Binnenlandse Politiek

Een indrukwekkende toespraak van Willem Alexander! Eerlijk en gedurfd. Leve de Koning 🤴 👑
Vond ik ook! Dat deed hij goed. Dan mag hij wel vanuit zijn geboorterecht daar staan, maar je zal daar maar Trump hebben staan.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
O, is dat zo? Ik volg die rechtse tokkies niet zo. Wat was er mis mee?
Die vonden de toespraak van Grunberg met name slecht, hoe durfde hij de vergelijking te maken tussen Joden en Marokkanen.. De wijze waarop dom rechts los ging toont echter juist t gelijk van t punt van Grunberg aan mijns inziens.
 
Die vonden de toespraak van Grunberg met name slecht, hoe durfde hij de vergelijking te maken tussen Joden en Marokkanen.. De wijze waarop dom rechts los ging toont echter juist t gelijk van t punt van Grunberg aan mijns inziens.
Aha, Grunberg heb ik niet gezien. Ik ben een paar minuten voor 8 ingeschakeld op de dam.
 
Die vonden de toespraak van Grunberg met name slecht, hoe durfde hij de vergelijking te maken tussen Joden en Marokkanen.. De wijze waarop dom rechts los ging toont echter juist t gelijk van t punt van Grunberg aan mijns inziens.

Is natuurlijk heel wat anders. Men wil niemand vergassen, men wil alleen mensen op basis van afkomst het land uitgooien!
 
Weg met de koning, leve de Republiek.
Maar verder was de speech goed, toch?

Ik ben zelf nogal ambivalent in de keuze tussen koningshuis en republiek. Erfopvolging is natuurlijk een verkeerde manier om een functie te vervullen. Daar wil je vanuit het gelijkheidsbeginsel een keurige sollicitatieprocedure voor opstarten. Anderzijds heeft Willem-Alexander zich zijn hele leven voorbereid op deze (ceremoniële) functie. Het verkiezen van een president is ook maar afhankelijk van de grillen van het volk. Daarnaast is het ook een traditie, iets wat bij Nederland hoort.

Ik ken de exacte financiële ins en outs niet, maar een president is ook niet gratis. Elke 4 jaar zijn er weer dure verkiezingen en wisseling van de wacht gaat ook weer gepaard met kosten.

Al met al: Willem-Alexander of Trump. Ik weet het wel.... ;P
 
Maar verder was de speech goed, toch?

Ik ben zelf nogal ambivalent in de keuze tussen koningshuis en republiek. Erfopvolging is natuurlijk een verkeerde manier om een functie te vervullen. Daar wil je vanuit het gelijkheidsbeginsel een keurige sollicitatieprocedure voor opstarten. Anderzijds heeft Willem-Alexander zich zijn hele leven voorbereid op deze (ceremoniële) functie. Het verkiezen van een president is ook maar afhankelijk van de grillen van het volk. Daarnaast is het ook een traditie, iets wat bij Nederland hoort.

Ik ken de exacte financiële ins en outs niet, maar een president is ook niet gratis. Elke 4 jaar zijn er weer dure verkiezingen en wisseling van de wacht gaat ook weer gepaard met kosten.

Al met al: Willem-Alexander of Trump. Ik weet het wel.... ;P
In het geval van een koningshuis zit je er alleen langer aan vast.
Ik moet wel zeggen dat WA behoorlijk progressie maakt. Minder uitglijders, en een koninklijker uitstraling. En eigenlijk een enorme verbetering ten opzichte van Beatrix. Waar die Stasi-praktijken vermengde met een enorme plaat voor de kop gemengd met een hypocrisie waar de honden geen brood van lusten komt WA heel wat menselijker over.
In het verleden ook een manco, want hij liet zich nogal makkelijk wat jet-set avonturen inlokken door Máxima, die dat natuurlijk gewend was, en wellicht ook wat ontdekken van vrijheden nadat hij uit moeders bunker ontsnapt was. En waar Beatrix „geen“ fouten maakte (zij was net als de paus onfeilbaar) lijkt het erop dat WA er behoorlijk van leert.
Dat hij wat vraagtekens durft te plaatsen bij de houding van Wilhelmina was in ieder geval gedurfd.
 
Een indrukwekkende toespraak van Willem Alexander! Eerlijk en gedurfd. Leve de Koning 🤴 👑
Precies. Behalve als het om sport gaat ben ik niet bepaald nationalistisch, en koningsgezind al helemaal niet. Maar na de mooie en moedige woorden van de koning (en Grunberg) gisteravond ben ik blij dat herdenken in Nederland nog altijd meer is dan een loze verplichting.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tja, in de 30 dertig begon het ook slechts met een 'het is de schuld van de Joden...'
Maar waren die toen ook oververtegenwoordigd in criminele statistieken?

Ik ben overigens voor een andere oplossing dan uitzetten. Maar smoren in de kiem door begeleiding en opleiding is wel moeilijker dan uitzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan