van die commissarissen. Het aloude 'in het bedrijfsleven krijgen ze meer' adagium. Neo-liberale reflex om daar dan in mee te gaan. Waarom?? Dat is een soort race to the bottom waar je gewoon uit fatsoen alleen al niet mee moet willen doen.
In plek daarvan zou t bedrijfsleven veel meer geprikkeld moeten worden dat soort bizarre salarissen te mijden. En zo niet, dan is er altijd wel iemand die wél commissaris wil worden voor dat nog altijd grote salaris. Alsof die dan kwalitatief dan per se slechter is.

Booking.com blijft ook een vervelend iets.
Zzp-er is ook niet iedereen voor de lol. Lang is het beleid (wéér neo-liberaal) om mensen te stimuleren te gaan ondernemen, zzp constructies toe te juichen (want flexibel, de heilige graal in de wereld van arbeid), mensen zo uit tw knijpen dat ze andere uitweg zien dan zelf iets op te starten. En als die t dan moeilijk krijgen de handen er af trekken en zeggen dat t eigen verantwoordelijkheid is. :braak:

Dat maakt de columniste, en iedereen die t met haar eens is, geen communist. Maar iemand die wél snapt wat fatsoen is.
 
Laatst bewerkt:
Zzp-er is ook niet iedereen voor de lol. Lang is het beleid (wéér neo-liberaal) om mensen te stimuleren te gaan ondernemen, zzp constructies toe te juichen (want flexibel, de heilige graal in de wereld van arbeid), mensen zo uit tw knijpen dat ze andere uitweg zien dan zelf iets op te starten



Even de cijfers versus publieke opinie. Het merendeel kiest duidelijk zelf ervoor om zzp-er te worden...

Dat maakt de columniste, en iedereen die t met haar eens is, geen communist. Maar iemand die wél snapt wat fatsoen is.

Dat klopt van geen kant. Omdat heel veel mensen het nu moeilijk hebben gaan we met z'n allen wijzen naar de overheid dat ze het maar moeten oplossen. Totale onzin natuurlijk, ik ben falikant tegen het overheid gestuurde economie, domweg omdat het geen taak is van de overheid om iedereen overeind te houden en het verleden al te vaak bewezen heeft dat het niet werkt als we een linkse economie de boventoon laten voeren.
We kunnen niet verlangen van de overheid om alles te reguleren en te doen alsof we zelf geen verantwoordelijkheid hebben.

We kunnen ook niet verlangen van de overheid dat alle zzp-er overeind voor dezelfde uurlonen die ze normaal rekenen. Zie in de link het extreme verschil in bruto uurloon versus het uurtarief van een zzp-er.

 
Laatst bewerkt:

Even de cijfers versus publieke opinie. Het merendeel kiest duidelijk zelf ervoor om zzp-er te worden...

een kwart start vanwege 'negatieve' motieven. Vind ik nogal wat.

Haalt de boodschap van de columniste geenszins onderuit, integendeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan