Binnenlandse Politiek

15 maanden? Dat is maximaal een paar weken straf per aanranding. Laat hem dan gewoon lopen :braak:


Aangifte Brabants meisje legt enorme zedenzaak bloot: serieverkrachter ‘grootste schrik van elke ouder’


Ik ben over t algemeen nooit zo van t per se zwaarder straffen van misdrijven.
Maar er is 1 uitzondering: verkrachting.
Ik vind dat het laagste van het laagste. Als je dat een ander aan kan doen, en dan nog vele malen zoals deze 'man', dan heb je geen greintje empathie en hoor je gewoon nooit vrij rond te lopen in deze maatschappij.
Dit is een misdrijf waar elke keer veel te lage straffen voor uitgesproken worden.

Dat gezegd hebbende, zouden zeer zware straffen tot gevolg kunnen hebben dat daders hun slachtoffers gelijk t zwijgen opleggen om mogelijk de pakkans te verkleinen. En dat zou helemaal verschrikkelijk zijn.

Duivels dilemma.
Toch Bill Gates eens vragen een chip te ontwikkelen, die bij ieder kind zn eerste vaccinatie ingebracht wordt, die ervoor zorgt dat als iemand op t punt staat een ander te verkrachten spontaan dood neervalt bewusteloos neervalt en de politie een automatisch seintje krijgt.
 
Op dit forum is er meerdere keren gesproken over Groen rechts, en waarom dit wel of niet zou kunnen. Nu zal ik proberen hieronder uiteen te zetten wat voor mij belangrijk is in een politieke partij en waarom dit groen rechts wel degelijk kan werken, ook met hulp van praktijkvoorbeelden.

Wat voor mij groene idealen zijn, is het feit dat we de aarde niet meer zullen belasten zoals we nu doen. Hier zijn een aantal spelers in aan te wijzen, de overheid, bedrijven en je prive leven en opstelling in het leven.

Voor mij moet een overheid zich niet bemoeien met details en allerlei idiote regels opleggen (met de CO2 trading als absolute dieptepunt om voor autoconstructeurs toch aan de emissie eisen te kunnen voldoen). Een overheid moet een klimaat schapen waarin de eisen heel duidelijk zijn, maar de uitwerking over gelaten wordt een de bedrijven. Een mooi voorbeeld is hoe de IMO regels opstelt mbt de uitstoot van schepen. Er wordt gewoon gezegd tegen de reders, op 1 january 2021 is de maximale hoeveelheid zwavel die je uit mag stoten nog maar 0.5% ipv 3% (even 1 regel gepakt uit de stapel van regels voor schepen mbt brandstof). Hoe je dit oplost is je eigen feest, dit heeft geleid tot een hogere vraag naar laag zwavelige brandstof (veel duurder), maar ook bedrijven die nu varen met scrubbers of nog verder gaan en alleen nog maar varen op MGO ipv HFO.

Het opleggen van de milieu eisen is iets wat een rechtse partij prima kan doen. Ik zie niet in waarom je niet kan zeggen als rechtse partij, vanaf heden mag je nog maximaal X KG CO2 uitstoot hebben per persoon per jaar. Hoe je deze uitstoot voor elkaar krijgt is je eigen keuze. Wil je rijden in een mooie oude auto, met veel uitstoot prima, maar dan kun je dus veel minder kilometers rijden dan iemand die in een nieuwe benzine auto rijdt. Ga je vliegen, dan kun je dat jaar dus niet meer zoveel rijden.

Daarnaast kun je de eisen voor nieuwe producten die op de markt gebracht worden ook laten voldoen aan strengere eisen. Hoe de bedrijven dit ten uitvoer brengen is hun eigen keuze. Maar de standaard moet worden dat het niet uitmaakt waar een product gemaakt wordt, het moet voldoen aan onze milieu eisen. Als ze het in China, Indonesie willen produceren is dat prima. Maar alle fabrieken moeten voldoen aan de door ons gestelde eisen op gebied van veiligheid, werkethiek (geen kinderarbeid, uren en marktconform salaris) en milieu eisen.

Dit tov biijvoorbeeld het plan van de groen links.

Als ik dit plan lees, dan is het veel te veel overheid gestuurd, wij beslissen wat er gaat gebeuren en hoe het moet. We luisteren niet naar bedrijven met alle innovatieve ideeen die er zijn, maar we zeggen hoe we het gaan doen. Wat ze willen bereiken is goed, maar de uitvoering ervan is compleet idioot naar mijn mening. Ik krijg het gevoel als ik het lees dat ik een kind ben wat niet meer zelf mag beslitten. Dit soort verstikkende regelreving gaat zorgen voor een gemis aan innovatie. Alles waar op ingezet wordt in het plan van Groen Links zijn bestaande technologien, die het niet alleen kunnen trekken. Nog meer windmolens op zee, nog meer zonnepanelen, nog minder olie verbruik. Dit is goed, maar alleen daarop inzetten is niet afdoende.

Als je een vrije markt maakt, waarbij innovatie producten een kans krijgen mee te doen dan zul je veel verder kunnen komen. Dit kan alleen als je een open speelveld creeert. Zo wordt energie opgewekt uit windmolens veel zwaarder gesubsidieerd dan energie opgewekt uit andere alternatieve bronnen zoals bijvoorbeeld electrolyse of getijde energie. Dit zorgt voor een ongelijk speelveld waardoor nieuwe technologien niet van de grond komen.
Voor mij moet je zeggen, per opgewekte KW groene stroom krijg je X cent, ongeacht de manier van opwekken. Zo kan je namelijk zorgen voor een eerlijk en open speeldveld, waarin technologische innovaties de overhand kunnen krijgen en we veel grotere stappen kunnen maken.

Het aspect persoonlijke opstelling, kom ik later uitgebreid op terug, als ik tijd heb om dat netjes uit te werken.

Daarnaast zijn er nog een aantal andere factoren die bepalen dat een partij links of rechts is, zoals belastingen en integratie en immigratie waarbij ik mezelf absoluut niet thuis voel bij de groene linkse partijen. Ook op het gebied van integratie en immigratie heb ik het gevoel dat we nog heel veel stappen kunnen maken, van zowel de immigranten alsook de Nederlanders (of welke nationaliteit dan ook in Europa) maar daar wijd ik later eeen post aan.
 
Teamspirit Dit begint te lijken op een manifest. De volgende stap is m gaan gebruiken om daar een partij van te maken zou ik zeggen. Ik speel zelf ook met een soort gedachte om linkse (sociale plus klimaatpunten) te koppelen aan een wat rechtsere agenda qua bijv. iets striktere immigratieregels en een iets meer kristische toon richting bijvoorbeeld EU (zonder meteen Nexit te willen). In jouw plan zie ik nog geen rechtse punten naar voren komen. Maar het is in ieder geval interessant daar eens over de sparren wellicht..
 
Teamspirit Dit begint te lijken op een manifest. De volgende stap is m gaan gebruiken om daar een partij van te maken zou ik zeggen. Ik speel zelf ook met een soort gedachte om linkse (sociale plus klimaatpunten) te koppelen aan een wat rechtsere agenda qua bijv. iets striktere immigratieregels en een iets meer kristische toon richting bijvoorbeeld EU (zonder meteen Nexit te willen). In jouw plan zie ik nog geen rechtse punten naar voren komen. Maar het is in ieder geval interessant daar eens over de sparren wellicht..
Ik zou echt serieus eens bij volt kijken, die neigen daar wel sterk naar op een flink aantal punten.
 
Ik speel zelf ook met een soort gedachte om linkse (sociale plus klimaatpunten) te koppelen

Ik ben het totaal oneens met de uitvoering van het groene beleid op links. Dat is wat ik ook aangeef in mijn post. Ik kan niets met de manier waarop de overheid alles wil dwingen en regels wil opleggen die verstikkend werken. De overheid die ik voorsta is een rechtse overheid die zorgt voor een framework en daarbij een controlefunctie vervult. Niet een overheid die zijn onderdanen dwingt groen te worden op de manier die zij willen, dat heeft geen zin. Zeg gewoon tegen Nuon, Essent, Vattenfal, vanaf 2030 moeten alle kolencentrales dicht zijn, 2035 een volgende stap en 2040 alleen nog groene energie. Dan zoeken ze zelf maar uit hoe ze dat gaan doen, dat is geen taak van de overheid zoals Groen-Links of de PvdA het zien.

iets striktere immigratieregels

Strengere regels zijn niet nodig, het beleid is streng genoeg. Wel moet je zorgen dat mensen die zich niet aanpassen (zowel immigranten als Nederlanders) aangepakt worden. Een immigrant die geen respect heeft voor de Europese culturen heeft hier niets te zoeken. Een Nederlander die geen respect heeft voor een immigrant heeft hier wat mij betreft net zo weinig te zoeken.

Respect voor een cultuur betekend ook dat je accepteerd dat Godslastering in Europa niet bestaat zoals bijvoorbeeld in Turkije. Aan de andere kant kunnen wij ook rekening houden met de gevoelens van anderen, maar het moet wel gezegd kunnen worden (tot op zekere hoogte, niet wat een lavendel snuiver zich permitteerd).

Daarnaast moeten we er ook voor zorgen dat mensen beter gaan integreren, en dat betekent wel dat de cultuur die hier geldt (van origine Christelijke cultuur) gerespecteerd wordt. We moeten ervoor waken dat de cultuur losgelaten wordt omdat mensen een andere cultuur hebben van origine.
Een persoon die dat niet voorstaat (de partij denk bijvoorbeeld), hebben helemaal niets te zoeken in Nederland, ze willen namelijk de waarden die wij hebben in Nederland aanpassen. Ze willen namelijk alleen haat tegen moslims aanpakken, maar haat van moslims tegen Christenen mag wel.

Als ik in een moslim land ben dan pas ik mij aan, aan de waarden van het land en respecteer ik deze, dit is iets wat heel veel immigranten (ongeacht geloof) niet hebben in Europa. Deze groep migranten mag wat mij betreft veel harder aangepakt worden. Ik kan heel weinig met bijvoorbeeld de mannen van Eritrea (uit eigen ervaring) die denken dat vrouwen hun sloofje zijn en hun eigen moeder ook zo behandelen. Dit soort gedachtes zijn verboden en moeten veel harder aangepakt worden. Excessen moeten publiek gemaakt worden en het moet duidelijk zijn dat dit gedrag niet getolereerd wordt.
 
Ik ben het totaal oneens met de uitvoering van het groene beleid op links. Dat is wat ik ook aangeef in mijn post. Ik kan niets met de manier waarop de overheid alles wil dwingen en regels wil opleggen die verstikkend werken. De overheid die ik voorsta is een rechtse overheid die zorgt voor een framework en daarbij een controlefunctie vervult. Niet een overheid die zijn onderdanen dwingt groen te worden op de manier die zij willen, dat heeft geen zin. Zeg gewoon tegen Nuon, Essent, Vattenfal, vanaf 2030 moeten alle kolencentrales dicht zijn, 2035 een volgende stap en 2040 alleen nog groene energie. Dan zoeken ze zelf maar uit hoe ze dat gaan doen, dat is geen taak van de overheid zoals Groen-Links of de PvdA het zien.



Strengere regels zijn niet nodig, het beleid is streng genoeg. Wel moet je zorgen dat mensen die zich niet aanpassen (zowel immigranten als Nederlanders) aangepakt worden. Een immigrant die geen respect heeft voor de Europese culturen heeft hier niets te zoeken. Een Nederlander die geen respect heeft voor een immigrant heeft hier wat mij betreft net zo weinig te zoeken.

Respect voor een cultuur betekend ook dat je accepteerd dat Godslastering in Europa niet bestaat zoals bijvoorbeeld in Turkije. Aan de andere kant kunnen wij ook rekening houden met de gevoelens van anderen, maar het moet wel gezegd kunnen worden (tot op zekere hoogte, niet wat een lavendel snuiver zich permitteerd).

Daarnaast moeten we er ook voor zorgen dat mensen beter gaan integreren, en dat betekent wel dat de cultuur die hier geldt (van origine Christelijke cultuur) gerespecteerd wordt. We moeten ervoor waken dat de cultuur losgelaten wordt omdat mensen een andere cultuur hebben van origine.
Een persoon die dat niet voorstaat (de partij denk bijvoorbeeld), hebben helemaal niets te zoeken in Nederland, ze willen namelijk de waarden die wij hebben in Nederland aanpassen. Ze willen namelijk alleen haat tegen moslims aanpakken, maar haat van moslims tegen Christenen mag wel.

Als ik in een moslim land ben dan pas ik mij aan, aan de waarden van het land en respecteer ik deze, dit is iets wat heel veel immigranten (ongeacht geloof) niet hebben in Europa. Deze groep migranten mag wat mij betreft veel harder aangepakt worden. Ik kan heel weinig met bijvoorbeeld de mannen van Eritrea (uit eigen ervaring) die denken dat vrouwen hun sloofje zijn en hun eigen moeder ook zo behandelen. Dit soort gedachtes zijn verboden en moeten veel harder aangepakt worden. Excessen moeten publiek gemaakt worden en het moet duidelijk zijn dat dit gedrag niet getolereerd wordt.
Maar ik wil helemaal niet dat zij de christelijke cultuur omarmen waarbij de vrouw een tweeederangs burger is die kinderen moet broeden en achter het aanrecht moet staan, homosexuelen bang moeten zijn voor vervolging, wetenschap wordt veroordeeld als die niet aan het bijbelverhaal voldoet en iedereen van een andere of geen religie minder rechten moet hebben.
Ik zie liever dat ze een liberaal-humanistisch cultuur omarmen. :) ;)
 
Ik ben het totaal oneens met de uitvoering van het groene beleid op links. Dat is wat ik ook aangeef in mijn post. Ik kan niets met de manier waarop de overheid alles wil dwingen en regels wil opleggen die verstikkend werken. De overheid die ik voorsta is een rechtse overheid die zorgt voor een framework en daarbij een controlefunctie vervult. Niet een overheid die zijn onderdanen dwingt groen te worden op de manier die zij willen, dat heeft geen zin. Zeg gewoon tegen Nuon, Essent, Vattenfal, vanaf 2030 moeten alle kolencentrales dicht zijn, 2035 een volgende stap en 2040 alleen nog groene energie. Dan zoeken ze zelf maar uit hoe ze dat gaan doen, dat is geen taak van de overheid zoals Groen-Links of de PvdA het zien.



Strengere regels zijn niet nodig, het beleid is streng genoeg. Wel moet je zorgen dat mensen die zich niet aanpassen (zowel immigranten als Nederlanders) aangepakt worden. Een immigrant die geen respect heeft voor de Europese culturen heeft hier niets te zoeken. Een Nederlander die geen respect heeft voor een immigrant heeft hier wat mij betreft net zo weinig te zoeken.

Respect voor een cultuur betekend ook dat je accepteerd dat Godslastering in Europa niet bestaat zoals bijvoorbeeld in Turkije. Aan de andere kant kunnen wij ook rekening houden met de gevoelens van anderen, maar het moet wel gezegd kunnen worden (tot op zekere hoogte, niet wat een lavendel snuiver zich permitteerd).

Daarnaast moeten we er ook voor zorgen dat mensen beter gaan integreren, en dat betekent wel dat de cultuur die hier geldt (van origine Christelijke cultuur) gerespecteerd wordt. We moeten ervoor waken dat de cultuur losgelaten wordt omdat mensen een andere cultuur hebben van origine.
Een persoon die dat niet voorstaat (de partij denk bijvoorbeeld), hebben helemaal niets te zoeken in Nederland, ze willen namelijk de waarden die wij hebben in Nederland aanpassen. Ze willen namelijk alleen haat tegen moslims aanpakken, maar haat van moslims tegen Christenen mag wel.

Als ik in een moslim land ben dan pas ik mij aan, aan de waarden van het land en respecteer ik deze, dit is iets wat heel veel immigranten (ongeacht geloof) niet hebben in Europa. Deze groep migranten mag wat mij betreft veel harder aangepakt worden. Ik kan heel weinig met bijvoorbeeld de mannen van Eritrea (uit eigen ervaring) die denken dat vrouwen hun sloofje zijn en hun eigen moeder ook zo behandelen. Dit soort gedachtes zijn verboden en moeten veel harder aangepakt worden. Excessen moeten publiek gemaakt worden en het moet duidelijk zijn dat dit gedrag niet getolereerd wordt.
Hier is gewoon echt politieke ruimte voor. Ook dat je per se OF links of rechts moet denken tegenwoordig. Ik heb jarenlang SP gestemd omdat ik gaf om de zieken die met een wao het moesten doen. Het minimumloon dat omhoog mocht en zaken zoals zorg en GGZ dat soort dingen. Werden sinds Fortuyn allemaal linkse hobbies genoemd waardoor je je op een gegeven moment bijna moet verantwoorden (naar mijn gevoel) waarom je links stemde.. En nu blijkt dat het belang van jongerenwerk, buurthuizen. GGZ etc toch vrij belangrijk zijn.

Over het punt van het dwingen om te vergroenen ben ik het deels eens. Je kan als overheid wel stimuleren (door tijdelijke voordeeltjes te geven) om te investeren in electrisch rijden, of zonnecellen, of een warmtepompje dmv een tijdelijke subsidie, totdat de markt dusdanig is dat dat niet meer hoeft. En als overheid kun je ook best investeren in onderzoek en ondernemers die iets willen daarmee helpen. Een zwengel geven zonder dat je e.e.a. verplicht.. Aan zoiets zat ik dan te denken..
 
Het aspect persoonlijke opstelling, kom ik later uitgebreid op terug, als ik tijd heb om dat netjes uit te werken.

Milieu en persoonlijke inzet.



Ondertussen zijn we er allemaal van overtuigd dat de impact van het milieu door ons mensen onzettend groot is. In dit stuk gaat het mij ook niet om te discusseren over wat anderen kunnen doen, immers als je met 1 vinger naar de ander wijst, wijs je met 3 naar jezelf.



De eniger manier om uit de klimaatcrisis te komen is onze eigen patroon te doorbreken, en voor de aarde te gaan vechten. Dit is pijnlijk want men moet veranderen en veranderen doet zeer. Pas als je acepteert dat je pijn gaat lijden in het proces van de verandering kun je echt veranderen.

Er zijn een aantal zaken die we moeten accepteren als het gaat om het veranderen om de aarde te behoeden voor de toekomst van onze nazaten. Ten eerste moeten we accepteren dat de manier van leven de aarde uitput en we een grote verandering nodig hebben in gedrag. Deze grote verandering van gedrag die nodig is kun je uiteenzetten in de volgende punten:

  • Geen gebruik meer maken van plastic producten, plastic is vervuiler nummer 1 in de oceaan. Er is zelfs al plastic gevonden in de placenta van een vrouw die na de geboorte is geanalyseerd.
  • Geen gebruik meer maken van eenmalige producten, zoals papieren zakken, plastic tassen enzovoorts.
  • Gebruik maken van herbruikbare producten, ook voor verpakkingen. Neem je eigen broodzakken mee, neem je eigen dozen mee naar de slager enzovoorts.
  • Koop prodcuten die gemaakt zijn van natuurlijke materialen.
  • Gebruik geen producten waar palmolie in verwerkt is. Palmolie is reden nummer 1 waardoor het amazone regenwoud verdwijnt.
  • Beperk je verbruik van energie. Welke vorm van energie dan ook. Hoe minder er opgewekt moet worden hoe beter het is.


De bovenstaande punten zijn zaken die we voor elkaar kunnen krijgen door ons gedrag te veranderen. Gedrag veranderen is heel lastig, omdat je oude gewoontes los moet laten en er nieuwe voor in de plaats moet zetten. Gedragsveranderingen kun je voor elkaar krijgen met hulp van meerdere methodes, en hulpmiddelen. Het allerbelangrijkste voor het voor succesvol zijn van een gedragsverandering is het nemen van kleine stappen, en jezelf elke dag herinneren aan deze stap.



Een praktijkvoorbeeld van gedragsverandering

In mijn gedragspatroon was ik gewend om mensen elke keer in de reden te vallen en ze niet uit te laten praten. Dit zorgde ervoor dat communicatie niet effectief verliep. Door mezelf voor elk gesprek te vertellen dat ik eerst moet luisteren, voordat ik mag gaan praten heb ik mezelf aangeleerd beter te luisteren en tijd te nemen om mensen hun verhaal te laten doen.

Hierdoor merk ik dat communicatie effectiever is geworden en ik ook beter mijn punten naar voren kan brengen als reactie op wat iemannd zegt.



Verandering teweeg brengen bij jezelf

Door elke keer met jezelf een afspraak te maken en deze gedurende meerdere maanden aan jezelf te vertellen kom je tot de ontdekking dat je gedrag verandert ten goede van jezelf. Dit is een tweede punt wat belangrijk is om een verandering van gedrag teweeg te brengen. Namelijk dat je kritisch bent naar jezelf toe. Kijken naar jezelf en analyseren wat je naar je eigen mening niet goed doet is een hele belangrijke stap in het veranderen van gedrag. Je gedrag en houding zullen pas veranderen als je zelf overtuigd bent van de noodzaak tot verandering.



Er zijn een aantal stappen die ik gebruik om veranderingen voor mezelf teweeg te brengen:

  • Reflectie over mijn gedrag, door mezelf de volgende vragen te stellen
    • In welk gesprek was ik geen aangenaam persoon?
    • Op welke momenten van de dag was ik minder positief.
    • Wat kan ik doen om positiever te zijn
    • Welk gedrag heb ik tentoon gesteld wat als irriterend ervaren kan worden
  • Defineren van een doel op basis van bovenstaande reflectie. Let op dat een kleine verandering van gedrag vaak al heel lastig is om voor elkaar te krijgen. Houdt je doel klein en overzichtelijk.
  • Doel opschrijven op meerdere plekken waardoor ik het vaak zie, en mezelf het doel blijven herhalen
  • Afspraak maken wanneer je de gedragsverandering behaalt wilt hebben.
    • Tussentijdse reflectie is heel belangrijk, vraag jezelf wekelijks af is het realistisch wat ik wil?
    • Wat moet ik extra doen om het doel tijdig te behalen.
    • Steek ik genoeg effort in het halen van mijn doel?
  • Vraag om hulp van buitenaf bij het halen van je doelstellingen.
    • Neem iemand in vertrouwen die je kan helpen bij het halen van je doelstelling.
    • Spreek af om wekelijks een kwartier te praten over je doelstellingen en laat hem vertellen wat hij ziet mbt je verandering van je gedrag.
  • Als je je doel behaalt hebt, begin weer bovenaan en stel jezelf een nieuw doel.


Bovenstaande stappen zijn toe te passen op heel veel manieren, van een fysieke verandering, een gedragsverandering voor het minderen van afval, voor het veranderen van je houding tov anderen, enzovoorts. Bovenstaande stappen zijn heel goed te combineren met de opsomming hierboven om effectief veel minder belastend te zijn voor de aarde.
 
Ik ben het totaal oneens met de uitvoering van het groene beleid op links. Dat is wat ik ook aangeef in mijn post. Ik kan niets met de manier waarop de overheid alles wil dwingen en regels wil opleggen die verstikkend werken. De overheid die ik voorsta is een rechtse overheid die zorgt voor een framework en daarbij een controlefunctie vervult. Niet een overheid die zijn onderdanen dwingt groen te worden op de manier die zij willen, dat heeft geen zin. Zeg gewoon tegen Nuon, Essent, Vattenfal, vanaf 2030 moeten alle kolencentrales dicht zijn, 2035 een volgende stap en 2040 alleen nog groene energie. Dan zoeken ze zelf maar uit hoe ze dat gaan doen, dat is geen taak van de overheid zoals Groen-Links of de PvdA het zien.



Strengere regels zijn niet nodig, het beleid is streng genoeg. Wel moet je zorgen dat mensen die zich niet aanpassen (zowel immigranten als Nederlanders) aangepakt worden. Een immigrant die geen respect heeft voor de Europese culturen heeft hier niets te zoeken. Een Nederlander die geen respect heeft voor een immigrant heeft hier wat mij betreft net zo weinig te zoeken.

Respect voor een cultuur betekend ook dat je accepteerd dat Godslastering in Europa niet bestaat zoals bijvoorbeeld in Turkije. Aan de andere kant kunnen wij ook rekening houden met de gevoelens van anderen, maar het moet wel gezegd kunnen worden (tot op zekere hoogte, niet wat een lavendel snuiver zich permitteerd).

Daarnaast moeten we er ook voor zorgen dat mensen beter gaan integreren, en dat betekent wel dat de cultuur die hier geldt (van origine Christelijke cultuur) gerespecteerd wordt. We moeten ervoor waken dat de cultuur losgelaten wordt omdat mensen een andere cultuur hebben van origine.
Een persoon die dat niet voorstaat (de partij denk bijvoorbeeld), hebben helemaal niets te zoeken in Nederland, ze willen namelijk de waarden die wij hebben in Nederland aanpassen. Ze willen namelijk alleen haat tegen moslims aanpakken, maar haat van moslims tegen Christenen mag wel.

Als ik in een moslim land ben dan pas ik mij aan, aan de waarden van het land en respecteer ik deze, dit is iets wat heel veel immigranten (ongeacht geloof) niet hebben in Europa. Deze groep migranten mag wat mij betreft veel harder aangepakt worden. Ik kan heel weinig met bijvoorbeeld de mannen van Eritrea (uit eigen ervaring) die denken dat vrouwen hun sloofje zijn en hun eigen moeder ook zo behandelen. Dit soort gedachtes zijn verboden en moeten veel harder aangepakt worden. Excessen moeten publiek gemaakt worden en het moet duidelijk zijn dat dit gedrag niet getolereerd wordt.
Het grote probleem is dat dit zo uit de verkiezingsprogrammas van de middenpartijen zou kunnen komen (VVD, CDA). Het gaat mis in de uitvoering: je moet in NL een coalitie vormen, we hebben soevereiniteit weggegeven aande EU en we zijn gebonden aan internationale verdragen. En politici zijn gluiperds, voor de verkiezingen beloven ze van alles, na de verkiezingen is veel weer vergeten. Ga jij, en jouw (fictieve) partij anders zijn? Ik geloof er niks van ;)
 
Laatst bewerkt:
En politici zijn gluiperds, voor de verkiezingen beloven ze van alles, na de verkiezingen is veel weer vergeten. Ga jij, en jouw (fictieve) partij anders zijn? Ik geloof er niks van

Wat ik opschrijf is niet omdat ik een politicus ben, maar omdat ik zie wat er niet goed is aan het systeem. Ik pretendeer geen politicus te zijn, en daar ben ik ook niet geschikt voor. Als ik met een meerderheid gekozen zou worden, zou ik alles meteen keihard doordrijven en geen moment twijfelen of buigen als er protesten komen. Er is door de meerderheid voor gestemt dus moeten we dat uitvoeren en niet twijfelen.

We zitten vast aan Europa, maar wie zegt dat we geen strenger of extremer pad naar een groene samenleving mogen volgen?

De noordelijke landen gaan veel verder in hun interne afspraken over de energie transitie dan Europa van ons eist. En als je voorop loopt bepaal je zelf de regels van het spel en kan Europa ze maar heel moeilijk omgooien.
 
Wat ik opschrijf is niet omdat ik een politicus ben, maar omdat ik zie wat er niet goed is aan het systeem. Ik pretendeer geen politicus te zijn, en daar ben ik ook niet geschikt voor. Als ik met een meerderheid gekozen zou worden, zou ik alles meteen keihard doordrijven en geen moment twijfelen of buigen als er protesten komen. Er is door de meerderheid voor gestemt dus moeten we dat uitvoeren en niet twijfelen.

We zitten vast aan Europa, maar wie zegt dat we geen strenger of extremer pad naar een groene samenleving mogen volgen?

De noordelijke landen gaan veel verder in hun interne afspraken over de energie transitie dan Europa van ons eist. En als je voorop loopt bepaal je zelf de regels van het spel en kan Europa ze maar heel moeilijk omgooien.
Dus het huis is van de baan? Met z‘n plastic leidingen, isolatoren, kunststof componenten in kozijnen, keuken en installaties? Met z‘n betonnen funderingen en vloeren?
Maar dat mensen bewust kiezen om terug te gaan naar de mens als holbewoner zal maar voor een enkeling aantrekkelijk of wenselijk zijn. voor acceptatie zal er toch een oplossing moeten komen binnen de huidige leefwijze (min of meer)
 
Dus het huis is van de baan? Met z‘n plastic leidingen, isolatoren, kunststof componenten in kozijnen, keuken en installaties?

Het huis is volledig energie neutraal, zonnepanelen, batterijpack om de energie op te slaan, septic tank om afvalwater te zuiveren. Regenwater loopt de grond in. De isolatie is een biologische isolatie die 50 jaar mee gaat. De leidingen zijn allemaal volledig reclycled plastic, de kozijnen zijn van aluminium. De dakpannen zijn van natuurlijke leisteen. Dus waar mogelijk gekozen voor natuurlijke alternatieven. Ben nog bezig met een hydraloop systeem. https://www.hydraloop.com/

Ik pleit niet om terug te gaan naar de holbewoners tijdperk. Ik pleit voor een verandering van de politiek mbt de energie transitie. Ik zie dat deze niet goed uitgevoerd wordt. Er kan veel meer bereikt worden.

Daarnaast pleit ik voor gedragsverandering van mensen door kritisch te zijn over je eigen gedrag. Ik zie niet waar ik in mijn 2 lange posts pleit voor het tijdperk holbewoner?
 
Terug
Bovenaan Onderaan