Binnenlandse Politiek

De boeren protesteren tegen aanhoudingen die zijn gedaan omdat medeboeren de regels overtreden. Ik begin steeds meer antipathie tegen deze groep te krijgen, die meent dat ze boven de wet staan. Ook zij hebben te maken met regels. En als je die overtreedt, dan heb je kans dat je wordt gepakt.
Op het verbod om met een trekker te protesteren, komen ze met de geweldige smoes dat "de trekker bij de boer hoort". Ga toch weg. Je grootste dreigmiddel is alleen afgepakt en dan is het lastig natuurlijk.
Overigens benieuwd of de vrienden op rechts nog steeds een groep verdedigt die politici bedreigt en intimideert, in rijdt op gezagsdragers en gebouwen vernield.
Hear hear! Ze gooien in rap tempo hun eigen glazen in.
 
Knuppels die op riool dat twitter heet met de hashtag #BOERENPROTEST posten doen t voorkomen alsof we hier in een ergere dictatuur dan China leven en gillen dat t rijd voor een revolutie is.. Dom volk, dat t voetbal maar weer mag beginnen en men weer kan zeiken over de VAR.

Rare groepen die doen alsof t hier een dictatuur is, groepen die zich vereenzelvigen met de Joden in WOII. Mafklappers zonder enige vorm van historisch besef.

En net als je denkt dat t niet dommer kan dan kom je deze tegen
EcbgMNmWoAYeNmI

Gevalletje #tedomomtepoepen

Voor de vrolijke noot deze toevoeging
 
Knuppels die op riool dat twitter heet met de hashtag #BOERENPROTEST posten doen t voorkomen alsof we hier in een ergere dictatuur dan China leven en gillen dat t rijd voor een revolutie is.. Dom volk, dat t voetbal maar weer mag beginnen en men weer kan zeiken over de VAR.

Rare groepen die doen alsof t hier een dictatuur is, groepen die zich vereenzelvigen met de Joden in WOII. Mafklappers zonder enige vorm van historisch besef.

En net als je denkt dat t niet dommer kan dan kom je deze tegen
EcbgMNmWoAYeNmI

Gevalletje #tedomomtepoepen

Voor de vrolijke noot deze toevoeging
Ja, het wordt steeds erger. En al deze mensen hebben ook stemrecht!

Die van de Speld is dan wel weer leuk. :ROFL:
 
Een van de "problemen" hoe ik het zie is dat op veel punten de Nederlandse boeren in een klote situatie zijn terecht gekomen door de overproductie. Lagere prijzen door het grote aanbod, geven dat de schaalvergroting en maximale efficiëntie (inclusief dure apparatuur, verrijkt veevoer, antibiotica etc voor snelle groei) nu eigenlijk essentieel zijn geworden om in Nederland aan alle regels te voldoende en ook nog winst te maken om een goed inkomen zeker te stellen.

Dat die weg nu, onder andere vanwege de negatieve milieu consequenties, steeds meer word gebarricadeerd drijft mening boer tot wanhoop, tot zover begrijp ik het wel. Toch is de enige zinnige oplossing het afbouwen van het aanbod om zo de prijs per product weer dusdanig in lijn te brengen met met een meer duurzame manier van landbouw en veeteelt. Een reactie waarbij de boer de extra kostten doorberekend in zijn producten is nodig.

Zolang er veel boeren zijn die dat niet doen duwen ze de kleinere collega's simpelweg de afgrond in. In plaats van dit soort sectorproblemen aan te kaarten en zelf als experts met plannen te komen hoe ze deze transities op een eerlijke manier mogelijk willen maken, lijkt de FDF echter meer op een protestbeweging die met veel verbaal en soms fysiek geweld locale overheden dusdanig wil intimideren om de voorgestelde beperkingen en restricties van de baan te krijgen.

Het gevolg van van 6x de nederlandse bevolking proberen te voeden qua landopbrengsten, in wat zo'n beetje het dichtbevolkste stukje Europa is, is in mijn ogen zowieso wat krom. Dat je kostten dan sneller zullen stijgen - vanwege strengere regels om de negatieve kanten daarvan te beperken - geeft buitenlandse concurrenten dan een (prijs) voordeel omdat er daar minder strenge regels zullen gelden. Met de wereldwijde aandacht voor klimaat en millieu denk ik echter dat je als Nederlandse sector er ook baat bij kan hebben om voorop te lopen in duurzaamheid. Proberen om dat beeld te versterken zodat je, ondanks dat je niet langer de goedkoopste aanbieder kunt zijn, toch je producten voor een houdbaar prijspeil kunt verkopen.

Zeg ik vanuit mijn veilige stadswoning. Maar ik ben benieuwd hoe mensen die dichter bij de boeren staan hiertegen aankijken.
 
Laatst bewerkt:
Jongens, hou ff de nuance in beeld dat FDF niet namens de gehele boerensector spreekt. Maar FDF heeft t wat mij betreft verkloot.
 
Jongens, hou ff de nuance in beeld dat FDF niet namens de gehele boerensector spreekt. Maar FDF heeft t wat mij betreft verkloot.
Nee, het is heel simpel.
ALLE mensen die FVD stemmen zijn racist. ALLE mensen die voor PVV stemmen zijn racist.
En dan moet er nu ineens genuanceerd worden? Nee, zo werkt dat niet. Zolang er geen groep boeren naar voren komt die zich uitspreekt tegen FDF en zich duidelijk distancieert, zijn ze ALLEMAAL fout.
 
Nee, het is heel simpel.
ALLE mensen die FVD stemmen zijn racist. ALLE mensen die voor PVV stemmen zijn racist.
En dan moet er nu ineens genuanceerd worden? Nee, zo werkt dat niet. Zolang er geen groep boeren naar voren komt die zich uitspreekt tegen FDF en zich duidelijk distancieert, zijn ze ALLEMAAL fout.
Als alle FvD en PVV-ers blank zijn heb je natuurlijk helemaal gelijk :maniac:. Bij mijn weten heeft een deel van de boeren heeft zich enkele maanden al gedistantieerd van FDF
 
Nee, het is heel simpel.
ALLE mensen die FVD stemmen zijn racist. ALLE mensen die voor PVV stemmen zijn racist.
En dan moet er nu ineens genuanceerd worden? Nee, zo werkt dat niet. Zolang er geen groep boeren naar voren komt die zich uitspreekt tegen FDF en zich duidelijk distancieert, zijn ze ALLEMAAL fout.

In ieder geval diegenen die met geweld alles aanpakken wat ze niet aanstaat.
 
Ik vind het teleurstellend dat die boeren niet aangepakt worden door de politie. Er was toch een verbod op trekker protest?
 
Terug
Bovenaan Onderaan