Binnenlandse Politiek

Natte Krant

Jeugdspeler
De 4,7 miljoen euro natuursubsidie die koning Willem Alexander krijgt voor Kroondomein Het Loo is onrechtmatig verleend. Dit stellen drie vooraanstaande juristen op basis van de subsidiebeschikking die Zembla in handen heeft. Uit de beschikking blijkt dat de overheid zonder enige onderbouwing de koning vrijstelt van belangrijke subsidievoorwaarden. Dit is volgens experts in strijd met de wet. Door de vrijstelling mag de koning een gebied van 7200 hectare, oftewel zo'n driekwart van het hele natuurgebied, drie maanden per jaar voor het publiek sluiten.

Het schijnt iets te maken te hebben met de jacht in het gebied gedurende die 3 geheime maanden.

Der Jaufe

Bondscoach
De 4,7 miljoen euro natuursubsidie die koning Willem Alexander krijgt voor Kroondomein Het Loo is onrechtmatig verleend. Dit stellen drie vooraanstaande juristen op basis van de subsidiebeschikking die Zembla in handen heeft. Uit de beschikking blijkt dat de overheid zonder enige onderbouwing de koning vrijstelt van belangrijke subsidievoorwaarden. Dit is volgens experts in strijd met de wet. Door de vrijstelling mag de koning een gebied van 7200 hectare, oftewel zo'n driekwart van het hele natuurgebied, drie maanden per jaar voor het publiek sluiten.

Het schijnt iets te maken te hebben met de jacht in het gebied gedurende die 3 geheime maanden.
Onterecht toegekend, terugvorderen dan.

Nog n stukje over hoe etnisch profileren 'bewijs' kan leveren voor een statistiek die er niet is. Dit nav eerdere discussies deze week (geen relatie met de post van Natte krant die ik quote)

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
Onterecht toegekend, terugvorderen dan.

Nog n stukje over hoe etnisch profileren 'bewijs' kan leveren voor een statistiek die er niet is. Dit nav eerdere discussies deze week (geen relatie met de post van Natte krant die ik quote)
Een beetje rare steekproef. Dat is niet volgens de statistische regels is en wordt dus ook niet zo toegepast.

Der Jaufe

Bondscoach
Een beetje rare steekproef. Dat is niet volgens de statistische regels is en wordt dus ook niet zo toegepast.
Bij jusititie en belastingdienst wordt veelal geredeneerd, die groep is verdacht, die gaan we meer controleren. Dan krijg je juist dit verhaal.

Vedette

Arthur Shelby Jr.

De koning wordt van heel veel vrijgesteld zonder goeie onderbouwing.

Schijnt he. Schijnt. Ik ben natuurlijk een groot fan van de monarchie, maar eigenlijk zouden ze dat eens moeten onderzoeken. Voor de transparantie. Weet je wel.

-040-

Trainer Coach
De koning wordt van heel veel vrijgesteld zonder goeie onderbouwing.

Schijnt he. Schijnt. Ik ben natuurlijk een groot fan van de monarchie, maar eigenlijk zouden ze dat eens moeten onderzoeken. Voor de transparantie. Weet je wel.
Komt blijkbaar al uit de tijd van Wilhelmina, de truc; “Ik geef het bezit aan de staat, die verzorgt het onderhoud. En ik behoud alle rechten en mogelijkheden tot gebruik.”
Het koningshuis kent de klassieker “het bezit van de zaak is het eind van het vermaak”

Relix

Aanvoerder
Hoewel ik sluiten wegens t jachtseizoen eigenlijk belachelijk vind (graag n bron?) is park t Loo wel n zeer bijzonder stuk natuur met imponerende 17e eeuwse tuinen. Die zullen, volgens mij, t gros van t onderhoud a 1 mio per jaar opslokken (al vraag ik me af of die met entree en parkeerinkomsten niet zichzelf subsidievrij kunnen bedruipen?) Dat dure deel van t park zou m.i. gewoon t jaar rond geopend moeten blijven. Daarnaast kan jagen voor plezier echt niet meer in Nederland qua publieke opinie. Zou het zeer raar vinden als WA zich hier niks van aantrekt.

Laatst bewerkt:

Mikasa

Bij jusititie en belastingdienst wordt veelal geredeneerd, die groep is verdacht, die gaan we meer controleren. Dan krijg je juist dit verhaal.
Maar ik neem niet aan dat op basis van de gecontroleerden de misdaad of wat voor statistieken dan opgesteld worden. Je controle aanpassen aan de statistiek is goed, maar andersom niet natuurlijk.

Der Jaufe

Bondscoach
Maar ik neem niet aan dat op basis van de gecontroleerden de misdaad of wat voor statistieken dan opgesteld worden. Je controle aanpassen aan de statistiek is goed, maar andersom niet natuurlijk.
Nee, dat doet de pers, met het benoemen van 'oververtegenwoordiging' van bepaalde groepen.

Vedette

Arthur Shelby Jr.
Hoewel ik sluiten wegens t jachtseizoen eigenlijk belachelijk vind (graag n bron?) is park t Loo wel n zeer bijzonder stuk natuur met imponerende 17e eeuwse tuinen. Die zullen, volgens mij, t gros van t onderhoud a 1 mio per jaar opslokken (al vraag ik me af of die met entree en parkeerinkomsten niet zichzelf subsidievrij kunnen bedruipen?) Dat dure deel van t park zou m.i. gewoon t jaar rond geopend moeten blijven. Daarnaast kan jagen voor plezier echt niet meer in Nederland qua publieke opinie. Zou het zeer raar vinden als WA zich hier niks van aantrekt.
Van september 2018.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/koning-mag-blijven-jagen-op-kroondomein-het-loo-bij-apeldoorn~a778d15b/

Edit: Heb wat nieuwsartikels erover gelezen. Is al jaren, al voor 2018, een dingetje kennelijk. Uiteindelijk is er een motie aangenomen om het park het hele jaar open te stellen. Maar die is tegengehouden door Schouten.

Verder nergens officieel bevestigd dat er gejaagd mag worden, maar ook niet heel overtuigend ontkracht. :D

Laatst bewerkt:

Mikasa

Nee, dat doet de pers, met het benoemen van 'oververtegenwoordiging' van bepaalde groepen.
Maar als Marokkanen procentueel gezien meer in de gevangenis zitten, komt dat dan doordat de politie meer onderzoek doet naar Marokkanen? Zou kunnen natuurlijk en dan heb je een punt. Betekent dus ook dat je als autochtone Nederlander een streepje voor hebt, zeg maar...

Der Jaufe

Bondscoach
Maar als Marokkanen procentueel gezien meer in de gevangenis zitten, komt dat dan doordat de politie meer onderzoek doet naar Marokkanen? Zou kunnen natuurlijk en dan heb je een punt. Betekent dus ook dat je als autochtone Nederlander een streepje voor hebt, zeg maar...
Deels en deels door slechtere positie, zie eerder gepost stuk over hoe verschil in bevolkingsgroepen veel kleiner zijn als je o.a. welstandniveau meeneemt.
En dat jij als blanke man in een dure auto minder snel wordt aangehouden was allang bekend neem ik aan.

Relix

Aanvoerder
Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik nepwimpers, getekende wenkbrouwen (uitsluitend bij medische redenen voor het uitvallen toegestaan) en acrylnagels verbieden in de openbare ruimte. Of mensen die op blote voeten in de trein en op stations rondlopen (verrassend veel voorkomend in Duitsland) direct een ban geven en toegang tot het OV ontzeggen.

Oh, en broeken met tijger of andere dierprintjes...! Die ook!

-040-

Trainer Coach
Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik nepwimpers, getekende wenkbrouwen (uitsluitend bij medische redenen voor het uitvallen toegestaan) en acrylnagels verbieden in de openbare ruimte. Of mensen die op blote voeten in de trein en op stations rondlopen (verrassend veel voorkomend in Duitsland) direct een ban geven en toegang tot het OV ontzeggen.

Oh, en broeken met tijger of andere dierprintjes...! Die ook!
Ja!

Der Jaufe

Bondscoach
Onderzoek naar ‘baantjescaroussel’ topambtenaren - https://nos.nl/l/2334047

Toch wel erg falende mensen met baangarantie die het land leiden. Dat die wet maar snel kapot gemaakt wordt en falende mensen kunnen oprotten.
Ook deze tekst "Is het niet vooral carrièrebouw?" als ambtenaar ben je in dienst van het volk (land tot gemeente afhankelijk van niveau) daar moet men de ambtenaar helaas nog wel eens aan herinneren.

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Je kunt ook zeggen dat ze minder handig zijn en zich sneller laten pakken.

Datzelfde percentage allochtone Nederlanders zul je waarschijnlijk ook terugzien in achterstandswijken. Dat zijn degenen die zich met bepaalde misdaden bezig houden, met name met zaken die je weer terug ziet in "opsporing verzocht". Zo'n Erik Staal met vriendjes die destijds door hebzucht Vestia de afgrond in stuurden. Die met spelen 2 miljard zijn verloren, waardoor talloze huurders zijn benadeeld. Waardoor Vestia moest saneren en aardig wat mensen hun baan verloren. 2 miljard, hoeveel tasjes zijn dat? Hoeveel kilo coke moet je verkopen eer dat je 2 miljard bij elkaar hebt?
Nee, deze Erik Staal kwam niet bij opsporing gezocht, want hij zat lekker op Bonaire, waar hij een villa had (gebouwd met de 3,5 miljoen die hij als oprotpremie kreeg).

Dus ja, er zitten meer mensen uit achterstandswijken in de bak voor bepaalde delicten. Nu zijn dat Marokkanen, ooit waren dat autochtone Nederlanders (want het is niet zo dat de gevangenis leeg was voor 1960) en over 30 jaar zijn het misschien Wit-Russen.
Op postcode meer onderzoek doen zou eigenlijk nuttiger zijn....Te beginnen met villawijken.

Bovenaan Onderaan