Binnenlandse Politiek

De Nederlandse politie is vast en zeker ook niet perfect, maar wat die jongerentak roept lijkt me schromelijk overdreven voor de situatie in Nederland?

Dat lijkt mij wel. Zorgelijk als zulke denkbeelden wijder verspreid worden. De politie dwingt hier in Nederland al (te) weinig respect af.
 

Heb ff gezocht, maar ik kan geen rapport vinden? Daarbij een vrij prematuur statement om te claimen dat in Amerika de fraude van de eeuw heeft plaatsgevonden. Ziet Baudet de peilingen en wil hij straks het zetelaantal van FvD verklaren met fraude?
Toch apart dat zo'n Baudet zich in anderhalf jaar tijd van zijn eigen achterban weet te ontdoen en zich dan maar opwerpt als hoeder van de gekkies, om toch nog wat stemmen te krijgen.
 
Toch apart dat zo'n Baudet zich in anderhalf jaar tijd van zijn eigen achterban weet te ontdoen en zich dan maar opwerpt als hoeder van de gekkies, om toch nog wat stemmen te krijgen.

Tja ... Thiery weet niet goed wanneer hij moet spreken en wanneer hij beter zijn mond kan houden. :zwijgen:
De uil van Minerva is in de rui. :speechless:
 

Heb ff gezocht, maar ik kan geen rapport vinden? Daarbij een vrij prematuur statement om te claimen dat in Amerika de fraude van de eeuw heeft plaatsgevonden. Ziet Baudet de peilingen en wil hij straks het zetelaantal van FvD verklaren met fraude?

ik persoonlijk vind het een nog grotere vorm van fraude om je politieke tegenstanders gewoon in de gevangenis te gooien, En ik denk dat Thierry dat ook vindt maar dat hij dat niet mag zeggen van zijn sponsors.
 
Even wat positief melden.
CBS rapport 2020 over integratie.
En zoals in voorgaande jaren: kinderen en jong volwassenen van Iraanse afkomst scoren het hoogst in het onderwijs, ook boven hun autochtone leeftijdsgenoten. Maar liefst 56% bezit op 18 jarige leeftijd een HAVO of VWO diploma en volgt hoger onderwijs. Bij de autochtone leerlingen ligt het rond de 50%.
En na de autochtone groep komen de Afghaanse kinderen met een score van 48%.
Verder neemt de deelname van de Turkse en Marokkaanse jongeren aan hoger onderwijs steeds toe.
Helaas nog altijd oververtegenwoordigd in criminaliteit maar niet als je kijkt naar de sociaal economische klasse. Dan zijn de scores bijna gelijk aan die van de autochtone jongeren.
De groep Somaliërs scoort het slechtst op alle fronten.
 
Even wat positief melden.
CBS rapport 2020 over integratie.
En zoals in voorgaande jaren: kinderen en jong volwassenen van Iraanse afkomst scoren het hoogst in het onderwijs, ook boven hun autochtone leeftijdsgenoten. Maar liefst 56% bezit op 18 jarige leeftijd een HAVO of VWO diploma en volgt hoger onderwijs. Bij de autochtone leerlingen ligt het rond de 50%.
En na de autochtone groep komen de Afghaanse kinderen met een score van 48%.
Verder neemt de deelname van de Turkse en Marokkaanse jongeren aan hoger onderwijs steeds toe.
Helaas nog altijd oververtegenwoordigd in criminaliteit maar niet als je kijkt naar de sociaal economische klasse. Dan zijn de scores bijna gelijk aan die van de autochtone jongeren.
De groep Somaliërs scoort het slechtst op alle fronten.
Heb het gevoel (geen bewijs) dat Somaliërs nogal geconcentreerd zitten op enkele locaties in NL, daardoor makkelijk samenklitten wat integreren bemoeilijkt.
Aangaande het gegeven dat gedrag meer samenhangt met sociaal economische klasse, hoe gaan we die cirkel doorbreken.
 
Heb het gevoel (geen bewijs) dat Somaliërs nogal geconcentreerd zitten op enkele locaties in NL, daardoor makkelijk samenklitten wat integreren bemoeilijkt.
Aangaande het gegeven dat gedrag meer samenhangt met sociaal economische klasse, hoe gaan we die cirkel doorbreken.
Een ander probleem is hun eigen achtergrond en enorm veel armoede en laaggeletterdheid in Somalië zelf. Het duurt dan een paar generaties voordat die laaggeletterdheid en daarmee samenhangende kansarmheid weggewerkt zijn. Dat zie je nu ook aan de Turkse en Marokkaanse kinderen.
 
Even wat positief melden.
CBS rapport 2020 over integratie.
En zoals in voorgaande jaren: kinderen en jong volwassenen van Iraanse afkomst scoren het hoogst in het onderwijs, ook boven hun autochtone leeftijdsgenoten. Maar liefst 56% bezit op 18 jarige leeftijd een HAVO of VWO diploma en volgt hoger onderwijs. Bij de autochtone leerlingen ligt het rond de 50%.
En na de autochtone groep komen de Afghaanse kinderen met een score van 48%.
Verder neemt de deelname van de Turkse en Marokkaanse jongeren aan hoger onderwijs steeds toe.
Helaas nog altijd oververtegenwoordigd in criminaliteit maar niet als je kijkt naar de sociaal economische klasse. Dan zijn de scores bijna gelijk aan die van de autochtone jongeren.
De groep Somaliërs scoort het slechtst op alle fronten.
Ja zeg, da‘s helemaal niet positief. Moeten die Nederlanders weer het vuile werk gaan doen, terwijl die goedopgeleide Iraniërs een beetje achter hun bureau zitten te relaxen! ;)
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Even wat positief melden.
CBS rapport 2020 over integratie.
En zoals in voorgaande jaren: kinderen en jong volwassenen van Iraanse afkomst scoren het hoogst in het onderwijs, ook boven hun autochtone leeftijdsgenoten. Maar liefst 56% bezit op 18 jarige leeftijd een HAVO of VWO diploma en volgt hoger onderwijs. Bij de autochtone leerlingen ligt het rond de 50%.
En na de autochtone groep komen de Afghaanse kinderen met een score van 48%.
Verder neemt de deelname van de Turkse en Marokkaanse jongeren aan hoger onderwijs steeds toe.
Helaas nog altijd oververtegenwoordigd in criminaliteit maar niet als je kijkt naar de sociaal economische klasse. Dan zijn de scores bijna gelijk aan die van de autochtone jongeren.
De groep Somaliërs scoort het slechtst op alle fronten.
Wat is dit nou voor propaganda!?
Op facebook staan hele andere berichten!
#wordwakker #laatjenietfoppen

On a serious note: Mijn vrouw bevestigt dergelijke berichten.
 
Ik vind dit wel een mooie casus voor de vrijheid van meningsuiting. Ik vind dit ook niet bepaald een fraaie zet van de jongerenorganisatie van BIJ1, laat dat duidelijk zijn. Maar daar gaat het bij vrijheid van meningsuiting uiteraard niet om - dat betekent ook vrijheid voor dingen waar je het niet mee eens bent, die je zelfs pijn doen of waar je boos om wordt. Maar is het ook smaad? En waarom zou dit niet kunnen, maar een voor een grote groep Nederlanders heilig figuur afbeelden als pedo of terrorist weer wel? Ik kom er niet goed uit, in ieder geval...

 
Ik vind dit wel een mooie casus voor de vrijheid van meningsuiting. Ik vind dit ook niet bepaald een fraaie zet van de jongerenorganisatie van BIJ1, laat dat duidelijk zijn. Maar daar gaat het bij vrijheid van meningsuiting uiteraard niet om - dat betekent ook vrijheid voor dingen waar je het niet mee eens bent, die je zelfs pijn doen of waar je boos om wordt. Maar is het ook smaad? En waarom zou dit niet kunnen, maar een voor een grote groep Nederlanders heilig figuur afbeelden als pedo of terrorist weer wel? Ik kom er niet goed uit, in ieder geval...

Is ook wel een mooi filosofisch (toch?) onderwerp. In hoeverre er een verschil is tussen mensen, mensen die bij een organisatie aangesloten zijn, historische figuren en fictieve figuren? Is er een verschil tussen het beledigen van zeg Anne van de Roulaard (weet niet of zij daadwerkelijk bestaat, maar laten we aannemen van wel) of de smurfin?
 
Terug
Bovenaan Onderaan